agaat77
door agaat77 Jun 7, 2012 om 17:19
Auto & vervoer

WMO/ Jens care 2 move

Beste Leden, Lezers en Geïnteresseerde,

Ik zit met een Vraag, en een ervaring die ik graag wil delen, in de hoop dat andere alhier, soort gelijk ervaringen hebben? En advies kunnen bieden.

In december 2011 krijg ik uiteindelijk ( na een bezwaar en talloze brieven en dossiers) van de gemeente Rotterdam een scoot die volledig is aangepast, en voldoet aan alle eisen ( ms en clusterhoofdpijn) ik krijg in overleg met de adviseur de Inca Sprint deze word mij geleverd door Beenhakker comfort. Enige nadeel is dat de scoot ( die normaal 15 tot 19 km kon) word terug gedraaid naar 8km omdat de gemeente dit zo wil zien. De afgelopen weken mocht ( staat zwart op wit) mijn snelheid nadat ik gewend was aan mijn nieuwe scoot omhoog, en bel ik beenhakker comfort die de zaken van gemeente rdam verzorgt, nadat ik natuurlijk overleg heb gepleegd met mijn wmo adviseur. Ik bel en krijg te horen wij doen daar niets mee, wij werken niet meer voor de gemeente u moet dan Jens care 2 move bellen!

Ik ben perplex en koppel terug aan mijn adviseur, hij was dit vergeten te melden. Ik heb ook geen brieven helemaal niets ontvangen! dit blijkt zo te zijn sinds feb 2012. Ik bedenk me ineens dat dan heel veel niet meer klopt, verzekering papieren? pech onderweg? dus bel ik met Jens

Bij Jens krijg ik iemand aan de lijn die zegt dar er ook geen papieren verzonden zijn, omdat men de dossiers van Beenhakker nog compleet heeft. Op mijn vraag of mijn scoot omhoog gezet kan worden naar 15 km , vraagt de vrouw of ik dit dan ook ga betalen? Nee dat gaat de Gemeente Rotterdam doen, waarop ze antwoord: Dan moet je bellen! ik zeg nee wat jullie verzorgen die hulpmiddelen. Ze weet van alles niets! en dus na dagen van bellen kom ik uiteindelijk bij de juiste persoon terecht. Hij erkent de chaos en beloofd mij terug te bellen over mijn scoot, dit doet hij ook prima.

Maar nu het probleem, de scoot is door Beenhakker verlaagt naar 8 km. Jens krijgt het niet voor elkaar, en brengt de scoot naar de Inca leverancier in Bergambacht, deze zegt dat ze ook niet voor elkaar krijgen, omdat er verkeerde waardes in de scoot staan, dus iemand heeft er aan gekloot, waardoor de scoot niet aan ogevoerd kan worden, of men moet meer dan 3000 neerleggen om in de achterkast van de scoot de waardes de herstellen.

U voelt hem, al Jens care 2 move mag dat niet doen van de gemeente dat kost te veel, dus ik moest maar een andere scoot nemen. Dat echter weiger ik omdat ik deze scoot inmiddels zo gewend ben en mee kan lezen en schrijven, is aangepast speciaal voor mij en na dik 2 jaar vechten ik het zat ben. Ik heb zwart op wit dat Beenhakker de scoot zelf verlaagt heeft!, nu mijn vraag:

Mag ik Beenhakker verantwoordelijk stellen voor de schade berokend aan de scootmobiel waardoor andere partijen een op zich simpel karweitje niet voor elkaar krijgen, en mag ik dan ook Beenhakker in staat stellen, dat de snelheid word aangepast op diens kosten?

Mvg,

Agaat

2836 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat kan niet. Dat kan alleen de gemeente als ze dat zouden willen. U bent klant van de gemeente, niet van de levencier, zij zijn slechts een tussenpersoon en u hebt met hen geen overeenkomst.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik u goed begrijpt, biedt de gemeente aan dat u een andere scootmobiel kunt krijgen?

Als dit dan hetzelfde type scootmobiel is als waar u nu aan gewend bent en deze wordt niet gemold door de snelheid af te knijpen, lijkt mij het probleem opgelost.

Biedt de gemeente ook aan de kosten van vervanging voor haar rekening te nemen?

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

oops taalfoutje

"ik begrijpt" moet zijn "ik begrijp".

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anderzijds, het hoeft naar mijn mening niets te kosten, Been hakker is diegene die de scoot deels schade hebben aangebracht.... of dek ik nu te dom?

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Excuses, vervelend dat je hier je berichten niet kunt bewerken...

Ik wilde nog even toevoegen: Wie is hier dan de klant? de Gemeente die het betaald, of ik die het vervoersmiddel gebruikt?

Daarbij, de scootmobiel is volledig aangepast ( krukhouder, ergonomische stoel, zuurstofhouder, noodstop) kies ik voor een andere dat kost dat de Gemeente veel meer, dan wanneer ze dit geheel terugkoppelen naar de Firma Beenhakker die dus zonder bekomst van de inca fabrikant, wel de scoot kreeg verlaagd, datgene wat de Firma Jens niet lukt ( zonder bekomst van de Fabrikant) ...

Dus ik denk dat een telefoontje naar beenhakker voldoende moet zijn...en klaar is kees! en niets kosten! gratis, beenhakker heeft de scoot ook aangepast op 8 km, en dat heb ik zwart op wit staan, ik ben de eerste gebruiker,.en ik heb zelf niet aan de scoot gekloot. Dus die kunnen dat ook weer op diezelfde wijze verhogen lijkt mij dan!

Moet ik een andere aanvragen dan kost dat Gemeente veel meer..dus het is zo vreselijk krom! Als er niets gebeurd, en ik mag nog een maand gebruik maken van het vervoer op maat, dan kost het mij een uur om van mijn Woning naar het winkelcentrum te gaan, in de zomer prima te doen...maar in de winter? 8 km is loop/ snelheid dan lig ik halverwege al krom van de pijn.. dat is dus niet haalbaar, en de scoot is toegewezen zodat ik niet afhankelijk hoef te zijn! en nog eens ergens kan komen.

Dus ja wat is wijsheid?

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent klant van de gemeente en de gemeente is klant van Beenhakker. U kunt dus klagen bij de gemeente, niet bij Beenhakker. Als de gemeente u de oplossing aanbiedt om een vervangende aangepaste scootmobiel te leveren, zou ik dit gelijk met beide handen aanpakken. Wat de gemeente dat kost en of ze het sneller kunnen oplossen met Beenhakker doet voor u niet terzake. 8 km Is inderdaad geen normale snelheid, ik zou er een uur over doen om bij de huisarts te komen. En inderdaad, 's winters is dat niet te doen! Als ik u was zou ik morgen de gemeente laten weten voor een vervangende aangepaste scootmobiel te kiezen! Veel succes, laat u nog even weten hoe het is afgelopen?

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Gemeente denkt nooit in termen van wat iets kost, Die werken slechts volgens vasstaande procedures. De Gemeente is de klant en aangezien Beenhakker niet meer voor ze werkt zullen ze wel niet zo welwillend zijn het probleem op te lossen?

Trouwens, wat is er mis met een scoot die slechts 8km kan? Veel mensen zullen je dankbaar zijn.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2012 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is het voor de gemeente veel "goedkoper" om u een nieuwe scoot te leveren dan een procedure te starten tegen Beenhakker om uw scoot gratis te laten "repareren".

Beenhakker zal ongetwijfeld weigeren gratis een en ander op te lossen en zich op het standpunt stellen dat zij goed werk afgeleverd hebben. De gemeente moet dan naar de rechter moeten stappen een deskundige moeten inschakelen en dat zal bij elkaar opgeteld veel meer geld kosten dan een nieuwe scoot.

De oude scoot gaat wellicht naar een nieuwe klant toe die ook nog niet "hard" mag rijden.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 7 jun 2012, 22:05: Trouwens, wat is er mis met een scoot die slechts 8km kan? Veel mensen zullen je dankbaar zijn.
Als je met slechte gezondheid in een temperatuur van -17 (zoals afgelopen winter) een uur moet rijden om het winkelcentrum te bereiken, ben je doodziek tegen de tijd dat je daarr aan komt. Vergeet niet, op de fiets is het al berekoud, maar dan beweegt je lichaam nog en blijft het dus makkelijker warm. Op een scootmobiel zit je stil en word je dus lang zo warm niet. Dan moet je nog boodschappen doen en weer een uur terug. Wat daar mis mee is? Alles! Mij persoonlijk zou het een week kosten voor ik daar weer van hersteld ben. En dat is niet normaal. Dankbaar voor je voorziening zijn, absoluut. Maar er zieker van worden dan je bent slaat nergens op.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Winterman, Haha ja maar ik ben een wijze berijder.De scoot heeft 3 standen..uiteraard in een winkelcentrum, rijd je rustig..tenminste ik wel. Het gaat ook om het feit dat wanneer je als pijn patiënt een uur in de winter stil zit, zoals Loreleigil al schrijft, je halverwege zo niet eerder al krom ligt. Dat is geen optie..

Zeker niet, wanneer je taxivervoer weg valt, omdat je dus zelf mobiel bent met de scoot, dan diend deze wel sneller te kunnen dan 8km.

Ik heb inmiddels de gemeete gebeld, en het hele verhaal gedaan. Mijn vervoer op maat zou Juli aflopen, en zou ik alles moeten doen met de scoot, maar aangezien Jens het niet voor elkaar krijgt, de Inca fabrikant niet, om de snelheid naar 15 te zetten, zit ik dus met een probleem. Ik kan dan niet zo mobiel zijn als ik zou zien. Mijn contact persoon heeft de zaak bekeken, en heeft ook eerlijk toegegeven dat de scootmobiel ik momenteel mag berijden, wel de rols royce onder de scooters is, en het zeer lastig word en soort gelijk model te vinden die dan ook nog eens aangepast moet worden.

De gemeente heeft gebeld met Beenhakker, deze beweren nu van niets te weten ( terwijl ik het zwart op wit heb) nu kan de gemeente een juridische zaak beginnen, aangezien de scoot schade is berokkend, maar dat kost gewoon veel geld, en dan de vraag of het dat wel waard is? hij kwam met de volgende oplossing:

Uw Inca sprint is in goede staat verder, en rijdt wel goed, is volledig voor u aangepast, dan vind ik dat U lekker moet proberen te genieten
U blijft 8 km rijden, maar mag dan wel gewoon gebruik blijven maken van het vervoer op maat. Deze stopt dus niet in Juli. U moet genieten, en zich geen zorgen maken...Ik ben hiermee akkoord gegaan...vond ik erg aardig van hem!

Zo zie je maar weer, hoe vals in dit geval Beenhakker kan reageren.