alessandro_1973
door alessandro_1973 Sep 13, 2011 om 13:09
Computers & telefonie

Abbonement Hi opgezegt maar niet doorgevoerd

Wie kan me helpen bij het vlgd probleem,

In Juli 2011 heb ik mijn abbonement bij de Hi opgezegt (dit was ruim 1 maand voordat mijn contract bij Hi zou aflopen).
Mijn contract liep op 11 September 2011 af. Echter de medewerker van Hi heeft mijn verzoek om mijn contract stop te zetten niet doorgevoerd.
Deze werknemer van de Hi heeft helemaal niets genoteerd in het systeem van Hi. Nu wilt dus Hi mij een maand laten betalen omdat zij glas hard tegen mij zeggen dat ik niet hebt aangegeven dat ik mijn contract wilde opzeggen.
Deze beruchte werkgever van de Hi wilde me zelfs ompraten en me een nieuw contract aanbieden. maar deze heb ik dus afgewezen!

Wie kan me ermee helpen ?

Merk steeds meer dat bij belangrijke instanties dat men steeds vaker mensen aan de lijn krijgen die heel slecht Nederlands spreken en die moeilijk te verstaan zijn.

In ieder geval zal ik zeker te kennis willen geven aan iedereen dat als men het contract wilt opzeggen dit ten allertijde het beste schriftelijk moet doen!!!
Ik heb mijn contract nu dus opgezegt bij de Hi en zal ook nooit meer een abbonement bij Hi afsluiten.

vriendelijke groeten
alessandro

446 5 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 13, 2011 om 13:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=alessandro_1973 schreef op dinsdag 13 sep 2011, 13:09]
Wie kan me ermee helpen ?

Niemand, zoals je zelf al aangaf is enkel alles schriftelijk doen en Bewijs van opzegging vragen/eisen enige zekerheid dat het goed gaat of indien het fout gaat je dan bewijs hebt dat ze het fout hebben gedaan............

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 13, 2011 om 13:23
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Als je iets telefonisch opzegt moet je er op letten dat je binnen een paar dagen een schriftelijke bevestiging ontvangt. Zo niet, gelijk aan de bel trekken.

ne
door nemop - Sep 14, 2011 om 08:03
7 Antwoorden / 1 Vragen

Neem het telefoongesprek op, waarin je mondeling een abonnement opzegt. Dan heb je bewijs van je opzegging.

Een dienst als Nemop stuurt je meteen je gespreksopname per e-mail. Heb je later discussies over de opzegging, dan mail je gewoon je opname naar het betreffende bedrijf. Geen discussie mogelijk.

Mondeling opzeggen en het gesprek opnemen is ook nog eens veel goedkoper dan opzeggen per aangetekende brief. En steeds meer bedrijven staan mondeling opzeggen toe.

tdehond
door tdehond - Sep 14, 2011 om 09:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn voorkeur gaat uit naar schriftelijk aangetekend opzeggen, tenzij u zelf goed let op toesturen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen b.v. 14 dagen als u tijdig heeft opgezegd.

Als dan de schriftelijke bevestiging niet komt kunt u alsnog schriftelijk aangetekend opzeggen. Copie brief + verzendbewijs bewaren.

Het is inderdaad buitengewoon vervelend als providers opzeggingen niet verwerken en de klant hiervan de dupe laten zijn.

hi-webcare
door hi-webcare - Sep 14, 2011 om 14:39
108 Antwoorden / 0 Vragen

@alessandro_1973

Je geeft aan dat je het abonnement tijdig hebt opgezegd, alleen blijkt deze opzegging niet te zijn doorgevoerd in het systeem. Hiervoor heb je telefonisch contact gehad met de Hi klantenservice. Waarbij de medewerker aangaf dat er geen opzegging gepland stond. Waardoor je een maand abonnementskosten hebt moeten betalen. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend is. Ik ben dan ook bereid om je klacht nader in te zien om te kijken of ik tot een redelijke oplossing kan komen.

Hiervoor heb ik je gegevens nodig, zoals je mobiel nummer, klantnummer en adres gegevens. Zou je deze anders kunnen mailen naar webcare@hi.nl met daarin je klacht. Je kunt als referentie “Kassa vara” vermelden.

Groeten van Hi,

Tarik
Hi Webcare