qiofanny
door qiofanny Sep 24, 2005 om 22:32
Auto & vervoer

Weinig of geen LPG tweedehandsjes

Het valt me op op de auto-site's (gevestigde merken) dat er weinig of geen tweedehands kleine bedrijfsauto's te koop worden aangeboden. Heeft dat soms te maken met de gewildheid i.v.m. de huidige benzineprijs?

Ook de site van GasFX Service Desk (info@gasfx.nl) had me te melden dat mijn merk en type niet geschikt is voor inbouw.

Waar haal ik nu zo'n klein bedrijfswagentje op gas vandaan?

Wie weet raad? Graag wacht ik op een antwoord. Groet Q.

547 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Q,

Had je een paar maanden terug moeten kijken en de reden was toen de verhoging houderschapsbelasting, die ging voor sommige met 600% omhoog.
De markt was een beetje verzadigd en handelaren zeiden zelfs dat ze geen plaats meer hadden.

Je ziet hoe snel er een ommekeer is in deze branche.
Als je iets kwijt wil dan lukt het niet en als je iets hebben wil dan lukt het ook niet.

Ben ik op de verkeerde plaats geboren, ik snap er niets meer van.

Groet Hell-Rider

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze zijn op lpg ook weinig verkocht. dus is er weinig gebruikt te koop. de diesel is betrouwbaarder in het bedrijfsleven en meer ruimte door de afwezigheid van een lpg tank. in al die jaren zijn er door ons 3 afgeleverd op lpg aan een mil friek. dus dat is de reden voor bedrijven is het nog niet interesant. dat is met luxe auto s ook zo al hoewel er dar nog wel wat te koop van zijn. maar ook dat word al moelijker. op benzine vind je ze ook haast niet want dan zou ook nog een optie zijn succes

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

  Mitsubishi Space Runner van september  1998, bijna 140.000km

  met LPG-G3 installatie en grijs kenteken is binnenkort beschikbaar.

  j.igel@planet.nl

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo onbekende beantwoorder;

Als LPG NU niet interessant is, t.o.v. benzine dan weet ik het niet. Ondanks het feit dat er minder verkoop-punten zijn van LPG, maar ik weet er wel een voldoende aantal in mijn buurt. Het feit is ook dat de installatie van LPG niet echt voordelig is, maar dat als men voldoende KM's maakt er geen rekensommetje tegen aan kan om het niet te doen. Maar ons ben zunig in Nederland en dat verklaart een hoop. En rekenen is niet ons sterkste punt. Daar zou de handel met duidelijke reken voorbeelden een goede slag kunnen slaan, zolang de bezine prijs zo hoog blijft!!!

Groet aan de onbekende van Q en bedankt voor je reactie.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, bedankt voor je reactie.

Maar sorry voor je aanbod, deze is wel heel erg oud en veel te veel KM.

Groet Q.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2005 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Q,

Heb zelf een tweetal auto's op LPG gehad: Toyota Starlet (bj 1990) en Seat Toledo (bj 2000, G3). Beide auto's hebben dermate veel kuren vertoond dat ik inmiddels weer diesel rij. Advies: rij eerst zelf met de auto, een uitgebreide proefrit (100 / 200km) of vraag of je de auto een hele dag mee mag hebben. Probeer zoveel mogelijk verschillende situaties uit (dus niet alleen snelweg). Vooral koude start is cruciaal. En mijn auto's wilden stationair ook nog wel eens afslaan (zelfs warm). Let ook op de trekkracht bij lage toeren.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2005 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Henry,

Dank voor je info. Morgen toevallig ga ik een paar auto's bekijken en zal ik deze tips meenemen in de besluitvorming. Je hoort hierover nog van mij. Ervaringen delen met elkaar is zeer waardevol.

Groet Q.

ve
door verwijderd - Oct 7, 2005 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

N.a.v. de problemen met de 2 auto's op LPG G3: ik rij zelf een dodge ram van (zeg maar Chrysler Voyager, maar dan als bedrijfsauto). Inmiddels 213.000 km op de teller, waarvan we zelf 73.000 hebben gedraaid. Begin van het jaar begon hij wat te haperen op gas bij km stand 190.000. Toen is er wat schoongemaakt, een membraantje vervangen. Geen enkel probleem, start elke dag als een tierelier. Rijdt heerlijk. Tja, alleen de belasting is een "beetje" omhoog gegaan (1100 eurootjes per jaar). Da's jammer, maar de andere kant van het verhaal is dat we tanken voor 50 cent per liter en als we in de buurt van België zijn nóg een stukkie goedkoper......

Op www.autogas.nl zit er een rekenmodule wanneer het voor jou loont op gas over te gaan.

Ook van het veel besproken probleem met kleppen hebben we geen last. En we merken niets van inhouden van de motor als we eens in een buitenland tijdens de rit moeten overschakelen op benzine of terug naar gas. Evenmin last van een te hete motor (213.000 km is niet niks).

Nee onze "dodz" gaat voorlopig niet de deur uit.

Maar een kleine (!) bedrijfsauto op gas???? Vul liever op autotrack of zo eens gas of g3 in en laat de zoekmachine zelf zien wat er dan aan auto's aangeboden worden.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Q

Een klein bedrijfsautotje op gas is hetzelfde als zoeken naar dat droomhuis voor 2 ton. Ze bestaan, maar vind ze maar eens.

Principiëel zullen alle kleine bedrijfsauto's op diesel worden geleverd. De reden is heel simpel: Er bestaat geen degelijker motor dan een diesel. Voorts zullen de meeste bedrijfswagen worden gekocht om het laadvermogen. Dus een gastank zit dan vaak alleen in de weg.

Tot slot: Bij echt veel kilometers per jaar is er maar 1 motor: Diesel.