Voorwaarde coulance sparta
Na vier jaar en 2200 kilometer is de motor van mijn elektrische fiets (SPARTA) stuk, kosten 500 euro. In mijn geval geven ze coulance van 25% onder voorwaarde dat de oude kapotte motor naar Sparta gaat. Zodat je er in ieder geval niet achter kunt komen wat er aan de hand was. Als iets vervangen wordt (met in mijn ogen minimale coulance) dan zijn alleen de nieuwe onderdelen eigendom van de klant de oude onderdelen worden volgens Sparta eigendom van Sparta. Sparta is als bedrijf voor de consument een verschrikking. Consument telt namelijk niet. Er is geen directe communicatie mogelijk er wordt alleen gecommuniceerd met dealers. Je kunt alleen een contactformuliertje op internet invullen en hopen dat je antwoord krijgt (en dat krijg ik dus niet), en geloof me daar wordt je heeeeeeel kwaad van!
Dus ik krijg coulance van 25% en moet oud wiel (mijn wiel!! heb ik betaald) met kapotte motor inleveren, of ik kan de volle mep betalen. Lekkere keuze.
Weet iemand of dit zomaar kan? En waar ik de voorwaarden kan vinden waar Sparta dit op baseert?
Dit heb ik nodig voor mijn rechtsbijstandverzekering en communicatie is zoals ik al zei niet mogelijk als consument.
Dus ik krijg coulance van 25% en moet oud wiel (mijn wiel!! heb ik betaald) met kapotte motor inleveren, of ik kan de volle mep betalen. Lekkere keuze.
Ja, het is UW wiel, Ja, het is UW motor, reparatie en weten wat er aan is kost u dus geld als u alles wilt houden.
Maar als u een gereviseerde motor terug krijgt en voor inlevering uw defecte, kapotte, stukke motor 25% korting krijgt. is dat mooi. Maar wat moet u met een kapotte motor in huis waar u niet aan hebt? Stof vangen? De dealer stuurt de defecte motor op en krijgt de 25% die hij weer aan u geeft. Probleem opgelost.
Hoe komt het dat die motor al kapot is? Ik vind het nogal snel met zo weinig kilometers, maar ik weet niet hoeveel de fiets heeft gekost, wat voor kwaliteit u is beloofd en hoe u hem heeft 'behandeld".
U zou misschien een beroep kunnen doen op wettelijke garantie, dat wil zeggen dat u een fiets heeft gekocht die niet beantwoord aan wat je er op grond van de overeenkomst van zou mogen verwachten. En dan heeft u recht op een kosteloze reparatie.
Dan moet u bij de verkoper zijn.
klik HIER en lees met aandacht.
Als het goed is, is uw rechtsbijstandverzekeraar volledig op de hoogte van deze regels.
Verder kunt u altijd advies inwinnen bij het juridisch loket.
klik HIER
Ik geloof niet dat mahadma het begrijpt, waarschijnlijk ben ik onduidelijk geweest.
Bij discussie staat door en andere consument trouwens hetzelfde probleem vermeld. Motor wordt helemaal niet gerepareerd. Er wordt ook niet gekeken wat er stuk is. Zekering? Printplaatje? Lammelletje? Wiel wordt eruitgehaald met kapotte motor en nieuw wiel met nieuwe motor wordt teruggeplaatst. Je krijgt een kleine korting en zij houden een onderdeel wat 500 euro kost en wat misschien voor 5 euro te repareren is. De dealer doet niets met een kapotte motor, deze mag alleen een motor vervangen maar niet repareren. Het schijnt ook allemaal zo gebouwd te zijn dat een diagnose stellen door dealer onmogelijk is.
Mijn vraag was; Weet iemand of dit zomaar kan? En waar ik de voorwaarden kan vinden waar Sparta dit op baseert?
Kortom mijn probleem is niet opgelost zoals mahadma stelt.
Contactformulier is alleen maar voor de vorm. Sparta communiceert namelijk alleen maar via dealers en niet via consumenten. Heb ik geprobeerd werkt niet.
Mahadma zegt
"Overigens, het komt vaker voor dat er gewoon gereviseerde geruild wordt, maar dat terzijde. En niet alleen bij fietsen."
En dat moet ik dan maar normaal vinden? Mijn fiets (2000 euro) is nog bijna splinternieuw en zeer goed onderhouden. En dan 25%korting en mijn wiel en motor gewoon weer gebruiken voor een andere loser die 500euro kan neertikken voor een "nieuwe" motor???? Zo kan ik ook coulance aanbieden, dat is mooi verdienen.
Mijn vraag blijft staan, weet iemand welke voorwaarden Sparta gebruikt? Van Sparta krijg ik namelijk geen antwoord.
Ik ga verder niet in discussie, dit is de rubriek vraag en antwoord.
[quote=swat1500 schreef op vrijdag 4 jul 2014, 23:45]Voor de Wet heeft u 2 jaar garantie. Die garantie moet de leverancier u geven en NIET de fabrikant. Sparta heeft niets met u te maken. U heeft langer dan twee jaar recht op een conform produkt. Ook daarvoor moet u bij de leverancier zijn. De vraag die u dus mag stellen is inderdaad of een motor na 4 jaar normaal gebruik de geest mag geven.
Als de leverancier meent van wel dan zult u moeten procederen om uw gelijk te halen.
Er bestaan geen voorwaarden waar u of Sparta zich op kunnen beroepen. Het gaat erom wie zijn stelling het meest aannemelijk kan maken.
Dank u wel voor uw reactie, de leverancier stelt dat hij geen enkele rol hierin speelt en dat de garantie van Sparta moet komen. Ik denk nu idd ten onrechte. Bedankt voor uw reactie.
Voor de Wet heeft u 2 jaar garantie. Die garantie moet de leverancier u geven en NIET de fabrikant. Sparta heeft niets met u te maken. U heeft langer dan twee jaar recht op een conform produkt. Ook daarvoor moet u bij de leverancier zijn. De vraag die u dus mag stellen is inderdaad of een motor na 4 jaar normaal gebruik de geest mag geven.
Als de leverancier meent van wel dan zult u moeten procederen om uw gelijk te halen.
Er bestaan geen voorwaarden waar u of Sparta zich op kunnen beroepen. Het gaat erom wie zijn stelling het meest aannemelijk kan maken.
Maar u kunt natuurlijk bij elke andere reparateur vragen of die de motor kan repareren. U hoeft niet naar de leveranvier.
En als u het zelf niet kan, wat moet u dan met een kapotte motor?
Als het een non-conform product is (ondeugdelijk dus) dan zal je wel gek zijn om naar een andere reparateur te gaan. Dan ga je bij je leverancier een gratis reparatie claimen. En daarvoor moet je niet bij een elke andere reparateur zijn, maar bij een reparateur die de leverancier je toewijst.
Wat u het beste kunt doen is maandag even contact met uw rechtsbijstandverzekering opnemen en daar overleggen wat nu de juiste strategie is. Maakt u zich geen zorgen, dit soort vragen zijn ze van hun klanten gewend.
Na vier jaar en 2200 kilometer is de motor van mijn elektrische fiets (SPARTA) stuk, kosten 500 euro. In mijn geval geven ze coulance van 25% onder voorwaarde dat de oude kapotte motor naar Sparta gaat. Mijn fiets (2000 euro) is nog bijna splinternieuw en zeer goed onderhouden.
Na deze twee feiten merk ik het volgende op: de fiets zal zeker goed onderhouden zijn. Maar "bijna splinternieuw" na 4 jaar en 2.200 km, dan moet je minimaal aan een bepaald afschrijving gaan denken, immers al zou de fiets nu in "mint" condition zijn is die fiets geen € 2.000 meer waard, tweedehands. Eerder 25% daarvan. Ik ga zelf eens naar Sparta bellen.
Dit bovenstaande is niet vervelend, hatelijk of anderszins negatief bedoeld naar wie dan ook en ik zal er ook zeker geen topantwoord voor krijgen, maar ik wil er nu het fijne van weten. De vraagsteller geeft aan dat het een reparatie van € 5 kan zijn, maar het kan ook zijn dat de reparatie misschien wel € 300 zou kunnen gaan kosten. Daarom ook mijn stelling dat het coulance idee in dit geval zeker een optie is en dat het bij veel zaken zo gaat. Overigens, 2.200 km in 4 jaar, even rekenend dat vraagsteller niet 365 dagen per jaar de fiets gebruikt maar stel even de helft in het gunstigste geval, kom ik uit op 3 km per dag gemiddeld. Maar zodra ik weet wat ik wil weten, meld ik dit hier.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer