willewill
door willewill May 2, 2012 om 10:33
Auto & vervoer

TOM TOM NOOIT MEER!!

Beste mensen, ik wil jullie wijzen op een constructiefout bij TOMTOM, ik heb een GO930, welke inmiddels uit de garantie is.
Wat er is gebeurd, met het aansluiten van mijn autovoeding, welke in de onderkant van de tomtom moet worden ingeschoven, viel mij de contrastekker in de hand, wat blijkt, is dat de stekker van de printplaat is afgebroken.
Na contact te hebben gehad met de servicedesk van tomtom, waarin de medewerker mij duidelijk heeft gemaakt, dat de reparatie 105 euro zou gaan kosten!
Ik vind dit geen service! Zijn er meerdere gebruikers welke ditzelfde probleem hebben? Bij tomtom werd natuurlijk gezegd, dat dit zelden voorkomt.
Voor 160 euro, heb ik al een Garmin met lifetime updates!
geen abbo voor je kaarten te updaten,een aansluiting welke in de houder zit, dus niet in het toestel!
Will

1441 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 2, 2012 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kom je tot de conclusie dat het om een constructie/ontwerpfout gaat.

ve
door verwijderd - May 2, 2012 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

pavoordf schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:58: Hoe kom je tot de conclusie dat het om een constructie/ontwerpfout gaat.

Hoe kan het zijn dat de solderingen loslaten?

ve
door verwijderd - May 2, 2012 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zit buiten de garantie en voor 160 euro heb je al een Garmin met lifetime updates!

Waar maak je je dan nog druk om?

ve
door verwijderd - May 2, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is inderdaad een constructiefout, op Youtube staan wel filmpjes hoe je dit kunt oplossen.
Heb zelf ook al een aantal TomTom's weer gerepareerd door de USB connector weer opnieuw te solderen.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2012 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 2 mei 2012, 11:08: Je zit buiten de garantie en voor 160 euro heb je al een Garmin met lifetime updates!

Waar maak je je dan nog druk om?

Sorry Winterman, ik heb jou raad opgevolgd en rij inmiddels rond met een schitterende Garmin!
Willewill

ve
door verwijderd - Nov 7, 2012 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, veel plezier ermee dan.
Voor mij niks anders dan TT, goeie kwaliteit, marktleider en nooit problemen.
e.e.a. heeft natuurlijk gewoon te maken met het feit hoe je met je spullen omgaat....

ve
door verwijderd - Nov 7, 2012 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jaren plezier van TT gehad ook geen problemen met de verbinding in de auto al bijna 3 jaar elke keer toch bij verlaten van de auto eruit gehaaldt ,enweer bij gebruik aangesloten. Update's ook altijd via internet gratis wat ik nodig had dus totaal geen problemen als men weet hoe het moet

ve
door verwijderd - Nov 8, 2012 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

willewill schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:59:
pavoordf schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:58: Hoe kom je tot de conclusie dat het om een constructie/ontwerpfout gaat.

Hoe kan het zijn dat de solderingen loslaten?

Als je maar vaak genoeg een stekker er in en er uit doet gaat dat vanzelf fout. Solderingen zijn maar heel zachte verbindingen.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2012 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 2 mei 2012, 11:08: Je zit buiten de garantie en voor 160 euro heb je al een Garmin met lifetime updates!

Waar maak je je dan nog druk om?

Met dat "lifetime" moet je natuurlijk wel oppassen. Het zou ook kunnen betekenen dat ze zulke zooi leveren dat het 1 dag na de garantieperiode niet meer werkt. Dan hebben ze gedurende de lifetime 1x een "gratis" update hoeven geven. Als ze een actie als dit doen voor apparaten die jaren meegaan dan hebben ze niet echt een houdbaar business model....

ve
door verwijderd - Nov 8, 2012 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op donderdag 8 nov 2012, 09:17:
willewill schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:59:
pavoordf schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:58: Hoe kom je tot de conclusie dat het om een constructie/ontwerpfout gaat.

Hoe kan het zijn dat de solderingen loslaten?

Als je maar vaak genoeg een stekker er in en er uit doet gaat dat vanzelf fout. Solderingen zijn maar heel zachte verbindingen.

Wanneer een connector alleen bevestigd is door soldeerverbindingen van de contacten, dan verdient de constructie geen schoonheidsprijs. In feite moeten er geen krachten op de soldeerverbindingen komen. De connectorbehuizing moet op de PCB gemonteerd zijn middels parkertjes, boutjes of moet zijn ingeklemd in de PCB