Terugroepactie Citroën c4 cactus
Ik heb onlangs een brief ontvangen van Citroën, dat mijn auto naar de garage moet voor een terugroepactie ivm problemen met het rembekrachtigingssysteem. Ik heb er zelf helemaal geen verstand van, maar het blijkt volgens de garage, ook van invloed te kunnen zijn op de distributieriem. Naar aanleiding van deze oproep heb ik een afspraak gemaakt met de garage en mijn auto ingepland voor een inspectie op 28 april aanstaande. Echter in de tussentijd is het lampje voor het oliepeil gaan branden. Dit is in het verleden al vaker voorgekomen, maar na bijvullen van de olie, of soms bij het opnieuw starten, ging het lampje steeds weer uit. Toen het gisteren weer aan sprong tijdens het rijden, heb ik mijn oliepeil gecheckt en dat bleek in orde. Omdat ik bang was, dat het wellicht iets te maken had met de terugroepactie, heb ik de garage gebeld. Hun advies: niet meer rijden met de auto en de auto naar de garage brengen. Echter, wegens enorme drukte kunnen ze geen enkele mededeling doen over wanneer de auto aan de beurt is voor controle. Ook is er geen leenauto beschikbaar.
Ik heb een baan waarvoor ik mijn auto echt nodig heb. Vandaag heb ik zelf vervangend vervoer geregeld en morgen luit dat ook nog, maar vanaf volgende week zal ik een auto moeten huren. En geen idee voor hoe lang..... Vandaag heb ik nogmaals contact opgenomen met de garage, of ze al iets meer weten, maar ze kunnen me echt niks zeggen over hoe lang het gaat duren voor ze een diagnose kunnen stellen. En als ze de diagnose stellen dat het met de distributie riem te maken heeft, dan kan het nog makkelijk een maand duren voordat die reparatie plaats kan gaan vinden en tot die tijd kan ik dan niet met de auto rijden.
Naar een andere garage dan Citroën gaan raden ze me af ivm de garantie en een andere Citroëndealer zit hier niet in de buurt.
Iemand advies?

Geachte M46P,
Als uw auto de beruchte 1.2 Puretech motor heeft, neem dan contact op met de redactie van Kassa,klik op de volgende link:
https://www.bnnvara.nl/kassa/over-kassa

"Ook is er geen leenauto beschikbaar"
Als uw garage adverteerd met met een gratis leenauto bij een reparatie dan heeft uw garage zich daar maar aan te houden.
Dat uw auto niet onmiddelijk gerepareerd kan worden is in dit geval een probleem van uw garage en niet van U en kunt U
vervolgens de kosten van een huurauto claimen bij uw garage. Die is immers degene die zich niet aan de afspraak houdt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Rechten verbouwing (vertraging) huurhuis icm zwangerschap
Hallo, mijn dochter en schoonzoon woont in een huur flat (sociale huur woning verhuurd door kleurijk wonen) met 3 verdiepingen op de hoogste verdieping, zonder lift. Niet de meest ideale plek om zwanger te worden, maar met de huidige huis situatie en financiële mogelijkheden, is dit wat het is in Nederland. Het zwanger worden ging niet eenvoudig en tijdens het process werd er een grote verbouwing ... Lees meer
Onbekende betaling
Goedemorgen
Al jaren maak ik gebuik van AVG antivirus, tune up en driver update
Op 6-4-2023 werd een betaling van 72,99 van de creditcard gedaan en op 7-4-2023 werd een bedrag van 93,99 gedaan.
Beide omschrijvingen zijn identiek nl DRI AVG technologie Dublin 2
Lijkt mij niet juist maar ik kan niet zien of jullie nu 2 keer hetzelfde programma belasten of dat het 2 verschillend
...
Lees meer
Hoe kan ik PostNL bereiken
Ik probeer nu al drie dagen PostNL tel. Te bereiken, maar al twee keer 50 minuten aan de lijn gebleven, maar geen contact gekregen. Krijg steeds te horen het is momenteel heel druk, probeer het op een ander tijdstip weer maar blijf voor spoedvragen aan de lijn. Doe je dat krijg je ook niemand aan de lijn. Volgens mij is dit een ontmoedigend beleid. Ik krijg elke keer als ik de klacht doorgeef aan ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer

Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer