de
door denny hartong Jun 12, 2016 om 21:10
Auto & vervoer

We hebben 7 uur vertraging gehad met Air Berlin, hebben we recht op vergoeding?

We hebben op dusseldorf 7 uur vertraging gehad dit ivm een motorstoring van het vliegtuig, deze stond nog in Mallorca. Vanwege de meivakantie was er pas een vervangend vliegtuig 7 uur na oorspronkelijke  vertrektijd gekomen. Normaal gesproken is er blijkbaar altijd een vliegtuig achter de hand ivm storingen etc hoeft er nooit zo lang gewacht te worden.  Het bleek dat ons vliegtuig al de dag ervoor een motorstoring had, dan was het voorzien dat er vertraging zou zijn lijkt me. We waren om 8.00 uur aanwezig en gingen uiteindelijk om 18.00 uur vliegen. We hebben een brief met geplande en uiteindelijke vertrektijden mee gekregen van Air Berlin, passagiers melden ons een bezwaar in te dienen omdat er recht is op een vergoeding, men zegt 250 euro pp. We hebben bezwaar bij Air Berlin ingedient en zei geven aan dat het een uitzonderlijk gebeuren is, de motorstoring en dat ze niet tot vergoeding over gaan. De vraag is hebben we wel/niet recht op vergoeding en zo ja hoe en waar moeten we dit gaan claimen?

3707 6 Rapporteer

di
door diemenees - Jun 18, 2016 om 15:14
196 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien/dat weet je pas zeker na afloop procedure. Het is dus inderdaad zeker NIET zo/zoals velen graag mogen beweren, dat je altijd recht hebt op compensatie. Met wat je nu aandraagt kan het zowel ja als vermoedelijk toch eerder nee zijn.
je hebt 2 mogelijkheden- zelf procedure aanspannen OF een van de inmiddels vele buro´s die dat voor je doen (en dus voor dat werk een inhouding op de uitbetaling doen) veelal weten zij vantevoren beter in te schatten of het tot vergoeding kan komen/kansloze zaken beginnen ze gewoon niet. Dus in jouw situatie zou ik eerst 1 of 2 van die buro´s benaderen/en hen de opdracht geven als zij redelijke kans op succes inschatten.

alfatrion
door alfatrion - Jun 18, 2016 om 15:32
1659 Antwoorden / 1 Vragen

In het Sturgeon arrest heeft de rechter verklaard dat:

"Artikel 5, lid 3, van verordening nr. 261/2004 moet aldus worden uitgelegd dat een technisch probleem aan een luchtvaartuig dat de annulering of de vertraging van een vlucht tot gevolg heeft, niet onder het begrip „buitengewone omstandigheden” in de zin van deze bepaling valt, tenzij dit probleem voortvloeit uit gebeurtenissen die wegens hun aard of hun oorsprong niet inherent zijn aan de normale uitoefening van de activiteit van de betrokken luchtvaartmaatschappij, en deze hierop geen daadwerkelijke invloed kan uitoefenen."

Als Air Berlin heeft aangegeven dat deze motorstoring uitzondelijk is dan is dat onvoldoende.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 18, 2016 om 15:39
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft gewoon recht op een vergoeding. Vliegmaatschappijen hopen vaak er zo mee weg te komen. Een uitzonderlijke motorstoring, tja, zo lust ik er nog eentje.

Als ik u was zou ik het via eu claim doen, dan hoeft u niet zelf de strijd aan te gaan. Je levert wel wat in voor de behandeling, provisie, maar zij hebben juristen in huis die gepokt en gemazeld zijn in dit soort zaken. U kunt ook even op de site het vluchtnummer intikken dan ziet u meteen waar u aan toe bent.

klik HIER

J. Schipper
door J. Schipper - Jun 18, 2016 om 15:45
64 Antwoorden / 30 Vragen

Wij kregen onze vergoeding pas terug met hulp  (brief) van onze rechtsbijstandverzekering.
De KLM weigerde namelijk te betalen.
Succes!

J. Schipper
door J. Schipper - Jun 18, 2016 om 15:47
64 Antwoorden / 30 Vragen

Wij kregen onze vergoeding pas terug met hulp  (brief) van onze rechtsbijstandverzekering.
De KLM weigerde namelijk te betalen. Motorstoring is geen geldige reden om niet uit te betalen, is geen overmacht.
Succes!

zoekster1
door zoekster1 Jun 18, 2016 om 15:53
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Moest u hiervoor nog een vorm van eigen risico betalen, of kreeg u de volle mep?