ha
door hansvane Jun 11, 2012 om 09:20
Auto & vervoer

USPS mijn pakket.nl

op 14 mei is er met track en trace een pakket vanuit Amerika verstuurd. Vanaf 30 mei ligt het in een of ander depot in NL. Ik heb hier nu een Nederlands 'mijn pakket' nummer. Ondanks dat nummer kan niemand zeggen waar het pakket echt ligt. Ik moet me maar beklagen bij de afzender in de USA dan PAS kunnen ze iets doen. ik MOET dat onderdeel hebben. Maar vandaag voor de zoveelste keer gebeld en ze bellen me nu binnen 10 !! werkdagen terug!!. En dat kost steeds 45 cent per minuut. zo'n 30 euro heb ik al verbeld. De vraag wat kan ik verder nog doen, want een leiding gevende krijg ik niet aan de telefoon.

19884 10 Rapporteer

ridder_1
door ridder_1 - Jun 11, 2012 om 10:30
376 Antwoorden / 8 Vragen

Er staat helaas niet bij welke vervoerder het betreft. Ik hoop niet dat het gaat om DHL want dan bent u de pineut. Laat spullen uit Amerika altijd vervoeren door een Amerikaanse vervoerder zoals UPS of FedEx. Snelle en directe service, een vast contactadres en een aanzienlijk lagere vrachtprijs.

ridder_1
door ridder_1 - Jun 11, 2012 om 10:59
376 Antwoorden / 8 Vragen

zie nu uit uit de naam van uw vraag dat het gaat om verzending via Post.nl. Ja, zal wel gaan via TNT of DeutscheBundesPost. Zelfde probleem blijft.
Amerikaanse vervoerders vliegen/leveren uit veelal via Brussel en dan direct naar de eindklant. Koop al 15 jaar uit Amerika nooit problemen gehad. In uw geval probeer te achterhalen waar het staat en zelf op deze locatie gaan afhalen, moet u wel te. vooraf telefonisch regelen !!

jantom
door jantom - Jun 11, 2012 om 13:23
377 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort zaken heb ik een aantal jaren geleden een paar keer zelf mee moeten maken. Waarschijnlijk ligt uw pakket in een depot van de Post(NL) in Amsterdam.
Men maakt zich daar niet druk om snelle behandeling van de pakketten uit niet-EU landen.
Ik heb weleens een maand moeten wachten en dan verkeer je toch in grote onzekerheid(?!). Het ging altijd om vooraf betaalde zaken.
Ik heb van de postbode (die de pakketen altijd bracht) vernomen dat er zo nu en dan een "partij" pakketten wordt gepakt om af te handelen. Als uw pakket er niet bij zit is het weer een dag afwachten en dat kan oplopen tot een maand of zo.....
Maar het komt goed (hoop ik voor u). Telefoneren heeft geen zin (ook dat heb ik eens gedaan maar nooit meer) ~ het is erg duur en voor je aan de beurt bent is het zoveel minuten verder.. Om misselijk van te worden. De klant moet voor alles betalen en ook voor het falen van de postdienst.
Ik vind het achterlijk dat ik soms zo lang heb moeten wachten en ook ik heb soms contact moeten leggen met de verkoper. Het ging hier ook om verkopers uit Amerika.

ha
door handel reiziger - Jun 11, 2012 om 13:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

Naar alle waarschijnlijkheid ligt het pakket bij de douane,

Mijn ervaring is , dat dit kan 6 tot 8 weken kan duren,

Er komt dan BTW , invoerrechten en kosten TNT Nederland bij.

enrique
door enrique - Jun 11, 2012 om 13:40
68 Antwoorden / 17 Vragen

Ooit aan Skype gedacht om de telefoonkosten te drukken?

abarth
door abarth - Jun 11, 2012 om 13:46
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=handel reiziger schreef op maandag 11 jun 2012, 13:36]Naar alle waarschijnlijkheid ligt het pakket bij de douane,

Mijn ervaring is , dat dit kan 6 tot 8 weken kan duren,

Er komt dan BTW , invoerrechten en kosten TNT Nederland bij.

Het pakket ligt niet bij de douane.
De douane heeft geen opslag. Ze hebben alleen een beperkte opslagruimte voor goederen die onderzocht moeten worden.
Het pakket zal inderdaad bij het beruchte amsterdamse depot liggen.

je
door jevaneer - Jun 11, 2012 om 14:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij bestellingen vanuit buiten Ned. is het aan te raden om via Paypal te betalen en als het kan via Ebay of Amazon bestellen zodat je altijd aanspraak kan maken over niet ontvangen produkten Die gebruiken UPS en/of FEDEX als carrier

ha
door hansvane - Jun 11, 2012 om 15:44
4 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb via Paypal betaald dus kan ik het geld wel terug halen, maar de verzender heeft niets fout gedaan, dus het zou niet eerlijk zijn.

picone
door picone - Jun 11, 2012 om 17:47
55 Antwoorden / 4 Vragen

Volgende keer met je VISA-creditcard betalen, die geeft de mogelijkheid om de betaling te blokkeren, totdat je de spullen in huis hebt. Immers de afzender is verantwoordelijk voor de verzending. Heb je geen tracking nummer vanuit USA gekregen?

Als trouwe lezer hier, weet ik dat Post.NL al jaren, net als TNT een bron van ellende is.

Veel succes!

discovery
door discovery - Jun 12, 2012 om 23:28
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=picone schreef op maandag 11 jun 2012, 17:47]Volgende keer met je VISA-creditcard betalen, die geeft de mogelijkheid om de betaling te blokkeren, totdat je de spullen in huis hebt. Immers de afzender is verantwoordelijk voor de verzending. Heb je geen tracking nummer vanuit USA gekregen?

Als trouwe lezer hier, weet ik dat Post.NL al jaren, net als TNT een bron van ellende is.

Veel succes!

@ picone,
Hoe kan je als trouwe lezer adviseren om de verkoper op te laten draaien voor het niet aankomen van een pakket? Je stelt zelf dat post.nl en TNT een bron van ellende is. Als verkoper via internet maak ik ook regelmatig mee dat iets niet aankomt en ik ervoor opdraai. Vind dat zo onterecht, ik betaal om iets te versturen en het door mij ingehuurde bedrijf voldoet niet aan zijn verplichting en ik kan er voor opdraaien. Ik blijf het de wereld op zijn kop vinden maar doe er maar eens iets aan!