anitatje
door anitatje Nov 22, 2006 om 01:51
Auto & vervoer

Verzekering

Hoi hoi, wij zitten met het volgende: Afgelopen mei van dit jaar is mijn auto naar de sloop gegaan, en heeft mijn vriend een ander gekocht. Telefonisch via de ANWB hebben we offertes voor de verzekering opgevraagd, ook voor de 2e auto, en de 2 motors. Deze staan allemaal op zijn naam vanwege de korting.


Ivm de 3 en geen 2 maanden opzegtermijn waren we te laat om de rest ook over te zetten naar de ANWB, dus hebben we alleen de 'nieuwe' auto laten verzekeren bij hun, met de telefonisch beloofde korting van 70%.


Een paar weken later vroegen ze ineens om een royementsverklaring. Na veel gebel naar 2 verschillende kantoren snappen ze nog steeds niet dat we die niet hebben, want die verklaring staat op mijn naam, dus daar kunnen ze niks mee.  Ze geloven nu dus niet dat mijn vriend 6 schade-vrije jaren heeft, en na 6 nieuwe polissen is de korting teruggezet op 35%. Ze kunnen trouwens nergens vinden wie ons de 1e keer te woord heeft gestaan, en dit beloofd heeft. En ik was weer te goed van vertrouwen, en heb het niet genoteerd.


Weet iemand of we hier nog iets mee kunnen?


Groetjes Anita


 


 

352 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2006 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Aan dit antwoord is niets toe te voegen of af te dingen. U bent (was) verzekerd, niet de auto.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2006 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee hier kunt u niks mee.


zuiver omdat de verzekering van de vorige auto op uw naam stond.


het betreft namelijk niet de "jaren schadevrij gereden", het gaat om de "jaren schadevrij verzekerd zijn"...


dat er in eerste instantie iets verkeerds is gezegd door de telefoon door de medewerkster van de anwb komt waarschijnlijk voort uit het feit dat men aan de telefoon niet de gelegenheid heeft gehad ALLE gegevens te controleren.


heeft u bij het aangaan van de oude verzekering op uw naam uw vriend of uzelf als hoofdbestuurder aangemerkt?


u ZOU namelijk op die grond kunnen proberen om een brief te sturen met als bijlage UW royementsverklaring. stel daarin dat uw vriend al die tijd HOOFdbestuurder van de auto is geweest, en de schadevrije jaren hem dus toekomen.


probeer dit niet als u zichzelf als hoofdbestuurder had aangemeld overigens, want u dient te allen tijde de juiste hoofdbestuurder op te geven bij de verzekering. dat niet doen kan u op royement komen te staan en daar wordt u helemaal niet blij mee.


dus: ALS uw vriend hoofdbestuurder van de auto was, en ALS hij ook als zodanig aangemeld was bij de verzekering, DAN kunt u met UW royementsverklaring alsnog VERZOEKEN de schadevrije jaren naar uw vriend's nieuwe verzekering door te sluizen.


in ieder ander geval kunt u hier voor zover ik weet helemaal niets aan doen.


groetend,


Richard Faas

ve
door verwijderd - Nov 30, 2006 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik mag aannemen dat je je eigen verzekering hebt opgezegd door het origineel of een kopie van de vrijwaring aan de verzekeraar ter beschikking te stellen. Als het royement is uitgevoerd door de verzekeraar, rust er op die verzekeraar een verplichting om een B/M-verklaring (bonus/malusverklaring) af te geven. Waar is die verklaring gebleven!!!??? Kijk, als je vriend 6 schadevrije jaren claimt, dan moet daar ook bewijs van zijn. Als het de schadevrije jaren zijn die je zelf hebt opgebouwd (met de naar de sloop afgevoerde auto) dan zijn die 6 schadevrije jaren van jezelf. Normaal gesproken kan inderdaad een verzekeraar dan niets mee. Aan de andere kant..... hoe is jullie verhouden t.o.v. elkaar. Is er sprake van een duurzaam samenleven op hetzelfde adres, dan kun je nog een poging wagen om de schadevrije jaren over te dragen aan je vriend. Wat die overgie verzekeringen betreft: ja, gewoon de juiste opzegtermijn in acht nemen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer