Ik
door Ikke18 Jul 7, 2023 om 12:56
Auto & vervoer

Zijn er meer mensen met een Pure Tech 1.2 motor met oliedrukproblemen bj 2019?

Wij kampen sinds kort met een melding dat er oliedrukproblemen zijn. Na Google te hebben geraadpleegd zagen we dat er een terugroepactie is geweest op modellen Peugeot, Citroen en Open bouwjaar 2017-2018. Echter is onze auto van bouwjaar 2019.

Zijn er meer mensen met dit probleem in de bouwjaar vanaf 2019?

2499 6 Rapporteer
Au
door Auto kwestie - Jul 7, 2023 om 13:04
1 Antwoorden / 2 Vragen

Opel Crosland is op 22 maart 2023 twee jaar en op 4 juni 2023 is tijdens vakantiereis  motor kapot gegaan.  Wie draait voor de  reparatie kosten?

Ik
door Ikke18 Jul 9, 2023 om 08:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb Peugeot NL gebeld en er zit een fabriesgarantie op van 2 jaar. Echter zijn er speciale garanties, voor bijvoorbeeld fabriesfouten etc... Ik zo als ik jou was Open NL bellen en het probleem daar aankaarten.

Probeer er achter te komen wat de oorzaak is dat je motor nu stuk is.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 7, 2023 om 13:11
7195 Antwoorden / 3 Vragen

In deze link komen terugroepacties voor die ook in 2019 en later plaats vonden.
Maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden staat er ook.

https://aftersalesmagazine.nl/nieuws/werkplaats/kassa-belicht-terugroepactie-natte-distributieriem-puretechs/

marita5
door marita5 - Jul 7, 2023 om 16:11
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ikke18 ,

Lees deze informatie eens door , benedenaan staat een voorbeeldbrief , klik op de rode regels .

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-onderhoud/klachten-na-aankoop/problemen-puretech-motoren

Weten of er op jouw type auto een terugroepactie geldt? Raadpleeg dan het terugroepregister van de RDW

Ik
door Ikke18 - Jul 9, 2023 om 07:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank allen,

Waar het mij om gaat is dat je met name leest dat voorgaande bouwjaren een terugroepactie hebben gehad maar er zo goed als niks staat over de jongere bouwjaren. Onze auto schoot in noodloop, verloor kracht en ik kon nauwelijks uitwijken naar de berm. Het is een levensgevaarlijke situatie als je op een weg rijdt waar je 100 mag en iedereen om je heen zoeft. Ik ben van mening dat nu het probleem bekent is dat ook jongere bouwjaren dit kunnen ondervinden, er in ieder geval vanuit de importeur een melding naar alle rijders moet komen

ne
door neodutchio Jul 9, 2023 om 08:35
5157 Antwoorden / 12 Vragen

1 geval staat niet garant voor alle auto's. Met elke auto is er wel eens iets aan de hand, om dan meteen naar elke bezitter een brief te sturen....

Analoog
door Analoog Jul 9, 2023 om 09:22
137 Antwoorden / Vragen

Dan heb je de laatste tijd toch iets gemist, want de 1.2 pure Tech motor levert bij veel gebruikers ellende op, gaat niet om 1 geval....

Voor mij een reden om niet een auto te kopen met die motor en zo zullen er veel meer mensen over denken.

1paul
door 1paul - Jul 9, 2023 om 10:42
3156 Antwoorden / 0 Vragen

als je dit probleem hebt onmiddelijk terug naar de verkoper en laten oplossen, doe je dit niet kan het zomaar zijn dat de motor in noodloop gaat en je geen power meer hebt ergens op de snelweg wat op zich tot een gevaarlijke situatie kan leiden.

waarschijnlijk is er ergens een filter verstopt door de slijtage van de riem....

Da
door DaVecci - Sep 9, 2023 om 19:13
1 Antwoorden / Vragen

Afgelopen week de complete distributie set moeten laten vervangen bij 111.000 km. Olie druk problemen 2x. Stond dus stil langs de snelweg. Altijd dealer onderhouden. Vorige beurt sept '22 bij 92.700 km. Geen enkele informatie of waarschuwing van dealer of Peugeot. Wel goed en snel geholpen bij Louwman Peugeot/Opel in Schiedam. 1.2 Puretech P308 SW uit maart 2018. Volgens mij zit er nu een compleet ander type distributie riem in (was een ketting volgens mij).