luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit Jul 13, 2015 om 10:53
Auto & vervoer

Windmolens schadelijk?

Windturbine's zijn niet geluidsarm. In de gemeenteraad gaf iemand aan dat broedgebieden van vogels worden verstoort door de windmolens. Op het internet staan vooral positieve berichten over de windmolens. Ik vind dat ook eens gekeken moet worden naar de nadelige effecten van de windmolens om tot een eerlijk oordeel te komen hierover?

Zie http://www.sciencedaily.com/releases/2015/07/150710123506.htm

Op www.jaapbusman.com staat dat windmolens niet opleveren. De VVD heeft dit nagerekend (tweede kamerlid) maar helaas heb ik hier niets meer van gehoord.

904 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2015 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, nou weer de schadelijkheid van windmolens. U hebt wel overal problemen mee. En hebt u ze niet dan maakt u ze wel.

mahadma
door mahadma - Jul 13, 2015 om 12:07
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Volgens mij zijn die wieken toch hoog genoeg boven je hoofd, daar kan je geen schade mee oplopen. Of snap ik het nou niet?

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2015 om 12:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoera, u heeft dus alweer iets gevonden om over te klagen?
Als je alleen al het onderwerp leest (of de trefwoorden) dan hoef je niet eens meer te kijken welke gebruikersnaam erbij staat.
Het lijkt erop dat u overal last van heeft, van wil hebben en zaken zoekt om "last" van te hebben. U heeft, naar het lijkt, veel tijd over om al die onderwerpen op te zoeken. Helaas verzuimt u daarbij om te zoeken op dit forum of mogelijk al veel over i.c. dit onderwerp gezegd en geschreven is. Daar had u dan beter uw duit in het zakje kunnen doen als u het zo belangrijk vindt.

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2015 om 12:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Service van de zaak: klik hier.....
en klik hier.
U heeft dit dus al eerder dit bij Discussies geplaatst, net zoals u met andere onderwerpen doet.
Lees anders eens: klik hier (boektip?).

pi
door pieterwolters - Jul 13, 2015 om 17:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Nog altijd minder schadelijk dan de meeste andere vormen van energieopwekking. Een paar maanden terug was er bij ons de buurt een vogel geraakt door een wiek en dood naar beneden geval. Een gigantische ophef hoe onveilig die windmolens wel niet waren. Moet je kijken hoeveel vogels er zijn overleden door lekkende olietankers....

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2015 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Windturbine's zijn niet geluidsarm......
Nee, en ....?
De geluidshinder valt reuze mee, aangezien ze niet in je achtertuin staan.

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Jul 13, 2015 om 20:01
55 Antwoorden / 25 Vragen

Geluid windturbines veroorzaakt een keur aan klachten
AMSTERDAM – Omwonenden kunnen wel degelijk ziek worden van het geluid van windmolens.
Gezondheidsklachten van mensen die in de buurt wonen van windmolens lopen uiteen van
slaapproblemen, duizeligheid, angststoornissen, prikkelbaarheid, depressies, concentratie- en
leerproblemen, en tinnitus (oorsuizen). Die conclusies trekt een onderzoeker van de faculteit
Rechtsgeleerdheid van de Universiteit van Utrecht.

zie verder http://tegenwindn33.nl/Windenergie%20maakt%20ziek.pdf

PvdA mensen hier op het forum?

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2015 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoezo, maakt je politieke voorkeur verschil bij geluid?

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2015 om 21:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.

pi
door pieterwolters - Jul 13, 2015 om 21:30
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vragenderwijs schreef op maandag 13 jul 2015, 20:01]Geluid windturbines veroorzaakt een keur aan klachten
AMSTERDAM – Omwonenden kunnen wel degelijk ziek worden van het geluid van windmolens.
Gezondheidsklachten van mensen die in de buurt wonen van windmolens lopen uiteen van
slaapproblemen, duizeligheid, angststoornissen, prikkelbaarheid, depressies, concentratie- en
leerproblemen, en tinnitus (oorsuizen). Die conclusies trekt een onderzoeker van de faculteit
Rechtsgeleerdheid van de Universiteit van Utrecht.

zie verder http://tegenwindn33.nl/Windenergie%20maakt%20ziek.pdf

PvdA mensen hier op het forum?

Tsja, mensen werden ook al ziek toen er vroeger ineens stoomtreinen met 30 km/u langs raasden....

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 15, 2015 om 12:49
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Zelf woonde ik vroeger langs de A7, veel auto lawaai en 8x per uur een trein door mijn achtertuin, geen probleem mee en die molens, ja die maken minder lawaai dus hoe denk je er over....

Ik vind het niet zo erg, alleen in rustige gebieden als Friesland hoor je ze eerder dan in mijn ex achtertuin....

Wel komen er nu stillere molens en de ontwikkeling moet wel kansen krijgen, zonder molen geen omzet dus ook geen verbeteringen!