h1
door h18j11 Jan 2, 2006 om 16:18
Computers & telefonie

ADSL Wanadoo

Door Wanadoo vrijwillig (verplicht)overgezet van Wanadoo Direct naar Wanadoo Family.

Op 5 december 2005 vond het geheel plaats,op 6 december vlug via de cdrom van wanadoo de speedTouch modem upgrade. Toch mooi van wanadoo om naar 20 mbs te gaan. Maar helaas van alles gedaan maar geen adsl meer dus bellen en ja hoor na 40 min helpdesk a 20 euro cent per min( in de brief staat 10 euro cent) kniesoor die daar naar kijkt??? de volgende oplossing gevonden U krijgt een nieuwe Livebox. Het moet ook gemeld worden dat ik deze binnen 4 dagen in huis had.Maar ja dan begint alles weer opnieuw ,helpdesk, mailen via een andere telefoon modem(gelukkig nog niet weg gegooid) bellen enz enz.Dan komt de oplossing ,de PTT nou die staat voor de deur, afpraken gemaakt met de PTT ,maar niet met de gebruiker, wel zo gemakkelijk.De lijn is oké dan maar weer bellen dan komt men op het idee welke ik ook al verschillende keren gemaild had of ik wel een ip adres had op deze vorm van adsl gelukikig kwam er daar ook achter ja ,ja, met de mededeling dat dit al op 14 december was aangevraagd, moest ik maar even afwachten, dus dat doe ik nu maar het is al 2 januari 2006. Zijn er nog meer klanten van Wanadoo die is over komen of ben ik helaas de enige.

641 3 Rapporteer

je
door jet9 - Jan 8, 2006 om 12:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf niet dit specifieke probleem, maar het gebrek aan serviceverlening herken ik direct. Mijn adsl-verbinding (Family, livebox) deed het van de een op de andere dag opeens niet. Ik zit nu al sinds 18-11-05 zonder ADSL. Wanadoo neemt nooit zelf initiatief om te bellen om de stand van zaken door te spreken. Ook zegt de helpdesk steeds iets anders. Het doorverwijzen naar de KPN herken ik. Maar daar zit het probleem niet. Het probleem zit echt bij Wanadoo. Mijn IP-adres is van de een op de andere dag verdwenen en er staat geen spanning meer op mijn isra-punt. Hier ben ik pas na lang aandringen achtergekomen. Ons probleem is dus niet helemaal hetzelfde, maar er zitten zeker overeenkomsten in. Het resultaat is wel hetzelfde: geen ADSL en een oplossing lijkt niet nabij. Ik probeer intussen van mijn abonnement af te komen. Dit lukt vooralsnog niet. De ene helpdeskmedewerker zegt dat dit na 30 dagen mogelijk is als zij technisch in gebreke blijven de andere zegt 60 dagen. Daar zit ik nu bijna aan. Alleen hebben ze nu verzonnen dat het probleem op 8/12 opgelost leek en dus hebben ze de case gesloten. Ik heb echter meteen teruggebeld dat de ADSL het helemaal niet deed. Ze hebben toen een nieuwe case aangemaakt. Wanadoo beweert nu doodleuk dat ze daarom per 8-12 opnieuw zijn gaan tellen wat die 60 dagen betreft. Maar heel misschien willen ze op 19/01 kijken of het abonnement toch beeindigd kan worden. Het is om hels van te worden. Ik begrijp dus volledig uw ergenis.

do
door doorenspleet_1 - Jan 11, 2006 om 11:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit ook met een groot probleem door Wanadoo. Ze hebben me een email gestuurd dat ik de virusscanner en firewall moest verwisselen. Eerst de oude wissen en dan de nieuwe downloaden. Zo gezegd zo gedaan; Bij het verwijderen viel PC helemaal uit. Weer opgestart en wat bleek. Niets werkte meer. 5 verschillende mensen er bij gehad o.a. de techneuten van SeniorWeb. Niet aan de praat te krijgen. Conclusie: Nieuw moeten kopen. Wanadoo doet net of hun neus bloed. Natuurlijk zeggen ze dat het mijn eigen schuld is. Ik heb direct mijn abonnement opgezegd. Geen enkele reactie. Wel al "Livebox" besteld maar direct weer retour afzender Wanadoo gestuurd. Geen reactie. Hoe kom ik van Wanadoo af. Oude contract eindigt op 31 maart 2006. Ik wil nu direct stoppen omdat me het een nieuwe PC heeft gekost. Hoe kom ik van Wanadoo af????

h1
door h18j11 - Jan 11, 2006 om 12:28
3 Antwoorden / 2 Vragen

Eindelijk van Wanadoo een reactie gehad in de form van telefoontje.

Er bleek in de centrale een configuratie fout te zitten,en dat zal binnen enkele dagen worden opgelost???

Wel hebben ze wat minder abonnements geld afgeschreven, dus dat viel mee.

Ik wacht af