jo
door joandevor Mar 29, 2004 om 16:49
Auto & vervoer

Xado, echt of niet echt?

Ik las in de autoweek een advertentie voor Xado. In deze advertentie word beweerd dat het je blok van binnenuit repareert door de specefieke werking van xado. Het zou zich aan de slijtageplekken in de cilinders van je auto hechten waardoor de oude vorm word hersteld. Daarnaast zou het er ook voor zorgen dat de cilinders minder wrijving ondervinden. Dit alles moet resulteren in een langer plezier van je auto met lagere verbruikkosten. En dat is iets wat we allemaal willen. Maar het klinkt te goed om waar te zijn. Dus voordat ik er geld aan ga uitgeven of m'n auto in elkaar laat lopen met dat spul, vraag ik me af of iemand echt weet of het werkt en wat de mogelijke nadelen of minpunten zijn. Daar was natuurlijk niets over te vinden op de site van de fabrikant.

11070 27 Rapporteer

badboy
door badboy - Apr 16, 2004 om 13:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het product nog niet getest, dus is het niet zeker of het echt werkt. Ik heb er nog nooit van gehoord, en meestal beweren fabrikanten wel vaker dat ze een super product hebben, maar na een test blijkt het helemaal niet zo super te zijn zoals hun zeiden. Ik zou zeggen...probeer het product en ondervind het zelf!

mk
door mkampstra - Apr 16, 2004 om 13:08
22 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn meer van dit soort middeltje op de markt. Ik noem t monteurs uit blik en fles. Ik geloof er zelf niet in. Iets wat kapot is kun je niet met een drankje herstellen. Echter geloof ik wel in bepaalde middeltjes om beschadiging te VOORKOMEN. Zoals injector reinigers en dat soort middelen. T moet geen gewoonte worden maar bv mensen die goedekope benzine tanken bij een witte pomp en problemen krijgen zijn daarmee geholpen.
Maar of een middeltje een cilinder kan herstellen?? Ik betwijfel het ten zeerste. Het is afwachten van de testen.

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 13:08
207 Antwoorden / 4 Vragen

Al een heel oud middeltje met een nieuwe naam denk ik. "Bovensmering" noemden we dat vroeger. Het middel gaat door de brandstof en veroorzaakt een dunne filmlaag aan de binnenzijde van de cilinder. Het werkte tijdelijk prima, als een zuigerveer of schraapveer iets te veel speling had. Maar repareren deed het niets. Alleen het pingelen hoorde je een tijdje iets minder. De stof is wellicht iets beter maar zeker niet reparerend denk ik

okie
door okie - Apr 16, 2004 om 13:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat die uitvinder van Xado een seizoen bij de efteling gewerkt heeft...........
Laat hem verder maar in sprookjes geloven :)
okie

jo
door joopdevries_1 - Jan 1, 2005 om 14:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

xadoo is goed spul

produkt is overal getest. op internet kun je testresultaten vinden in het russisch, pools en engels bv  http://www.canutech.com/

in de autoweek van feb 2003 waren de tests psitief.

het spul werkt o.a. door een keramische laag af te zetten in de putjes van bv de cilinderwand.

vreemd dat mensen zo snel een negatief oordeel hebben zonder iets nagezocht te hebben

jo
door joopdevries_1 - Jan 1, 2005 om 14:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

produkt is wel degelijk getest in een groot aantal landen

we
door weetikveel1 - Sep 25, 2006 om 13:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb zo'n 2 weken geleden Xado in mijn Peugeot 106 XSI van 1992 gegooid omdat deze auto steeds meer olie ging verbruiken.

Inmiddels heb ik ongeveer 600 km gereden en de laatste tube van de behandeling aan de olie toegevoegd. De kosten waren EUR 84,50 (incl. verzendkosten)

Resultaat: Het olieverbruik is merkbaar gedaalt maar nog steeds aanzienlijk. Volgens Xado is de behandeling volledig voltooid na 1500 km. Tot dusver ben ik dus gematigd positief en in de hoop dat het resultaat nog groter zal worden.

mk
door mkampstra - Sep 25, 2006 om 20:06
22 Antwoorden / 1 Vragen

Als een keramische laag in de putjes van de cilinderwand wordt afgezet betekent dat dat ook de hoongroeven worden opgevuld. De hoongroeven zijn JUIST bedoeld om te zorgen dat er smering is tussen zuiger en cilinderwand. Helaas een negatieve invloed op de lange duur dus. Mogelijk dat een iets dikkere olie ook je olieverbruik tegengaat. Omdat met nieuwe/andere olie het inloopproces opnieuw begint en dus ook de hoongroeven een andere structuur krijgen.

Gebruik bij je oudere auto geen 10W40 zoals tegenwoordig standaard is in universeel garages maar maak gebruik van het wat oudere 15W40. |Let op! neem wel Echte olie van bv Shell, BP, Esso ed... en niet van de Aldi of de Gamma. Deze oliën voldoen wel aan de Europese normen maar missen de extra additieven die de olie echt goed maken.

wi
door willembever - Jan 30, 2007 om 23:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

In jaargang 47 - Nummer 6 december 2006 heeft in het magazine voor de Saab liefhebber een uitgebreid artikel gestaan over de bevindingen van een aantal bezitters van sterk bejaarde Saabs. Ik heb dit artikel met verbazing gelezen. De auto's werden voor de test aan een aantal metingen onderworpen om vast te kunnen stellen of de auto's na gebruik van Xado betere resultaten leverden. De slotmetingen na toevoeging van Xado en enkele duizenden kilometers spraken voor zich. Degemeten CO dalingen van 5,2 naar 0,9 en bijvoorbeeld van 3,0 naar 0,10 geven toch wel een sterk vermoeden dat het "spul" werkt. Voorts werd ook het benzineverbruik drastisch verlaagd. Daarom heb ik het ondanks de forse prijs toch aangeschaft en toegevoegd. Ik bezit overigens geen Saab maar heb vastgesteld dat het ook voor mijn auto uitstekend werkt. De motor is een stuk stiller en loopt mooi rond. Ik heb nog geen benzinemeting gedaan want Xado zit er pas enkele honderden kilometers in. Afwachten dus maar het ziet er veelbelovend uit.

ro
door robje1 - Mar 1, 2007 om 11:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een camper 2.5 turbodiesel ik gebruik het al 6 jaar ik ben er zeer tevrede over stil makkelijk starten verbruik van 1 op 8 naar 1 op 11  ververs ook de olie van xado daar zit ook gelijk een behandelinj in dus ik ben er blij mee

ro
door robje1 - Mar 1, 2007 om 11:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou het maar niet in de brandstof gooien het moet door de olie

sv
door svenlindrup - Oct 11, 2007 om 16:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

[edit-verwijderd door redactie vanwege overtreding van de spelregels van de kassa-site]

sv
door svenlindrup - Oct 11, 2007 om 16:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

[edit-verwijderd door redactie vanwege overtreding van de spelregels van de kassa-site]

ji
door jimmylinden - Oct 14, 2007 om 18:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

IK heb zelf ondervonden dat xado echt werkt!! Dit is werkelijk een heel goed product. Ik heb het zelf in mijn auto gedaan een lanos uit '98 en heb duidelijk meer vermogen in mijn motor gekregen en ben ook een stuk zuiniger gaan rijden. Ook heb ik met monteurs gesproken die dit product hebben geprobeerd, zei vertelde mij dat ze er in het begin wel een beetje scepties tegenover stonden, maar nadat ze dit product geprobeerd hadden bleek het echt goed te werken. Ik ben er van overtuigt dat dit product ECHT GOED WERKT en dit best wel eens een grote doorbraak zou kunnen betekenen.

mp
door mpower - Nov 5, 2007 om 16:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

zaterdag 20 oktober 2007 hallo ik ben het product xado uit and proberen het product beweert de motor van binnen te herstelen tot 100 %. ik heb een Toyota celica 18i 16v van 1995 met op de teler 112000 km. hij verbruikt olie ongeveer 2 liter op 1000 km. ik heb de bovenkant van de motor al latten repareren alle versleten onderdelen vervangen. maar gij verbruikt noch steeds evenveel olie. nu ben ik te weten gekomen dat er spel zit tussen de cilinders. nu heb ik van een product gehoord het heet xado. het zou het probleem moeten oplossen. ik ben er vandaag mee begonnen. het gaat in 4 stappen.  stap 1 is de motor goed reinigen het is een product dat je bij de olie moet doen en dan +- 200 km rijden. het hoeft niet op 1 dag. daar na moet je de olie en de oliefilter vervangen maar zoo ver ben ik noch niet.ik hou jullie op de hoogte als het product xado doet wat ze beweren . tot de volgende stap

mp
door mpower - Nov 5, 2007 om 17:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

zaterdag 3 /11/2007 .hallo zo als ik al zij heb ik het product xado vitaflush bij de olie gedaan voor de motor te reinigen. en 200 km er mee gereden.nu ben ik aan stap 2 . ik heb de olie en oliefilter vervangen door de voorgeschreven producten van xado . dat was de olie van xado 15w-40 sl/ci-4 mineral premium motor olie met revitalizant. en het voor geschreven xado gel-revitalizant 9ml .nu moet ik weer +- 200 km rijden. en dan naar stap 3 gaan . stap 3 is weer een tube van xado gel-revitalizant 9ml bij de olie doen .maar zo ver ben ik noch niet  ik hou juli op de hoogten

mp
door mpower - Nov 15, 2007 om 17:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

15-11-07  hallo ik heb ondertussen stap 3 en 4 ook uitgevoerd .stap 3 was +- 200 km rijden en weer 1 tube 9ml gel-revitalizant bij de olie doen. stap 4 was +- 200 km rijden en weer 1 tube 9ml gel-revitalizant bij de olie doen. nu heb ik alles gedaan zoo als mij gezegd werd door xado . nu zou het nog 1500 km duren en dan zou het probleem wat de auto hat moeten opgelost zij .ik ben heel nieuwschierig naar het resultaat .... maar zijd er maar zeker van dat ik Juli op de hoogten hou . er zijn ook een heeldeel garagisten die op het resultaat staan te wachten .ik doe dit om aantonen dat xado werkt of niet werkt want tenslotte is het een duur grap .en ik zou niet willen dat er nog mensen zijn die er geld aan uitgeven als het zou zijn dat het niet werkt.als het zou zijn dat het toch werkt dan is het product zijn geld meer als waart .ik lat het u weten .tot dan

pa
door patzuid - Dec 27, 2007 om 08:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat mijn auto wat ouder werd en een klein beetje olie ging verbruiken (1 liter op 2000km) ben ik het ook maar eens gaan proberen in 2 van mijn auto's. De andere auto gebruikte nog vrijwel geen olie. Voornamelijk door de postieve berichten(waarvan ik nu zeker weet dat die door medewerkers van Xado zijn gepost) op internetfora durfde ik de gok te nemen.

In het begin leken de resulaten positief, de motoren leken iets stiller te zijn, en ik leek zelf een fractie minder brandstof te verbruiken al was dat nauwelijks meetbaar. Vermogenswinst heb ik niet kunnen bespeuren. Na een tijdje en een kleine 5000km verder werd het allemaal een stuk minder postief; beide motoren gingen nu olie verbruiken allebeid wel 1 liter per 500km, ook roken ze nu blauw. Vooral van mijn goede met nog maar 50000km op de teller mag je dat niet verwachten, deze gebruikte van te voren geen druppel. Ik had bij deze auto op wat meer vermogen gehoopt.

Ik heb de motoren helaas moeten laten reviseren (samen bijna 10000 euro), want ik heb mijn moderne auto nu eenmaal nodig, en mijn klassieker moet ook blijven rijden. Volgens het revisiebedrijf waren de hoonsporen in de cilinder door de Xado opgevuld, waardoor de motor wat stiller liep en even wat minder olie verbruikte. Daardoor wordt er door de hoonsporen echter ook geen olie meer vastgehouden dat de zuigerveren kan smeren waardoor deze in een razend tempo slijten en een veel hoger olieverbruik veroorzaken.

Als je portemonnee en je auto je lief is moet je dus ver uit de buurt van dit spul (en andere additieven) blijven !!!

lu
door luger - Mar 12, 2008 om 16:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb goede ervarigen met Xado, ik rij nu mijn derde citoen xantia en ik geef mijn auto pas na 180.000 kilometer elk jaar een kleine xado behandeling.

Mijn eerste citoen xantia op gas gaf de geest na 330.000 kilometer en niet omdat de motor kapot of versleten was (problemen met de hydroliek en gasverdamper).

Ik heb via mijn citroen dealer een compressie meeting voor en na de behandeling gedaan hieruit bleek dat de compressie beduidend omhoog was gegaan. En mijn motor liep mooier. Garages zijn hier niet blij mee, die vernieuwen liever. Ik moet wel zeggen dat ik met de groote xado behandeling begon op aanraden van de garage omdat zowel mijn kleppen als mijn compressie minder werden, zij waren dus niet kapot zij maakten dus ook geen herrie of iets dergelijks.

Maar goed ik weet zeker dat xado werk mits je er optijd bij bent, auto's die bij 130.000 kilometer al erg erg veel olie gebruiken of auto's waarvan je bepaalde slijtage geluiden kan horen, dan ben je het xado niveau al gepasseert en dan kan je inderdaad maar beter naar de elteling gaan. groetjes theo

P.s. ik ben croupier van beroep en ik zit niet in de autobranche of iets dergelijks.

lu
door luger - Mar 12, 2008 om 17:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom gebruik jij xado voor een auto met een kilometer stand van 50.000? Of de auto is afgeragt of nog erger maar bij die kilometerstand hoef je nog lang niet xado te gebruiken dat begint pas bij 180.000 kilometer. vreemd????

ar
door arieoudhof - Mar 12, 2008 om 19:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Die rommel zou verboden moeten worden,

Ook ik ben samen met nog een paar leden van onze autoclub het slachtoffer geworden van deze grappenmakers.

Diverse leden hebben de troep in hun auto's gegooid. De meeste auto's nog lang niet versleten. Een aantal mensen dacht een verschil te merken, puur een placeboeffect, ik heb er niets van gemerkt.

Na een heleboel kilometers verder merk je het wél. De Xado heeft namelijk toch een behoorlijke tijd nodig om haar verwoestende effect te kunnen bewerkstelligen. Bijna alle auto's zijn nu olie gaan verbruiken, terwijl ze dit voor gebruik niet of nauwelijks deden. We zijn nu bezig om te kijken of we stappen tegen Xado kunnen ondernemen. Het is alleen moeilijk te bewijzen dat de problemen door de Xado zijn gekomen, al is dat voor de gebruikers natuurlijk volkomen duidelijk. We zijn aan het bekijken of we bijvoorbeeld een testopstelling met een goede motor kunnen aanschaffen, dan is het slechts een kwestie van tijd voordat de Xado problemen gaat veroorzaken.

Natuurlijk zijn we altijd op zoek naar andere Xado slachtoffers, al zal het aantal wel meevallen, zoveel zal het wel niet verkocht zijn.

Hoe meer mensen hoe sterker we staan. Als je ook problemen door Xado hebt gekregen kun je mailen naar arieoudhof@hotmail.com. Zodra we nieuws hebben, of stappen gaan ondernemen houden we je dan op de hoogte.

Dus mensen, pas alsjeblieft op en koop deze rommel niet. Laat je niet voor de gek houden door de positieve berichten in dit topic, deze zijn óf geplaatst door medewerkers, óf door mensen die het nog niet lang genoeg hebben gebruikt.

ja
door jandaams - Apr 12, 2008 om 17:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik XADO regelmatig. De eerste keer  behandelde ik
mijn auto, een Volkwagen-Golf II GTI 16 V uit 1988,  in oktober 2004, met
XADO. Deze auto had al 300.000 km gelopen zonder revisie,  maar doordat er een tikkend en bonkend
geluid ontstond na het starten bij koude motor,  ben
ik op het idee gekomen om uw product te gaan
gebruiken.

Ik kan  melden dat het, na 2000 km rijden, al mijn verwachtingen overtreft!

Het is al een merkbaar verschil dat het tikkende en bonkende bijgeluid
na de koude start totaal is verdwenen. Tevens is de motor stiller geworden en
ook het toerental is met 200 tr pm toegenomen. Het brandstofgebruik blijkt
teruggelopen te zijn van voorheen ( 8.2 l - 100 km naar 7.62 - 100km ). Ik had
deze verandering nooit verwacht. Ik rijd veel en sindsdien gebruik ik XADO met
grote regelmaat.

Het product werkt perfect. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen.

aj
door ajanssen - May 12, 2008 om 12:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Via een goeie kennis ben ik op het product opmerkzaam gemaakt.Hij is automonteur en raadde mij aan XADO toe te passen.
Ik heb de revitalizant  voor de v-bakken uitgetest; mijn versnellingsbak maakte een schavend geluid.Ik ben zeer tevreden over de resultaat. De versnelling werkt minstens 80% beter. xado  is goed product en het werkt echt.

av
door avandijk - May 28, 2008 om 16:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook goede ervarigen met Xado!

De eerste keer dat ik de producten van Xado zag was op een editie van Vehikel in Utrecht enkele jaren terug. Met enige terughoudendheid betrad ik de stand en liet ik mij informeren over de producten. Ondanks het feit dat ik wel eens artikelen gelezen had over allerlei toevoegingen aan de motor en de effecten daarvan (meestens niet) van andere merken, besloot ik toch een setje revitalizant mee te nemen.

Ik had net de restauratie voltooid  van mijn Citroën Méhari uit 1977 en aan de motor had ik eigenlijk niets gedaan. Wel had ik de versnellingsbak laten reviseren.  Conform de instructie de revitalizant toegevoegd, zo wel aan de motorolie als aan de versnellingsbakolie. Ik kon niet vergelijken met ervaringen van weleer, de auto was voor de restauratie door mij nooit bereden. Maar het motortje begon in de loop der tijd steeds lekkerder te snorren, het leek wel een naaimachientje. Nu is het motortje van een Méhari  nauwelijks groter, maar toch.

Mijn overtuiging werd eigenlijk alleen maar groter toen ik een test las van een autoclub (Saab?). De test bestond uit een vergelijking van een aantal auto’s uit de club zonder behandeling en een aantal auto’s die wel waren behandeld met Xado-producten. Na de testperiode bleek dat o.a. de compressie gestegen was en het verbruik verminderd was bij de auto’s met Xado.

av
door avandijk - May 28, 2008 om 16:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels had ik een Peugeot 204 uit 1968 aangeschaft. Deze auto was in goede conditie en het kon niet anders dan dat deze auto zeer weinig bereden was. Voor mij reden om ook voor deze auto de Xado-producten aan te schaffen. Hierbij eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven. Het motortje ging steeds lekkerder lopen (dat hoor je gewoon) en het verbruik zakte van 1:10 naar 1:12.

Vervolgens werd het wagenpark uitgebreid met een Peugeot 504 break van 1981 uitgerust met een automatische versnellingsbak en een 2 liter motor. De juiste kilometerstand was niet meer te achterhalen, maar werd geschat op over de 2 ton. De auto reed best, maar een verbruik! De benzine was niet aan te slepen. Achteraf bleek de carburateur niet in orde. Na deze te vervangen te hebben en de Xado-producten weer te hebben toegevoegd zit ik nu op een nette 1:10.

Ik kan doorgaan met een herhaling van de bovenste alinea. Ik heb mijn andere Méhari met de Xado-producten behandeld met hetzelfde resultaat. Inmiddels had ik mijn zwager en buurman ook weten te overtuigen van de werking van de Xado-producten.

Zij hebben Xado gebruikt bij een Citroën Xantia uit 1994, bij een Méhari uit 1977, bij een Citroën ID Break uit 1972, een Alfa Romeo Junior uit 1972 en een gloednieuwe Vespa-motorscooter.

Ze zijn tevreden, het verbruik is gedaald en de motoren lopen soepeler!

Met vr.gr. Ad van Dijk

pa
door patzuid - May 28, 2008 om 16:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet zeker dat alle postieve opmerkingen afkomstig zijn van mensen die een relatie met Xado hebben.

Ik heb hierboven opgeroepen om mij een email te sturen als je geen verbetering merkt of zelfs een verslechtering na het gebruik van Xado. Ik heb inmiddels een zeer groot aantal emailtjes mogen ontvangen, velen merkten geen verschil, dus dat is dan nog tot daar aan toe. Helaas blijft de lijst van mensen waarbij na enige duizenden kilometers het olieverbuik explosief is gestegen ook toenemen.

We gaan binnenkort kijken of, en hoe we stappen tegen Xado kunnen ondernemen.

Vooral de mensen met een leuke zeldzame oldtimer, PAS ALSJEBLIEFT OP MET DEZE ROMMEL! Je realiseert je niet hoeveel schade je op langere termijn aanbrengt aan je kostbare bezit. Je zuigers krijgen op een gegeven moment nauwelijks nog smering, waardoor het erg hard gaat slijten, compressie neemt af, olieverbuik neemt toe. Nu al inmiddels bij tientallen mensen gebeurd!!

pi
door pietvv - May 29, 2008 om 00:22
98 Antwoorden / 2 Vragen

Er bestaan al jaren spullen die aan de olie toegevoegd moeten worden. Vroeger (of nog steeds) had je al STP.  Dit lijkt mij iets wat een louche garagebedrijf kan gebruiken bij een versleten blok van een auto die hij nog wil verkopen. Bij een proefrit lijkt het dan nog heel aardig.