tr
door trixy Nov 4, 2003 om 13:46
Computers & telefonie

Adsl en de telefoon?????

Wie kan mij vertellen dat soms de adsl-verbinding verbreekt als ik telefoneer,het gebeurd niet altijd maar soms.Dus aan de aansluiting kan het niet liggen,maar waar dan wel aan?

1596 14 Rapporteer

he
door herman_1 - Apr 16, 2004 om 11:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou toch de aansluitingen moeten controleren van de ADSL splitter!!! Als je zelf de stekkertjes hebt geknepen kan dit wel eens fout gaan. Mijn advies is CONTROLEREN DIE STEKKERS.
Herman

tr
door trixy - Apr 16, 2004 om 11:53
4 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb die stekkertjes niet zelf gedaan,maar onze splitter heeft heel wat ondergaan,naar een brand hier is die even weg geweest naar een soort droogkamer,dus misschien ligt het daar wel aan.Maar Herman ik heb me stekkertjes goed na gekeken .Die zijn inorde.
Ik heb je wel een ster gegeven omdat ik nu eindelijk weet wat het is,en daar was ik zelf niet opgekomen.

he
door herman_1 - Apr 16, 2004 om 11:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Iets wat schaden heeft opgelopen is nooit betrouwbaar te herstellen. Er kunnen verborgen gebreken zijn ontstaan door de brand die na verloop van tijd kunnen optreden. Dit katsje zou dus ook in ze geheel vervangen moeten worden!!!!! (verzekering) Ik ben er 95% zeker van dat dit toch echt het euvel is.
Herman

hy
door hydrotherion - Apr 16, 2004 om 11:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een maand geleden ook zo een probs gehad met mijn adsl lijn. Ik had de probleem omdat ik een usb modem gebruik en de USB op mijn PC blijkbaar soms niet genoeg stroom over had voor de usb modem. Heb dus een USB hub gekocht met een voltagestekker en de probs waren opgelost!

po
door postma111 - Apr 16, 2004 om 11:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou het probleem zoeken in de splitter deze splits data van spraak ik weet niet wat voor splitter je hebt maar die kleine ter groote van een lucifer doosje zijn erg storings gevoelig

bj
door bjck - Apr 16, 2004 om 11:53
82 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je adsl verbreekt als de telefoon gaat _of_ wanneer je zelf telefoneert is het nagenoeg _altijd_ zo dat er een telefoon toestel voor de splitter is aangesloten.

andbeek
door andbeek - Apr 16, 2004 om 11:53
5 Antwoorden / 6 Vragen

Klinkt als jouw splitter niet goed aangesloten is of niet goed is. Bel Storingsdienst , vanuit jouw eigen telefoon toestel - 08000459

ja
door jappie10 - Apr 16, 2004 om 11:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan aan drie zaken liggen
- je splitter is kapot. Voor 10 euro bij de computerwinkel heb je een nieuwe
- er is een telefoon voor de splitter aangesloten (denk eraan, de tweede wandcontactdoos bijvoorbeeld in de slaapkamer zit dus ook voor de splitter)
- de bekabeling die is gebruikt is plat en langer dan 10 meter. Indien dit het geval is, vervang deze dan voor ronde utp cat 5 kabel. krijg je de ministekkers er niet op? Koop het pakket aansluitpakket huiscentrale bij de primafoon.

br
door brui0929 - Apr 16, 2004 om 11:53
639 Antwoorden / 10 Vragen

Dit ligt aan de hoofdverdeler van KPN in uw straat. Bel de storingsdienst van KPN en laat de aansluiting testen.
Dit gebeurt twee keer een keer met apparatuur aan gesloten en een keer zonder apparatuur.
Hiermee wordt ook de computer bedoelt.
Als blijkt dat u verkeerd bent aangesloten dan wordt dit zo snel mogellijk opgelost.

qu
door queennr1 - Apr 16, 2004 om 11:53
63 Antwoorden / 4 Vragen

Het licht ten eerste niet aan de hoofdverdeler van KPN in de straat, wat er staat geen centrale in de straat zoals bij de kabel, maar een verzamelpunt ergens in de wijk.
Als de verbinding wordt verbroken moet je zeker kijken of de aansluiting wel goed is aangesloten.

Dus stap 1: verwijder alle stekkers
tap 2: zet de splitter op de inkommende kabel (die zit in de meterkast, in de kamer of soms in de gang bij de voordeur)
stap 3: sluit op deze splitter de kabels aan denk hierbij om dat de telefoon en de computer niet in de verkeerde aansluiting op de splitter wordt aangesloten.

Terugkomend op de kabels, je kunt de kleine stekkers (RJ 11 stekkers) wel op de UTP cat 5 of 6 krijgen, ADSL gebruikt maar 4 draadjes (of twee kom ik ff niet zo op) en de RJ 1 stekker heeft 4 polen op de stekker. Wel is het zo dat de overige draden gewoon weg kunt knippen.

mu
door mulderg - Apr 16, 2004 om 11:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

In eerste instantie lijkt het erop of het ASDL splitterkastje niet goed functioneert of is aangesloten ..bel vanaf je eigen telefoontoestel met de kpn storingsdienst 08000459. Als je een usb modem hebt , dan is het mogelijk doordat je teveel overig usb randapparatuur hebt aangesloten de spanning te laag is ..of even helemaal wegvalt.
Indien je een intern modem hebt zou je kunnen kijken of je de nieuwste drivers hebt geinstalleerd afhankelijk van het besturingssysteem van de pc.

br
door brui0929 - Apr 16, 2004 om 11:53
639 Antwoorden / 10 Vragen

Dit ligt wel aan de aansluiting maar niet in huis maar aan de hoofdverdeler deze is niet goed ingesteld.
Laat een test doe door KPN bel de storingsdienst en meld dit.
Deze test wordt twee keer gedaan met en zonder apparatuur als blijkt dat de aansluiting niet goed is wordt dit op afstand verholpen.

pa
door pam0229 - Apr 16, 2004 om 11:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

een vriend van mij had hetzelfde probleem,als je namelijk meerdere telefoons in huis hebt,MOET je de SPLITTER bij de EERSTE telefoon aanbrengen en vervlogens alle andere telefoons doorschakelen aan de telefoonaansluiting op de splitter,je mag dus een telefoon op de slaapkamer niet meer gebruiken via de wand contactdoos want dan stop je ADSL er geheid mee. SUCCES

pb
door pbierman - Jan 16, 2006 om 13:09
31 Antwoorden / 6 Vragen

Een splitter zet je als eerste aansluitpunt van de binnenkomende lijn.

Van daaruit ga je naar de telefoonlijnen en het modem.

Vanuit de telefoonlijnen kan jezoveel telfoons aansluiten als je wilt.