Wij zijn op zoek naar mensen garantieproblemen en slechte services Kia Motors Nederland BV. Maar natuurlijk ook of Kia het uiteindelijk op passende wijze heeft opgelost.
Vanaf de aankoop van onze Kia Soul werkt het navigatiesysteem bedroevend slecht. Laten we zeggen: Vele wegen leiden naar Rome! De Kia garage in Amersfoort heeft naviagatiesysteem een paar keer nagekeken en geupdate. Helaas betekende dit geen verbetering. Na 2 jaar duurde het steeds langer voordat het systeem in werking trad. En 3 jaar later mocht de garage het systeem met akkoord van Kia vervangen voor eenzelfde systeem dat ze nog hadden liggen. Deze heeft even gewerkt en toen begon hetzelfde probleem weer. Levensgevaarlijk ook bv. net na invoegen midden op de snelweg er vanaf moeten, verkeerde baan genoemd wordt en/of te laat. Afhankelijk van waar ik naar toe moet, ga ik rijden in de hoop dat ik goed gegokt heb of ik wacht 2 tot 6 minuten en hoop dat ik (op tijd) op mijn bestemming zonder niet kloppende opdrachten aankom. Bijzonder is dat het navigatieysteem ons woonadres (bouwjaar woning 1883) ook niet kent. We komen aan de andere kant van de grote weg uit (= 3 km verder). Laatste reactie Kia: Kia betreurt het dat wij ontevreden zijn over het navigatiesysteem en doet een coulanceaanbod: Daar de garantieperiode is verstreken biedt Kia Motors Nederland B.V. haar Kia dealers en Kia reparateurs de mogelijkheid om hun klanten een vervangend Soul navigatiesysteem aan te bieden voor een bedrag van € 155,- exclusief BTW en exclusief montagekosten. Op dit systeem wordt een garantie afgegeven van 6 maanden. Helaas is het niet mogelijk dit systeem te voorzien van kaartupdates. Derhalve hebben wij uw Kia dealer voorgesteld u een Pioneer F9770BT aan te bieden voor hetzelfde bedrag van € 155,- exclusief BTW en exclusief montagekosten. Het Pioneer toestel is voorzien van 2 jaar garantie vanaf leverdatum en kan, na betaling, voorzien worden van een kaartupdate.
Zou de auto maar snel van de hand doen want met een slecht navigatiesysteem is er volgens u niet mee te rijden. En voor het bedrag, exlusief overige kosten, wat u wordt aangeboden koop je best wel een echt navigatiesysteem.
Heeft u al gekeken op forums van Kia o.i.d. of meer mensen dit probleem hebben?
Zolang e.e.a. niet goed werkt kunt u als u een smartphone heeft daarop een (gratis) navigatie app installeren, bijv. Map Factor.
Ik heb nu mijn 2 e KIA met ingebouwd navigatiesysteem (Pioneer) en ik ben dik tevreden.
nooit problemen mee gehad.
Ondanks dat je aan mijn antwoord niets hebt, wil ik toch even opmerken dat de reacties van mensen die melden dat hun navigatie het wel doet nog onzinniger is.
Ik heb een Volkswagen golf VII en ook al sinds het begin navigatiesysteem problemen (nu 1.5 jaar).
Volkswagen doet er helemaal niets aan (geeft de schuld aan Panasonic, de leverancier aan Volkswagen van de navigatiesystemen).
Bij navraag hoor ik dat er heel veel problemen zijn bij dit systeem.
Dit zijn mijn problemen.
Levensgevaarlijk? DAn zet u het toch uit! U bent bestuurder en zelf verantwoordelijk voor hoe u rijdt!
Wat mij opvalt in uw verhaal is: Ik ben ook in het bezit geweest van een Soul, gekocht in Amersfoort.
Mijn probleem was iets heel anders nl. bij 2500 toeren maakte hij een vreemd geluid, in de garantieperiode.
Het probleem is nooit op gelost en de Soul werd teruggekocht (voor mij met heel veel verlies)
de Soul werd daarna bijna direct door verkocht.
Nu rij ik, tot volle tevredenheid, in een Skoda Yeti met een Garmin navigatiesysteem.
Een flauwe opmerking maar kan ga hem toch maken...
Vroeger stond het op bijna iedere telefoon. NOkia.
Het Is maar goed dat er geen minnen kunnen worden gegeven... Diewilik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer