ka
door katja1000 Jul 24, 2010 om 18:54
Auto & vervoer

Vrijdag-middag file

Als rayonmanager bij n multinational sta ik regelmatig in de file.Ook vrijdagmiddag is het bijna altijd raak. Nu zie ik die vrijdagmiddag steeds meer (oudere) stellen, vaak met 2 fietsen achterop of Campers in de file. Dan denk ik vaak. Waarom gaan jullie niet vrijdag-ochtend naar je bestemming, of zaterdag-ochtend. In ieder geval niet op vrijdag-middag. In de file staan kost werkend nederland toch flink wat geld. Wat vinden jullie van deze gedachte?

1759 31 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 24, 2010 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben wel oud en grijs maar dat betekend niet dat ik niet werk!
Verder zijn vele parken waar je huisjes voor weekend kunt huren pas vrijdag na 15.00 beschikbaar dus gewoon overwerken of eerder naar huis gaan!

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds wanneer is de weg van werkend Nederland?
Bedenk wel dat die mensen die nu van hun vrije dagen genieten dit land mede hebben opgebouwd en die weg mede hebben mogelijk gemaakt van hun betaalde belastinggeld.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als rayonmanager zou je ook je werk efficiënt kunnen indelen en bv de vrijdag thuis gaan werken, 4 dagen langs de weg en 1 dag thuis werken is vrij gebruikelijk in dit soort functies.
Daarnaast betalen ze net als U ook wegenbelasting en ik zou me ook niet door een manager in een leasebak van de weg laten houden. Als vrijdags nu eens alleen mensen mogen rijden met een eigen, afbetaalde auto dan was het pas rustig op de weg.
Wat een kronkel zit er in uw gedachte.
Mastag

ve
door verwijderd - Jul 25, 2010 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Openbare weg dus voor iedereen.En je kan je werk ook indelen je weet dat op die dagen het druk is.Ik zou zeggen in het begin vd week richting Amsterdam plannen minder druk .En aan het eind vd week naar het noorden.Maar ja .

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een mens kan dwaze gedachtes hebben als ie niks te doen heeft......
Als je zo'n ervaren rijder bent vraag ik me af of je zo'n beroerde planner bent.....
Welke groep mag op welk ander moment niet rijden omdat dit meneer beter uitkomt? Dit is een begin, waar wil je eindigen?

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

U begeeft zich op een gevaarlijke "weg" om u zelf belangrijker te achten dan anderen.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen is vrij om gebruik te maken te maken van de openbare weg.Helaas zijn er mensen bij die voor hun werk veel op de weg zitten en helaas dan ook dikwijls in de file.
Als er mensen bij zijn die hun eigen reistijd eventueel anders in kunnen plannen en daardoor zelf niet mede veroorzaker worden van de file's en er dus zelf niet in hoeven te staan is dit fijn voor hen zelf en anderen.
Als er mensen zijn die hun tijd zelf kunnen plannen en er dan voor kiezen om ook in de file te gaan staan is dat alleen maar jammer.
Maar je kunt toch niemand gaan verplichten om op bepaalde tijden van de dag maar
thuis te blijven.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er voorstander van om leaserijders 's nachts te laten rijden en mensen die zelf een auto kunnen betalen (hoe moeilijk ook) gewoon de hele dag. Dus tussen zeg maar 20.00 uur en 6.00 mogen de leasebakken het asfalt op. Moet je zien hoe snel de files voor de gewone mens verdwenen zijn en het probleem van TS opgelost!

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan de te verwachten oplossing voor het file probleem.
Koop allemaal een motor, file's zo opgelost.
Natuurlijk niet mogelijk voor iedereen,snap ik zelf ook wel.
Maar je kunt in ieder geval wel blijven rijden als je een motor rijdt.
Wel voorzichtig tijdens het tussen de file doorrijden.
Groeten.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Motormuis,
En niet als een idioot vol gas door de file scheuren of denken dat je op een circuit bent.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2010 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is dus niet voorzichtig tijdens het file rijden.

Zo hoort het dus echt niet.

Gelukkig zijn ook de meeste motorrijders niet zo bezig.Je speelt dan met je eigen leven
en met dat van anderen.En dat is niet slim.

Hou het dus veilig voor iedereen.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2010 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt vanalles gesugereert wat ik niet heb gezegd. IK verplicht niemand tot iets, en ja, iedereen mag gebruik maken van de weg. Motor rijden kan ik niet, en is met n vaak volle laadbak niet praktisch. M'n werkgever verplicht mij wel de auto van de zaak te rijden.'s IK wou dat ik een kon kopen. Nachts gaan rijden is n zot voorstel. M'n klanten slapen dan..
Waarom is het helaas te noemen dat veel er mensen zijn die voor hun werk in de file moeten staan??? Slaat nergens op. Persoonlijk contact prevaleert in de commercie. Kom eens met oplossingen.
Vrijdag-middag thuis werken is n goeie, doe ik al regelmatig.
IK heb juist heel veel te doen (heerlijk!)en denk na in de file Meneer/Mevrouw Scholtes.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2010 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Katja1000.

Het is helaas omdat er heel veel mensen niet blij mee zijn om in de file te staan.En zeker
niet als ze dat dagelijks mee moeten maken als ze onderweg zijn naar hun werk, of dat
ze dit meemaken als ze aan het rijden zijn voor hun werk.En als U het niet erg vind en in de file na kunt denken is dat fijn voor U.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 01:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch belachelijk Katja dat je een discussie hierover op dit forum hebt geopend.

Files ontstaan nou eenmaal op bepaalde locaties om welk tijdstip dan ook en niet alleen op de vrijdagmiddag; ook 's avonds, 's nachts, weekend, op feestdagen wanneer men de drang heeft om naar een Zweeds warenhuis (met vier letters) te gaan (ontbijten voor een habbenkrats), waardoor zelfs de A13 in beiden richtingen moet worden afgesloten.

Vorige week reed ik op de maandag en zaterdag op de A15 naar en van Nijmegen, bij knpt. Valburg, afslagen naar de A50 richting Venlo/Köln stonden files tot op de A15 omdat de A50 volkomen vastzat en het tijdstip maakte niets uit.

Maar files onstaan (ontstonden) meestal door figuren, zoals u o.a., die schijt hebben aan respect voor de verkeersregels en tekens: meer dan het maximale 120 km/h. op de autobaan rijden, ook waar wegwerkzaamheden zijn met een maximale snelheidsbeperking van 70 km/h. - vandaar ruim 5500 bekeuringen laatst voor het negeren van de (70 km/h.) snelheidsbeperking.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Katja,
Maar als die mensen die allemaal lease-autos rijden nu eens 's nachts gaan werken, dan zijn je klanten er ook! Er is toch al sprake van een 24 uurs economie. En werkend nederland zonder leaseauto kan normaal doorrijden en op tijd op het werk zijn. En de leaserijders (die over het algemeen in de baas zijn tijd reizen en niet in eigen tijd) zijn ook tevreden. Ze kunnen meer doen in dezelfde of zelfs minder tijd.

Mij valt vaak op dat ik aan de kant moet voor een overhaaste leaserijder zodat die op op tijd thuis kan zijn terwijl ik minstens, zo niet meer, kilometers maak dan een gemiddelde leaserijder. En daar kan ik niets aan doen, mijn baas wil mij gewoon minstens tussen 8.30 uur en 17.30 uur zien. Ik kan die afspraak dus niet wijzigen. En als ik dan een keer op vrijdagmiddag vrij heb wil ik ook wel eens een weekendje weg. En inderdaad: je kunt in de meeste huisjes of hotels pas rond 15.00 uur terecht. Dus dan ben ik halverwege de middag op de weg. Maar als de leaserijders nu eens gewoon tot 17.30 uur zouden werken, zou ik daar in elk geval al geen last meer van hebben.

Overigens is het ook een feit dat het merendeel van de leaserijders de leasebak alleen gebruiken om van A naar B te rijden en weer terug. Eigenlijk volstrekt overbodig dus.

Overigens ben je vaak niet verplicht een leaseauto te nemen. Of heb je de bijtelling in je salaris laten doorberekenen? Dan ben je het natuurlijk aan jezelf verplicht.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een antwoord op de vrijdagmiddag-file is niet te geven denk ik. Uit uw gegevens haal ik niet de context en uw achtergrond. De mensen hierboven reageren op van alles en nog wat, terwijl zij misschien van een verkeerd standpunt uitgaan. Mobiliteit is van iedereen. Vrijheid ook. Keuze van werken ja of nee, reageren ja of nee. M.i. probeert de overheid alles te doen aan doorstroming van het (weg-)verkeer. Ik kan alleen maar de tip geven, kies uw vervoersmiddel van elk nieuw traject wat u gaat afleggen. Deels fiets, deels auto, deels trein. Alles kan. Soms loont een mix van transportmiddelen.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

rhythmbreeze schreef op woensdag 28 jul 2010, 13:34: Een antwoord op de vrijdagmiddag-file is niet te geven denk ik. Uit uw gegevens haal ik niet de context en uw achtergrond. De mensen hierboven reageren op van alles en nog wat, terwijl zij misschien van een verkeerd standpunt uitgaan. Mobiliteit is van iedereen. Vrijheid ook. Keuze van werken ja of nee, reageren ja of nee. M.i. probeert de overheid alles te doen aan doorstroming van het (weg-)verkeer. Ik kan alleen maar de tip geven, kies uw vervoersmiddel van elk nieuw traject wat u gaat afleggen. Deels fiets, deels auto, deels trein. Alles kan. Soms loont een mix van transportmiddelen.

Fijn dat jij ons hier allemaal in twijfel trekt. Vraag me af wie hier nu echt ongenuanceerd reageert? Waarschijnlijk ben je voorstander van het 'poldermodel'? Dat polderen van de laatste jaren is niet uitermate succesvol in mijn beleving.

ve
door verwijderd - Jul 28, 2010 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen kan op basis van de gemiddelde file lengte op de diverse plaatsen en tijden uitzoeken of hij andere tijden gaat werken!

Verder kan ik nu klagen dat ik niet om 15.00 uur in Centen Parks mijn huisje kan betrekken wegens de werkende die geen rekening met mijn houden.

Zolang ik wegenbelasting betaal heb ik recht op gebruik te maken van alle wegen dus klagen helpt niet zolang er een rekeningrijden is ingevoerd.
Verder sta ik als auto liefhebber vaak langs drukke wegen op zoek naar zeldzame oude en de nieuwste auto's te zoeken met camera, dus een file kan ook leuk zijn vanaf viaduct over drukke weg.
Dus ik ben vaak blij met een lange file!

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Katja, dat heb ik nou ook met oude mensen. Heb ik de hele dag hard gewerkt, moet ik 's avonds of op zaterdag nog boodschappen doen. Staat de winkel vol met oudjes die een halfje melk komen halen! Doe dat lekker overdag als je toch niets te doen hebt!

Bedoel je dat met je topic? Of ben je echt niet goed snik?

ve
door verwijderd - Aug 1, 2010 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou anicu, ik zou best wel een bepaalde tijd in de supermarkt hebben om boodschappen te doen, zonder ouders met kinderen tegen te komen.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2010 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat was de vraag ook alweer.Kan je schijnt het overal op toepassen als ze maar oud zijn.Hou op en ga lekker verder met zeuren over iedereen behalve jezelf.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2010 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Ik denk dat ik de tijd nog ga meemaken, dat alle burgers met een naam die met een a begint, op maandag niet de weg opmogen, enz.enz.. Let wel, ik geef maar een voorbeeld.

Pedro.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2010 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Officiële waarschuwing voor Katja 1000.

Ik heb voor vrijdag tot vrijdag een huisje gehuurd dus om 15.00 probeer ik aanwezig te zijn.

Terug zal ik na ontruiming om 10.00 nog enkele uren in zwembad en restaurant blijven dus op de vrijdagen 13 en 20 augustus zal ik er persoonlijk voor zorgen dat Uw file extra lang zal worden als U naar huis wilt gaan!

Ik zal elke schade claim afwijzen omdat de meeste parken deze tijden hanteren en van Maandag tot Maandag naast vol ook duurder was!

ve
door verwijderd - Aug 10, 2010 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelden ooit zo'n onzintopic gezien.
Wat denk je zelf, dat je het alleenrecht hebt op de weg, op bepaalde tijden het alleenrecht in supermarkten, bij de slager, de bakker en nog zowat onzin?
Erger jij je ook aan mensen met rollators in winkels, ben jij ook zo'n muts die tijdens de avondvierdaagse zich irriteert aan oude mensen welke door vrijwilligers in hun rolstoelen 4 avondjes frisse lucht mogen happen, erger jij je ook aan je eigen ouders die niet zo vlot meer zijn, aan een vogelpoepje op je auto en blaadjes van de buren in je dakgoot?
Geen idee hoor, ik schets zomaar even het beeld wat ik van je krijg.
En dan de titel, "ik als rayonmanager"
Ik lig compleet in een deuk want zie zo'n blonde teut met harsnagels, teveel plamuur en een hele grote waffel die denkt dat ze beter is dat de rest van de wereld.
Ik zou zeggen, emigreer naar Noord-Scandinavie of zo, daar heb je er weinig last van

ve
door verwijderd - Aug 11, 2010 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jeankatie, dank voor uw treffende reactie! U heeft groot gelijk, vooral het vermelden door de topicstarter van haar superbaan streek ook mij tegen de haren in!

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 00:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kleine tip vermijd de komende maanden de A28 rondom Zwolle aangezien deze een rijbaan minder heeft en er constant file's staan nu ook ruim buiten de spits! Kleine tip!

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

testcase schreef op maandag 26 jul 2010, 13:44: U begeeft zich op een gevaarlijke "weg" om u zelf belangrijker te achten dan anderen.

Aan deze reaktie heb ik het meest gehad! Dank!!

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is moeilijk om te oordelen of iemand er 'hoort' te rijden op tijdstip. Ik denk dat degene met de fietsen achterop ook niet op de file zitten te wachten en dus ook liever de spits mijden, denkt u ook niet.
Indien er mensen buiten de spits kunnen rijden, zullen ze dit ook zeker doen.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat je de discussie verkeerd hebt opgezet.Vandaar onze reacties het probleem zal altijd wel blijven file leer ermee leven.Zeker nu met dit weer.Maar geef de anderen niet de schuld die willen ook ergens heen net als jij.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Marcel...
whhahahaha... oeps sorry... geweldig kort door de bocht.. en wat als mijn baas ook graag ziet dat ik tussen 8 en 17 bezig ben??.. heb ik dan hetzelfde excuse als jij?? En wat als er iets in jou kantoor omgeving kapot gaat? mag je dan met je armen over elkaar gaan zitten en zeg je tegen je baas.. ja sorry.. ik ben er wel maar kan niets doen? dan wil je toch ook dat het snel opgelost wordt?? Ik hoor (lees) het alweer.. je houdt er erg vreemde gedachtes op na.. je zal vast veel publiek trekken op verjaardagen ..

Laaglander

ve
door verwijderd - Dec 9, 2010 om 02:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

katja1000 schreef op woensdag 8 dec 2010, 15:48:
testcase schreef op maandag 26 jul 2010, 13:44: U begeeft zich op een gevaarlijke "weg" om u zelf belangrijker te achten dan anderen.

Aan deze reaktie heb ik het meest gehad! Dank!!

Je dacht even na ruim vier maanden weer even 'Oude koeien uit de sloot halen'!