Ja
door JaKl Jan 16, 2020 om 10:42
Auto & vervoer

Welke trekhaak past het beste onder mijn Dacia Sandero bj. 2019?

Onder mijn vorige Dacia had de dealer een trekhaak geplaatst.
De hoogte was zodanig dat mijn fietsendrager bij iedere flinke verkeersdrempel de grond raakte.
Welk merk en type trekhaak past qua hoogte het beste onder mijn Dacia?

4643 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2020 om 10:46
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij echt iets dat u dan het beste aan uw Renault / Dacia dealer kunt vragen na melden van het probleem met de vorige. Nu is het helaas wel zo dat ik merk dat bij meer automerken resp. er meer dragers zodanig zijn gemonterd dat een flinke drempel wordt geraakt als af te leiden uit sporen op het wegdek na flinke drempels.
Na even zoeken zie ik op het i-net dat er kennelijk diverse tyes dragers zijn voor diverse types Dacia. Welk type heeft u?

justmeagain
door justmeagain Jan 16, 2020 om 23:25
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dacia Sandero 2019 staat in topic titel.

me
door mein33 - Jan 16, 2020 om 11:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het probleem welke u schets komt voort uit de afstand van de kogel tot de straat, des te hoger de kogel zit, des te minder kans om bij een drempel in problemen te geraken.

Informeer naar de mogelijkheden bijv. bij www.trekhaakcentrum.nl
Zij kunnen u alle mogelijkheden bieden die voor uw auto geschikt zijn !

simon55
door simon55 - Jan 16, 2020 om 11:38
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn speciale dragers voor uw auto verkrijgbaar  , afhankelijk van het type van u auto. Want er zijn vanaf de fabriek al gaten aangemaakt voor de bevestiging. En wat ik bij mij in de straat ook hoor , dat mensen de dragers te laag vinden hangen. Maar dat is niet echt verwonderlijk. Want dan rijden ze met TWEE fietsen erop , en dan met n gang van 50 a 60 km over de bult heen.

justmeagain
door justmeagain - Jan 16, 2020 om 23:25
623 Antwoorden / 8 Vragen

Edit

pino123
door pino123 - Jan 17, 2020 om 07:38
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet zo dat je fietsendrager iets zakt als deze gemonteerd zit op de trekhaak? Kijk dan ook goed naar je fietsendrager.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jan 17, 2020 om 12:29
104 Antwoorden / Vragen

Er ijn een paar oorzaken van uw probleem; 1. de trekhaak zit te laag maar misschien noodzakelijk i.v.m. het kunnen lezen van het kenteken. 2. De fietsen zijn te zwaar en daardoor zakt uw auto van achteren te veel naar beneden. 3. U rijdt te snel over de verkeerssdrempel.
U zult hier de oplossing in moeten vinden en dan is iets langzamer ovder de drempel rijden misschien de beste en eenvoudigste toe te passen.

ki
door kieskeurig - Jan 19, 2020 om 19:27
25 Antwoorden / 0 Vragen

Zet er hulpveren onder, dan is het probleem opgelost.
De hoogte van de trekhaakkogel is bij de verschillende merken trekhaak nagenoeg hetzelfde.