wo
door wouter1987 Nov 23, 2010 om 21:52
Computers & telefonie

Alice verhoogd bel tarieven

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag kreeg ik een mail van Alice, mijn internetprovider, en provider van vastbellen.

Voor nog geen 30 euro in de maand belde ik gratis naar alle normale vastnet nummers.

Vandaag kreeg ik een mail dat mijn factuur online beschikbaar was, ik dus inloggen op Alice Lounge.

Tot mijn grote verbazing lees ik dat de tarieven voor het vastnet bellen worden aangepast tot 10 cent per gesprek.

Dit vind ik erg veel voor een starttarief. En dan zeker gezien het feit dat mijn telefoon er regelmatig onder het bellen uitvalt. Dit zal waarschijnlijk komen doordat ze de wijkcentrale resetten.

Zou Alice deze absurde tariefsverhoging van al snel een tientje peer maand doorvoeren omdat mensen minder met service en 06 nummers bellen? verhoog dan gewoon het abonnement. Ik denk dat dit Alice wel veel leden gaat kosten.

Mijn vraag voor de experts is:

Mag een provider op deze wijze een wijziging in de voorwaarden kenbaar maken? Of moeten ze minimaal een mail sturen?

Ik ga er vanuit dat ik u voldoende heb geinformeerd.

Alvast bedankt voor uw antwoorden.

Met vriendelijke groeten,

Wouter

1068 6 Rapporteer

askjeeves
door askjeeves - Nov 23, 2010 om 22:35
134 Antwoorden / 3 Vragen

Nou het is nog steeds voor € 29,90 onbeperkt bellen...........kijk eens goed!

Wat je bedoeld is puur voor alice easy

stacey
door stacey - Nov 23, 2010 om 23:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Artikel 24. Wijziging van Algemene Voorwaarden

24.1 Alice heeft het recht de Algemene Voorwaarden te wijzigen.

24.2 Alice zal de wijzigingen schriftelijk (waaronder begrepen elektronisch) aan de Eindgebruiker bekend maken. Na deze bekendmaking zullen de gewijzigde voorwaarden gelden in de relatie tussen Alice en de Eindgebruiker vanaf de datum die door Alice wordt aangegeven.

24.3 Indien de Eindgebruiker een wijziging, zoals bedoeld onder 24.1, niet wenst te accepteren, heeft hij het recht de Overeenkomst kosteloos binnen 30 (dertig) dagen na bekendmaking op te zeggen tegen de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden. Opzegging is echter alleen toegestaan specifiek indien de betreffende wijziging(en) betrekking heeft op de Dienst zoals afgenomen door de Eindgebruiker---AV

wo
door wouter1987 - Nov 24, 2010 om 15:30
12 Antwoorden / 3 Vragen

Dat klopt Stacey.

Het gaat mij erom dat Alice niet de moeite heeft genomen om er een mailtje aan te wagen.

Als ik het 30 werkdagen van te voren had geweten, dan had ik op tijd een andere provider kunnen regelen. Nu kan dat pas in januari omdat er tijd nodig is om het administratief te regelen.

Met vriendelijke groeten,

Wouter

stacey
door stacey - Nov 24, 2010 om 15:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Kosteloos wijzigen of opzeggen
De tariefwijziging geeft Alice klanten het recht om het abonnement kosteloos te wijzigen of te beëindigen. Dit dient voor 1 december a.s. te gebeuren. De nieuwe tarieven welke ingaan op1 december zijn vandaag ingevoerd op onze vergelijkingssites.--Info

Andere provider zal nog wel lukken, niet als je nummerbehoud wilt, anders een prepaid tijdelijk.......of afhankelijk van je contract heb je wellicht opzegtermijn van een maand dus kun je in dat geval ook iets later opstappen.
Dacht dat ze contracten voor onbepaalde tijd met opzegtermijn van maand hanteerden bij Alice ?

wo
door wouter1987 - Nov 24, 2010 om 15:55
12 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil wel graag mijn vaste nummer behouden, maar Alice heeft al toegezegd hieraan wel mee te werken.

invalide
door invalide - Nov 24, 2010 om 16:50
787 Antwoorden / 5 Vragen

Net als KPN gaan vele providers nu de tarieven aanpassen want na jarenlang zonder of weinig winst hopen ze nu te verdienen dus welke is nu goedkoper?

Omdat de concurrentie is afgenomen kunnen ze dit soort verhogingen doorvoeren tot er weer een stunt firma als nieuweling in de markt komt.