go
door goswin Nov 23, 2004 om 22:15
Computers & telefonie

Adres-balk geschiedenis wissen

hallo,

kan iemand mij heel misschien vertellen hoe je bepaalde sites uit de geschiedenis van de adres balk (http://) kan verwijderen??

alvast bedankt!

groeten, henk mulder.

3624 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2004 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga in de bovenste werkbalk naar Extra en dan naar Internet-opties tabblad Algemeen en dan zie je bijna onderaan de knop Geschiedenis wissen. Klik aan en de geschiedenis wordt gewist.

Je kunt ook het aantal dagen instellen voor hoelang je de geschiedenis wilt bewaren.

Succes.

Aldert

ve
door verwijderd - Nov 23, 2004 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag henk,

Ga op de naam van de site staan. Klik rechts. Klik op verwijderen. (ik hoop maar dat je dit bedoelt). Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2004 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het beste in de werkbalk met standaardknoppen, rechts naast media, de teruglopende ,cirkelvormige pijl ,aanklikken. Je krijgt dan links een smal venster, met alles wat je die dag, die week hebt bezocht. Je kunt dan wissen wat je wilt, desnoods alles.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 07:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me aan bij Zijle027, als je dit regelmatig doet blijft je computer ook sneller.
In het zelfde venster als zijle027 omschrijft staat ook:
Cookies en bestanden verwijderen, dit is ook een aanrader om je pc snel te houden.
De computer verzamelt al je internet gegevens, alle pagina's waar je bent geweest, als je dit niet 1x in de zoveel tijd leeg haalt wordt je computer dus trager.
Ook je pc 1x in de week/maand defragmenteren is een aanrader.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 08:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook op de knop geschiedenis klikken. Daarna op de sites gaan staan, je rechtermuisknop en verwijderen.....

groet

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Henk,

De address bar history laat zich helaas niet zo eenvoudig verwijderen want deze adressen worden bewaard in een index.dat-bestand in de map temporary internet files.
En zoals je wellicht weet kan een index.dat niet verwijderd worden als Windows actief is.
De (vele honderden!) adressen in het bestand index.dat  worden bewaard om snel de locatie te kunnen vinden van websites en off-line pagina's die in de map temporary internet files worden bewaard zodat deze sneller openen.
Zelfs als de map temporary internet files is geleegd blijven deze adressen (onnodig) bewaard.
Vooral als de functie 'auto-aanvullen van adressen' aanstaat is dit heel lastig want je krijgt hele lijsten van adressen te zien.
Type in de adresbalk maar eens 'www.a' in en je krijgt al een hele lijst adressen voor je kiezen.
Er zijn wel manieren om index.dat te verwijderen maar dat is vrij ingewikkeld
En individueel verwijderen van bepaalde adressen kan al helemaal niet.

Om de ergste nood te lenigen kan je het volgende doen:
Zet de functie auto-aanvullen uit, dit doe je in Internet Explorer door naar extra > internetopties > inhoud te gaan en onder het kopje Persoonlijke gegevens op AutoAanvullen te klikken.
Verwijder hier het vinkje bij Webadressen.
Nu ben je in ieder geval verlost van die hele lijst adressen als je begint met het intoetsen van een adres.
Maar het Windows-register houd ook een lijst van ingetypte webadressen bij en deze kan je ook verwijderen, zodat je helemaal 'schoon' bent.
Dit verwijderen kan je doen met het Windows-programmaatje TweakUI.
Deze kan je downloaden als je op deze link klikt.
In dit programmaatje kan je instellen dat de 'typed URL's' worden verwijderd na iedere opstart van de PC.
TweakUI is een krachtig programmaatje waarmee je verborgen instellingen in Windows kan wijzigen, gebruik dit behoedzaam.

Ik hoop je hiermee wat verder te hebben geholpen en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp uit Henk zijn vraag, dat hij niet alles wil wissen, maar alleen bepaalde sites. Daarom zou ik het zo doen, zoals ik heb aangegeven. Je verwijdert dan selectief

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ton,

Ik meen te weten dat Henk dit niet bedoelt want hiermee word het adres niet verwijderd, als je de adresbalk weer opent met het pijltje staat hij er weer.
Ook de mogelijkheden die de anderen aanbieden, zoals het legen van de map Geschiedenis bied geen soelaas, omdat hiermee de adressen niet permanent worden verwijderd.
Ook het permanent verwijderen van individuele adressen is helaas onmogelijk.
Alle adressen die ooit zijn bezocht worden bewaard in het door Microsoft slim verborgen bestand index.dat.
En dit zijn helaas niet alleen de adressen die in de map 'geschiedenis' staan waardoor het legen van deze map het probleem van Henk niet oplost.
Vandaar mijn (wellicht voor de leek) ietwat 'onbegrijpelijke' antwoord een stukje hieronder.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2004 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan ook, maar dan blijft het wel in je temporay internetfiles staan. Dit neemt alleen maar plek in beslag......