Ha
door Handyman1 Oct 18, 2021 om 12:24
Auto & vervoer
Wat mankeert er aan de fietsaccu's van Ali ?

Ik heb twee accupaketten bij Ali besteld 36 Volt 30.000 Mah. (Mijn originele accu was 36 volt 6,8 AH) Mooi prijsje maar met zo'n accu kom ik nog geen 1000 meter ver. Als de specificaites kloppen zou het mijn originele fietsaccu ruim moeten kunnen opvertreffen. Wat doe ik verkeerd? Niet meer bij Ali kopen is één die ik zelf al had bedacht maar graag iets waar ik wel iets mee kan.

1833 9 Rapporteer

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 18, 2021 om 12:33
2094 Antwoorden / Vragen

Zo'n accu bevat opgeladen een bepaalde hoeveelheid energie. Als je zegt ik kom nog geen 1000 meter ver, is al die energie dan weg, is de accu leeg, of is er iets anders aan de hand?

Ha
door Handyman1 - Oct 18, 2021 om 12:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Al binnen 1000 meter lijkt de accu leeg en moet de accu weer opnieuw opladen om weer de teleurstellende paar meters te kunnen fietsen. Het werkt bij beide accu's hetzelfde

Topantwoord

ne
door neodutchio - Oct 18, 2021 om 13:24
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De wet in Nederland (en heel Europa) is heel strikt. Goederen die geimporteerd worden moet aan bepaalde eisen voldoen en de verkoper moet eerlijk zijn in zijn bewoording.
In China gaat het net even ietsjes anders. In kinderspeelgoed kan gewoon lood zitten, een prachtig zwembad kan net groot genoeg zijn voor je grote teen, enz.

Of de specificaties kloppen is niet bekend. Of de accu veilig is ook niet. Een Nederlands keurmerk zal er niet aan zitten. De accu kan simpelweg ook kapot zijn. En zo zijn er een heleboel dingen te verzinnen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 18, 2021 om 13:26
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Veel fietsen staan te lang bij de importeur of in de winkel in de opslag’. ‘De accu ontlaadt volledig, omdat elke accu nu eenmaal zelfontlading heeft. Maar ook als je een lekstroompje in het systeem hebt, ontlaadt de accu volledig. En als die diep is ontladen, krijg je beschadigingen.’

https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fietssoorten/elektrische-fietsen/elektrische-fiets-slijt-het-meest-in-de-schuur/

rj
door rjw - Oct 18, 2021 om 20:04
3280 Antwoorden / 5 Vragen

De capaciteit zoals vermeld op de accu op het plaatje is gegeven in een niet bestaande SI eenheid. Dus het blijft gissen wat ze bedoelen. Als je zegt dat er geen 30Ah in zit, kunnen ze zonder blikken of blozen zeggen dat dat er ook niet op staat.

panter22
door panter22 - Oct 19, 2021 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen
1paul
door 1paul - Oct 19, 2021 om 08:48
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Eén ampère-uur is gelijk aan één ampère continue stroom gedurende één uur. Een milliamp-uur, oftewel milliampère-uur, is een duizendste van een ampère-uur, dus een 1000 mAh-batterij zou gelijk zijn aan een 1 Ah-batterij.

10.000 mah is dus 10ah

gerbera
door gerbera - Oct 19, 2021 om 22:06
7372 Antwoorden / 14 Vragen

het gemiddelde vermogen van een e-bike motor is 250 watt en bij uw accu die slechts 1080 Wh heeft klopt die beperkte afstand wel. Uw accu is totaal niet geschikt voor een e-bike maar voor een , hier verboden, electrische step.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 20, 2021 om 09:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vele afgekeurde  worden via Ali verkocht en gewoon retour sturen of klacht indienen dat niet werkte zoals belooft, geen 30 Ah...

En hoe is de laad tijd?

Als dat erg lang duurde heeft deze  Accu lang in magazijn gelegen en een lege accu vernietigde zichzelf.

Als je de voorraad niet  tijdig aan de lader zet gaan die goede ook kapot.

De fietsenwinkel die 1 jaar op voorraad is zonder er naar te kijken heeft vaak zelfde probleem.

Hopelijk kun je via Ali je geld terug cliamen, meestal gratis houden omdat retourkosten  erg duur zijn....