M4
door M46P Mar 30, 2023 om 19:31
Auto & vervoer

Terugroepactie Citroën c4 cactus

Ik heb onlangs een brief ontvangen van Citroën, dat mijn auto naar de garage moet voor een terugroepactie ivm problemen met het rembekrachtigingssysteem. Ik heb er zelf helemaal geen verstand van, maar het blijkt volgens de garage, ook van invloed te kunnen zijn op de distributieriem. Naar aanleiding van deze oproep heb ik een afspraak gemaakt met de garage en mijn auto ingepland voor een inspectie op 28 april aanstaande. Echter in de tussentijd is het lampje voor het oliepeil gaan branden. Dit is in het verleden al vaker voorgekomen, maar na bijvullen van de olie, of soms bij het opnieuw starten, ging het lampje steeds weer uit. Toen het gisteren weer aan sprong tijdens het rijden, heb ik mijn oliepeil gecheckt en dat bleek in orde. Omdat ik bang was, dat het wellicht iets te maken had met de terugroepactie, heb ik de garage gebeld. Hun advies: niet meer rijden met de auto en de auto naar de garage brengen. Echter, wegens enorme drukte kunnen ze geen enkele mededeling doen over wanneer de auto aan de beurt is voor controle. Ook is er geen leenauto beschikbaar.


Ik heb een baan waarvoor ik mijn auto echt nodig heb. Vandaag heb ik zelf vervangend vervoer geregeld en morgen luit dat ook nog, maar vanaf volgende week zal ik een auto moeten huren. En geen idee voor hoe lang..... Vandaag heb ik nogmaals contact opgenomen met de garage, of ze al iets meer weten, maar ze kunnen me echt niks zeggen over hoe lang het gaat duren voor ze een diagnose kunnen stellen. En als ze de diagnose stellen dat het met de distributie riem te maken heeft, dan kan het nog makkelijk een maand duren voordat die reparatie plaats kan gaan vinden en tot die tijd kan ik dan niet met de auto rijden. 


Naar een andere garage dan Citroën gaan raden ze me af ivm de garantie en een andere Citroëndealer zit hier niet in de buurt. 


Iemand advies? 

2728 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 30, 2023 om 20:35
1843 Antwoorden / 31 Vragen
2

Geachte M46P,

Als uw auto de beruchte 1.2 Puretech motor heeft, neem dan contact op met de redactie van Kassa,klik op de volgende link: 


https://www.bnnvara.nl/kassa/over-kassa

Franske1958
door Franske1958 - Mar 31, 2023 om 11:25
445 Antwoorden / 3 Vragen
0

"Ook is er geen leenauto beschikbaar" 
Als uw garage adverteerd met met een gratis leenauto bij een reparatie dan heeft uw garage zich daar maar aan te houden. 
Dat uw auto niet onmiddelijk gerepareerd kan worden is in dit geval een probleem van uw garage en niet van U en kunt U
vervolgens de kosten van een huurauto claimen bij uw garage. Die is immers degene die zich niet aan de afspraak houdt.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Au
Autotje1 - Jul 24, 2024 om 21:43
Auto & vervoer

2e hands auto kapot met grote kosten

Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële  dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet ... Lees meer

An
Anja Sportel - Jul 25, 2024 om 17:06
Garantie & verzekeringen
Dynafix

Dynafix

Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!! 
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb ... Lees meer

ia
iaresibel - Jul 26, 2024 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka ... Lees meer