Abonnement van 12 maanden, KPN zegt 24 maanden en vraagt nu geld als correctie
Vorig jaar heb ik bij belsimpel een KPN contract afgesloten voor 12 maanden, met maandkosten: € 42,50 en een toestel prijs van €130,-, bij acties staat vermeld:
+12 maanden lang € 42.50 per maand
+Tijdelijk slechts € 30.00 aansluitkosten (normaal € 50.00)
+Gratis gebruik van KPN hotspots
Nu ik echter aan het rondkijken was voor een nieuw abonnement, daar de 12 maanden bijna om zijn, constateerde ik op mijnKPN als einddatum: 15-06-2017. Het door mij getekende contract heeft echter zoals eerder vernoemd een vermelde contractduur van 12 maanden, ondertekend op 11-05-2015.
Ik heb telefonisch contact op genomen met KPN. Zij geven aan dat er bij hun een tweejarig contract is afgesloten. Op mijn mededeling dat ik een contract voor 12 maanden had getekend werd mij medegedeeld dat er dan extra kosten zouden aanvallen voor mij. Nu heb ik mail ontvangen van de klachten afdeling van KPN dat ik bij een 12 maanden contract geen recht zou hebben op € 5,- korting op de maandkosten. Deze korting staat echter nergens specifiek vermeld op het contract. Hun voorstel is nu dat ik deze korting terugwerkend vanaf ingang abonnement betaal, waarna hun de contract duur zouden aanpassen naar 12 maanden.
Mijn vraag is nu of dit van mij verlangd kan worden. Immers heb ik een getekend contract van belsimpel met deze voorwaarden en is er door mij geen fout gemaakt. Ik had het abonnement ook niet afgesloten wanneer de maandkosten € 47,50 waren geweest in plaats van € 42,50.
Weet iemand misschien wat ik hier het beste mee kan doen? Ik weet me hier nu geen raad mee.
Kijk uw contract goed na. Staat daar echt betreffende 12 maanden? Als aan uw kant alle gegevens goed op papier staan, zou ik het niet gaan betalen. Zoals je zegt, jij hebt geen fout begaan. Daarbij is het verschil in prijs niet zó groot dat het een vreemd contract lijkt. (Als je bijvoorbeeld slechts 1 euro zou betalen per maand kan je er van uit gaan dat er iets niet klopt, dus daar kan je aansprakelijk op gesteld worden.) Ik zou er niet mee akkoord gaan.
Voor zover ik het plaatje uit kan vergroten zie ik toch echt een contractduur van 12 maanden. Belsimpel heeft voor u het contract afgesloten voor de duur van 12 maanden dus de fout moet bij Belsimpel liggen zij zullen de fout moeten herstellen en zijn daarmee uw eerste aanspreekpunt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer