Ja
door JaKl Jan 30, 2020 om 16:51
Auto & vervoer

Welke fietsendrager is geschikt om twee elektrische fietsen met middenmotor te vervoeren?

Daar elektrische fietsen met middenmotor over het algemeen wat breder zijn, zoek ik een fietsendrager die deze fietsen goed kan vervoeren.
Dus voldoende ruimte tussen de goten.

10246 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2020 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u wel aan het gewicht gedacht?

Ja
door JaKl Jan 30, 2020 om 16:54
Antwoorden / 12 Vragen

Ja hoor.
Geen probleem
70 kg kogeldruk

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2020 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toets uw vraag eens in op Google, dan ziet u allerlei vergelijkingssites.

Ja
door JaKl Jan 30, 2020 om 16:57
Antwoorden / 12 Vragen

Heb ik gedaan..
Staan geen gegevens van tussenruimte op diverse websites van fietsendragers

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2020 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan maar gaan bellen en navragen.

marita5
door marita5 - Jan 30, 2020 om 19:08
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo jakl ,

Lees deze informatie eens door ,

https://www.mantel.com/blog/fietsendrager-koopgids

me
door mein33 - Jan 30, 2020 om 19:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Neem een drager die standaard geschikt is voor drie e.fietsen en u heeft aan ruimte geen gebrek !

Gebruik zelf een Thule-drager met oprijgootje om de fiets(en) makkelijk op de drager te krijgen.

tdmduc
door tdmduc - Jan 30, 2020 om 21:59
704 Antwoorden / 2 Vragen

Deze vraag is al 10 x voorbij gekomen op "mijn" FB forum.

https://www.facebook.com/groups/2208171762578536/

Overigens heb ik de Thule Europower 916 E-bike gekocht die daar voor geschikt is met o.a. een oprij-goot.

brainless
door brainless - Jan 31, 2020 om 01:34
324 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook goed naar de kogeldruk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 31, 2020 om 10:12
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Ga na of uw auto geschikt is voor een trekhaak die een dergelijk gewicht kan dragen (@BRAINLESS noemt al kogeldruk?

Het lijkt mij toch echt zaak om uw garage en lieft dealer van uw automerk in deze te raadplegen. Daar mag u hoe dan ook een goed advies van verlangen.

rebek
door rebek Jan 31, 2020 om 22:18
228 Antwoorden / 97 Vragen

.

tdmduc
door tdmduc - Jan 31, 2020 om 11:00
704 Antwoorden / 2 Vragen

Iemand op het E-bike forum heeft een stoere Opel Crossland X maar een max. kogeldruk van 50 kilo.

Drager en 2 flinke fietsen gaan al snel richting de 60 kilo. Dat is dus een "nog go" voor deze moderne Opel.

Dit wordt er gezegd door de ANWB

jhogaarts
door jhogaarts Jan 31, 2020 om 12:34
101 Antwoorden / 1 Vragen

Zorg dat de trekhaak een minimale kogeldruk heeft van 75 kg. En die heeft bv een VW Polo, Seat Ibiza, Hyundai iX20.

Ge
door Gerard16 - Jan 31, 2020 om 11:59
2 Antwoorden / Vragen

Er zijn heel veel kleinere auto's die maar een kogeldruk mogen hebben van maximaal 45 kg. Dus je kunt wel een geschikte fietsendrager kopen maar daar heb je dan niets aan. Het gaat voornamelijk fout bij een aanrijding want dan heb je een groot probleem. Vooral in Duitsland zijn ze hier heel streng op.
Zie bijlage: En twee iBike's zijn al gauw meer als 50 kg.

me
door mein33 Jan 31, 2020 om 12:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ts. heeft al gemeld dat de kogeldruk 70 kg. is.

tontoos
door tontoos - Jan 31, 2020 om 12:07
32 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij kan je met een gewone fietsendrager er de el. fietsen opzettten, tenminste als je de accuus er af kunnen die leeg je in de auto,
doen wij ook.
Want zonder accu is de fiets niet zwaarder dan een gewone fiets.

jhogaarts
door jhogaarts Jan 31, 2020 om 12:31
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou geen gewone fietsendrager nemen, die zijn veelal te licht. Een E bike zonder accu weegt toch nog meer als een gewone stadsfiets. En je zou niet willen dat de drager er op de autobaan met de 2 fietsen eraf donderd omdat de E Bikes toch te zwaar bleken voor die (goedkopere) drager.
Heb dit zelf mee gemaakt op de Duitse autobahn, je wilt niet weten wat voor ravage dit geeft.

ba
door batav - Jan 31, 2020 om 12:14
29 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik een Uebler fietsen drager. Deze is geschikt voor 2 elektrische fietsen. De drager is opvouwbaar zodat ie ook makkelijk in de kofferbak kan. Het gewicht van deze drager is ongeveer 13 kg, dus vrij licht in vergelijking met andere dragers. Als ik het goed heb is het draagvermogen van de drager 60 kg. Mijn eigen ebikes, Gazelle C8 HMS, wegen zonder accu ongeveer 23 kg per stuk. Het is een stabiele drager die in meerdere testen hoog scoort. Wel goed rondkijken wie de beste prijs heeft want erg goedkoop zijn ze niet. De drager bevalt mij erg goed.

or
door orchidee44 Jan 31, 2020 om 12:28
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dezelfde fietsendrager met oprijgoot. Geen goedkope, compleet bijna € 600,-- dit incl goot en een andere stekker. Fantastisch goede drager, opvouwbaar, neerklapbaar e.d.  Ik haal wel de beide accu's eruit. Wij hebben Sparta I20 fietsen.

jhogaarts
door jhogaarts Jan 31, 2020 om 12:32
101 Antwoorden / 1 Vragen

is een perfect fietsendrager (F22) voor de E bike. Kost wat maar heb je ook wat.

jhogaarts
door jhogaarts - Jan 31, 2020 om 12:26
101 Antwoorden / 1 Vragen

Uebler F22

door 526996 - Feb 1, 2020 om 11:39
32 Antwoorden / 0 Vragen

Fietsendrager bekend merk ubler bijvoorbeeld.maar eerst uw auto wat is de kogeldruk.ik heb een extra lichte fietsdrager die 14 kg weegt.een fiets zonder accu 25 kg x2 =50 kg.dus 64 kg totaal.bijvoorbeeld een Renault Twingo periode 2007 tot 2014 heeft een kogeldruk van 65 kg kan dus net als u de accu verwijderd.een clio uit 2018 heeft 75 kg dus zelfs de accu kan erop blijven zitten met vervoer,echter een Citroën c3 heeft maar 46 kg kogeldruk dus verzekeringtechnisch kunt u bij een aanrijding problemen krijgen.kortgezegd eerst kijken wat voor gewicht heeft de fietsendrager en reken dan 50 kg voor 2 fietsen en ruim 5 kg per accu.

ki
door kieskeurig - Feb 1, 2020 om 21:16
25 Antwoorden / 0 Vragen

Heb een fietsendrager gekocht bij Cranenbroek van het merk Eagle, speciaal voor elektrische fietsen.
Mijn twee elektrische fietsen met middenmotor gaan er probleemloos op en de drager is zeer stabiel.
Tevens is hij ook kantelbaar en niet onbelangrijk, zeer voordelig. (250 euro)