nelke
door nelke May 17, 2006 om 11:38
Auto & vervoer

Wiebelt

Ik heb een renault clio gekocht nu, na 2 maanden voel ik dat hij wiebelt.

Je kan dat vergelijken met een fiets die een slag in zin achterband heeft.

Hij doet het als ik binnen de bebouwde kom rij en stil sta.

Als ik harder rij dan 60 is het ver weg,

Wie kan mij zeggen wat dat kan zijn???!!!

Ben al bij een garage geweest maar dan moet ik hem daar laten.

Dan weet je al wat je kwijt ben.

2720 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als hij ook wiebelt als u stilstaat zou ik denken aan kapotte schokbreker(s), en als dat de oorzaak zou zijn kunnen er in een bocht hele vervelende dingen gebeuren.

Mocht er een ernstig technisch gebrek aan de auto zijn kan hij bij een verkeerskontrole zelfs inbeslaggenomen worden en bent u duurder uit dan bij de garage.

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Nelly,

Veel verstand van auto's heb ik niet.

Maar als hij het ook doet als je stil staat, zou er onbalans in de
motor kunnen zijn en zou ik maar heel snel naar de garage gaan voor het
nog meer gaat kosten. Of hem snel inruilen voor alles nog erger wordt.

Hopelijk komen hier ook nog echte techneuten kijken die er meer van weten.

Groeten Gnarfje

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip;

als het een oude auto is geef dan niet je zuurverdiende geld uit aan garagebedrijfen,

ikzelf ga altijd naar de autoslooperij er zijn daar veel kleine bedrijfjes die goed en goedkoop reparaties verrichten, je kunt daar ook na laten kijken wat er scheelt ;) en als je s`morgens vroeg gaat kunnen ze in veel gevallen dezelfde dag de benodigde reparatie verrichten

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook als u stil staat, apart, want dan zou u kapotte veren kunnen hebben, want alleen van de schokbrekers gaat hij volgens mij niet wiebelen zo als u het omschrijft, dan danst hij hij lang door over bij een oneffenheid in de weg, maar wiebelen.....
Ik heb het wel gehad met een auto die lang stil had gestaan, want daar waren de banden "vierkant" zoals men dan zegt en die auto trilde ook enorm van achteren en dat was opgelost met nieuwe, maar ik gok bij u op de veren als hij stilstaat ook wiebelt.

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

granaet ,

 de schokbrekers zijn er juist om het wiebelen/nadijnen te dempen vroeger werden schokbrekers daar om schokdempers genoemd.

Om tekontroleren of een schokdemer nog goed werkt moet je zo dicht mogelijk bij die demper de auto naar bendenduwen en los laten hij mag dan maar een keer naveren.

Overigens de sugestie van onbalans in de motor is nog redelijkker dan mijn schokdemper verhaal.

Maakt de motor een vreemdgeluid als u langzaam rijd of stilstaat.

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat er iets is met de achterwielophanging. Lijkt me op dit moment niet wenselijk om met de auto de weg op te gaan! Is de auto met een bovaggarantie gekocht en is de garantie nog niet verstreken?

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat weet ik wel krook, maar wij geven beide een ander definitie van het woord wiebelen, wat natuurlijk ook niet heel duidelijk is.
Maar zo als de vraagsteller aangeeft dat het te vergelijken is met een fiets die een slag in zijn achterband heeft dan denk ik niet aan het op en neer deinen door in dit geval slechte schokbrekers maar aan een andere beweging.......

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

granaet

had ik inderdaad ook al door daar om mijn opmerking over afwijkend geluid en onbalans omdat hij het ook doet als de auto stilstaat.

kan er een motorsteun kapot zijn ?

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

                                Hallo Nelly

mijn vraag is dit probleem pas sinds kort ontstaan of heb je dit nu pas opgemerkt?

hoe ervaar je de trekkracht van de auto ? maakt dit verschil met toen je hem pas had?

en nu de allerbelangrijkste vraag wiebelt de auto nog enige seconden na bij afzetten van de motor?

de vragen van eventuele bijgeluiden zijn al gesteld.

vriendelijke groeten van de sleutelaar

ve
door verwijderd - May 18, 2006 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Nelly,

Het zou een probleem met de benzinetank of gastank kunnen zijn.
Misschien zijn er tussenschotjes, die de beweging van 30 à 40 kg benzine moeten dempen, losgeraakt.
Wiebelt de auto ook met een bijna lege of met een volle tank?
Staat er misschien een groot vat met vloeistof achterin de auto?

Laat in ieder geval de wielophanging als geheel controleren.
Dus losgeraakte schokdemper, wielmoeren, stabilisatiestang en rubbers. Doorrijden is niet veilig!

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - May 18, 2006 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil iedereen bedanken die gereageerd heeft.

Ik heb toch maar een afspraak gemaakt met de garage waar ik hem heb gekocht.

Ik had geen garantie maar de garage deed niet moeilijk.

Hij zou er even naar kijken en samen eventueel een oplossing zoeken.

Er zijn toch nog eerlijke garagehouders, zie je wel.

Zou gauw als ik prezies weet laat ik nog iets van mij horen??

ve
door verwijderd - May 19, 2006 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Is het een occasion of een nieuwe? Ik zou even nakijken wat de garantievoorwaarden zijn, mogelijk dat het probleem binnen de garantie valt.

Ik ben geen techneut, maar rij zelf ook een Clio uit 2001 en ervaar dit probleem niet.

Ik zou het toch na laten kijken, je wilt toch ook veilig rijden, neem ik aan.

ve
door verwijderd - May 20, 2006 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeert uw Clio soms de andere Renault van de reclame na te doen door met zijn derriere te schudden?
Verstandig om er mee naar de garage te gaan.

ve
door verwijderd - May 20, 2006 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je nog vragen over de auto, doe dit dan bij www.problemcar.nl.

Hier zitten vooral techneuten die je kunnen adviseren en je kan ook veel terug lezen over vragen die andere gesteld hebben, dit alles per merk

ve
door verwijderd - May 31, 2006 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

                         Hallo Nelly

je schrijft zo gauw als ik precies weet  laat ik nog iets van mij horen

ik verwacht dat de garage inmiddels de klus wel geklaard heeft en je corect heeft behandeld, en dat je nu veilig aan het verkeer kunt deelnemen!

 ik verwacht dat alle vragen beandwoorders graag willen weten wat de uiteindelijke  oorzaak was !

laat graag iets van je horen

vriendelijke groet van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Jun 2, 2006 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien het feit dat er al zoveel serieuze reacties zijn geweest. Mijn auto wiebelt vaak in het weekend dit is dan echter als de auto stilstaat en de motor niet loopt op een verlaten landweggetje. Ik heb hier echter geen klachten over. VOLLEGAZ !!!!!!!

ve
door verwijderd - Nov 1, 2006 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is waarschijnlijk een niet ronde band? want als je langzaam rijd voel je de auto als het ware heen en weer slingeren

dl@grootwarenhuis.com

ve
door verwijderd - Nov 1, 2006 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is 6 maanden oud dud zal het probleem inmiddels we opgelost zijn.

ps rechtsboven elke vraag staat de datum.