do
door do123 Mar 26, 2010 om 22:04
Computers & telefonie

ALDI PC goede keus???

Vanaf 2 april a.s. heeft de Aldi weer een PC in de aanbieding.
De vraag is of iemand aan de hand van de technische specificaties kan beoordelen of dit een volwaardig apparaat is.
Ik ben niet van plan om er snelle games op te spelen.
Hij is voornamelijk bedoeld voor huis-tuin-en keukengebruik en in het bijzonder voor het monteren en bewerken van mijn video's en foto's. En met name dat laatste vraagt nogal wat geheugen etc.
Graag hoor ik jullie mening hierover. De technische informatie staat op de aanbiedingen van Aldi.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

10579 43 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Mar 26, 2010 om 22:10
646 Antwoorden / 8 Vragen

Do123,

Aldi verkoopt Medion PC's.
Het Duitse medion staat niet bekend als een leverancier van kwalitatief sterke PC's, ook laat de service sterk te wensen over. Bovendien hoef je (met alle respect) van de meeste medewerkers van Aldi geen expertise te verwachten als het om PC's gaat. Het is een supermarkt, geen PC winkel.

Mijn advies is om géén Medion PC aan te schaffen.

ni
door niels89 - Mar 26, 2010 om 22:25
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik zelf al jaren een medion computer en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik heb zelf door het kapot gaan van een medion mp3 speler (2 jaar geleden) contact met het bedrijf opgenomen en dit is perfect en zeer professioneel opgelost.Medion staat bij mijn weten ook zeker niet als een slecht merk bekend.
Echter hebben de Aldi medewerkers niet veel kennis. Maar Aldi zal altijd een passende oplossing zoeken (meestal teruggave van het aankoopbedrag) indien de consument een kapot product heeft binnen de garantie periode van 3 jaar ( mits de consument een kassabon kan overleggen).

freya
door freya - Mar 26, 2010 om 23:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo do123,

Zelf ben ik meer van de Intel processors en minder van de AMD, maar voor dat geld heb je er een prima computer aan hoor. Het merk Medion is heus zo slecht nog niet. Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die slechte ervaringen hebben, maar mijn vorige pc was ook een Medion en die draait nog steeds (ruim 6 jaar).

Voor het doel waarvoor jij de computer wil gebruiken is hij prima geschikt. Het kan natuurlijk altijd beter, maar voor dat geld echt geen slechte keus.

m.vr.gr. Freya

p.s. mocht je echt geïnteresseerd zijn, dan mag je 2 april wel vroeg voor de deur gaan liggen, want dit soort aanbiedingen vliegen de deur uit.

birdies
door birdies - Mar 27, 2010 om 00:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Uitgebreidere specificaties vind je hier

Prima p.c., zeker voor dat geld en voor het doel waarvoor je hem gaat gebruiken.
Aldi medewerkers zullen inderdaad weinig kennis op dit gebied hebben, dat kun je ook niet verwachten, maar heb je hun expertise nodig dan? Lijkt mij van niet.
En over iedere leverancier vind je wel klachten op het web, als je daar naar gaat kijken, kun je nergens meer wat kopen.

Gewoon doen, zou ik zeggen.

elenay
door elenay - Mar 27, 2010 om 01:30
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Is wel wat voor mij zie ik wel.
4GB geheugen, snelle computer dus, alleen

Microsoft® Office Home and Student Edition 2007
(Trial Version)
Uw MEDION® AKOYA® P7350 D (MD8860) PC wordt geleverd met een gratis 60-dagen proefversie. Als u het product na afloop van deze 60 dagen wilt blijven gebruiken moet u een licentie kopen.

Maar de meeste mensen hebben zelf nog wel een Office thuis, dus die zou hier ook wel op kunnen.

En dan drie jaar garantie, mooi!

Verschillende mensen die ik ken hebben een computer van de Aldi en
ik hoorde van een buur, dat als er wat mee is, ze de computer thuis ophalen en weer afleveren.

Dus dat personeel dat daar in de winkel werkt komt er niet eens aan te pas.

Lijkt me goede koop, gewoon doen.

magicscanman
door magicscanman - Mar 27, 2010 om 08:46
261 Antwoorden / 0 Vragen

Goede keus

ni
door niels89 - Mar 27, 2010 om 11:05
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=elenay schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 01:30]

Is wel wat voor mij zie ik wel.
4GB geheugen, snelle computer dus, alleen

Microsoft® Office Home and Student Edition 2007
(Trial Version)
Uw MEDION® AKOYA® P7350 D (MD8860) PC wordt geleverd met een gratis 60-dagen proefversie. Als u het product na afloop van deze 60 dagen wilt blijven gebruiken moet u een licentie kopen.

Maar de meeste mensen hebben zelf nog wel een Office thuis, dus die zou hier ook wel op kunnen.

En dan drie jaar garantie, mooi!

Verschillende mensen die ik ken hebben een computer van de Aldi en
ik hoorde van een buur, dat als er wat mee is, ze de computer thuis ophalen en weer afleveren.

Dus dat personeel dat daar in de winkel werkt komt er niet eens aan te pas.

Lijkt me goede koop, gewoon doen.

Krijgt de consument deze pick up service altijd ? (mits dit binnen de garantie valt ?) en hoe wordt er bij Medion eigenlijk omgegaan als de pc kapot gaat en de garantie korter is dan de wettelijke garantie (zoals bij de blokker waar de consument 2 jaar garantie krijgt) ?

birdies
door birdies - Mar 27, 2010 om 11:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@niels89: het is 'not done' om in te breken op een topic van een ander.

gsm
door gsm - Mar 27, 2010 om 23:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een prima PC met redelijk goede hardware, mits je er niet teveel aan wilt uitbreiden of tunen. Een extra interne harde schijf is wegens de warmte ontwikkeling en gebrekkige doorstroming van de koellucht in de kleine kast niet aan te raden. Veel ruimte voor extra uitbreidingskaarten is er niet.
De probeer versies van diverse software kun je het beste meteen verwijderen, inclusief de Bullgard virusscanner.

Een euvel bij vorige modellen met Intel processor was dat het kunststof deel van de bevestiging voor het koelblok van de processor spontaan afbrak. De PC doet dan niets of bijna niets meer. Het is overigens met een stukje paperclip eenvoudig te repareren.

marinepik
door marinepik - Mar 29, 2010 om 15:10
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=damaster schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 22:10]Do123,

Aldi verkoopt Medion PC's.
Het Duitse medion staat niet bekend als een leverancier van kwalitatief sterke PC's, ook laat de service sterk te wensen over. Bovendien hoef je (met alle respect) van de meeste medewerkers van Aldi geen expertise te verwachten als het om PC's gaat. Het is een supermarkt, geen PC winkel.

Mijn advies is om géén Medion PC aan te schaffen.

Ik ben het hier niet mee eens. Net als andere "onbekende" merken gebruikt Medion de verschillende onderdelen van verschillende leveranciers waarvan de kwaliteit over het algemeen goed is.
do123, je kunt gerust een computer van de Aldi kopen, zeker omdat u er geen zware spellen op zult spelen. Zeker voor de prijs waarvoor Aldi de computers in de aanbieding heeft. = lage prijs voor een goede en uitgebreide computer.

erik008
door erik008 - Mar 29, 2010 om 15:44
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Video bewerken kan een zware toepassing zijn.
Voor de 32 bits versie van windows 7 is die 4Gb ook het maximum wat Windows aan kan.
Als je meer gaat doen met videobewerking kan de pc te krap zijn.

ikbenik
door ikbenik - Mar 29, 2010 om 15:48
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik ben er geen voorstander van.

Als er iets mis mee is, moet altijd de computer naar het reparatie centrum van Medion te worden opgestuurd.

Was het niet zo dat Paradigit en Computerland op de vingers waren getikt omdat zij de klanten doorverwezen naar de fabrikant?
En waarom mag de Aldi dat dan wel doen?

Gelijke monniken, gelijke kappen dacht ik zo.

birdies
door birdies - Mar 29, 2010 om 17:02
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.............Voor de 32 bits versie van windows 7 is die 4Gb ook het maximum wat Windows aan kan.........

Ik lees nergens dat het om de 32-bitsversie gaat, ik vermoed dat het om een 64-bitsversie gaat.

se
door sepp_1 - Mar 30, 2010 om 20:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Medion gebruikt over het algemeen A-componenten en de service is prima.

Ook het spelen van de nieuwste spellen is voor deze pc geen probleem.

Hij is voorzien van 2 Samsung modules van elk 2 GB DDR3 SDRAM. Een klein stukje van deze 4 GB ga je standaard niet kunnen gebruiken, want de PC wordt geleverd met Windows 7 – 32 bit voorgeïnstalleerd. Je zult de meegeleverde 64 bit versie moeten installeren om de volle 4 GB te benutten, maar wanneer je toch die nogal drastische stap wenst te zetten, adviseer ik je ineens nog 4 GB meer te installeren. Er zijn nog 2 banken vrij en zoveel kost dat nu ook weer niet.

ikbenik
door ikbenik - Mar 30, 2010 om 22:29
2845 Antwoorden / 27 Vragen

De grootste fout die veel consumenten maken is bij een probleem gelijk naar de fabrikant gaan.

Nu is het zo dat als de consument dat doet en niet binnen 2 maanden na constatering zich meld met het product bij de verkopende partij, dat diezelfde consument dan zijn recht op de non-conformiteit verspeelt.

Dus na 2 maanden kun je niet meer aanspraak maken dat het product niet in orde was tijdens de koop.

Toch iets om over na te denken.

Ook leveren veel winkeliers zelf geen service en support meer.
Dit wordt overgelaten aan de fabrikanten.
En dan zijn de consumenten verbaast dat de reparatietermijnen zo lang duren.

En dan maar klagen dat het product 6 tot 10 weken weg is.

Ik ben van mening dat de consument dan niet moet gaan klagen, immers doet die winkelier er zelf niet meer aan, waardoor hij goedkoper kan zijn.
Als die winkelieren alles overlanten aan de fabrikanten, dan is het logisch dat de reparatie termijnen langer worden.

En Medion?
Ik blijf het een bagger merk vinden en ook een bagger fabrikant.
Altijd moet alles opgestuurd worden.
Als consument zijnde, en vooral als monteur zijnde wil ik dat niet.

En als dan de computer wordt opgestuurd, mag je blij zijn als je persoonlijke gegevens bij terugkomst er nog op staat.

Dat is de andere kant van de medaille.

go
door goededag - Mar 30, 2010 om 23:30
25 Antwoorden / 11 Vragen

bij mijn is de pc thuis gemaakt service is gewoon goed bij medion en drie jaar garantie

ikbenik
door ikbenik - Mar 30, 2010 om 23:48
2845 Antwoorden / 27 Vragen

En dan durft men nog te zeggen dat Paradigit en Computerland de klanten niet naar de fabrikanten mogen doorverwijzen!

Nog een punt:

Inhoud toezegging
In de toezeggingen aan de Consumentenautoriteit is onder meer vastgelegd dat de bedrijven erkennen dat zij zelf het eerste aanspreekpunt zijn voor consumenten die een product hebben gekocht dat niet deugt. Ook is vastgelegd dat Paradigit en Computerland zullen zorgen voor herstel of vervanging van het product binnen een redelijke termijn, ongeacht het beleid van de fabrikant.

bron: http://www.consumentenautoriteit.nl/Actueel/Persberichten/Persbericht_4_augustus_2009_Consumentenautoriteit_Paradigit_en_Computerland_gaan_zich_aan_garantieregels_houden

Kijk eens naar De Aldi!!!!

De Aldi stuurt de klanten altijd gelijk door naar de fabrikant.
Hoezo zelf eerst het probleem oplossen?

Ik mag dan wel een zeur zijn, maar dit gaat er bij mij echt niet in.
De computerzaken worden op de kop gezeten, terwijl de supermarkten gewoon door mogen gaan.

Daarom ben ik onder andere een felle tegenstander van dat de Aldi computers verkoopt.

De Aldi behoort de klanten goed en deskundig te woord te staan als de klant een vraag over een computer heeft. De Aldi dient zelf ervoor te zorgen dat het probleem wordt opgelost.

[quote]zij zelf het eerste aanspreekpunt zijn voor consumenten die een product hebben gekocht dat niet deugt. Ook is vastgelegd dat Paradigit en Computerland zullen zorgen voor herstel of vervanging van het product binnen een redelijke termijn, ongeacht het beleid van de fabrikant.
De Aldi voldoet hier niet aan, en kan er ook niet aan voldoen.

Gelijke monniken, gelijke kappen.
Als aan een computerwinkel bepaalde regels wordt opgelegd, gelden deze regels ook voor de niet computerwinkels.

Ik hoop dat mijn standpunt duidelijk is, en laat aub die rode duimen weg.

Als er toch rode duimen komen, is dat een zeer duidelijke teken dat de waarheid niet gezegd mag worden.

se
door sepp_1 - Mar 31, 2010 om 00:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik stel de waarheid zeer op prijs , maar toch een rode duim.

Het gaat mij er niet om of aldi-medewerkers een passend antwoord of oplossing kunnen geven of niet. Het doorverwijzen naar de fabrikant is in dit opzicht voldoende. Een belletje met de helpdesk van Medion en binnen de korste keren word het probleem gewoon thuis opgelost door een monteur, dus snap de ophef niet zo. Dat is voor mij een passende oplossing.

ikbenik
door ikbenik - Mar 31, 2010 om 00:16
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sepp schreef op woensdag 31 mrt 2010, 00:09]Ik stel de waarheid zeer op prijs , maar toch een rode duim.

Het gaat mij er niet om of aldi-medewerkers een passend antwoord of oplossing kunnen geven of niet. Het doorverwijzen naar de fabrikant is in dit opzicht voldoende.

Daar gaat het mij juist om!
Computerland en Paradigit zijn op de vingers getikt omdat zij hetzelfde deden.
De reden dat zij op de vingers getikt zijn: dat mag niet!!!

Dan kun jij wel zeggen dat het jou niks uitmaakt, maar ik vind dit echt niet kloppen.

Tegen de computervakhandel wordt keihard opgetreden, terwijl de niet computervakhandel die activiteiten wel mag doen.

Ik ben ook van mening dat als Computerland en Paradigit worden bestraft omdat zij de klanten naar de fabrikanten doorverwijzen, dat dan ook de Aldi betraft moet worden, en als de Aldi de policy niet aanpast, dat de Aldi dan ook keihard aangepakt moet worden.

Dat bedoel ik dus met:
Gelijke monniken, gelijke kappen.

De Aldi moet de zaken oplossen, niet Medion.

frau_antje
door frau_antje - Mar 31, 2010 om 02:46
65 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 30 mrt 2010, 23:48]En dan durft men nog te zeggen dat Paradigit en Computerland de klanten niet naar de fabrikanten mogen doorverwijzen!

Nog een punt:

Inhoud toezegging
In de toezeggingen aan de Consumentenautoriteit is onder meer vastgelegd dat de bedrijven erkennen dat zij zelf het eerste aanspreekpunt zijn voor consumenten die een product hebben gekocht dat niet deugt. Ook is vastgelegd dat Paradigit en Computerland zullen zorgen voor herstel of vervanging van het product binnen een redelijke termijn, ongeacht het beleid van de fabrikant.

bron: http://www.consumentenautoriteit.nl/Actueel/Persberichten/Persbericht_4_augustus_2009_Consumentenautoriteit_Paradigit_en_Computerland_gaan_zich_aan_garantieregels_houden

Kijk eens naar De Aldi!!!!

De Aldi stuurt de klanten altijd gelijk door naar de fabrikant.
Hoezo zelf eerst het probleem oplossen?

Ik mag dan wel een zeur zijn, maar dit gaat er bij mij echt niet in.
De computerzaken worden op de kop gezeten, terwijl de supermarkten gewoon door mogen gaan.

Daarom ben ik onder andere een felle tegenstander van dat de Aldi computers verkoopt.

De Aldi behoort de klanten goed en deskundig te woord te staan als de klant een vraag over een computer heeft. De Aldi dient zelf ervoor te zorgen dat het probleem wordt opgelost.

[quote]zij zelf het eerste aanspreekpunt zijn voor consumenten die een product hebben gekocht dat niet deugt. Ook is vastgelegd dat Paradigit en Computerland zullen zorgen voor herstel of vervanging van het product binnen een redelijke termijn, ongeacht het beleid van de fabrikant.
De Aldi voldoet hier niet aan, en kan er ook niet aan voldoen.

Gelijke monniken, gelijke kappen.
Als aan een computerwinkel bepaalde regels wordt opgelegd, gelden deze regels ook voor de niet computerwinkels.

Ik hoop dat mijn standpunt duidelijk is, en laat aub die rode duimen weg.

Als er toch rode duimen komen, is dat een zeer duidelijke teken dat de waarheid niet gezegd mag worden.

Computerland is een dochteronderneming van ParaDigit!

ikbenik
door ikbenik - Mar 31, 2010 om 02:52
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=frau_antje schreef op woensdag 31 mrt 2010, 02:46]

Computerland is een dochteronderneming van ParaDigit!

Maakt niet uit.

Als computerland de klanten niet mag doorverwijzen, dan mag de Aldi dat ook niet.

En als de Aldi dat wel mag, is het onterecht dat computerland op de vingers getikt is.

Of niemand mag de klant doorverwijzen, of iedereen mag de klant doorverwijzen.

Ik noem dit oneerlijke concurrentie.
Als de Aldi de klanten wel mag doorverwijzen, dan kunnen zij besparen op de personeelskosten, immers hoeft de Aldi geen deskundig personeel in dienst te hebben, terwijl Computerland wel deskundig personeel in dienst moet nemen, omdat zij alle problemen zelf moeten gaan oplossen.

ikbenik
door ikbenik - Mar 31, 2010 om 02:57
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sepp schreef op woensdag 31 mrt 2010, 00:09]Ik stel de waarheid zeer op prijs , maar toch een rode duim.

Het gaat mij er niet om of aldi-medewerkers een passend antwoord of oplossing kunnen geven of niet. Het doorverwijzen naar de fabrikant is in dit opzicht voldoende. Een belletje met de helpdesk van Medion en binnen de korste keren word het probleem gewoon thuis opgelost door een monteur, dus snap de ophef niet zo. Dat is voor mij een passende oplossing.

Wat de ophef is?
Simpel:
Computerland deed dat ook, en is op de vingers getikt, en gezegd dat dit tegen de wet is.
Dus de Aldi mag wel de regels overtreden en de klanten keihard doorverwijzen naar Medion.

Dat is precies hetzelfde als dat zondagsrijders wel door rood mogen rijden en niet bekeurd worden en dat de doordeweeks rijders niet door rood mogen rijden en bekeurd worden als zij wel door rood rijden.
Dus als die doordeweeks rijder op zondag door rood rijd, wordt hij beboet en de degene die alleen op zondag rijd mag gewoon door rood rijden.

Ik hoop dat je begrijpt waarom dat ik dit zo aankaart.

ca
door casuarisvogel - Jul 10, 2010 om 19:01
50 Antwoorden / 4 Vragen

Wie een ALDI-PC afkeurt omdat het een ALDI-PC is, draagt niet bij aan kennisverbetering over dit product. Ik zou ook graag willen weten, welke ervaring kopers/gebruikers hebben met DIT nieuwe compter model van Aldi/Medion.

Over de leverancier weet ik het volgende:

Anders dan in een computerwinkel, probeert geen enkele Aldi kassière jou ervan te overtuigen dat een PC niet naar behoren werkt omdat jij te stom bent om de aan en uit knop te bedienen. Alleen daarom al, is het een verademing om je PC gelijk met de bloemkool en de aardappelen te kunnen afrekenen.

Ik heb eerder computers bij Aldi gekocht. Als je thuisgekomen bedenkt dat die computer om welke reden dan ook niet bevalt,dan kun je die zonder problemen terugbrengen naar Aldi enje krijgt je geld terug. Zelf als de reden is, dat je die PC eigenlijk in een zwarter zwart had gewild, of dat je deze maand te veel geld hebt uitgegeven en eigenlijk geen PC had moeten kopen.

Stel je direct na aankoop een mankement vast, dan kun je direct in de winkel een ander exemplaar meekrijgen. De cheffin schrijft op wat de klacht is en retourneert de defecte PC naar Medion. Geen gezeur over eerst repareren.

Gaat een PC later kapot, dan krijg je te maken met een belabberde Medion reparatieservice. Willen die niet meewerken, dan schrijf je een klacht aan Aldi en je probleem wordt netjes opgelost. Aldi betaalt namelijk voor de Medion reparatieservice en wil dan ook, dat Medion de ingekochte service levert.

Maar nu nog die nieuwe PC van Aldi.
Wie weet daar uit eigen ervaring iets zinnigs over te vertellen?

ni
door niels89 - Jul 10, 2010 om 20:10
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=casuarisvogel schreef op zaterdag 10 jul 2010, 19:01]Wie een ALDI-PC afkeurt omdat het een ALDI-PC is, draagt niet bij aan kennisverbetering over dit product. Ik zou ook graag willen weten, welke ervaring kopers/gebruikers hebben met DIT nieuwe compter model van Aldi/Medion.

Over de leverancier weet ik het volgende:

Anders dan in een computerwinkel, probeert geen enkele Aldi kassière jou ervan te overtuigen dat een PC niet naar behoren werkt omdat jij te stom bent om de aan en uit knop te bedienen. Alleen daarom al, is het een verademing om je PC gelijk met de bloemkool en de aardappelen te kunnen afrekenen.

Ik heb eerder computers bij Aldi gekocht. Als je thuisgekomen bedenkt dat die computer om welke reden dan ook niet bevalt,dan kun je die zonder problemen terugbrengen naar Aldi enje krijgt je geld terug. Zelf als de reden is, dat je die PC eigenlijk in een zwarter zwart had gewild, of dat je deze maand te veel geld hebt uitgegeven en eigenlijk geen PC had moeten kopen.

Stel je direct na aankoop een mankement vast, dan kun je direct in de winkel een ander exemplaar meekrijgen. De cheffin schrijft op wat de klacht is en retourneert de defecte PC naar Medion. Geen gezeur over eerst repareren.

Gaat een PC later kapot, dan krijg je te maken met een belabberde Medion reparatieservice. Willen die niet meewerken, dan schrijf je een klacht aan Aldi en je probleem wordt netjes opgelost. Aldi betaalt namelijk voor de Medion reparatieservice en wil dan ook, dat Medion de ingekochte service levert.

Maar nu nog die nieuwe PC van Aldi.
Wie weet daar uit eigen ervaring iets zinnigs over te vertellen?

Ik neem aan dat je de "Ultra mini PC" bedoelt. Dit is een perfecte pc voor een thuisgebruiker, en deze is tevens energie zuinig. Als je echter een pc zoekt om mee te gaan gamen kan je beter een andere pc zoeken.

Deze pc was vanochtend bij de ALDI markt bij mij in de buurt al binnen 1,5 uur uitverkocht, dus indien je deze pc gaat kopen is hier wel haast bij..

Voor meer informatie (testen etc.) kun je altijd het beste bij www.aldi-sued.de kijken. Echter staat hier geen informatie over de "Ultra mini PC" maar wel over de "10” Netbook" welke volgende week zaterdag vanaf 9 uur te koop zal zijn.

Voor een review van de "Ultra mini PC" zie hier :
http://www.netbooknews.de/7678/medion-akoya-mini-e2076-d-nettop-mit-nvidia-ion-zur-ifa/

beorn
door beorn - Jul 10, 2010 om 23:11
66 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan niet bepaald zeggen dat ik erg onder de indruk ben van die ultra mini pc:

Nettops should be small and economical – and small is the Medion Akoya Mini E2076D. Even so small that it can not find a Wi-Fi or Bluetooth module (Mini PCI-Express) in the housing space. There still remains ample room for Atom and Nvidia Ion, or have the fan cool the processor and video card permanently? Already at the IFA preview in the summer of 2009, we got the mini-PC was still a passive cooling system and high heat before the lens.

Geen WI-FI & Bluetooth, voor een mini PC toch wel vrij essenties, lijkt mij dus geen goede koop. Zeker als je nog eens een revieuw er op na leest en deze score vindt:
Experts rate this product 41/100 is dat geen aanbeveling om deze PC te kopen.

Beorn

ikbenik
door ikbenik - Jul 11, 2010 om 00:23
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Een computer koop je niet bij de supermarkt die totaal GEEN verstand van computers heeft.

Een kruidenier is voor etenswaren en niet voor electronica.

Wil je een goede computer, dan koop je die bij de vakman die er wel verstand van heeft.

= casuarisvogel schreef op zaterdag 10 jul 2010, 19:01: Anders dan in een computerwinkel, probeert geen enkele Aldi kassière jou ervan te overtuigen dat een PC niet naar behoren werkt omdat jij te stom bent om de aan en uit knop te bedienen.

Dat doet de fabrikant wel.

En als je dan vervolgens de computer naar Medion opstuurd, zullen zij totaal geen backup van je gegevens maken, maar pleuren Windows er gewoon opnieuw op en kun je dag zeggen met je handje naar je gegevens.

Weet je wat behoorlijk hypocriet is?
Tegen de computerzaken zeggen dat zij de klant niet mogen doorverwijzen naar de fabrikant (immers heeft de consument geen overeenkomst met de fabrikant, wordt zovaak gezegd) en de Aldi mag de consument wel doorverwijzen naar de fabrikant.

Belachelijk gewoon.

Wil je een goede computer die betrouwbaar is?
Moet je zeker NIET bij de Aldi wezen, maar door de computerwinkel om de hoek zelf samen te laten stellen en dat die winkel dan die zelf in elkaar zet.
Daar kan geen enkele merk tegenop, en zeker ook geen Medion.

birdies
door birdies - Jul 11, 2010 om 01:14
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Een computer koop je niet bij de supermarkt die totaal GEEN verstand van computers heeft............

En?? Moet dat dan? Als ik een p.c. koop, hoeft een verkoper mij niets te vertellen. Zelfde telt voor vele anderen.

Maar natuurlijk, je zit je eigen handeltje te promoten; kan dus geen ander antwoord van je verwachten.

ikbenik
door ikbenik - Jul 11, 2010 om 01:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 11 jul 2010, 01:14]
Maar natuurlijk, je zit je eigen handeltje te promoten; kan dus geen ander antwoord van je verwachten.

Zeker niet.

Alleen vind ik het belachelijk dat mensen voor hun vlees naar iedereen gaan, maar het verdommen om vlees bij de slager te gaan kopen.

Zo is het met veel producten.

ikbenik
door ikbenik - Jul 11, 2010 om 01:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 11 jul 2010, 01:14]...........Een computer koop je niet bij de supermarkt die totaal GEEN verstand van computers heeft............

En?? Moet dat dan? Als ik een p.c. koop, hoeft een verkoper mij niets te vertellen. Zelfde telt voor vele anderen.

De grote vraag:

Mag de winkelier de consument doorverwijzen naar de fabrikant?

Ja of nee.

birdies
door birdies - Jul 11, 2010 om 01:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Mag de winkelier de consument doorverwijzen naar de fabrikant?........... Iedereen die een p.c. bij de Aldi, Lidl enz. koopt, weet dat deze niet door hun gerepareerd kan worden.

ikbenik
door ikbenik - Jul 11, 2010 om 01:50
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 11 jul 2010, 01:41]..........Mag de winkelier de consument doorverwijzen naar de fabrikant?........... Iedereen die een p.c. bij de Aldi, Lidl enz. koopt, weet dat deze niet door hun gerepareerd kan worden.

Als de wet aangeeft dat de winkelier de consument niet mag doorverwijzen en zelf het probleem dient op te lossen, hoe is het dan uit te leggen dat de Aldi, Lidl (dus winkels die zelf niet kunnen repareren) daar een uitzondering op zijn?

ca
door casuarisvogel - Jul 11, 2010 om 09:59
50 Antwoorden / 4 Vragen

Eigenlijk biedt Aldi wel reparatieservice. Zij kopen die service in bij Medion. Ze treden ook voor je op, als Medion die service niet naar behoren uitvoert.

Eigenlijk is Medion ook geen fabrikant. Zij kopen op specificatie modellen in bij fabrikanten die OEM service bieden. Via Aldi, Lidl, Kruidvat, Gamma, enzovoort laten ze die computers verkopen.

Aldi biedt dus de verkoop faciliteit en daarbij hoort de klantafhandeling bij klachten.
Medion verzorgt de modelspecificatie en geeft de fabricage opdrachten.
Medion biedt ook de reparatieservice. Die laatste service voldoet aan de afspraken tussen de winkelketen en Medion, zodat je voor een Medion PC gekocht bij Kruidvat weer heel andere service kan krijgen dan voor een Medion PC van de Aldi.

ca
door casuarisvogel - Jul 11, 2010 om 10:43
50 Antwoorden / 4 Vragen

Inmiddelsheb ik dat kleine ding in huis. Nog niet aangesloten, want ik werk ook in de avond en weekeinde. Maar als ik het ding binnen 14 dagen nog niet leuk ben gaan vinden, mag ik het terugbrengen naar de Aldi.

Het is GEEN netbook PC. Het is een systeemkastje 17,25x15,35x2 cm met de volgende aansluitingen:

1 DVI monitor aansluiting met verloopstekkers voor HDMI en VGA.
4 USB 2.0 poorten
1 netwerk aansluiting Gb LAN
1 aansluiting voor de bijgeleverde netvoeding
1 audio uitgang Line Out

Bij het toetsenbord zitten batterijen en een USB ontvanger, die je op de systeemkast steekt.

Je kunt het kastje op een meegeleverd voetje neerzetten, of met het meegeleverde montageplaatje achterop een LCD TV of een monitor monteren.

De handleiding is dezelfde als van de Netbook van Medion, dus daarin wordt nog verwezen naar de CD drive, die dit ding NIET heeft. Wil je er software op zetten, dan moet dat dus via een volwaardige PC die is opgenomen in je eigen netwerk. Zoals gebruikelijk bij Medion is een recovery disk en een applicatie disk bijgeleverd.

Mijn bedoeling is, het kastje achter de TV te monteren en in mijn netwerk met computers te laten werken. De andere computers zijn voorzien van drives, netwerk, kaartlezers, video en TVkabel aansluitingen, dus die heb ik niet nog eens extra nodig. Gamen vind ik tijdverspilling, dus dat hoeft niet te kunnen.

Als het ding goed werkt, mag het blijven.

ca
door casuarisvogel - Jul 11, 2010 om 10:57
50 Antwoorden / 4 Vragen

Voor wie meer specificaties wil:
Processor Intel Atom 230 1.6Ghz, 512kb cache
Geheugen 2Gb DDR
Grafische processor op de kaart, NVIDIA ION DirectX 10, met 1080pHD weergave
Harddisk 320Gb
Analoge audio out, 2 kanaals
Digitale audio out, via bijgeleverde HDMI adapter
Gigabit LAN
Wireless LAN via bijgeleverde USB stick

Achter een klepje moet nog iets zitten, dat heb ik nog niet bekeken.

ni
door niels89 - Jul 11, 2010 om 11:31
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 11 jul 2010, 00:23]Een computer koop je niet bij de supermarkt die totaal GEEN verstand van computers heeft.

Een kruidenier is voor etenswaren en niet voor electronica.

Wil je een goede computer, dan koop je die bij de vakman die er wel verstand van heeft.

[quote= casuarisvogel schreef op zaterdag 10 jul 2010, 19:01]Anders dan in een computerwinkel, probeert geen enkele Aldi kassière jou ervan te overtuigen dat een PC niet naar behoren werkt omdat jij te stom bent om de aan en uit knop te bedienen.
Dat doet de fabrikant wel.

En als je dan vervolgens de computer naar Medion opstuurd, zullen zij totaal geen backup van je gegevens maken, maar pleuren Windows er gewoon opnieuw op en kun je dag zeggen met je handje naar je gegevens.

Weet je wat behoorlijk hypocriet is?
Tegen de computerzaken zeggen dat zij de klant niet mogen doorverwijzen naar de fabrikant (immers heeft de consument geen overeenkomst met de fabrikant, wordt zovaak gezegd) en de Aldi mag de consument wel doorverwijzen naar de fabrikant.

Belachelijk gewoon.

Wil je een goede computer die betrouwbaar is?
Moet je zeker NIET bij de Aldi wezen, maar door de computerwinkel om de hoek zelf samen te laten stellen en dat die winkel dan die zelf in elkaar zet.
Daar kan geen enkele merk tegenop, en zeker ook geen Medion.

Enerzijds begrijp ik niet waar het doorverwijzen van de ALDI naar MEDION op gebaseerd is. ALDI neemt namelijk ook zelf de pc`s terug, en de consument krijgt dan gewoon zijn aankoop bedrag terug (ook buiten deze 30 dagen).

Daarnaast is het zo dat de winkel op hoek voor laptops alles behalve het juiste adres is. De computer winkel op de hoek geeft namelijk na 1 (wat blijkbaar mag ?) of na 2 jaar geen garantie meer. Medion biedt alleen via ALDI 3 jaar garantie.

ca
door casuarisvogel - Jul 21, 2010 om 19:44
50 Antwoorden / 4 Vragen

Op de Aldi website staat dit:

Alle ALDI Actueel-artikelen kunt u teruggeven in alle ALDI-markten tot 1 maand na aankoop, zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon. De aankoopprijs wordt u terugbetaald.

Gelieve voor ALDI Actueel-artikelen met garantie de garantiekaart en uw kassabon te bewaren. Op de garantiekaart staat de servicedienst van de leverancier, tot wie u zich indien nodig kan wenden. Uw wettelijke rechten als consument worden door deze bijzondere garantiebepalingen niet beperkt.

Dat geldt dus ook voor de Aldie (Medion) computers.

ni
door niels89 - Jul 21, 2010 om 22:35
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=casuarisvogel schreef op woensdag 21 jul 2010, 19:44]Op de Aldi website staat dit:

Alle ALDI Actueel-artikelen kunt u teruggeven in alle ALDI-markten tot 1 maand na aankoop, zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon. De aankoopprijs wordt u terugbetaald.

Gelieve voor ALDI Actueel-artikelen met garantie de garantiekaart en uw kassabon te bewaren. Op de garantiekaart staat de servicedienst van de leverancier, tot wie u zich indien nodig kan wenden. Uw wettelijke rechten als consument worden door deze bijzondere garantiebepalingen niet beperkt.

Dat geldt dus ook voor de Aldie (Medion) computers.

Wat daar staat klopt wel , echter klopt de conclusie die de je er aan koppelt niet helemaal. De garantie bij ALDI werkt als volgt :

*Indien de consument een ALDI Actueel product koopt heeft deze het recht om het artikel zonder dat er enige reden toe is binnen 30 dagen terug te brengen. De enige voorwaarde is dat de consument beschikt over het aankoopbewijs.
Deze extra garantie, welke naast ALDI alleen de Hema (in Nederland) biedt heeft geen beperkingen voor de wettelijke rechten als de consument een product bij ALDI koopt.

*Volgens het wettelijke recht is indien het apparaat kapot gaat binnen de garantieperiode de winkel het eerste aanspreekpunt . Mocht de consument er echter met de winkel niet uitkomen dan is het altijd mogelijk om de leverancier (in dit geval MEDION in te schakelen).

Vervolgens is het aan de consument , wil deze
A) een gerepareerd apparaat: dan dient de consument contact met MEDION op te nemen.
B) Zijn geld terug : dan kan dit via de ALDI vestiging

* Daarnaast is het zo dat als de klant een probleem buiten de wettelijke termijn met zijn apparatuur krijgt. De consument op kan nemen met de leverancier. Voor overige vragen kunt u hier uiteraard ook contact mee opnemen

adriaan2
door adriaan2 - Jul 26, 2010 om 14:34
106 Antwoorden / 0 Vragen

Het geheel zo eens doorgelezen.
Ik maak uit sommige schrijvers op dat zijn voor de prijs van een VW een RR met aan verwante service verwachten. Kan je lang wachten.
Mijn mening is dat je bij Aldi niet veel moet vragen over computers. Als je er een bij hun wilt kopen kijk dan eerst op diverse computerwebsites wat er te koop is en welke aan je wensen en eisen kan voldoen.
Vraag niet te veel in zo´n winkel. Kopen en wegwezen is het eenvoudigste.
Zo heb ik 7 geleden een Q.Motion bij AH gekocht.
Binnen de garantietermijn van 2jr ging het moederboard kapot. Volgens de wet zo AH dat voor mij moeten opknappen.
Nou, die discussie ga ik niet eens aan. Ik heb de fabrikant gebeld en deze kwamen, toen nog, gratis het moederboard thuis vervangen.
QMotion is inmiddels gevestigd, dus die service geven ze ook niet meer en de garantie is ook nog maar 1 jaar.
Ik heb 2 jaar geleden bij IT´s als extra een HP laptop van 1200 euri gekocht. Nou, bij de IT´s hoef je ook niet terug tekomen als er wat is.
Er zit een brief bij de aankoop dat ze duidelijke afspraken hebben dat verdere service door HP Nederland wordt gedaan en niet door de IT´s.
Wat nou wettelijk voorschrift.
Kan je in discussie gaan, maar dat leidt alleen maar tot irritaties en vertraging.
Omdat ik mijn Q.Motion al 6 jaren intensief gebruik ben ik me aan het orienteren voor een nieuwe. Ook o.a. een medion.
Bij Mediamarkt hier in Bergen op Zoom krijg je van zo´n jong broekie de meest waanzinnige antwoorden en adviezen. HP is niks, Medion is niks QMotion is niks enz enz., maar ze hadden een blahblahblah in de aanbieding omdat die de beste was. Nou, met zulke verkopers, meestal nog onder de 20 jaar en meestal als een bijbaantje, heb ik niet veel op.
Dus weet wat je wilt hebben. Koop dat dan en meteen wegwezen of laat inderdaad bij een echte computerwinkel er een naar je wensen samenstellen.
Maar ok, zelfs dan nog kan je een zepert kopen.

mvg
adriaan2

ca
door casuarisvogel - Jul 27, 2010 om 12:59
50 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad, Adriaan. Bij de "speciaalzaak" kun je net zo god een miskoop hebben en op service hoef je niet te rekenen. Ik koop al computers sinds je 25.000 gulden betaalde voor een IBM waar je nog een extra kaart in most laten installeren om te kunnen printen. Zo heb ik heel wat van die computerspeciaalzaken gezien en hun gebrek aan service ervaren.

Met Aldi heb ik betere ervaringen dan met de computerboeren.

Als ik nu een nieuwe computer nodig heb, dan kijk ik eerst of Aldi iets heeft met een specificatie die voor mijn toepassing voldoet. Want de service die geen enkele computerspeciaalzaak biedt, is: Kopen en thuis proberen of het echt iets voor je is. Zo niet, dan zonder gezeur terugbrengen.

Mankeert er iets aan, dan kun je probleemloos omruilen in de winkel, zolang dat model er nog staat.

Bij mankementen binnen de 3 jaar neem je contact op met Medion service. Inpakken en meegeven aan de ophaalservice, liefst met een briefje er bij, wat er aan mankeert. Het ding wordt gerepareerd weer bij je thuis afgeleverd.

Ben je niet tevreden over de reparatie, dan beschrijf je de klacht en geeft de Aldi winkelchef, de rayonmanager en medion een kopie. Reken er dan maar op, dat het probleem wordt verholpen.

Je moet wel altijd de bon, garantiebewijs en bewijs van afgifte aan de reparatieservice bewaren. Maak direct een fotokopie van de aankoopbon, want die verbleekt en wordt onleesbaar. Geef alleen een extra kopie af en hou het origineel en een kopie zelf.

adriaan2
door adriaan2 - Jul 27, 2010 om 14:08
106 Antwoorden / 0 Vragen

casuarisvogel

Dank voor Uw bericht en het meegaan in mijn mening. Waarom ik van mening ben dat Medion, met ongetwijffeld hier en daar een uitzondering, nooit zo slecht kan zijn is het feit dat Aldi een gigantisch groot concern is en Medion graag hun omzet zien verhogen middels diezelfde Aldi. Aldi wordt geleid door 2 oude duitse baasjes van boven de 80, die nog dagelijks aan de touwtjes trekken.
Als zij teveel klachten zouden krijgen over Medion dan is het gewoon einde oefening voor Medion, want Aldi wil geen negatief gerommel.
Dus Medion past wel op, houdt de prijzen in het redelijke en gekocht via de Aldi krijg je (gratis) 3 jaren garantie. Alle andere merken geven in het algemeen maar 1 jaar en kan je nog 1 of 2 jaar bijkopen. Onzin en weggegooid geld.
PS, dit is geen reclamestunt voor Medion en/of Aldi. Of mijn volgende desktop een Medion, of HP, of bijv. een Mac wordt. Nog geen idee. Ligt aan de aangeboden specificaties. Bovendien zijn alle merken slechts "ontwerpers en samenstellers" die de fabricage zelf niet doen. Onder mijn HP staat "designed by HP" en "made in China".

mvg
adriaan2

ikbenik
door ikbenik - Jul 27, 2010 om 15:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=casuarisvogel schreef op dinsdag 27 jul 2010, 12:59]Want de service die geen enkele computerspeciaalzaak biedt, is: Kopen en thuis proberen of het echt iets voor je is. Zo niet, dan zonder gezeur terugbrengen.

En terecht dat de computerspeciaalzaak dat niet aanbied.
Een dergelijke service is ronduit belachelijk!!!!
Dat je zoiets durft te vragen!

[quote=casuarisvogel schreef op dinsdag 27 jul 2010, 12:59]Mankeert er iets aan, dan kun je probleemloos omruilen in de winkel, zolang dat model er nog staat.

Bij problemen moet eerst gekeken worden wat de oorzaak van het probleem is en niet domweg gelijk vervangen.

[quote=casuarisvogel schreef op dinsdag 27 jul 2010, 12:59]Bij mankementen binnen de 3 jaar neem je contact op met Medion service. Inpakken en meegeven aan de ophaalservice, liefst met een briefje er bij, wat er aan mankeert. Het ding wordt gerepareerd weer bij je thuis afgeleverd.

Gelijk doen.
Ik hoop dat je daarmee gelijk op je snufferd gaat, want dat is wel het domste advies wat je kunt geven.

Lees het topic 'Bent u bekend met de slechte service van Medion? maar door.

Bij problemen dien je binnen 2 maanden je te melden bij de verkopende partij, anders verlies je het recht op de non-conformiteit.
En als er problemen onstaan en je hebt je niet binnen 2 maanden je gemeld bij de verkopende partij, dan heb je pas echte problemen.

ikbenik
door ikbenik - Jul 27, 2010 om 16:21
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=casuarisvogel schreef op zondag 11 jul 2010, 09:59]Eigenlijk biedt Aldi wel reparatieservice. Zij kopen die service in bij Medion. Ze treden ook voor je op, als Medion die service niet naar behoren uitvoert.

Mis.
Medion is de fabrikant en de Aldi verwijst de klant door naar Medion.
Als je een probleem hebt, dien je wel bij de Aldi te melden en niet gelijk Medion te bellen.
Een fout die steeds meer mensen maken, door gelijk naar Medion te bellen.

[quote=casuarisvogel schreef op zondag 11 jul 2010, 09:59]Eigenlijk is Medion ook geen fabrikant. Zij kopen op specificatie modellen in bij fabrikanten die OEM service bieden. Via Aldi, Lidl, Kruidvat, Gamma, enzovoort laten ze die computers verkopen.
Dat zijn de meeste computer fabrikanten.
Hoe het ook is, Medion blijft gewoon een computerfabrikant.

ca
door casuarisvogel - Aug 18, 2010 om 14:33
50 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 27 jul 2010, 15:54][quote=casuarisvogel schreef op dinsdag 27 jul 2010, 12:59]Want de service die geen enkele computerspeciaalzaak biedt, is: Kopen en thuis proberen of het echt iets voor je is. Zo niet, dan zonder gezeur terugbrengen.

En terecht dat de computerspeciaalzaak dat niet aanbied.
Een dergelijke service is ronduit belachelijk!!!!
Dat je zoiets durft te vragen!

Ik begrijp best dat een kleine computerhandel die service niet kan en wil geven. Omdat ik twijfelde over de aankoop, bood Aldi mij deze mogelijkheid. Proberen of ik er mee kan, wat ik wil.

Ik heb het geprobeerd en het werkt.
Het apparaat zelf geeft weinig problemen. Met zijn 1.6 Ghz is het niet snel, maar het is wel doodstil en klein. Achter de TV geschroefd eem je het helemaal niet meer waar. Het is een uitbreiding van de TV, die je nog wel apart moet aan en uit zetten.

De HDMI aansluiting is geen volwaardige HDMI. Alleen een DVI uitgang waarop je naar keuze een HDMI dongel of een VGA dongel kunt plaatsen. DVI geeft alleen een videosignaal uit, waardoor je nooit een volwaardig HDMI signaal uit de computer zult krijgen, laat staan een HDMI signaal de computer IN.

Verwacht ook verder geen aansluitmogelijkheden. Deze PC is meer een USB hub met PC processor.

Het toetsenbord is klein. Ik mis het numeriek deel. Helaas is de toetsindeling niet Nederlands maar USA. De muis wordt vervangen door een trackerball, een wieltje en 2 muisknoppen op de linker en rechter bovenkant van het toetsenbord. Dat werkt prettig, maar de ruimte om daarbij je handen te laten rusten is te klein en te hoekig. Liever zou ik daarvoor links en recht een iets grotere ruimte met gellpad willen hebben. Ook ontbreekt aan het toetsenbord de mogelijkheid om via USB extra bedieningmogelijkheden of een geheugenstickje aan te sluiten.

De meegeleverde software stelt weinig voor. Een programma voor CD branden, terwijl er niet eens een brander in de PC zit. Verder probeer versies en een uitgeklede MS Word met hinderlijke reclame. Je kunt het er af gooien en je eigen software er op zetten.

Maar dan kom je bij de onhebbelijkheden van Microsoft. Bij elke nieuwe Windows versie zul je ontdekken dat oude software niet meer werkt en randapparatuur die nog perfect in orde is, niet door die Windows versie wordt aangestuurd. Dat jaagt de consument onnodig op kosten en zorgt voor een groeiende berg electronica afval. Gelukkig kon ik de oude printerdriver herschrijven zodat ik de printer ook onder Windows 7 kan gebruiken. Voor de scanner zal ik het zelfde moeten doen.