jt
door jtzijlstra Oct 31, 2008 om 18:21
Computers & telefonie

Abonnement of geen abonnement

Ik ben in januari jongstl. benaderd door een extern bedrijf met een aanbieding voor mobiele telefonie.


deze melden mij hierbij dat het contract pas in kon gaan wanneer de leverancier bij mij langs zou komen, ook i.v.m. controle van bankrekening etc.


Toen deze kwam was ik niet thuis, en is het pakket retour gegaan, en hoorde ik niets meer.


uiteindelijk werkte eind mij plots mijn telefoon niet meer, en bleek dat mijn nummer gewoon was geporteerd naar vodafone.


Toen heb ik direct contact gezocht met zowel vodafone àls mijn vorige provider, en het probleem voorgelegd


vodafone heeft mij toen gezegd (en, naar mijn mening ook wel terecht) dat ik bij het bedrijf moest zijn welke dit geregeld had, en heeft mij de contactgegevens doorgegeven.


Na contact met dit bedrijf (traders06) bleek dat zij inderdaad konden zien dat het toestel en simkaart nooit geleverd waren, waarop zij aan vodafone zouden doorgeven dat deze aanvraag geannuleerd was.


Hierna heb ik contact op genomen met vodafone om dit te verifieren, en zij meldden mij dat het inderdaad geannuleerd was, en het nummer zou 'klaar zijn om over te porteren'


Contact met mijn vorige provider leerde mij echter,dat zij mij inmiddels ook niet meer als klant zagen, en ik dan in feite als volledig nieuwe klant zou moeten registreren.


Ik ben toen maar gaan kijken, wat is nu raadzaam, en hoe kan ik hier natuurlijk toch iets positiefs uit halen, door eventueel ook naar andere providers te kijken (en zelfs te overwegen vodafone te gebruiken, mocht dit voordelig blijken) Vervolgens kwam er een rekening van ruim 75 euro van vodafone, waarop ik wederom contact met vodafone opnam.


Hier werd mij wederom gemeld dat het wel klopte dat ik geen klant zou zijn, en dat ik dan ook niet zou hoeven betalen. even hoorde ik niets meer, en vervolgens wederom, rekeningen, waarop wederom contact waarop mij vervolgens weer verzekerd werd dat er dan blijkbaar iets was foutgegaan, en ze dit direct zouden gaan verhelpen.


Inmiddels had ik natuurlijk al opdracht laten doen om mijn nummer over te laten porteren, echter meldde de andere provider dat dit pas kon na minstens 3 maanden in verband met een contract bij vodafone. het antwoord van vodafone hierover tegen mij was dat dit in 5 werkdagen zou kunnen, echter gaf de andere provider aan dat ik volgens vodafone wel een contract zou hebben.


Na meermalig contact met voornamelijk vodafone, waarbij mij werd zeker gesteld dat alles nu ècht geregeld was, dat de rekeningen niet betaald hoefden te worden, heb ik mij erbij neergelegd, dat ik gewoon even geduld zou moeten hebben tot ik mijn telefoonnummer weer zou kunnen gebruiken.


Vervolgens kwam plots een brief van preventel, dat vodafone mij hierbij had aangemeld in verband met een betalingsachterstand.


Ik heb toen direct contact met vodafone gezocht, waarop mij wederom werd verzekerd dat dit een fout was, ze zouden dit in orde maken, en mij dan ook afmelden bij preventel, hierop heb ik tevens het verzoek gedaan mij hiervan Schriftelijk op de hoogte te stellen.


Vervolgens kwam er niet de brief dat zij mij hadden afgemeld bij preventel, maar in plaats hiervan een rekening van ruim 650 euro, te betalen binnen 14 dagen.


Hierop zocht ik wederom contact, en kon eigenlijk niemand mij meer vertellen, behalve dat dit niet juist kon zijn.Nu kom ik tot mijn zeer grote schrik in de brievenbus een brief van een incassobureau met een bedrag van 834,14, waarop ik dus direct contact gezocht heb met de klantenservice, welke mij nu aangeven, dan moet u bij de afdeling credit risk zijn, deze zijn er maandag weer tussen 09:00 en 17:00

574 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Oct 31, 2008 om 23:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Sorry maar ik snap helemaal niets van het verhaal.


Je werdt benaderd door wie ?


en heb je je oude provider ( en wie was dat ?) netjes volgens de voorwaarden opgezegd alvorens in zee te gaan met die ander ?


Misschien kan iemand er dan iets nuttig over zeggen...

jt
door jtzijlstra - Oct 31, 2008 om 23:23
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

ik werd benaderd door traders06, deze sluiten abonnementen af voor vodafone, en nadat dit al lang geannuleerd was, werd een aantal maanden later, plots toch mijn nummer geporteerd naar vodafone, en, (nog terecht van vodafone) gaf vodafone toen aan, om dit terug te draaien moest ik dus bij traders06 zijn.
Zij erkenden direct dat het hun fout was, en dat dit terug gedraaid zou worden.
Hierna begon pas het echte probleem, nadat het al even duurde voordat zij het bij vodafone doorgegeven hadden, en vodafone inderdaad ook zei: ja, het is geannuleerd, nummer kan gewoon overgeporteerd worden naar andere provider weer, welke er niet meer was, omdat mijn Vorige provider natuurlijk allang had gezegd: dit contract bestaat niet meer (dit had ik reeds veel langer dan de 2 jaar, waarna het maandelijks opzegbaar is, dus het opzeggen daarvan was nergens aan de orde, dit gebeurde automatisch doordat mijn nummer geporteerd werd naar vodafone)
vervolgens kreeg ik echter van vodafone te horen dat ik geen klant was inderdaad, en omdat ik ook geen simkaart etc. had ontvangen, ik dus ook zeker niet hoefde te betalen.
Hierna kwamen dus echter wel de rekeningen, en nu dus van vodafone blijkbaar, de rekening voor contractbreuk erbij, terwijl ik geen contract heb, en ook zeker nooit een contract getekend heb



stacey
door stacey - Oct 31, 2008 om 23:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--dus het opzeggen daarvan was nergens aan de orde, dit gebeurde automatisch doordat mijn nummer geporteerd werd naar vodafone) --


Contracten moet je altijd bëindigen, dit vervalt niet zomaar automatisch als je een andere provider neemt of je nummer laat porteren, een contract is ook niet zomaar te annuleren, zeker niet als de dienst al geactiveerd is.


Call center medewekers zijn helaas niet altijd goed ingelicht of op de hoogte van het hoe of wat, dus daar zou ik niet (nooit) blind op vertrouwen........ ik vrees dat vodafone je gewoon aan het afgeloten contract houd als ze nu spreken over contractbreuk..., annuleren kan dan tegen annuleringskosten die veelal overeenkomen met de volle termijn van het contract.........


Dat je geen contract Getekend hebt zegt niets, als je telefonisch accoord ( Ja gezegd hebt) dan is de overeenkomst een feit, bij telecomdienst die gelijk geactiveerd wordt geldt ook een bedenktermijn van 7 werkdagen.


Regel alles (altijd! ) Schriftelijk, zodat je afspraken zwart op wit hebt.

stacey
door stacey - Oct 31, 2008 om 23:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--wordt geldt ook een bedenktermijn van 7 werkdagen.--


Sorry, ik mis een letter ;-(


Moet zijn ; geldt GEEN bedenktijd

nb
door nbw - Nov 1, 2008 om 02:06
521 Antwoorden / 24 Vragen
0

Hoi,


Welkom in de wereld van het onbegrijpelijke consumentenleed.Hoe redelijk en welbespraakt je jezelf ook opstelt je bent gevangen.


Gevangen in een web van onkunde/contracten/onmacht en callcentra.  Waar beloftes en erkenning van fouten niets voorstellen. Waar de incassoafdeling wel blijft werken tot de deurwaarder toe.


En hoe redelijk en begrijpelijk je verhaal ook is Kassa/Radar/consumentenbond of de politiek, het zal je niet helpen.


Tenzij je een lot uit de loterij treft en b.v. Kassa jouw ellende heeft uitgekozen. Echter die kans is erg klein. Net als klagen bij de betreffende instanties.


Zou zeggen welkom bij de club. Heb 2 tips voor je. 1. Doe aangifte.En 2 vraag politieassistentie als de deurwaarder van het incassoburo bij je aanbelt.


Zoek rechtshulp.


 


 


 


 


 

webrelations
door webrelations - Nov 3, 2008 om 10:26
23 Antwoorden / 0 Vragen
0



@jtzijlstra



 



Dit is een buitengewoon vervelende situatie. Stuur me,
als je dat wilt, het mobiele nummer waar het om gaat, dan ga ik uitzoeken wat ik
voor je kan betekenen hierin.



Het mailadres is vodafonewebrelations punt nl at vodafone
punt com




Met vriendelijke groet,



 



Antoine



Vodafone Web Relations





Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

atlas1302
atlas1302 - Jun 8, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Bijklussende A.O.W -er

Aow-ers die 50% krijgen van het minimum loon, zullen graag nog wat willen bijklussen, om een buffertje te willen hebben voor tegenslagen of gewoon eens op vakantie. Dat mag, en ook onbeperkt...alleen bij een max. bedrag gaat de A.O.W-er belasting betalen. Velen gaan daarom onder andere naar het buitenland, omdat er gedacht wordt..hier is het lekkerder dan daar. Maar is dat ook zo!

Wat m ... Lees meer

br
brandewijn - Jun 13, 2024 om 00:53
Computers & telefonie

Ik moet iedere keer opnieuw inloggen bij edge zins kort niet bij groome

als ik op facebook wil en andere dan moet ik iedere keer minloggen dat is nooit geweest Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer