bi
door biancastok Apr 4, 2016 om 17:24
Computers & telefonie
Abonnement van 12 maanden, KPN zegt 24 maanden en vraagt nu geld als correctie

Abonnement van 12 maanden, KPN zegt 24 maanden en vraagt nu geld als correctie

Vorig jaar heb ik bij belsimpel een KPN contract afgesloten voor 12 maanden, met maandkosten: € 42,50 en een toestel prijs van €130,-, bij acties staat vermeld:
+12 maanden lang € 42.50 per maand
+Tijdelijk slechts € 30.00 aansluitkosten (normaal € 50.00)
+Gratis gebruik van KPN hotspots

Nu ik echter aan het rondkijken was voor een nieuw abonnement, daar de 12 maanden bijna om zijn, constateerde ik op mijnKPN als einddatum: 15-06-2017. Het door mij getekende contract heeft echter zoals eerder vernoemd een vermelde contractduur van 12 maanden, ondertekend op 11-05-2015.

Ik heb telefonisch contact op genomen met KPN. Zij geven aan dat er bij hun een tweejarig contract is afgesloten. Op mijn mededeling dat ik een contract voor 12 maanden had getekend werd mij medegedeeld dat er dan extra kosten zouden aanvallen voor mij. Nu heb ik mail ontvangen van de klachten afdeling van KPN dat ik bij een 12 maanden contract geen recht zou hebben op € 5,- korting op de maandkosten. Deze korting staat echter nergens specifiek vermeld op het contract. Hun voorstel is nu dat ik deze korting terugwerkend vanaf ingang abonnement betaal, waarna hun de contract duur zouden aanpassen naar 12 maanden.

Mijn vraag is nu of dit van mij verlangd kan worden. Immers heb ik een getekend contract van belsimpel met deze voorwaarden en is er door mij geen fout gemaakt. Ik had het abonnement ook niet afgesloten wanneer de maandkosten € 47,50 waren geweest in plaats van € 42,50.

Weet iemand misschien wat ik hier het beste mee kan doen? Ik weet me hier nu geen raad mee.

1078 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lo
door lotje1992 - Apr 4, 2016 om 17:51
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Kijk uw contract goed na. Staat daar echt betreffende 12 maanden? Als aan uw kant alle gegevens goed op papier staan, zou ik het niet gaan betalen. Zoals je zegt, jij hebt geen fout begaan. Daarbij is het verschil in prijs niet zó groot dat het een vreemd contract lijkt. (Als je bijvoorbeeld slechts 1 euro zou betalen per maand kan je er van uit gaan dat er iets niet klopt, dus daar kan je aansprakelijk op gesteld worden.) Ik zou er niet mee akkoord gaan.

ro
door ronny530 - Apr 4, 2016 om 18:03
2794 Antwoorden / 41 Vragen
0

Voor zover ik het plaatje uit kan vergroten zie ik toch echt een contractduur van 12 maanden. Belsimpel heeft voor u het contract afgesloten voor de duur van 12 maanden dus de fout moet bij Belsimpel liggen zij zullen de fout moeten herstellen en zijn daarmee uw eerste aanspreekpunt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer