stekeltjes
door stekeltjes Sep 8, 2009 om 13:45
Auto & vervoer

TomTom

Ik bezit sinds een paar dagen een TomTom One IQ Routes. Wie kan mij helpen bij het volgende probleem. Als ik hem aanzet en een bestemming opgeef blijft hij vertellen dat hij wacht op een bruikbaar GPS signaal...

Wat is die TomTom dan aan het doen?? Ik wil hem graag gebruiken maar zo schiet het niet op.

2990 24 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 8, 2009 om 14:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo stekeltjes,

Lees dit maar eens (even aanklikken), misschien heb je er iets aan!

TomTom gps-signaal

Suc6

dirck
door dirck - Sep 8, 2009 om 17:28
3201 Antwoorden / 3 Vragen

De TT is dan aan het zoeken naar de satellieten voor een bruikbaar GPS signaal.
Dit kan soms een paar minuten duren.

Waar zet je de TT aan en waar geef je die bestemming op? (in huis of buiten in de auto)

stekeltjes
door stekeltjes - Sep 8, 2009 om 17:29
32 Antwoorden / 42 Vragen

Ik heb de TomTom aangezet en een route opgegeven in huis

johanpc
door johanpc - Sep 8, 2009 om 17:37
1379 Antwoorden / 2 Vragen

In huis kan hij moeite hebben met het ontvangen van voldoende satalietsignalen hij moet er minimaal 4 hebben.

Mijn tomtom v4 europa reageerd binnenshuis ook pas na 10 minuten terwijl het buiten maar een paar minuten is.

Een tip beweeg de tomtom niet teveel terwijl hij nog aanhet zoeken is daardoor vind hij soms niet alle benodgde satalieten heb ik ontdekt..

dirck
door dirck - Sep 8, 2009 om 19:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

In huis zul je weinig signaal van de satellieten oppikken, tenzij je vlak bij het raam staat, dan wil het nog weleens lukken.

Ga maar eens naar buiten toe, dan zul je zien dat je binnen 5 minuten signaal hebt.

Groet, Dirck

ge
door gerans - Sep 9, 2009 om 15:17
10 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer je bijv. je TOMTOM aanzet in de buurt van je computer kan het inderdaad lang duren voordat hij het signaal kan oppakken. Dus probeer het eerst eens buiten een "stralingsgebied" van computer of TV. Probeer u het in de auto dan kunnen bepaalde soorten ruiten de ontvangst van het GPS signaal verhinderen. Dan heeft u een externe antenne nodig. Die kan gewoon in de auto worden neergelegd. Zelf heb ik ook een externe antenne. Dit ligt dan op een andere plek tegen een van de ramen aan. En... TOMTOM blijft in mijn ogen het beste systeem en het meest gebruiksvriendelijk

Veel succes

pc
door pch07 - Sep 9, 2009 om 15:41
22 Antwoorden / 9 Vragen

Heb je je TT al op pc staan? Zo ja, dan je ook via je pc installeren en opslaan in je Favorieten.

Anders eerst aansluiten in de auto, wachten op GPS signaal en dan instellen. Succes.

jeuneke
door jeuneke - Sep 9, 2009 om 16:14
65 Antwoorden / 34 Vragen

Het gebeurt mij ook regelmatig dat het erg lang duurt voor er een signaal komt, Ik zet dan de Tom Tom uit en wacht even voor ik het opnieuw probeer. vaak wordt er dan wel een signaal opgevangen.

eclipse
door eclipse - Sep 9, 2009 om 16:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

heb tom tom v2   aanzetten en hoppa   13  satelieten, maar met auto navigatie heb ik begrepen dat de postbode  er lang over fietst eer die bij al die satelietjes is...

deexpert
door deexpert - Sep 9, 2009 om 16:40
104 Antwoorden / 2 Vragen

'In huis kan hij moeite hebben met het ontvangen van voldoende satalietsignalen hij moet er minimaal 4 hebben.'

3 satellieten is genoeg.

ro
door roland1981 - Sep 9, 2009 om 16:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet daarvoor een GPS fix downloaden. Dit kan via TomTom Home. Hierdoor worden de "locaties" van de satellieten ververst.

ro
door roland1981 - Sep 9, 2009 om 16:47
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ga voor meer informatie over QuickGPSfix naar de volgende pagina:

http://nl.support.tomtom.com/cgi-bin/tomtom_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=4757&Lid=1

Hier staat stap voor stap uitgelegd wat je moet doen.

an
door antone - Sep 9, 2009 om 16:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de Tomtom met je PC verbindt en het programma Tomtom HOME gebruikt kun je niet alleen kaartupdates downloaden, maar met QuickGPSfix ook de plaatsen waar de satellieten staan (tot 7 dagen vooruit). Mijn ervaring is dat de Tomtom de satellieten direct te pakken heeft (in de auto gemonteerd op de voorruit). Als ik zo'n update vergeet duurt het inderdaad soms wel 5 minuten voordat de satellieten gevonden zijn.

domantwoord
door domantwoord - Sep 9, 2009 om 17:32
192 Antwoorden / 0 Vragen

Ik verbaas me steeds weer............

Het eerste het beste antwoord is prima maar toch moeten al de z.g. experts hun mening weer kwijt.........gevolg, een hoop nietszeggende bla bla waar helemaal niet om was gevraagd...........

ed
door eddiec - Sep 9, 2009 om 18:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben je thuis als je hem aanzet,dan kan de GPS je tomtom niet zo snel vinden.Zorg er voor dat je in een vrije ruimte staat dus niets boven je hoofd, dan zal je zien dat het beter gaat.
Vriendelijke groeten.
Ed

jk
door jkamp - Sep 9, 2009 om 18:27
21 Antwoorden / 21 Vragen

De reactie's slaan allemaal op TOM TOM. Als ik tot 10 minuten moet wachten tot dat ik signaal krijg dan verdween de TT gelijk in de vuilnisbak. Zelf heb ik al een paar jaar een MIO en daar duurt het maar seconden, of het nu binnen is of buiten of in de wagen. Ik zou zeggen stuur hem eens terug naar de fabriek want er klopt iets niet.

eefvanbaal
door eefvanbaal - Sep 9, 2009 om 20:42
9 Antwoorden / 0 Vragen

ik neem aan dat je vanuit de kamer naar de voordeur geen tomtom nodig hebt.

maar als je buiten gaat staan zul je binnen enkele minuten kunnen zien waar de route heen gaat.

als de tomtom in een auto met zonwerend glas wordt gebruikt, moet je hem zo dicht mogelijk bij de spiegel plaatsen, hier zit meestal geen zonwering.

jokesk
door jokesk - Sep 9, 2009 om 21:02
50 Antwoorden / 9 Vragen

Niet een route invoeren als je in huis bent want dan is er te weinig signaal.
Je kunt het wel proberen als je het vlak voor het raam doet. Bij sommige soorten dubbelglas wil het ook nog voorkomen dat de TomTom te weinig signaal door krijgt.

Wat ook nog wel eens voor komt dat je wel signaal krijgt maar de TomTom uren lang mogelijke routes blijft bereken.
Dat maakten wij deze zomer mee op de camping.
reden: de lokatie waar we waren werd niet door de TomTom niet als weg/straat herkent en zo geen route kon berekenen en vinden.
Wij konden bij onze kampeerplek alles invoeren maar pas bij de uitgang onze route laten berekenen.
Is ook iets om te onthouden. :)

Lsk520
door Lsk520 - Sep 9, 2009 om 21:37
827 Antwoorden / 2 Vragen

Klets niet uit je nek! Blijf lekker bij je Mio en bemoei je niet met zaken waar je niets van snapt! Zoals reeds meerder keren genoemd:

TomTom in auto plaatsen, gaan rijden en huppekee, daar is je route! Binnenshuis pikt een TomTom geen GPS-signaal op!

Enne...ik weet waarover ik het heb, heb dat ding al jaren!

mhofman
door mhofman - Sep 9, 2009 om 22:20
530 Antwoorden / 93 Vragen

hoi, je kan waarschijnlijk bij de side van tt komen,daar staan opdates in die je gratis kan gebruiken.Als je naar buiten moet om een sateliet te ontvangen en de weg te vragen als je al in de auto zit niet goed.Ik heb ook een tt maar een xl,kan binnen de weg vragen daar zijn die dingen toch ook voor vantevoren de weg vragen en de volgende dag rijden. Als dat niet zo is weg met het ding naar de winkel en geld terug of een andere. Groeten mhofman.

wimbremer
door wimbremer - Sep 11, 2009 om 12:10
122 Antwoorden / 19 Vragen

Als je TomTom home op de computer hebt staan krijg je idd updates aangeboden. Zeer onlangs is er een geweest die met dit probleem te maken had. Je Tommetje kan na die update, veel sneller de satelliet vinden. Meteen installeren zou ik zeggen.

ra
door ravelli - Sep 11, 2009 om 15:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

het kan ook zijn dat je je TomTom eerst moet resetten! lees instructie-boekje hoe dat moet, wanneer er geen resetknop opzit. dan kan de ontvangst ook beter gaan. echter ontvangst in huis(lees door beton) zal altijd niet lukken. succes ermee!

eefvanbaal
door eefvanbaal - Sep 11, 2009 om 16:13
9 Antwoorden / 0 Vragen

om een berekeing binnens huis te laten uivoeren moe je menu 2 kiezen en dan op BEREKENING VOORAF kiezen.

eerst geef je de vertrek locatie in bv thuis, daarna geef je de aankomst data in.

nu gaat hij wel berekenen.

als je nu naar de auto loopt en de navigatie in de houder plaatst zal het gps signaal ook al wel gevonden zijn.

eefvanbaal
door eefvanbaal - Sep 11, 2009 om 16:17
9 Antwoorden / 0 Vragen

Als er geen reset knop op zit moet je de aan uit knop langer vast houden,ogeveer 10 seconden.