be
door beennulnul Mar 5, 2017 om 14:51
Auto & vervoer
Wisselend tarief ov chip qbuzz

Ik reis regelmatig met de bus hetzelfde traject. Gek genoeg wordt er steeds een ander bedrag afgeschreven van mijn anonieme OVchipkaart. Als ik dit check, zie ik dat ik teveel betaal en dat het bedrag steeds varieert. Dezelfde reis, op een ander tijdstip kan dus duurder of goedkoper zijn? Wie legt mij dit uit.
Ik heb in een uur tijd voor dezelfde reis (zelfde opstaphalte, zelfde overstaphalte en zelfde uitstaphalte) drie verschillende tarieven gevonden!
En op mijn ovkaart is zelfs meer afgeschreven...

7309 17 Rapporteer

fa
door familyman - Mar 5, 2017 om 14:55
888 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u deze vraag aan uw vervoerbedrijf gesteld? Als nee, doe dit dan eerst, wij zijn geen busbedrijf, als ja, wat is hun reactie?klik HIER voor welk qbuzz gebied dit betreft.

be
door beennulnul - Mar 5, 2017 om 15:01
18 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb geprobeerd een digitaal klachtenformulier in te vullen, maar dat lukt niet met de vraag die ik heb(of de site knalt eruit). Je kunt bij qbuzz alleen aangeven of je bent vergeten uit te checken, of dat er een storing was van de in/uitcheckapparatuur....
vragen en klachten kun je dus blijkbaar niet online stellen

fa
door familyman - Mar 5, 2017 om 15:03
888 Antwoorden / 1 Vragen

3,4 seconden google later:

Telefoon

U kunt telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0900-728 99 65 (€ 0,075 per gesprek + uw gebruikelijke belkosten).

Openingstijden

Werkdagen: van 7.00 uur tot 21.00 uur
zaterdag: van 9.00 uur tot 17.00 uur
Zon- en feestdagen: gesloten

Buiten de openingstijden kunt u een mail sturen via het contactformulier.

ma
door manwijf Mar 7, 2017 om 12:23
574 Antwoorden / 1 Vragen

Mankeer niets aan m'n ogen hoor!

fa
door familyman Mar 7, 2017 om 12:31
888 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, @Manwijf, maar als je copy/paste gebruikt kan je het gewoon doen, of eerst met word gaan bewerken. Laat ik nou net effe te lui zijn voor het laatste. Maar je hebt in ieder geval nog geen leesbril nodig,

marita5
door marita5 - Mar 5, 2017 om 15:05
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo BeenNulnul ,

Waarom staan er verschillende prijzen voor dezelfde reis op het overzicht van mijn OV - Chipkaart ?

Bij het gebruik van dezelfde lijn (van halte A naar halte B) is de prijs hetzelfde. Bij de terugreis (halte B naar A) is het mogelijk dat de prijs (iets) kan verschillen. Dit kan voorkomen wanneer de route van de terugreis afwijkt van de heenreis. Bijvoorbeeld als er veel afstand zit tussen de in- en uitstaphalte.

De ritten en bijbehorende prijzen worden vooraf vastgesteld. Als de bus een extra rotonde rijdt worden er geen extra meters berekend.

Via onze reisplanner staat de juiste prijs per rit aangegeven. Hier kunt u ook terugvinden of de prijs van de heenreis afwijkt van de terugreis.

  • Als een ritprijs afwijkt van een identieke rit, dan kan er iets mis zijn gegaan met de ritinstelling. Hiervoor kunt u een restitutie aanvragen.
  • Het kan ook zijn dat u een overstap heeft gemaakt bij de heenreis binnen 35 minuten en u op de terugreis een overstap heeft gemaakt die langer duurde dan 35 minuten. Het verschil in de ritten is dan het basistarief.
Bron : Qbuzz.nl

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2017 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen
La
door Laptop20 Mar 6, 2017 om 14:01
3 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Edrick3,
Jouw link op OV-info is alleen voor enkele provincies zoals Utrecht-Friesland...
Dus de hele in informatie klopt helemaal niet...Want iedereen reist met 'n OV...
De klacht is ook moeilijk te melden of wordt gehoord...
Zij willen alleen miljoenen verdienen aan de klagende OV-reizigers...
Ook ergenis alom...Groet...

tenormin
door tenormin - Mar 5, 2017 om 15:09
16849 Antwoorden / 108 Vragen
simon55
door simon55 - Mar 5, 2017 om 15:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

t Heet niet voor niks Qbuzz.......................t zijn daar Qbussen.En ja dat heb ik vorig jaar eens gelezen bij Connexxion daar was t ook zo. Toen zei de woordvoerder: Dat kan komen omdat de bus de ene keer de binnenbocht neemt en de andere keer de buitenbocht " ja hoe gek ben je dan.........?

dokun
door dokun Mar 6, 2017 om 13:26
152 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u moeite om begrijpend te lezen..?

Dit staat er op de website van Qbuzz, en kunt u boven uw bericht terug vinden.

"De ritten en bijbehorende prijzen worden vooraf vastgesteld. Als de bus een extra rotonde rijdt worden er geen extra meters berekend."

wi
door wilhelmina59 - Mar 5, 2017 om 16:56
519 Antwoorden / 0 Vragen

Tarief wordt per kilometer berekend.
succes

dokun
door dokun Mar 6, 2017 om 13:26
152 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u moeite om begrijpend te lezen..?

Dit staat er op de website van Qbuzz, en kunt u boven uw bericht terug vinden.

"De ritten en bijbehorende prijzen worden vooraf vastgesteld. Als de bus een extra rotonde rijdt worden er geen extra meters berekend."

akkerdistel
door akkerdistel Mar 6, 2017 om 13:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Dokun, dat vaststellen is op basis van de km's. Heeft u soms ergens moeite mee? :-)

wi
door wilhelmina59 Mar 6, 2017 om 15:10
519 Antwoorden / 0 Vragen

Fout,
Er wordt per kilometer berekend. Heb 3 Leitzmappen vol met communicatie richting provincies Utrecht en Zuid Holland over dit onderwerp.
De enige keer dat het kilometerverhaal niet wordt berekend is als de bus onvrijwillig vanwege opbreken of calamiteiten een andere!!!!!! route moet rijden dan normaal gesproken.

jo
door jorisw - Mar 5, 2017 om 17:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrag varieert en je betaalt te veel. Dus je betaalt van een beetje teveel tot heel erg veel teveel? Kan je misschien wat concretere voorbeelden noemen?

Ik ben ook wel benieuwd wat je doet om in 1 uur 3 keer hetzelfde traject af te leggen.

be
door beennulnul - Mar 5, 2017 om 17:24
18 Antwoorden / 6 Vragen

Als ik op zondag deze route wil afleggen en een halte verder(!) uitstap, betaal ik nog minder.tarieven schommelen tussen €2,29 en €2,92!!! Heb inmiddels een klachtenformulier ingevuld, krijg binnen zeven werkdagen antwoord.

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2017 om 20:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt het antwoord toch bij "veelgestelde vragen" op de site van Qbuzz vinden?

akkerdistel
door akkerdistel Mar 6, 2017 om 13:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt, maar dat is veel te veel werk hè, moet je lezen en zo bah. ;-)

snrwo1
door snrwo1 - Mar 6, 2017 om 13:16
33 Antwoorden / 2 Vragen

Binnen 1 uur drie ritten? Dus heen, terug en nog een keer heen? Als dat zo is, zit er inderdaad een verschil tussen.  De eerste heen rit kost bedrag x, de terugreis kost x min het opstaptarief, wat ongeveer €0,85 oid is. Als je binnen 35 minuten een nieuwe rit bij dezelfde vervoerder maakt, hoef je niet het opstaptarief te betalen, dat is dus die €0,85. Vergelijk dus alleen dezelfde ritten van verschillende dagen bijvoorbeeld. Zit daar ook een verschil?

Topantwoord

wi
door wilhelmina59 - Mar 6, 2017 om 15:13
519 Antwoorden / 0 Vragen

Dat instap tarief kan weleens de oorzaak zijn van de andere berekeningen.
Mischien handig TS, om gelijk alle info aan te leveren ipv eerst mekken en dan met de rest van het verhaal komen.

re
door red1 - Mar 6, 2017 om 16:17
329 Antwoorden / 1 Vragen

Qbuzz = kwiebus

be
door beennulnul - Mar 6, 2017 om 17:57
18 Antwoorden / 6 Vragen

Voor een aantal beantwoorders is iets niet duidelijk. Nogmaals: Waarom kost een reis met overstap binnen 35 minuten op het ene tijdstip meer, dan op het andere tijdstip? Natuurlijk reis ik dit traject niet drie keer binnen een uur, de afbeelding is van qbuzz: Een overzicht van vertrektijden (identieke rit) maar met verschillende tarieven. Ik zocht dit na (op deze datum waarop ik rond dit tijdstip heb gereisd) omdat ik vond dat er zoveel was afgeschreven van mijn ovchipkaart.
ik zal de reactie van qbuzz hopelijk binnenkort plaatsen.

wi
door wilhelmina59 Mar 6, 2017 om 18:04
519 Antwoorden / 0 Vragen

Zal wel met software fouten te maken hebben of zone's die niet in gelijke trede lopen met het gemaakte aantal kilometers.

Ben inderdaad wel benieuwd wat er te vertellen is.
Een andere vraag  staat er een daluren abo op uw kaart, geeft nl ook leuke eindbedragen. verder kunnen de bedragen op de website ov9292 afwijken tov. Soms moeten pagina's nog worden aangepast aan nw tarieven en of abo's. Mijn 3 Leitzmappen zijn nl geen grapje.

mo
door mof - Mar 6, 2017 om 20:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, heb ik ook wel eens, Nijmegen Beukstraat naar Nijmegen Station ...
scheelt steeds niet veel, vijf cent tot een dubbeltje, ..., maar toch

diumenge
door diumenge - Mar 6, 2017 om 20:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maak een account aan op ov-chipkaart.nl en registreer daar de OV-chipkaart. Dan krijgt u inzicht in de geregistreerde ritten en wordt de afwijking duidelijk.

Ik zal de betweters alvast even voor zijn. Ja, dan ben je wel je (vermeende) anonimiteit kwijt.