ha
door haverkate_1 Dec 29, 2005 om 16:54
Computers & telefonie

Aanbiedingen en reclame van de providers

Hallo,

De vraag die ik heb is de volgende.

Ik ben op zoek naar een nieuwe provider voor mijn internet aansluiting. Nu lees ik de meest fantastische aanbiedingen met enorme snelheden,  met telefonie en gratis van alles en nog wat. Als ik echter een check doe of een dergelijk aanbod geldig is op mijn adres dan blijkt dat niet te kunnen, terwijl ik toch gewoon in een redelijk grote plaats (zo'n 14 000 inwoners) woon, zeker niet ergens op het  platteland. Ik vraag mij af of een dergelijke reclame(stunt) die voor een groot deel van Nederland niet waar te maken is zomaar van de daken mag worden geschreeuwd. Moet een provider dan niet een zeer redelijk alternatief aanbieden wat in de buurt komt van de in de reclame aangeboden aansluiting.

OFTEWEL MAG IEDEREEN ZOMAAR WAT SCHREEUWEN ZONDER DIT TE KUNNEN WAARMAKEN????

612 2 Rapporteer

hu
door hulsm008 - Dec 30, 2005 om 01:29
6 Antwoorden / 0 Vragen

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom ADSL niet mogelijk is op uw adres. Glasvezel kan reden zijn, een meervoudige aansluiting of de afstand met de centrale is te groot. De providers zijn niet verplicht om het bij u te leveren echter zouden u wel graag als klant willen natuurlijk. Het is eerst zaak om de oorzaak met de provider te achterhalen alvorens naar alternatieven te gaan zoeken. Let wel op dat een beloofde 20MB verbinding wel eens een 3MB verbinding kan worden als u zich bevind in de buitenste ring van de centrale.

di
door dirk4426 - Dec 31, 2005 om 11:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Providers als Versatel, Wanadoo & Tiscali hebben een eigen netwerk dat wil zeggen dat u de koperdraad van uw huis naar de telefooncentrale gebruikt van de KPN vanaf daar huren deze providers een glasvezelkabel voor hun eigen adsl netwerk, of deze kosten rendabel te houden is dit alleen in grote plaatsen mogelijk. Dus voor een grootdeel van nederland is deze aanbiedingen blij maken met een dode mus. maar als ze geen reclame maken krijgen ze niemand. voor die rest van Nederland is het dus via het KPN netwerk of via de kabel aanbieder.