sh
door shooter Nov 16, 2003 om 13:42
Computers & telefonie

Aankoop Pc van de Lidl

In de nieuwe folder van de Lidl staat een multimedia computer afgebeeld.
Ik als PC gebruiker lijkt het een hele uitgebreide computer. Met veel bijgeleverde software voor een naar mijn idee redelijke prijs.
Is er iemand die ervaring heeft met dit type computer en eventueel hoe zaken als de garantie is geregeld. De pc waar ik naar refereer staat ook afgebeeld op de site van Lidl: www. lidl.nl.

5744 11 Rapporteer

sir.kiekeboe
door sir.kiekeboe - Apr 16, 2004 om 12:00
91 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich zelf gezien is het een hele leuke computer voor relatief weinig geld.
Echter geld bij al dit soort aanbiedingen, ongeacht welke winkel het is (Aldi, Lidl, AH, enz.), dat als er iets kapot gaat dien je het hele apparaat terug te brengen en liefst niet zelf te gaan sleutelen.
De garantie bepalingen staan helaas niet op hun site maar zou standaard 1 jaar moeten zijn voor een computer.
Het kan ook zijn dat zij de computer laten ophalen en weer thuis bezorchen als deze stuk is.
Ik zou zeggen voor dit geld, pak je slaapzak en ga voor hun deur liggen zodat je hem hebt.
Veel suc6

sh
door shooter - Apr 16, 2004 om 12:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie, maar met de aanbieding van de Aldi denk ik dat ik beter af ben. Ik wist bij het stellen van mijn vraag ook niet dat deze er inmiddels ook een in de folder had staan.

el
door elmerslot - Apr 16, 2004 om 12:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dit zijn prima pc's, want deze onderdelen zijn allemaal A producten. De garantie is oke je kan zo je computer terug brengen. Er is nog een betere aanbieding bij de aldi die is nog beter voor ongeveer dezelfde prijs.

sh
door shooter - Apr 16, 2004 om 12:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie, inmiddels is het me duidelijk geworden dat ik toch beter af ben bij de Aldi.

mv
door mve - Apr 16, 2004 om 12:00
9 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik je een advies mag geven zou ik eens kijken naar de pc van Aldi(www.aldi.nl)die vanaf woensdag te koop is. Deze pc maakt gebruik van een krachtige intel 4 processer 3.0 ghz heeft zeer veel dure software en 36 maanden garantie aan huis. Zelf heb ik deze pc een half jaar geleden aangeschaft en zeer veel plezier van. succes!!

sh
door shooter - Apr 16, 2004 om 12:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie en denk dat het toch de Aldi gaat worden met de pentium 4

da
door davith - Apr 16, 2004 om 12:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk nou samen met de consumentenbond en in een onderzoek van circa 1 jaar geleden is gebleken dat de service van de Medion PC's van de Aldi (nu ook in de aanbieding) 100x beter is dan die van de Lidl, bij deze laatste supermarkt vinden dat je het maar moet uitzoeken met de garantie en naar goede ondersteuning kan je fluiten. Het is zelfs zo erg dat ze je boos de winkel uitzetten als je blijft doorgaan over dat je toch echt recht hebt op reparatie. De service van de Aldi is daarintegen prima, een uitstekende helpdesk die binnen 3 dagen een monteur stuurt die het bij je thuis maakt. En ook als je met een probleem zit kan je bij Aldi, en de helpdesk prima terecht. Dus:
GOUW KIJKEN WAAR DE ALDI ZIT!!!, als het bij u momenteel niet in de aanbieding mocht zijn (soms gelden lokaale aanb.) dan even 1/2 jaar wachten a.u.b dat is het wel waard.

D. De Vries

sh
door shooter - Apr 16, 2004 om 12:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hartstikke bedankt voor je antwoord, ik ga zeker woensdag naar de Aldi en niet naar de Lidl. Want een goede nazorg voor een hoge uitgave vind ik zeker belangrijk.

fluffles
door fluffles - Apr 16, 2004 om 12:00
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind aldi niet echt goedkoop meer. Zelfbouw is nog altijd goedkoper en kun je specifiek aanpassen aan je wensen. Desalniettemin is het een prima keus voor iemand die geen eigen computer wilt of kan samenstellen. Over garantie en service durf ik echter niets te zeggen, geen ervaring. Wel wat wilde verhalen over slechte service, maar dat is onvoldoende basis voor een advies.

ve
door versmissen - Apr 16, 2004 om 12:00
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb zelf zo'n 2 jaar geleden een computer gekocht bij Lidl. deze werkt nog steeds naar volle tevredenheid! Ik heb er een aantal maal problemen mee gehad en om deze op te lossen moest een gratis telefoonnummer gebeld worden. Hier werd opgenomen door een Nederlandstalige medewerker die de klacht opnam. Meestal dezelfde dag nog wordt er contact opgenomen door een duitstalige monteur die dezelfde week nog langskomt. Hij keek bij mij in ieder geval of hij het ter plaatse kon repareren. Dit was bij mij gelukkig het geval, er is tot 2x toe een nieuwe harddisk geplaatst i.v.m. de levering van een verkeerd type aan degene die de computers in elkaar zet. Al met al een prima service!!

ji
door jiska - Apr 16, 2004 om 12:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goed dat je naar de Aldi gaat. Ik ken twee gevallen waar ze de computer bij problemen thuis direct kwamen afhalen. In het eerste geval werd binnen twee weken een compleet nieuwe geleverd, ook thuis, en in het tweede geval werd hij in een vloek en een zucht gerepareerd en weer thuisbezorgd: kortom de service is er geweldig, beter dan bij de gemiddelde speciaalzaak. En de prijzen zijn voor zulke uitgebreide systemen prima. Overigens heb ik ook nooit klachten gehoord over de kwaliteit. Mijn ouders zweren bij de Aldi! Succes d'rmee...