Vanaf 21-4 had de Aldi een smart phone "in de aanbieding" Om 8.30 uur bij de winkel om er één te kopen. Je raad het al, op. De betreffende winkel had er maar 5 gehad. Overigens nabestellen kan niet. Bij andere Aldi vestigingen ongeveer hetzelfde verhaal. Het lijkt er wel heel sterk op dat ze veel winkelpubliek willen genereren omdat potentiële klanten evengoed wel boodschappen meenemen. Waarschijnlijk is het antwoord van Aldi een flauw excuus dat er niet zoveel animo verwacht was. (Waarom liggen er dan van andere producten pallets vol in de gangpaden?)
Mij zien ze er niet meer of er moet een plausibele verklaring komen
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
U was dus nr 6 en 8.30 ben je soms te laat. Als je om 8.20 was je wel op tijd geweest en de volgorde is dan erg belangrijk.
Meer als 10 jaren terug kocht ik Computer en platte monitor ook zo door op woensdag ochtend om 8.11 reeds voor de winkel te gaan zitten. De persoon van 8.27 was dus te laat! Van de toen 14 klanten gingen er dus maar 4 met Computer naar huis kan ik me nog herinneren. Het blijft een Supermarkt dus alle andere dingen blijft op=op dus de kans op niets!
Ik heb van het winkelpersoneel begrepen dat ze voor 7.00 uur al voor de deur lagen. Het personeel is er ook geheel niet blij mee want zij moeten de hele dag klanten antwoorden dat het op is. In mijn ogen blijft het een marketing truc. Ze adverteren er groots mee maar verkopen bijna geen apparaten. Vermeld dan dat er maar 5 stuks per winkel zijn dan kom ik tenminste niet verloren en frustreer je je klanten niet.
Al is het een marketingtruc dan nog hebben ze het recht om die toe te passen. Wil je ze dwarsbomen dan koop je niets in de winkel als ze het aangeboden aktie-artikel niet hebben en ga je bij een andere super je boodschappen doen. Baal je van het te laat zijn, maar denk je 'nou ja, nu ik er toch ben kan ik net zo goed hier mijn boodschappen doen", dan is de marketingtruc uitstekend geslaagd. Aan de andere kant, teleurgestelde klanten is geen goede reclame voor een winkel. Dus Aldi zal er zelf ook niet zo blij mee zijn dat ze nu steeds nee moeten verkopen aan de klanten. Als de actie zo'n laaiend succes is, komen ze er misschien over een maand weer mee. Dat is bij laptops van aldi vaak wel het geval.
Als er spectaculaire aanbiedingen zijn gaat het vrijwel altijd om een eenmalige restpartij gaat (vaak een te kleine partij voor de telecomwinkels die meer continuiteit willen).
Action doet niet anders: restpartijen opkopen en zo snel mogelijk voor weinig doorverkopen.
[quote=jorisw schreef op zondag 22 apr 2012, 17:18]Als er spectaculaire aanbiedingen zijn gaat het vrijwel altijd om een eenmalige restpartij gaat (vaak een te kleine partij voor de telecomwinkels die meer continuiteit willen).
Action doet niet anders: restpartijen opkopen en zo snel mogelijk voor weinig doorverkopen.
In dit geval gaat het om een nieuw model. Geen opgekochte restpartij. Over enkele weken komt ie weer langs. Ga je om 07.00u voor de deur liggen.
Ik vind dat een supermarkt niet nodig heeft om met electronsche apparaten klanten te trekken voor hun verkoop van levensmiddelen. Dat is een vreemde gedachtegang. Alles wat ze erbij verkopen is mee genomen. Maar ik zie heel vaal dat mensen alleen voor die extra dingen komen en geen andere zaken meenemen.
[quote=josia schreef op zondag 22 apr 2012, 11:03]Vanaf 21-4 had de Aldi een smart phone "in de aanbieding" Om 8.30 uur bij de winkel om er één te kopen. Je raad het al, op. De betreffende winkel had er maar 5 gehad. Overigens nabestellen kan niet. Bij andere Aldi vestigingen ongeveer hetzelfde verhaal. Het lijkt er wel heel sterk op dat ze veel winkelpubliek willen genereren omdat potentiële klanten evengoed wel boodschappen meenemen. Waarschijnlijk is het antwoord van Aldi een flauw excuus dat er niet zoveel animo verwacht was. (Waarom liggen er dan van andere producten pallets vol in de gangpaden?)
Mij zien ze er niet meer of er moet een plausibele verklaring komen
Ach, is toch niks bijzonders, Ook Albert heijn doet dat, alleen nog een graadje erger>> ze geven miljoenen spaarkaarten uit voor een paar duizend poppen. Reacties van een bedrijf daarover zijn altijd gelogen, maar dat mag ook want het is een bedrijf.
Aldi is sowieso een kudtwinkel,>> wel goedkoop, maar het personeel wordt als slaven behandeld, ze zullen toch alles bij elkaar liegen om hun eigen straatje schoon te vegen, eigenlijk zijn het criminelen in wolfskleren met liegen als kerntaak.
U kunt zich druk om maken en weg blijven dat is u eigen keus, er verandert hierdoor niets.O ze muten in minder winkels leveren en het alleen in speciale aldi's (net als AH die heeft)
[quote=valerius-2 schreef op maandag 23 apr 2012, 20:48]U kunt zich druk om maken en weg blijven dat is u eigen keus, er verandert hierdoor niets.O ze muten in minder winkels leveren en het alleen in speciale aldi's (net als AH die heeft)
Ik weet dat je als éénling een roepende in de woestijn bent maar dat wil niet zeggen dat je alles ook maar moet accepteren. Omzet is heilig dus als er maar genoeg mensen zijn die dit soort gedrag van winkelketen beantwoorden met geen cent omzet meer naar toe brengen dan kan dat uiteindelijk iets helpen. Daarnaast meld ik het ook niet voor niets op een site van kassa. Wellicht kunnen ze dit soort , (in mijn ogen misleidende vorm) van reclame eens in zijn totaliteit belichten.
De beste oplossing is een verplichting, zoals in Frankrijk, in de advertentie te vermelden om hoeveel stuks het gaat. Ga maar eens naar de website van Aldi (internationaal) en klik op Frankrijk.
Zoals zo veel bij reklame van de Aldi is dit toch weer een lokkertje met deze soort aanbiedingen is het groot schreeuwen met bijzonder weinig artikelen per filiaal.,Men kan toch niet van partij goederen spreken als er maar ca 5-6 per filiaal uit geleverd worden.
[quote=abarth schreef op zondag 22 apr 2012, 20:22][quote=jorisw schreef op zondag 22 apr 2012, 17:18]Als er spectaculaire aanbiedingen zijn gaat het vrijwel altijd om een eenmalige restpartij gaat (vaak een te kleine partij voor de telecomwinkels die meer continuiteit willen).
Action doet niet anders: restpartijen opkopen en zo snel mogelijk voor weinig doorverkopen.
In dit geval gaat het om een nieuw model. Geen opgekochte restpartij. Over enkele weken komt ie weer langs. Ga je om 07.00u voor de deur liggen.
Deze kom niet over een aantal weken langs wel kom er ca Mei een ander toestel in de aanbieding
Begrijp de frustratie niet van josia. Je was optijd maar de aanbieding is al weg.Welke aanbieding vraag ik me dan af en waarom wilde je deze aanbieding?
Begrijp dit absoluut niet. Aldi maakt gewoon geld met aanbiedingen waar mensen voor in de rij staan.
Je moet je vooral druk maken over hoeveel geld meer verdiend wordt bovenop de Alid-aanbieding?
Mensen beseffen niet wat de kostprijs is. De commercie marge is gemiddeld 2,5 kostprijs.
Dat betekend dat een winkelier/supermarkt/verkoper inkoopt voor 1 euro en verkoopt voor 2,50. En in de aanbieding voor 2,20 ga je naar de aldi.
En overal in alle dorpen en steden heb je dezelfde winkels. Blijkbaar kan het uit .
Aan de andere kant... Er zijn wel eens aanbiedingen bij de Aldi die na enkele weken met 50% korting worden aangeboden dus veel geld kosten.
Een prima Scheerapparaat van €39,- De nep Philips met 3 koppen nu al 1½ oud en perfect werkend was afgeprijst via €29 naar €19,- dus dat komt ook voor.
Dus niet klagen als ze voorzichtig inkopen. Zo was de Elektrisch verstelbare lattenbodems ook half geld en daar hoor ik niemand over klagen....
Bij vreemde producten weet je nooit hoeveel je er kwijt kunt dus voorzichtig bestellen begrijp ik erg goed. Als extreem snel uitverkocht is de kans dat over enkele weken/maanden deze aanbieding terug komt met meer voorraad erg groot.
En inderdaad komen de meeste aanbiedingen een half jaar later of een jaar later weer terug. Heb zelf eens een jaar de folders bewaart en dan gekeken naar bepaalde leuke aanbiedingen, maar die komen dus inderdaad weer terug.Dus U kunt evn afwachten. En dan is het wel zaak om al vroeg daar te zijn anders is het misschien weer snel uitverkocht. En ook is het zo dat bepaalde aanbiedingen van de Aldi een tijdje later ook bij de Lidl te koop zijn.Is toch een soort familie bedrijf.
[quote=rurijk schreef op dinsdag 24 apr 2012, 15:27]Zoals zo veel bij reklame van de Aldi is dit toch weer een lokkertje met deze soort aanbiedingen is het groot schreeuwen met bijzonder weinig artikelen per filiaal.,Men kan toch niet van partij goederen spreken als er maar ca 5-6 per filiaal uit geleverd worden.
lezen is niet uw sterkste punt ? nergens staat of heeft gestaan dat dat er een partij goederen zou komen ! het enige dat in de folders staat is Op = Op !
overigens: de Aldi heeft dit toestel speciaal laten maken/leveren voor zichzelf, ze hebben er dus alle belang bij om er zoveel mogelijk van te verkopen. Dit was het 2e Wolfgang-toestel, er zouden er 3 komen. En hier in Alkmaar hadden ze ze gisteren nog...als u interesse heeft kan ik wel even gaan kijken?
Ook dezelfde ervaring bij Aldi gehad, het is eenvoudig op te lossen, als Aldi een reserveringsformulier standaard heeft en bij te weinig voorraad een aanbetaling vraagt voor vervolg bestellingen is het zo opgelost. Ik kan mij voorstellen dat Aldi geen voorraad wil overhouden. Heb contact gehad met de firma die de telefoons aan Aldi heeft geleverd en er komt waarschijnlijk een nieuwe zending, firma heet Ambiance Technology in Hilversum, allemaal bellen om interesse te tonen.
Bij elke aanbieding staat vermeld dat het kan voorkomen dat dit niet persé in elke aldi is te krijgen en dat de hoeveelheid per winkel beperkt kan zijn. Dit gebeurt echter niet alleen bij de aldi maar b ,v, ook het kruidvat Er is niets vreemd aan. Overigens zijn de echte grote aldi's als bij megastores rijk voorzien. Daar zal de zwaartekracht van de verkoop liggen
Als je voor een Zaterdagaanbieding op vrijdag naar de Aldi gaat krijg je vaak het artikel dan al mee. Ik zeg vaak want niet iedere verkoper is hetzelfde.
Charley Ik zou bij zulke apperaten (computer enz.) maar eens op de Medion.nl kijken, want meestal staat de Aldi Computer e/a bij hun op de site ook aangeboden.
aanbiedingen van ALDI liggen de avond van te voren al in de schappen en bij de cassieres !! ga 5 of 6 minuten voor sluiting's tijd naar binnen , dan heb je meer geluk om de aanbieding te pakken te krijgen !!!
Lidl heeft ook altijd van die acties. Ik was vanochtend extra vroeg opgestaan voor de electische Koelbox, lagen er nog zeker 10!! Dus deze winkel heeft er wel van geleerd en koopt dus meer in!
Spreek af met familie en vrienden ;neem een winkelwagen pak hem vol en rij naar de kassa en vraag om het aangebodene .Het antwoord is er niet meer en laat je kar vol staan bij de kassa. De volgende enz. enz .enz. wedden dat dit helpt !
Helaas is er geen enkele consumenten programma die hier nou eens duidelijkheid over geeft. Er staat wel ergens in de wet dat een winkel een ruime voorraad dient te hebben maar zolang er niets aan gedaan wordt kunnen winkels hier mee door blijven gaan. De telefoons zijn door de Aldi ingekocht bij een Nederlandse firma die deze in opdracht laat maken en het betreft dus geen kleine partij in koop de Aldi kan altijd meer er bij bestellen!. Maar er is ook goed nieuws, er komen nog twee modellen uit en ik zou zeggen van koop bij de Lidl een tent en ga bij de Aldi voor de deur liggen.....
Josia, Jij was het die dacht een roepende in de woestijn te zijn, wanneer je over de Kassa-website een oproep doet, om een I-Phone niet meer te kopen bij aldi.
Ik zal je eens iets vertellen: Voor mij hoeven ze hélemaal niét meer een I-Phone of Smart- Phone in de handel te brengen, bij wie ook. Dit, omdat fietsers ze misbruiken tijdens deelname van het verkeer!!
Daardoor rijden ze mensen aan, omdat ze zich meer concentreren op de I-Phone dan waarmee zij bezig zijn. De grote mond die nadien dan te horen is, omdat ze een aanrijding veroorzaken is van dien aard, dat ik denk: Wie denken ze dat ze zijn? Was er maar een wet, die er door kwam, dat ze die krengen niét meer tijdens het fietsen mochten gebruiken. Waarom wél een bon uitschrijven, bij automobilisten? Dus afschaffen die I-Phone's, Smart-phone's etc. en niét de Aldi beschuldigen van mismanagement.
[quote=reinald schreef op donderdag 26 apr 2012, 20:04]Opeens hebben we allemaal een smart phone nodig? Er is een aanbieding en bij iedereen brandt het geld in je broekzak! Het schijnt gewoon een noodzaak te zijn anders heb je niets te doen. Noem het maar mee willen doen met de massa.
Ook ik was met nog een persoon op 22 april een kwartier voor het opengaan van de winkel aanwezig. We waren maar met zijn tweeën en die persoon liep zijn smartphone toch mis. "we hebben er maar twee gekregen" was de verantwoording van de kassa-mevrouw. Ik had puur "geluk" hetgeen tot op heden idd zo lijkt te zijn. Het enige waar ik mijn twijfels bij heb gekregen is de kwaliteit van de accu. Als ik er niet mijn voordeel mee zou kunnen doen ivm mijn werkzaamheden als vrijwilliger, dan had ik hem zeker niet aangeschaft; het is in vergelijking met de gewone mobiel niet zo'n handig apparaat om bij je te dragen. Voor de over het algemeen goed functionerende Aldi garantie echter een aanschaf die me in die twee jaar, dat die garantieperiode duurt, het vertrouwen geeft om te concluderen dat ik geen miskoop heb gedaan; de vrije keuze van provider, het simlock vrije dus, is ook wel wat waard.Een abonnement heb ik wel op jaarbasis maar bij de huidige provider zijn er "goedkope" abonnementen mogelijk, We gaan het meemaken. Wellicht zijn er meerdere mensen die na drie weken al een conclusie kunnen trekken over deze aanschaf bij de Aldi cq Medion ? (medion ben ik ook al jaren mbt laptop etc mee vertrouwd)
En dan achteraf horen dat er wederom maar liefst 3 stuks per filiaal te koop waren? mij niet gezien Als ze mij (de consument) niet op een fatsoenlijke wijze in de verkoopadvertenties/ reclames informeren stop ik met hen van omzet te voorzien.
Het probleem zal altijd wel blijven voortwoekeren. Als de keten het maar kan aantonen dat het 'ruim' heeft ingekocht om 'geen broodje aap' in de folder/brochure te doen wekken: "blij maken met een dooie mus!"
Dus 1000 stuks inkopen voor 250 winkels mag wel doch niet ermee adverteren: 4 stuks per winkel. Wel een extreem voorbeeld ter illustratie.
Wat is er tegen een verkooptruc? Daar mensen lang niet meer alleen dat kopen wat zij nodig hebben (=voedsel) wordt het nodige inkomen met het verkopen van nieuwe producten vaak door het aankweken van nieuwe "behoeften" bepaald. Daar men niet met een honger naar al wat de markt mettertijd te bieden heeft gekregen geboren wordt is het zaak dat de honger ernaar op een andere manier aangewakkerd wordt.
Wanneer gaan wij als consument nu eens beseffen dat veel bedrijven alles bij elkaar liegen?
Dat elke bewering ook nooit consequenties voor een bedrijf heeft, hoe erg het bedrog ook is? Dat nooit iemand persoonlijk verantwoordelijk is voor de oplichting die ook geen oplichting genoemd mag worden maar een verkapte verkooptruc..? (is heus geen oplichting hoor als duizenden mensen voor jan lul naar de winkel gaan..) Dat het een "sport" is van bedrijven en commercie om een klant te misleiden / te bedriegen / op te lichten, zolang het maar niet te bekend wordt in de media?
Neen heh?! Dat vinden wij normale praktijken, het komt immers van een bedrijf af en dan kan je zulke dingen verwachten, wanneer iemand op persoonlijke titel zulke dingen uitvreet dan pas wordt hij afgemaakt / veroordeeld door anderen. Bedrijven niet, die hebben vrij spel.
[quote=zwemmer schreef op zaterdag 12 mei 2012, 13:41]Wat is er tegen een verkooptruc? Daar mensen lang niet meer alleen dat kopen wat zij nodig hebben (=voedsel) wordt het nodige inkomen met het verkopen van nieuwe producten vaak door het aankweken van nieuwe "behoeften" bepaald. Daar men niet met een honger naar al wat de markt mettertijd te bieden heeft gekregen geboren wordt is het zaak dat de honger ernaar op een andere manier aangewakkerd wordt.
Whahahaha, kom niet meer bij, wat een berg onzin. Idiote opmerking, hilarisch, lang geleden dat ik zo n onnozele reactie heb gelezen. En nou niet huilie huilie doen, het is niet persoonlijk bedoeld, iedereen die je achterlijke tekstjes zou lezen had hetzelfde getypt>>> een kip zonder kop!
[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 27 apr 2012, 23:13][quote=reinald schreef op donderdag 26 apr 2012, 20:04]Opeens hebben we allemaal een smart phone nodig? Er is een aanbieding en bij iedereen brandt het geld in je broekzak! Het schijnt gewoon een noodzaak te zijn anders heb je niets te doen. Noem het maar mee willen doen met de massa.
Jij hebt een pc dus doe je net zo goed mee met de massa....
[quote=zomerkoninkje schreef op zaterdag 12 mei 2012, 11:32]Het probleem zal altijd wel blijven voortwoekeren. Als de keten het maar kan aantonen dat het 'ruim' heeft ingekocht om 'geen broodje aap' in de folder/brochure te doen wekken: "blij maken met een dooie mus!"
Dus 1000 stuks inkopen voor 250 winkels mag wel doch niet ermee adverteren: 4 stuks per winkel. Wel een extreem voorbeeld ter illustratie.
Maar stel dat ze inderdaad maar 1000 stuks hebben die ze voor bijvoorbeeld 250 euro verkopen en 200 euro inkopen, dan maken ze in een half uurtje 50.000 euro winst. Voor het gemak even de BTW e.d. weggelaten; het gaat om het idee. Zelfs als ze maar 10 of 20 euro winst op een toestel maken draaien ze nog een "droomwinst" met dit soort acties.
Zeker als je bedenkt dat een gemiddelde supermartk ongeveer 1 miljoen jaaromzet draait met een marge van 2...3% (oftewel 20.000 .... 30.000 euro nettowinst). Dan zijn dit soort acties toch mooi de slagroom op de taart voor het bedrijf.
[quote=valkono schreef op donderdag 26 apr 2012, 17:51]Spreek af met familie en vrienden ;neem een winkelwagen pak hem vol en rij naar de kassa en vraag om het aangebodene .Het antwoord is er niet meer en laat je kar vol staan bij de kassa. De volgende enz. enz .enz. wedden dat dit helpt ! En wat schiet u daar mee op, u zit dan andere mensen voor de kas vast om geholpen te worden.
Blijkbaar had Aldi toch ergens nog wel een partijtje liggen. Deze week ging een nieuwgebouwde Aldi open en daar was de smartphone één van de openingsaanbiedingen. Mijn moeder kijkt vanuit haar woning op de ingang en zag een uur voor opening al mensen staan, maar toen zij laat in de middag ook een kijkje ging nemen, waren er nog steeds phones voorradig. Het kán dus wel.
je goed informeren en vergelijken, even wachten misschien en dan een goeie smartphone misschien tweede hands. type phones volgen elkaar snel op. je hebt altijd mensen die per se nieuwst v h nieuwste will, zelfs als de oude het nog doet relax vergelijk vraag na en sla toe, dan geniet van je nieuwe aankoop iedere dag olijfje3
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen. Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer