heksje49
door heksje49 Aug 20, 2009 om 18:25
Auto & vervoer

Verzekering

MIjn uitwonende zoon van 19 jaar is 10-08-2009 geslaagd voor zijn rijbewijs en heeft nu een auto op `t oog maar kan geen verzekering vinden die hem op zijn eigen naam wil verzekeren. Weet iemand hoe `t zit met de verzekering en de te naamstelling.

MVG Heksje

791 12 Rapporteer

vladja
door vladja - Aug 20, 2009 om 18:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat voor auto moet er verzekerd worden? Merk en type?

Vladja

heksje49
door heksje49 - Aug 20, 2009 om 18:40
13 Antwoorden / 11 Vragen

Audi A4 avant 1.8

vladja
door vladja - Aug 20, 2009 om 18:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ja, dan begrijp ik het al. Dit soort auto's met een jeugdige, net geslaagde bestuurder willen de gewone maatschappijen vanwege het risico niet verzekeren. Ze zijn niet verplicht om de verzekering aan de te gaan.

Dan blijft niets anders over dan Rialto in Den Haag. Die werkt alleen met tussenpersonen, daar kan je dus niet direct heen. Aan Rialto hangt wel een ander prijskaartje. Alles moet vooraf  betaald worden, ook eigen risico. Aan de hand van het geschatte risico wordt de premie vastgesteld. Daar is vooraf niets over te zeggen.

U krijgt vast het advies dan de auto maar op uw naam te verzekeren, maar dan moet u wel luid en duidelijk opgeven dat uw uitwonende zoon de regelmatige bestuurder is. Aangezien hij uitwonend is, denk ik niet dat een maatschappij hieraan begint.

Als toch iemand anders de auto verzekert, terwijl uw zoon de regelmatige bestuurder is (en dit is niet gemld bij de aanvraag) kunt u een hoop problemen krijgen.

Vladja

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2009 om 18:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo heksje,

Misschien kun je hier nog iets vinden

Autoverzekering jongeren

Met vr.gr.

vladja
door vladja - Aug 20, 2009 om 19:30
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als u de auto zou verzekeren (zonder opgave van uw zoon als regelmatige bestuurder) dan pleegt u verzekeringsfraude. Als u op fraude betrapt wordt, wordt u de verzekering uitgegooid. Wel zal de verzekering een WA-schade betalen, want dat zijn ze verplicht. Er loopt ook een afspraak tussen verz.mijen onderling om bij fraude aangifte te doen bij de politie vanwege de vele fraudes. Als ze dat doen, dan staan u en uw zoon geregistreerd als fraudeur en die aantekening blijft u en uw zoon lang achtervolgen.

De verzekeringsmij. zal de uitgekeerde schade op u verhalen. Vanwege de fraude hebben zij daar het recht toe. Als bij het ongeval iemand lichamelijk letsel heeft opgelopen, kunt u de rest van uw leven en uw zoon voor de rest van zijn leven terugbetalen.

Tevens krijgt u een aantekening dat er een verzekering wegens fraude be-eindigd is en staan u en uw zoon op een "zwarte lijst" (registratie Stichting Centraal Informatie Systeem), die de verzekeringsmijen hanteren.  Deze zwarte lijst staat los van de politie-registratie. De volgende verzekeringen, die u of uw zoon wilt afsluiten, kunt u dan op uw buik schrijven, want geen enkele verzekeringsmij. doet nog zaken met een fraudeur. Bij het opmaken van een polis wordt bij bijna elke maatschappij automatisch (zit in de software verwerkt) het register geraadpleegd. U en uw zoon blijven 8 jaar op de zwarte lijst staan.

Heeft u een schade op een nog lopende verzekering, dan wordt dit eerst tot op de bodem uitgespit voordat u voor enige vergoeding in aanmerking komt, hetgeen maanden kan duren. Bij bijna alle verzekeringsmijen wordt bij het aanleggen van een schadedossier automatisch het register geraadpleegd (zit in de software opgenomen). Bij iedere schademelding mag een verzekeringmij de verzekering be-eindigen zonder verdere opgaaf van redenen. Die voorwaarde staat in elke verzekeringsovereenkomst. Bij een signalering voor fraude zal de maatschappij dat zeker doen. Dat houdt in dat die verzekering dan vervalt en er geen dekking meer is.

Een paar risico's kunt u dan nog verzekeren bij Rialto (speciale verz.mij.). Daar betaalt u dan wel de hoofdprijs voor, dus honderden euro's meer premie dan normaal.

Google eens op:      verzekering+fraude+registratie

en lees hoe verschillende maatschappijen en tussenpersonen hierover denken en wat zij doen.

 Vladja

vladja
door vladja - Aug 20, 2009 om 19:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik betwijfel of die een jonge beginnend bestuurder met een Audi A4 zullen accepteren. De auto is het probleem. Als ie een gewoon Opeltje of zoiets wil verzekeren is er geen probleem.

Vladja

grindweg
door grindweg - Aug 24, 2009 om 17:49
2308 Antwoorden / 28 Vragen

inderdaad onder de 24 komt dit vaak voor wij adviseren de mensen op naam ouder te verzekeren met als regelmatige bestuurder uw zoon de wa premie zal dan wel iets hoger uitkomen. het heeft ook met motor vermogen te maken in combinatie met het type auto

vladja
door vladja - Aug 24, 2009 om 18:14
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De zoon is ook nog uitwonend, dus ik betwijfel dat gaat lukken.

he
door henk1951 - Aug 24, 2009 om 18:50
256 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad onder de 24 komt dit vaak voor wij adviseren de mensen op naam ouder te verzekeren met als regelmatige bestuurder uw zoon de wa premie zal dan wel iets hoger uitkomen. het heeft ook met motor vermogen te maken in combinatie met het type auto

Lekker advies Grindweg het is niet voor niks dat zulke auto's niet verzekerd worden aan jeugdige bestuurders.De kans op een ongeval en vaak dodelijk ongeval is in die catagorie veel hoger. Bij motoren is het wel beter geregeld eerst ervaring opdoen met een lichtere motor.Helaas zijn er bij mij in de omgeving een aantal gedenkplekken langs de weg van dat soort snelle jongens die een boompje gepakt hebben. Van een heb ik zelfs de knal gehoord  tijdens mijn dienst is niet prettig en bij een ander heb ik de hulpdiensten bezig gezien. Dodelijke slachtoffers allemaal rond de 20 met hele snelle auto's met veel pk's.

gr Henk

grindweg
door grindweg - Aug 24, 2009 om 18:58
2308 Antwoorden / 28 Vragen

geachte henk 1951.. de mensen kennen hun kroost het best. als ze een lichtere motor kopen voeren ze hem met chip tunning ook zo verder op.

da
door darkcreature - Sep 2, 2009 om 20:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heksje,

Informeer even bij fbto.. heb destijds in een soortgelijke situatie gezeten...

Kon niet bij unive etc verzekerd worden, bij fbto dus wel.

Alles naar wens en een erg goeie service!

Laat maar weten wat de uitkomst is, ben benieuwd!

Vr gr Darkcreature

grindweg
door grindweg - Sep 2, 2009 om 20:30
2308 Antwoorden / 28 Vragen

fbto is waardeloos je moet naar hun pijpen dansen. een veelste zwaare gestuurde schade stroom . je mag niet eens naar je eigen garage met schade.en ruit schade dan moet je naar carglas ik dus echt niet meer. kijk bij unive, interpolis ,eagon etc