tr
door trixy Nov 4, 2003 om 13:46
Computers & telefonie

Adsl en de telefoon?????

Wie kan mij vertellen dat soms de adsl-verbinding verbreekt als ik telefoneer,het gebeurd niet altijd maar soms.Dus aan de aansluiting kan het niet liggen,maar waar dan wel aan?

739 5 Rapporteer

petervankl
door petervankl - Apr 16, 2004 om 11:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk heeft u ook een kabelsplitter, die uw binnenkomende telefoonkabel opsplitst in een internetlijn en een telefoneerlijn. Het zou kunnen dat die kapot is. Uw modem heeft dan geen kiestoon meer en verbreekt de verbinding. Het kan ook aan het modem liggen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Derde mogelijkheid is de kwaliteit van uw adsl-verbinding; deze kan slecht zijn. Als dat zo is moet u dat ook merken met telefoneren.

maikel
door maikel - Apr 16, 2004 om 11:53
11 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft technisch gezien niets met elkaar te maken, dus zou niet moeten kunnen. Behalve als A) De splitter verkeerd is aangesloten. B) De splitter defect is.

re
door resveld - Apr 16, 2004 om 11:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook kijken waar je de splitter hebt aangesloten. Als je die ver van de binnenkomende KPNlijn komt, dan kan het dit tot gevolgen hebben.

cr
door crientje - Apr 16, 2004 om 11:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit met mijn vorige ADSL-verbinding (zonnet) ook meegemaakt. Ik heb tot 2x toe alles opnieuw moeten installeren (dus ook de CD-Rom) en toen werkte alles wel goed. Waar het precies aan gelegen heeft, weet ik niet, maar misschien helpt het u ook.

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 16, 2004 om 11:53
646 Antwoorden / 8 Vragen

Wellicht is het goed om te controleren of u de bekabeling goed heeft aangesloten. Let er op dat de kabel van het apparaat (telefoon of ADSL-modem) in de juiste ingang aangesloten is.
Weet u zeker dat de kabels goed aangesloten zijn, vraag dan om een nieuwe splitter.
Technisch gezien is er geen reden om (bij juiste aansluiting) het telefoongesprek af te breken wanneer u aan het surfen bent.