ka
door kama Apr 26, 2011 om 15:11
Computers & telefonie

Advies gevraagd over all-in-one printers

We hebben sinds kort een nieuwe PC die werkt onder Windows 7 - 64 bits. Nu blijkt dat we onze oude all-in-one scanner/kopieerder/printer (HP office jet R65) niet meer als scanner kunnen gebruiken, alleen nog maar als printer.
Dus moeten we op zoek naar een opvolger.

Ik ben daarbij de weg kwijtgeraakt. Volgens de consumentenbond en andere sites zou ik met mijn verbruik (ca 80 vel z/w per week en ca 20 vel kleur) beter een inktjet dan een laserjet kunnen nemen. Dat vond ik al verrassend.

Volgens de consumentenbond zouden de inktkosten van de HPOffice Jet Pro 8500 erg gunstig zijn. Zeker in vergelijking met de Canons (zoals de 8150 of de 5250/5150).
Respectievelijk ca 58 voor de HP en ca 175 euro per jaar voor de Canons.

De Canons zijn beter in het afdrukken van foto's, maar dat doen we nagenoeg niet.

In de winkel zeggen ze juist geen HP's te verkopen maar Canons omdat de gebruikskosten van de Canon een stuk lager zouden liggen.

Op andere reviewsites kom ik er ook niet uit.

Wie heeft ervaring met de genoemde HP of met de genoemde Canons en kan een indicatie geven van de inktkosten in de praktijk?

Ook andere ervaringen met deze apparaten zijn van harte welkom.

7927 28 Rapporteer

jaapje_1
door jaapje_1 - Apr 27, 2011 om 08:05
315 Antwoorden / 0 Vragen

De winkel heeft het fout. De HP's zijn inderdaad een stuk voordeliger qua inktgebruik maar ook minder goed qua foto afdruk zoals u al zei.

In uw geval lijkt me de keuze simpel: pak gewoon de HP

Qua eigen ervaring: Ik gebruik voor foto's een Canon fotoprinter maar voor de normale afdrukken de HP omdat de canon navenant meer inkt verbruikt, de kosten heb ik zo niet beschikbaar.

ka
door kama - Apr 27, 2011 om 10:37
161 Antwoorden / 19 Vragen

@jaapje Kunt u nog iets zeggen over de scankwaliteit van de HP?

f.weele
door f.weele - Apr 27, 2011 om 12:51
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste kama: ik heb de hp all in one Photosmart Premium (Wifi) voor printen,
faxen,scannen en kopie. De foto's zijn goed van kleur en scherp, maar er wordt
hiervoor wel veel inkt gebruikt. Scannen is ook van goede kwaliteit. Als alternatief
zou je ook een losse scanner kunnen kopen en je oude printer nog gewoon
gebruiken. Afhankelijk van de kosten zal je een afweging moeten maken.
Mijn hp (type C309/C6380) was € 249,--.
m.vr.gr.

ik
door ikke en ikke - Apr 27, 2011 om 13:04
13 Antwoorden / 1 Vragen

Daar ik nogal veel kleur afdrukt heb ik de keuze gemaakt en een canon gekocht.
de scan functie geeft hetzelfde resoluitie als de hp .Ik heb deze cannon 610 al vijf jaar was duurder maar door de losse kleurpatronen inkt ben ik nu wel goedkoper uit dan telkemale een half vol patroon te vervangen.
Ik koop mijn patronen gewoon bij BV blokker en marskramer per kleur.
Bij vervanging zal ik wederom de losse kleuren patronen als voorkeur mee laten wegen in mijn keuze

peet8
door peet8 - Apr 27, 2011 om 13:07
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb al jaren een Epsen Stylus en ben daar zeer tevreden over. De inkt koop ik bij 123 inkt. Is een stuk goedkoper en na bestellen zo in huis. Succes met kiezen.

peet8
door peet8 - Apr 27, 2011 om 13:09
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ik bedoel natuurlijk een Epson. Lastig dat je een bericht niet kunt wijzigen.

ro
door robmeijer - Apr 27, 2011 om 13:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb ook een Epson , DX4400, en ben zeer tevreden.
De inkt koop ik in Engeland bij Refresh Cartridges, verzendkosten vanuit Engeland 0.70 pond

ba
door bassie16 - Apr 27, 2011 om 13:26
43 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de Canon MP280 all-in-one printer, die zowel haarscherp print (papier en foto's) als haarscherp kopieert als haarscherp scant. De inkt koop ik altijd by Handyman, waar je kunt kiezen tussen de originele Canoninkt of de door de Consumentenbond als zeer goed bevonden Replacement-inkt (kleur en zwart) die én goedkoper is én meer inhoud heeft. Er zit wel één nadeel aan deze cartridges en dat is dat de printer aan blijft geven dat de inkt bijna op is, dus als je veel geprint hebt even een testprint er tussendoor doen.

bv
door bv27 - Apr 27, 2011 om 13:38
5 Antwoorden / 0 Vragen

Kama, Wil je echt goedkoop printen dan is het zelf navullen het voordeligst.
Zowel met Epson als met Canon heb ik daarbij(goede) ervaring.
Persoonlijk vind ik Canon de mooiste fotos printen.
Een chip reseter is nodig.
Bij onder andere Office saver zijn aantrekkelijke navulsets te koop , maar ook bij andere leveranciers zijn goede keuzes mogelijk.

Belangrijk bij alle printers is dat tijd tussen printen niet te lang is i.v.m. indrogen van de printkop(kanaaltjes).
Print minstens meerdere malen per week.
Bedenk wel dat de levensduur van een printer niet zolang is om de zoveel jaar vervangen (5 tot 7 jaar ?) is bij zelf vullen niet zo kostbaar.
Je bespaart iedere keer al gauw enkele tientallen euros t.o.v. van de orginele cartridges.

ga
door gabberpiet - Apr 27, 2011 om 14:01
136 Antwoorden / 23 Vragen

hallo kama

kan je geen stuurprogramma van de HP site afhalen ???

ka
door kama - Apr 27, 2011 om 14:14
161 Antwoorden / 19 Vragen

Dank voor alle reacties. Volgens mij heeft de Consumentenbond bij het berekenen van de printkosten al rekening gehouden met inktprijzen van vervangers. De HP 8500 heeft ook losse kleurcartridges, waarschijnlijk geen vervangend b-merk.
@gabberpiet Wat zou ik met een stuurprogramma moeten van de HP site?

Mijn vraag is: wie heeft een HP8500 of de genoemde Canons en kan iets zeggen over het inktgebruik in de praktijk. Ik heb al wel wat reacties op enkele andere Canons gehad hierboven maar dus nog geen echt antwoord op mijn vraag, behalve een kwalitatief antwoord van @Jaapje.

Mijn vraag blijft dus nog even open staan.

ga
door gabberpiet - Apr 27, 2011 om 14:21
136 Antwoorden / 23 Vragen

misschien de oude R65 opnieuw installeren ???

erik9472
door erik9472 - Apr 27, 2011 om 15:03
50 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even bij HP office jet R65 gekeken. Volgens mij gaat ie wel werken op de vista 64bit drivers. Ik zou het even proberen voordat je een nieuwe all in one koopt. Wil je toch een nieuwe all in one. Dan zou ik toch voor een canon gaan.
tot nu toe is de aanschaf van inkt voordeliger dan als de inkt van HP.
Daarnaast kun je in de canon een alternatieve cartridge stoppen en dat lukt niet meer bij Hp. die zijn met een chip beveiligd.

gompy2
door gompy2 - Apr 27, 2011 om 15:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien hier wat oplossingen?
Klik hier

Of hier klikken

ga
door gabberpiet - Apr 27, 2011 om 15:23
136 Antwoorden / 23 Vragen

klopt die vista 64 moet ook werken bij win7-64

ga
door gabberpiet - Apr 27, 2011 om 15:25
136 Antwoorden / 23 Vragen

en je kan gewoon meteen vanaf de site installeren -- wel eerst ff de oude versie van hp erafhalen
groetjes

ka
door kama - Apr 27, 2011 om 16:10
161 Antwoorden / 19 Vragen

Dank, dit gaan we eerst uit proberen. Het is zo vreemd dat de printer het wel doet, maar de scanner niet. Kennelijk werkt het tweerichtingsverkeer niet. Andere drivers en kabels die we geprobeerd hebben losten het euvel niet op. Hopelijk dit wel. Ik laat het horen!
En als het niet helpt .... weet ik nog niet welke ik moet kiezen .

ga
door gabberpiet - Apr 27, 2011 om 16:24
136 Antwoorden / 23 Vragen

kama
haal wel de stekkers uit je printer voordat je ga installeren
en tijdens het installeren vraagt hij er zelf wel om
sterkte

1paul
door 1paul - Apr 27, 2011 om 17:29
3161 Antwoorden / 0 Vragen

Losse scanner of inderdaad ook eens naar een ander merk kijken, er zijn er meer dan alleen HP en/of Canon die met losse cartridges werken en ook niet te duur zijn zoals oa Epson...

ba
door bassie16 - Apr 27, 2011 om 17:33
43 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kom dan wel niet aan 80 vel z/w per week, maar print wel elke dag en de z/w cartridge die er nu in zit, zit er al minstens 3 maanden in en er wordt aangegeven dat hij nog bijna vol is, 30 vel per week haal ik zeker. Dit is nog een originele canon cartridge, maar wel een grotere dan er bij de aankoop in zat. Twee dagen geleden was voor het eerst de kleureninkt op en moest voor het eerst vervangen worden. Ik heb de printer in november 2010 gekocht, dat betekent dat ik dus vijf maanden met deze kleureninkt gedaan heb bij een gebruik van ongeveer 5 vel kleur per week. Dit was ook de originele canon cartridge die er al in zat bij aankoop, dus de normale kleinere cartridge. Nu heb ik dus een alternatieve cartridge gekocht met meer inhoud die 8 euro goedkoper was dan de originele kleinere canon cartridge. Ik begrijp dan ook niet hoe men aan die 175 euro per jaar is gekomen, het was namelijk diezelfde Consumentenbond die "mijn" alternatieve inktcartridge als beste getest heeft. Nog een leuk weetje, mijn Canon MP280 all-in-one printer kostte slechts 55 euro bij de Mediamarkt.

ka
door kama - Apr 27, 2011 om 20:12
161 Antwoorden / 19 Vragen

@gabberpiet Mijn partner had de genoemde drivers afgelopen weekend al geïnstalleerd, maar dat had helaas geen succes. Zoals gezegd: de printfunctie werkt wel, de scanfunctie werkt niet, die krijgt geen contact met de PC.

Ik ben dus bang dat het toch een nieuw apparaat moet worden.

We hebben ook geprobeerd de HP helpdesk te bellen, maar dat kost gelijk een aantal tientjes, dan heb je bij wijze van spreken al een half nieuw apparaat gekocht.....

ga
door gabberpiet - Apr 27, 2011 om 20:23
136 Antwoorden / 23 Vragen

vreemd zou eigenlijk moeten werken denk ik ,weet je zeker dat je alles verwijderd heb ??
maarja was te proberen
succes verder

tj
door tjal2 - Apr 27, 2011 om 20:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb je hier iets aan foutje in Windows 7. Kijk op http://computertotaal.nl/article/22423/hardware-werkt-niet-in-windows-7.html?zone=hardware

corkoo
door corkoo - Apr 27, 2011 om 20:50
51 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=kama schreef op dinsdag 26 apr 2011, 15:11]We hebben sinds kort een nieuwe PC die werkt onder Windows 7 - 64 bits. Nu blijkt dat we onze oude all-in-one scanner/kopieerder/printer (HP office jet R65) niet meer als scanner kunnen gebruiken, alleen nog maar als printer.
Dus moeten we op zoek naar een opvolger.

Ik ben daarbij de weg kwijtgeraakt. Volgens de consumentenbond en andere sites zou ik met mijn verbruik (ca 80 vel z/w per week en ca 20 vel kleur) beter een inktjet dan een laserjet kunnen nemen. Dat vond ik al verrassend.

Volgens de consumentenbond zouden de inktkosten van de HPOffice Jet Pro 8500 erg gunstig zijn. Zeker in vergelijking met de Canons (zoals de 8150 of de 5250/5150).
Respectievelijk ca 58 voor de HP en ca 175 euro per jaar voor de Canons.

De Canons zijn beter in het afdrukken van foto's, maar dat doen we nagenoeg niet.

In de winkel zeggen ze juist geen HP's te verkopen maar Canons omdat de gebruikskosten van de Canon een stuk lager zouden liggen.

Op andere reviewsites kom ik er ook niet uit.

Wie heeft ervaring met de genoemde HP of met de genoemde Canons en kan een indicatie geven van de inktkosten in de praktijk?

Ook andere ervaringen met deze apparaten zijn van harte welkom.

Dat je de scanner niet meer kunt gebruiken komt waarschijnlijk doordat je nieuwe divers nodig hebt van HP vanwege Windows 7. Ik het het ook gehad en hij doet het nu weer. Wat wel een negatief gevolg kan zijn bij inktjesprinters waarvoor je alternatieve cartridges gebruikt is dat de chip niet meer werkt en er allemaal foutmeldingen komen. HP wil dat je originele cartridges gebruikt en heeft zodoende een wapen om de alternatieve de nek om te draaien. als je dus die alternatieve gebruik kun je beter de drivers niet updaten.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 28, 2011 om 01:42
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zet je windows 7 eens op 32 bits.
Dat scheelde mij een hoop narigheid.

jaapje_1
door jaapje_1 - Apr 28, 2011 om 10:17
315 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kama schreef op woensdag 27 apr 2011, 10:37]@jaapje Kunt u nog iets zeggen over de scankwaliteit van de HP?

Ik gebruik een HP officeject 6500 wifi versie en daarvan is de scankwaliteit uitmuntend goed te noemen. Moet veel kassabonnen en documenten scannen en dat gaat erg goed, voor documenten gebruik ik de feeder die er bovenop zit.
Er zit van HP scansoftware bij waarmee je vrij makkelijk uitsneden kan maken als je maar een deel wilt scannen of gelijk naar PDF of e-mail kunt scannen. In de wifi versie kan je op de scanner aangeven naar welke pc je wilt scannen zodat je ook iets kunt scannen bij je hp zonder dat je op de pc wat hoeft te doen, ook dat werkt prima.

ka
door kama - Apr 28, 2011 om 17:13
161 Antwoorden / 19 Vragen

@wimmi20 Moet je dan niet alles opnieuw installeren en loop je dan niet het risico dat veel van wat nu werkt dan niet meer werkt? (64 -> 32 bits)

@jaapje dank voor de scaninfo

@tjal2 helaas hielp ons dat niet verder, dank voor de link

ka
door kama - Jul 18, 2011 om 14:34
161 Antwoorden / 19 Vragen

Ondertussen hebben we een paar maanden een HP Officejet Pro 8500A in huis. Hij bevalt qua functionaliteit prima. De inktkosten kunnen we natuurlijk nog niks van zeggen. De prints zijn voor een inktjet (in vergelijkingmet oudere inktjets) erg scherp. Dubbelzijdig printen scheelt veel papier. Dubbelzijdig kopiëren lukt alleen nog niet (tenzij je het vel opnieuw in de la legt).