pa
door pa0fmy Apr 12, 2014 om 21:42
Computers & telefonie

Advertentieplaag van paypro.nl

De advertenties waarin je doorverwezen wordt naar een URL die begint met paypro.nl zijn momenteel een ware plaag op de diverse sites waar particulieren een zoekertje kunnen plaatsen. Bijna altijd gaat het om een betaalde URL van ongeveer € 79,- Ze beweren dat je dan in één avond gitaar kunt spelen, supersnel kan afvallen, je huis verkopen en zelfs lessen sex worden aangeboden. Het lijkt mij allemaal gebakken lucht en een soort Snel Geld advertenties. Heeft iemand al een gereageerd en betaald en wat waren je ervaringen.

5983 6 Rapporteer

forever-nl
door forever-nl - Apr 12, 2014 om 21:50
400 Antwoorden / 11 Vragen

Reclame heeft al enige tijd geleden een dieptepunt bereikt. Je privacy wordt met traceer cookies geschonden, frauduleuze links komen veel voor, en zelfs verspreiding van malware via grote advertentienetwerken is de afgelopen tijd herhaaldelijk aan het licht gekomen. Ik heb er echter geen last meer van door: https://adblockplus.org/

aurora1
door aurora1 - Apr 13, 2014 om 00:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voeg daar dan eventueel nog aan toe: DoNotTrack Me. Voor Firefox klik hier.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 13, 2014 om 00:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zal wel weer zijn om met linke trucs geld te krijgen

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 13, 2014 om 14:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En wil je helemaal veilig zijn gebruik ook nog RequestPolicy. Een van de meest fantastische extensies ever!
Eigenlijk ook nog in combinatie met NoScript gebruiken, maar dat is voor onze *alu -maar vaak gelijk hebbende- hoedjes*

Let op! Waarschuwing! word je al moe bij de gedachten dat je 'n extra keer op de muis moet klikken (geldt ongeveer voor 98 procent van de bevolking), installeer bovenstaande dan niet!!1!1!

pa
door pa0fmy - Apr 13, 2014 om 23:48
44 Antwoorden / 12 Vragen

Beste mensen die gereageerd hebben. Jullie antwoorden gaan een beetje de verkeerde kant op. Het gaat om advertenties die je ziet op 2dehands.nl marktplaats.nl en meer van dat soort advertentiebanken waar je zelf iets te koop op kunt zetten. Hier staan misschien al wel duizenden advertentie op van particulieren die een boek, gitaarcursus, sexlessen, etc. te koop aanbieden. Hier blijkt paypro.nl achter te zitten die commissieloon uitkeert voor elke verkoop. Het blijkt dat honderden particulieren het zelfde product aanbieden in de hoop zo slapende rijk te worden of van hun PC een geldmachine te maken. Wie is daar wel eens op ingegaan, heeft b.v. pianolessen gekocht en was het iets. Je krijgt volgens mij niks in handen alleen na betaling een download en mogelijk een password. Zet 2dehands.nl maar eens op je scherm en zoek op paypro.nl dan weet je snel wat k bedoel.

forever-nl
door forever-nl - Apr 14, 2014 om 02:12
400 Antwoorden / 11 Vragen

Als ik bij 2dehands.nl op "paypro.nl" zoek worden er 79 advertenties gevonden, met enkel "paypro" iets meer: 168. Maar volgens de stats van 2dehands.nl (linksonder) hebben ze ruim 4 miljoen advertenties totaal. Dus dan valt het wel mee...

Op 2dehands.nl zie ik geen gitaarlessen of sekslessen van paypro. Vermoedelijk gaat het inderdaad om een download. Wat ik mij bij sekslessen moet voorstellen: Misschien een filmpje van Dokter Corrie die een skelet aan het zoenen is? Het kan inderdaad om een download gaan, maar zelfs als je een DVD thuis krijgt: Zowel gitaarlessen als sekslessen zijn gewoon gratis te vinden op internet.

Ik heb me recentelijk een beetje verdiept in het miljonairsmodel van Casper Camps (zonder ooit ook maar de minste intentie om lid te worden overigens). Daarmee zou je rijk kunnen worden via internet. De lidmaatschapskosten voor zijn website zijn 150 euro per maand. In dit filmpje geeft hij zelf aan dat slechts 2% winst maakt door zijn programma, en de overige 98% verlies (wat neerkomt op ongeveer € 2000,-).

Verder is deze man lijkt mij in overtreding met de wet. Hij claimt op zijn website dat de 7 dagen bedenktijd niet zouden gelden. En vergelijkt toegang tot zijn website met aankoop van en krant of tijdschrift.

Paypro lijkt iets toegankelijker door op het oog geen 150 euro lidmaatschap te vragen. Maar vermoedelijk is de 2% tegenover 98% regel evengoed van toepassing!