RuudVeHa
door RuudVeHa May 11, 2017 om 10:43
Computers & telefonie

Abonnement verhoging XS4ALL

Beste Allemaal,

Ik kreeg zojuist een brief van XS4ALL dat mijn abonnement gewijzigd gaat worden en dat dit mij 5 euro meer gaat kosten!

Ik zit niet te wachten op een wijziging van mijn abonnement, ik ben tevreden met wat ik nu heb, ik hoef niet meer zenders want ik kijk ik nu al niet wat er allemaal in het huidige pakket zit, het zou wat mij betreft dan ook wel minder mogen!  En ook zit ik niet te wachten op sneller internet want het is snel genoeg voor mij! Ik heb een uitkering en 5 euro is voor mij een hoop geld, daar komt bij dat XS4ALL ongevraagd mijn abonnement wijzigt, mag dit zomaar?!

Ruud

3588 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 11, 2017 om 10:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat mag, maar u kunt opzeggen en eventueel overstappen naar een goedkopere provider die beter past bij uw uitkering.

RuudVeHa
door RuudVeHa May 11, 2017 om 11:42
Antwoorden / 6 Vragen

Het is zo krom dat ik dan moet overstappen, ik ben zeer tevreden over XS4ALL alleen zit ik niet te wachten op uitbreidingen van internet of zenderpakket, het is prima zoals het is..... waarom wordt dit mensen opgedrongen..... ik vind dat zo krom!

tijger1
door tijger1 May 11, 2017 om 12:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat u het krom vindt, is niet relevant. U hebt zowat de duurste, maar volgens mij wel beste, provider. Dus neem een goedkopere als u zich deze niet meer kunt permitteren.

costnix
door costnix May 11, 2017 om 15:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het eerste internet abonnement, dat ik bij XS4all had, had een snelheid van 50 kB en er zat geen televisie of bellen bij.

marita5
door marita5 - May 11, 2017 om 10:53
11526 Antwoorden / 15 Vragen
RuudVeHa
door RuudVeHa May 11, 2017 om 11:46
Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie daar niet het gewenste antwoord tussen, ik ben tevreden met XS4ALL en het pakket zoals het nu is, ik zit niet te wachten op uitbreidingen van zenderpakket, of nog sneller internet, en zelfs geen mobiel internet dat ze me aanbieden in het neuwe pakket, ik wil gewoonhouden wat ik heb, daar ben ik tevreden over, het is toch krom dat als je een tevredenklant hebt je hem op deze manier wegjaagt.....ik hoef al die extra dingen niet!

marita5
door marita5 May 11, 2017 om 11:51
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Het is voor u niet het gewenste antwoord , maar ze mogen het abonnement verhogen , bent u het daar niet mee eens kunt u opzeggen .
Ik wil ook veel , maar lukt mij ook niet , krom of niet krom het is niet anders , op een plaats laat je iets , en op een andere plaats vind je iets .

RuudVeHa
door RuudVeHa May 11, 2017 om 12:02
Antwoorden / 6 Vragen

Misschien moeten de klanten mondiger worden..... we laten het allemaal maar gebeuren.... Ik protesteer!

marita5
door marita5 May 11, 2017 om 12:06
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Succes , bij uw protest .

fa
door familyman May 11, 2017 om 12:52
888 Antwoorden / 1 Vragen

Op de barricades! (maar ik blijf thuis en doe kmijn eigen ding)

RuudVeHa
door RuudVeHa May 11, 2017 om 15:31
Antwoorden / 6 Vragen

doe ik ook gewoon van huis uit hoor :P

Cookies
door Cookies - May 11, 2017 om 10:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat mag zomaar. En je mag ook zomaar opzeggen en op zoek naar een andere provider. Maar ook Ziggo en KPN verhogen hun abonnementen. Andere providers komen misschien / waarschijnlijk?? ook nog met hun verhogingen.

XS4ALL is niet bepaald een goedkope provider. Toch maar op zoek naar een goedkopere?

RuudVeHa
door RuudVeHa May 11, 2017 om 11:48
Antwoorden / 6 Vragen

Klopt, maar ik ben al jaren tevreden over ze en heb nooit klachten, tot nu, ik zit niet te wachten op ongevraagde uitbreidingen van het pakket, ik gebruik het nu al niet en het internet is voor mij snel genoeg! Overstappen is weer zo'n gedoe waar ik niet op zit te wachten en waarschijnlijk ook weer extra kosten dat wil ik helemaal niet! Ik vind het krom dat je tevreden mensen wegjaagt op deze manier!

fa
door familyman May 11, 2017 om 12:03
888 Antwoorden / 1 Vragen

Niets is voor eeuwig, leer dat.

fa
door familyman - May 11, 2017 om 11:14
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als u zo beperkt qua inkomen bent, maak eens twee maanden op een a4 tje een kasboekje met al uw inkomsten en uitgaven en ook waaraan. Mogelijk kunt u wat minder uitgeven door te kijken hoeveel u aan wat uitgeeft te beperken. Voorbeeld: uitgaan, roken, drinken en kleding kunnen hoge kosten opleveren.

RuudVeHa
door RuudVeHa May 11, 2017 om 11:50
Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor de tips, die heb ik zelf ook al bedacht! En geloof me alle bovenstaande dingen doe ik al niet, mijn enige uitje dat ik doe is elke dag 30 kilometer fietsen in de natuur, kostenloos, op een lekke band na....

ho
door holy53 May 11, 2017 om 11:51
68 Antwoorden / 1 Vragen

door familyman - 11 mei 2017 om 11:14
828 Antwoorden / 1 Vragen

Als u zo beperkt qua inkomen bent, maak eens twee maanden op een a4 tje een kasboekje met al uw inkomsten en uitgaven en ook waaraan. Mogelijk kunt u wat minder uitgeven door te kijken hoeveel u aan wat uitgeeft te beperken. Voorbeeld: uitgaan, roken, drinken en kleding kunnen hoge kosten opleveren.

Dat was haar vraag toch niet? Ze wil alleen geen €5 betalen voor meer zenders. En waar zij haar geld aan besteed is toch niet relevant!

fa
door familyman May 11, 2017 om 11:58
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Ruudveha, ik weet niet wat anderen doen/gedaan hebben. Ik geef alleen een tip, goedbedoeld.

@Holy53, het is de vraag niet, maar voor veel mensen helpt het wel om (soms noodzakelijk) inzicht te krijgen en is ook niet persoonlijk bedoeld maar in het algemeen. Los daarvan, je hebt te maken met een zender aanbod in pakketten. Die pakkaetten zijn nu relatief goedkoop door de beperkte keuze. In de toekomst zal er zeker een optie komen om zelf per zender te gaan kiezen wat je wel en niet wil zien. Echter, reken er dan wel op dat de abo kosten in totaal zullen stijgen. Uw opmerking is dan ook niet relevant voor voor mij.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2017 om 11:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

dat XS4ALL ongevraagd mijn abonnement wijzigt, mag dit zomaar?!
Ja, dat mag en dan mag jij per direct opzeggen en naar een andere (goedkopere?)  provider overstappen.
https://www.internetvergelijken.nl/

RuudVeHa
door RuudVeHa May 11, 2017 om 11:52
Antwoorden / 6 Vragen

zoals ik hierboven al zei, opzich tevreden met XS4ALL allen dat veranderen van pakketten en snelheden of mobiel internet....ik heb het niet nodig, gebruik het ook niet en kijk weinig tv dus.... waarom tevreden klanten wegjagen op deze manier.... het is zo krom!

fa
door familyman May 11, 2017 om 12:01
888 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk dan welke provider u wel ziet zitten en zeg op bij xs4all, dat kan nu.

fa
door familyman - May 11, 2017 om 11:44
888 Antwoorden / 1 Vragen

Xs4all wordt duurder, ziggo wordt duurder, de rest zal wel volgen, mede door bepaald dure programma's als sport bijvoorbeeld. Voetballers zijn zielig en moeten natuurlijk miljoenen verdienen .............

RuudVeHa
door RuudVeHa May 11, 2017 om 11:54
Antwoorden / 6 Vragen

Ja precies, en ik kijk het niet dus waarom moet ik daar aan mee betalen.... ik heb prima internet en een (te groot) zenderpakket ik hoef al die onzien niet.... waarom een niet een op maat gemaakt pakket aanbieden ipv iemand een ongevraagd pakket door de strot duwen....

fa
door familyman May 11, 2017 om 12:00
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als je "per zender" zou kunnen beslissen worden de kosten alleen maar hoger door de infrastructuur en de bijbehoren administratie. Dat zou dan gewoon een vorm van "betaal tv" worden, zoals in het buitenland, pay per view.

ha
door halex - May 11, 2017 om 11:54
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Om het simpel te houden: het gaat niet om wat u wilt, maar wat XS4ALL het best verkoopt.
Logisch natuurlijk, want een bedrijf is geen liefdadigheid maar moet winst maken. Kennelijk heeft 'de markt' liever wat meer snelheid en extra zenders. En dat geeft u de volgende rechten: u accepteert dit of u accepteert dit niet. En als u dit niet accepteert, stapt u over naar een andere aanbieder die een pakket heeft wat meer in uw behoefte voorziet.
Sowieso is een abo bij XS4ALL een hoop geld als u een uitkering hebt. Er zijn (veel) goedkopere alternatieven dan XS4ALL.

RuudVeHa
door RuudVeHa May 11, 2017 om 12:11
Antwoorden / 6 Vragen

Het blijft krom, de meeste computers kunnen de aangeboden snelheden niet eens aan.... maar goed dat daar gelaten, prima dat je dingen wilt veranderen en prima dat je winst wilt maken, maar als het goed is is het toch goed, laat de nieuwe abonnee de nieuw aangeboden pakketten kiezen of op het moment dat je contract afloopt.... je geeft nu providers dus de vrije hand te veranderen wat ze willen en wanneer ze willen en de klant moet het pikken of vertrekken..... ik vind dat krom en niet logisch....
En zoals gezegd ben ik prima tevreden met XS4ALL en het pakket dat ik nu heb het is de eerste provider die ik heb waar ik tot nu toe geen problemen mee heb en geloof me ik heb er wat gehad.... ;-)

fa
door familyman May 11, 2017 om 12:15
888 Antwoorden / 1 Vragen

geloof me ik heb er wat gehad

Dan weet u wat alternatieven zijn en heeft er ervaring mee.

ha
door halex May 11, 2017 om 12:26
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, u blijft krom. Als u wilt bepalen wat een internetprovider aanbiedt, moet u een internetprovider beginnen. Deze provider denkt dat de meeste klanten tevreden zijn met de verandering, anders voeren ze deze niet door. U denkt alleen aan uzelf. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke. Zo werkt het, gelukkig, niet.
Maar buiten dat, u haalt uw uitkering er bij als reden waarom de verhoging voor u zo zwaar valt. Maar waarom zit u dan bij één van de duurste providers? U zult de tering naar de nering moeten zetten, dus ook genoegen nemen met een wat minder betrouwbare provider. Of u moet uw financiële situatie niet als reden geven waarom deze verhoging voor u zo onrechtvaardig overkomt.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 10, 2017 om 20:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sorry niet op datum gelet.

Cookies
door Cookies - May 11, 2017 om 13:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

XS4ALL is inderdaad nog steeds een goede provider, maar daar hangt dan wel een duurder prijskaartje aan. Het is kiezen of delen, meer opties zijn er niet. Misschien is er nog wat te schrappen in je pakket?

DOOR RUUDVEHA 11 MEI 2017 OM 11:48
ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Klopt, maar ik ben al jaren tevreden over ze en heb nooit klachten, tot nu, ik zit niet te wachten op ongevraagde uitbreidingen van het pakket, ik gebruik het nu al niet en het internet is voor mij snel genoeg! Overstappen is weer zo'n gedoe waar ik niet op zit te wachten en waarschijnlijk ook weer extra kosten dat wil ik helemaal niet! Ik vind het krom dat je tevreden mensen wegjaagt op deze manier!

fa
door familyman May 11, 2017 om 13:39
888 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad krijgt u weer aansluitkosten bij overstappen, en die zijn mogelijk meer als de verhoging ......... U kunt wel vinden dat tevreden mensen weggejaagd wordt, maar u bent de minderheid en de tijd gaat door. Anders gezegd: U bent niet bereid tot welke wijziging dan ook. Dat noemen ze ook wel halstarrig en eigenwijs.

Ge
door Gerard.H Dec 10, 2017 om 18:14
Antwoorden / Vragen

Achteraf gezien jarenlang teveel betaald bij XS4ALL, want technisch is het volgens mij toch bijna allemaal hetzelfde. Ondanks enige vrees nu toch overgestapt naar Ziggo via breedbandwinkel en dik tevreden! Ruim 18 euro per maand goedkoper. Ging heel soepel allemaal. Merk eigenlijk gewoon helemaal geen verschil op dagbasis. Had het veeeeel eerder moeten doen.
https://www.breedbandwinkel.nl/internet-vergelijken

panter22
door panter22 - May 11, 2017 om 13:58
6599 Antwoorden / Vragen

Het is mooi pakket. Maar als je het geld er niet voor hebt, dan zul je genoegen moeten nemen met een goedkopere provider.

mathijs_b
door mathijs_b - May 11, 2017 om 20:26
641 Antwoorden / 77 Vragen

KPN heeft 3 providers:
XS4ALL, meeste service, duurste.

KPN, middenmoot
Telfort: Goedkoopste, ik ben er al jaren tevreden mee.

Als je een laag inkomen hebt, moet je je dure XS4ALL abonnement inruilen voor het goedkope Telfort abonnement.

Dat gaat, omdat je abonnement aangepast is, waarschijnlijk gedurende bepaalde tijd heel makkelijk.

Paola Castor
door Paola Castor - May 12, 2017 om 00:05
66 Antwoorden / 1 Vragen

Het recht om binnen dertig dagen zonder enige kosten het abonnement bij XS4ALL doen beëindigen om overenigbare reden.

Wat is dan het alternatief voor XS4ALL?

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 10, 2017 om 20:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat als ze in januari uw uitkering zomaar met een paar euro per maand verhogen? Gaat u dan ook klagen?
Xs4all is een commerciële partij met als hoofddoel geld verdienen.
U heeft één van de duurste providers te pakken, stap over en ondanks dat u misschien aansluitkosten moet betalen bent u iedere.maand minder geld kwijt, dus zo terug verdiend.
En bij niet één provider krijg je exact de tv zenders die je wil en snelheid die je nodig hebt.

ne
door neodutchio Dec 10, 2017 om 20:32
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Na 7 maanden nog een antwoord geven die al eerder gegeven is?

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 10, 2017 om 20:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Neodutchio, je hebt gelijk, nooit naar de datum gekeken. Het zou Kassa sieren om na 3 maanden een slotje erop te zetten. Dan kun je nog wel lezen maar niet reageren.
Het onderwerp stond ineens bovenaan vandaar dat ik dacht dat het recent was.
Na 7 maanden nog een antwoord geven die al eerder gegeven is?
Die al eerder gegeven is?

tijger1
door tijger1 Dec 10, 2017 om 21:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat komt omdat er in de reactie van Carola.83 gereageerd is. Dus dus stijgt dit topic.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 10, 2017 om 21:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger, dat zouden ze moeten blokkeren want als je dus even niet oplet krijg je alle ouwe meuk naar boven en zullen mensen net als ik gaan reageren.

kc
door kcdb - Dec 10, 2017 om 21:35
113 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Ruudveha. Het is niet ongebruikelijk dat providers ongevraagd snelheden van internetverbindingen verhogen en daar direct of soms enkele maanden later een ongevraagde prijsverhoging aan koppelen. XS4ALL, hoe goed ze ook zijn, maakt daar als dochter van KPN.NL, geen uitzondering op. Zoals gezegd kunt u bij zo'n prijsverhoging direct opzeggen, maar de meeste abonnees doen dat niet en de financiële winst wordt daarmee makkelijk binnengehaald.

Omdat u als trouwe klant tevreden bent over de overige diensten van XS4ALL wilt u helemaal niet bij hen opstappen, wat op zich ook weer begrijpelijk is. Toch blijkt, na een aantal verhogingen van internetsnelheden, er plotseling dan weer pakketten te zijn die een lagere snelheid aanbieden bij dezelfde provider, uiteraard tegen een lager tarief. Natuurlijk loopt de provider daar bij bestaande klanten niet te koop mee, ze halen liever de winst makkelijk binnen. Toch zou ik eens op zoek gaan of zo'n lager geprijst pakket al bij XS4ALL aangeboden wordt en doet u een verzoek om naar zo'n pakket ge-downgrade te worden.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 10, 2017 om 21:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gelukkig ben ik niet de enige die niet oplet. Het item is al 7 maanden terug geplaatst.

kc
door kcdb - Dec 11, 2017 om 20:30
113 Antwoorden / 2 Vragen

Och, wat een ramp is er weer geschied. We hebben ca. 7 maanden na het starten van het onderwerp een antwoord gegeven. Vreselijk. Ze moesten het verbieden! En daar worden we hier keihard op afgerekend. Ze moesten het verbieden!

Wel opvallend dat TS niet meer gereageerd heeft en wij de afloop niet kennen. Hij heeft zijn frustratie lekker van zich afgeschreven, zoals op de diverse consumentenfora wel vaker gebeurd. Ons in vertwijfeling achterlatend. Ze moesten het verbieden!