Wi
door Wil W. Feb 21, 2016 om 12:06
Auto & vervoer

Wij zijn op zoek naar mensen garantieproblemen en slechte services Kia Motors Nederland BV. Maar natuurlijk ook of Kia het uiteindelijk op passende wijze heeft opgelost.

Vanaf de aankoop van onze Kia Soul werkt het navigatiesysteem bedroevend slecht. Laten we zeggen: Vele wegen leiden naar Rome! De  Kia garage in Amersfoort heeft naviagatiesysteem een paar keer nagekeken en geupdate. Helaas betekende dit geen verbetering. Na 2 jaar duurde het steeds langer voordat het systeem in werking trad.  En 3 jaar later mocht de garage het systeem met akkoord van Kia vervangen voor eenzelfde systeem dat ze nog hadden liggen. Deze heeft even gewerkt en toen begon hetzelfde probleem weer.  Levensgevaarlijk ook bv. net na invoegen  midden op de snelweg er vanaf moeten, verkeerde baan genoemd wordt en/of te laat. Afhankelijk van waar ik naar toe moet, ga ik rijden in de hoop dat ik goed gegokt heb of ik wacht 2 tot 6 minuten en hoop dat ik (op tijd) op mijn bestemming zonder niet kloppende opdrachten aankom. Bijzonder is dat het navigatieysteem ons woonadres (bouwjaar woning 1883) ook niet kent. We komen aan de andere kant van de grote weg uit (= 3 km verder). Laatste reactie Kia: Kia betreurt het dat wij ontevreden zijn over het navigatiesysteem en doet een coulanceaanbod: Daar de garantieperiode is verstreken biedt Kia Motors Nederland B.V. haar Kia dealers en Kia reparateurs de mogelijkheid om hun klanten een vervangend Soul navigatiesysteem aan te bieden voor een bedrag van € 155,- exclusief BTW en exclusief montagekosten. Op dit systeem wordt een garantie afgegeven van 6 maanden. Helaas is het niet mogelijk dit systeem te voorzien van kaartupdates. Derhalve hebben wij uw Kia dealer voorgesteld u een Pioneer F9770BT aan te bieden voor hetzelfde bedrag van € 155,- exclusief BTW en exclusief montagekosten. Het Pioneer toestel is voorzien van 2 jaar garantie vanaf leverdatum en kan, na betaling, voorzien worden van een kaartupdate.

5039 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

simon55
door simon55 - Feb 21, 2016 om 12:14
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik heb acht jaar Kia gehad tot volle tevredenheid en wilt u n goed navigatiesysteem zou ik zeggen neem n Garmin

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2016 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik heb ruim zes jaar een Kia. Nooit problemen, maar heb een eigen navigatiesysteem.

gerbera
door gerbera - Feb 21, 2016 om 14:03
7466 Antwoorden / 14 Vragen
0

Zou de auto maar snel van de hand doen want met een slecht navigatiesysteem is er volgens u niet mee te rijden. En voor het bedrag, exlusief overige kosten, wat u wordt aangeboden koop je best wel een echt navigatiesysteem.

aurora1
door aurora1 - Feb 21, 2016 om 14:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u al gekeken op forums van Kia o.i.d. of meer mensen dit probleem hebben?
Zolang e.e.a. niet goed werkt kunt u als u een smartphone heeft daarop een (gratis) navigatie app installeren, bijv. Map Factor.

duif2
door duif2 - Feb 22, 2016 om 14:01
371 Antwoorden / 116 Vragen
0

Ik heb nu mijn 2 e KIA met ingebouwd navigatiesysteem (Pioneer) en ik ben dik tevreden.
nooit problemen mee gehad.

bu
door butje100 - Feb 22, 2016 om 14:52
3 Antwoorden / 0 Vragen
1

Ondanks dat je aan mijn antwoord niets hebt, wil ik toch even opmerken dat de reacties van mensen die melden dat hun navigatie het wel doet nog onzinniger is.

koekeloer
door koekeloer - Feb 22, 2016 om 15:05
562 Antwoorden / 19 Vragen
0

Ik heb een Volkswagen golf VII en ook al sinds het begin navigatiesysteem problemen (nu 1.5 jaar).
Volkswagen doet er helemaal niets aan (geeft de schuld aan Panasonic, de leverancier aan Volkswagen van de navigatiesystemen).
Bij navraag hoor ik dat er heel veel problemen zijn bij dit systeem. 

Dit zijn mijn problemen.

mo
door mof - Feb 22, 2016 om 16:36
3620 Antwoorden / 3 Vragen
1

Levensgevaarlijk? DAn zet u het toch uit! U bent bestuurder en zelf verantwoordelijk voor hoe u rijdt!

in
door indalo - Feb 22, 2016 om 18:37
11 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wat mij opvalt in uw verhaal is: Ik ben ook in het bezit geweest van een Soul, gekocht in Amersfoort.
Mijn probleem was iets heel anders nl. bij 2500 toeren maakte hij een vreemd geluid, in de garantieperiode.
Het probleem is nooit op gelost en de Soul werd teruggekocht (voor mij met heel veel verlies)
de Soul werd daarna bijna direct door verkocht.
Nu rij ik, tot volle tevredenheid, in een Skoda Yeti met een Garmin navigatiesysteem.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 24, 2016 om 22:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Een flauwe opmerking maar kan ga hem toch maken... 
Vroeger stond het op bijna iedere telefoon.  NOkia. 
Het Is maar goed dat er geen minnen kunnen worden gegeven... Diewilik

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer