Uitlaat met verborgen gebreken
Hoi,
Ik had een nieuwe uitlaat nodig voor mijn scooter.
Toen heb ik bij de dealer gebeld of hij voor mijn scooter een vervangende had. Ja hij had een heel aantal hiervoor....kom maar langs zei hij.
Toen ik daar kwam dacht ik er eentje uit te kiezen, maar hij duwde mij direct eentje in mijn handen en zei, deze is voor de helft.
Thuis vond ik al dat hij moeilijk erop gezet kon worden, terwijl hij voor exact mijn motorblok/scooter was. En eerdere uitlaten makkelijk pasten. De dealer is 40 minuten rijden, dus effe terug rijden was geen optie.
Nu begon hij al direct te scheuren na een week en heb ik bij een garage de uitlaat al moeten lassen.
Bij deze garage zei men: deze uitlaat is duidelijk in de fabriek verkeerd gelast, de ophanging zit er gewoon verkeerd opgelast.
Nu heb ik dus deze uitlaat al 2 weken gebruikt, met veel problemen, en is gebleken dat er een fabricagefout in zit.
Heb ik nu recht om evengoed een vervangende te krijgen? Lijkt me wel toch?
Ja, dat heeft u, u heeft recht op een goedwerkend product. De narigheid zit hem er wel in dat de garage al met de uitlaat aan de slag is geweest, ik ben niet zo technisch dat ik weet wat er precies met de uitlaat is gebeurd toen garagehouder ermee aan de slag ging.
Als er geen sporen op de uitlaat zijn te zien van het lassen door de garagehouder, dan zou ik maar gewoon mijn mond daarover houden als ik u was.
Duidelijk een ondeugdelijk product willens en wetens aan u verkocht.
U hebt twee jaar wettelijke garantie op het product. Productie/fabricagefout!
[quote=lars1985 schreef op dinsdag 21 apr 2015, 09:06]
Nu begon hij al direct te scheuren na een week en heb ik bij een garage de uitlaat al moeten lassen.
U had met de kapotte uitlaat terug moeten gaan naar de verkoper en daar om vervanging of reparatie moeten vragen. U heeft de uitlaat echter elders laten lassen en daarmee heeft u uw recht vervanging verspeeld omdat u de verkoper niet in de gelegenheid hebt gesteld het probleem op te lossen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer