ge
door gerritsen30 May 18, 2005 om 14:46
Computers & telefonie

Afmelden abonnement

ik heb sinds augustus 2004 een vodafone 150 abonnement afgesloten bij dixons computerzaak.

sinds februari 2005 ben ik werkeloos door een economische overweging bij laurus. mijn inkomsten zijn dus drastiesch verlaagd en ik moet ervoor zorgen dat mijn belangrijkste vaste lasten worden betaald.

mijn vraag is dus of je dan van het contract kan afkomen dat je bij dixons hebt afgesloten voor het vodafone 150 abonnement, omdat ik dus de onnodige vaste lasten moet terug draaien.

m.v.g.

marco

242 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 18, 2005 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marco,

Ik heb niet zo'n prettig bericht. Persoonlijke omstandigheden geven nooit recht op een vroegtijdig opzeggen van een abonnement. Kijk even in de voorwaarden wat de einddatum is van je abonnementsovereenkomst. Zoek ook even op welk opzegtermijn Vodafoon/Dixsons hanteert (waarschijnlijk een maand) en bij wie je moet opzeggen in dit geval. Zorg ervoor dat je ruim vóór de opzegtermijn schriftelijk opzegt. Het beste is dit per aangetekende brief met bewijs van ontvangst te doen. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - May 18, 2005 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste ton,

bedankt voor de info en de tips die je mij hebt gegeven. dat van het afmelden van het aflopen van mijn contract wist ik dat je rekening moet houden met een opzegtermijn.

daar zal ik dan ook zeer zeker rekening mee houden.

v.g. marco

ve
door verwijderd - May 18, 2005 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien mijn ervaring met Vodafone heb je een serieus probleem. Vodafone is op dat gebied een bedrijf dat NIET doe geeft. Je zult waarschijnlijk niet onder je contract uit komen. Zorg er voor dat je optijd opzegt. Doet dit aangetekend. Trek alvast de automatische incasso (als je deze hebt) in. Dit kun je doen in de zelfde brief waarin je het abonnement opzegt. (ps: opzeggen kun je nu al, zodat je het niet vergeet, onafhankelijk wanneer je contract verloopt)  Veel sukses met met vinden van een nieuwe baan.

ve
door verwijderd - May 18, 2005 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de tip. ondertussen weet ik wat ik moet gaan doen als ik me wil afmelden bij vodafone/dixons. maar het is een hele goeie tip om de automatische in casso op te zeggen bij afmelding van het abonnement.

m.v.g. marco

ve
door verwijderd - May 18, 2005 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ju kunt nu alvast opzeggen per einde van van het abonnement. ben je zeker niet te laat en je vergeet het niet.