brenda99
door brenda99 Nov 14, 2008 om 01:38
Computers & telefonie

Alle documenten kwijt !

Ben al mijn documenten kwijt. Ik weet niet of het toeval is dat dit is gebeurd na het installeren van een (autom.) update. Op de andere gebruikersaccounts op de PC zijn ze nog wel aanwezig. Moet wel vermelden dat we de laatste tijd veel problemen hebben met de computer, zoals o.a. het plotseling uitvallen van de computer; schijfcontrole bij opstarten computer; regelmatig de vermelding dat er te weinig virtueel geheugen is en gisteren de melding dat een bep.bestand beschadigd is. Zou er sprake kunnen zijn van een virus of is er misschien een andere oorzaak?  Wie weet hoe ik de documenten weer terugkrijg ??

1151 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 05:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik op 'Deze computer'/kies lokaal station C/klik met rechtermuisknop op eigenschappen en kijk eens hoeveel ruimte (kleur paars) er nog is op de harde schijf en meld dat hier even.

Klik met rechtermuisknop op 'Deze computer'/klik op: eigenschappen. Welke gegevens staan er achter kloksnelheid? (Vermoed 256MB of 512MB)

Als er 256MB staat kun je het virtueel geheugen zetten op 384MB; staat er 512MB dan op 768MB. Gebruik voor begingrootte en maximum dezelfde waarde.

Virtueel geheugen aanpassen: Configuratiescherm/Systeem/Geavanceerd/Visuele effecten/ Instellingen/Geavanceerd/Virtueel geheugen/wijzigen. Klik aan: aangepaste grootte en zet daar dus of 384 of 768 en klik hierna op: instellen.

Het is wel verstandig het RAM geheugen (is dus niet het virtueel geheugen) uit te breiden naar 1024MB. Dan zal de p.c. stukken beter draaien.

Verder zie ik dat je p.c. als 2,5 jaar oud is: is deze ooit open gemaakt om hem stofvrij te maken?

Vraag voor uitbreiding geheugen en p.c. stofvrij maken hulp van iemand die er verstand van heeft.

Welk bestand is er beschadigd? Voor een goed antwoord is dit belangrijk om te weten.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb eerst nog een tegenvraag: na welke update gebeurde het en zijn er op Google al meldingen van soortgelijke nare consequenties?

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oorzaak kan ook zijn dat de schijf te vol is er moet voor XP in het algemeen 10 GB vrij zijn voor het goed werken van het programma. En als de schijf vol is kan het gebeuren bij update dat de zaak crasht

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om files te recuveren gebruik ik Recuva (www.recuva.com) (is gratis,  o.a. nederlandstalig en eenvoudig te gebruiken).

Ik zou de bestanden zo snel mogelijk proberen terug te halen anders worden ze overschreven door andere bestanden.

Suc6.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn herstel programma’s maar deze zijn vrij duur. Ik raad aan naar een IT bedrijf te gaan en in het vervolg 3 back-ups te maken de sticks willen ook nog geregeld onleesbaar worden. Bovendien kan je dat automatische doen via werkmap of via het andere programma wat je onder bureau accessoires bevind. IT bedrijf kost wat maar zij zijn instaat ook het beschadigde bestand te herstellen. Ik schat ongeveer 2 uur werk tijd. Verder kan je ook de installatie CD gebruiken optie herstellen maar dit is ook link omdat het voor komt dat je gegevens als nog verliest. Het is verstandig dan meteen ook je schijf op te delen in twee gedeeltes. Dan zijn je gegevens altijd nog onder dos te benaderen.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kan met pcinspector verloren files weer terug halen

het progamma is gratis en werkt grondig

http://www.pcinspector.de/default.htm?Language=46

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Misschien kun je probern je computer met systeemherstel naar een paar dagen geleden te zetten. Je moet dan eerst naar:alle Programma's, bureauassesoirs, systeemwerkset, systeemherstel. Succes, Netty.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Brenda

Het lijkt mij erg stug dat ze verdwenen zijn.
Het punt is dat Windows ze niet meer kan vinden.

Zoek ze eens handmatig op:

Start > Deze computer > Lokaal station C: > Documents and Settings > Gebruikersnaam > Mijn documenten

Als ze daar staan trek dan weer even aan de bel .......

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze daar niet te vinden zijn zoek dan ook eens - indien aanwezig -
op lokaal station D: of daar een map Mijn documenten staat.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo birdies,

Heb nagekeken wat de zgn. kloksnelheid is, namelijk: 1,81 GHz, 192 MB.  Dus daarom mijn vraag:  wat moet er dan worden ingevuld bij het uitbreiden van het virtueel geheugen ?

En verder zou ik nog willen weten hoe je het RAMgeheugen aanpast?

De computer is overigens 2 weken geleden stofvrij gemaakt.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb systeemherstel gedaan, maar computer geeft aan dat er geen wijzigingen zijn aangetroffen op de computer.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je raad opgvolgd, maar geen documenten gevonden !

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

om je virtuele geheugen aan te passen in XP doe je het volgende:
 Deze computer->rchtermuisknop:eigenschappen-.tab:geavanceerd->kader:prestaties  ->knop:instellingen->tab:geavanceerd->kader:virtueel geheugen:knop:wijzigen

In het kader wisselbestandsgrootte is het het  beste om "Door het systeem beheerde grootte" te selecteren. Daarmee wordt die zgn "swapfile" naar behoefte van het systeem aangepast.

Ik denk niet dat de echte geheugenchips nu al uitgebreid moeten worden

suc6

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

Al geprobeerd een document op naam terug te vinden? Dat kunt u evt. proberen via zoeken. U weet vast wel hoe één van de documenten heette. Maar ik ben bang dat de vorige raadgevers gelijk hebben en dat u een PC dokter zal moeten bezoeken om de documenten terug te halen uit de duisternis van uw harde schijf.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer lastig als u belangrijke documenten/foto's/muziek of andere persoonlijke dingen die u graag wil bewaren kwijt raakt.
Als u deze niet kwijt wil raken maak dan regelmatig een kopie van de map waar deze bestanden in staan.
Op een DVD (RW) kan je meer dan 4,5 GB kwijt, kost weinig en kan je als je deze goed bewaart (geen stof ! geen krassen !) vele malen te gebruiken.
Anders een externe harde schijf gebruiken.
Beslist doen als uw computer kuren vertoont !
U schrijft dat onder andere user accounts ze nog wel aanwezig zijn, uw eigen documenten of van andere gebruikers ? (dan zijn uw bestanden toch niet weg ?)
Laat de computer er zelf naar zoeken (met de verkenner), bijvoorbeeld *.DOC als het MS-word bestanden zijn.
Zorg dat u zoekt op alle harde schijven en onder zoeken onder de geavanceerde opties het volgende aangevinkt staat:
Zoeken in systeemmappen.
Zoeken in verborgen bestanden en mappen.
Zoeken in submappen.
Als ze er nog zijn dan moet u ze normaal gesproken kunnen vinden.
Als u een bestand gevonden heeft wat u zoekt dan kunt u op de naam klikken met de rechter muisknop en kiezen voor: Bijbehorende map openen.
U kunt dan kijken of hier uw andere documenten die u kwijt was ook allemaal in deze map staan.

Het is ook handig (als u alles in de verkenner wil zien) onder Extra / mapopties / weergave, de volgende opties te gebruiken:
Extensies voor bekende bestanden verbergen - vinkje uit.
en bijna onderaan:
Verborgen bestanden en mappen weergeven - rondje selecteren.
en eventueel (bijna bovenaan) :
Beveiligde besturingsssytembestanden verbergen - vinkje uit.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek zo'n pcdoctor eventueel via http://www.zoekcomputerhulp.nl

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

NOOIT je installatie-cd gebruiken om verloren documenten terug te
halen! Inderdaad vanwege het genoemde risico: als je per abuis een
verkeerde actie kiest, dan ben je die gegevens dus echt kwijt!

Het opdelen van je schijf in twee partities heeft niet tot gevolg dat je je gegevens onder dos zou kunnen benaderen; dat heeft namelijk te maken met het bestandssysteem waarmee een partitie is geformatteerd: NTFS is eigenlijk de 2000/XP/Vista-standaard, met name vanwege de veel betere beveiligingsmogelijkheden. FAT32 is een systeem dat inderdaad ook nog vanuit dos te lezen is. Maar dat kan ook op een systeem met slechts één harddisk-partitie.

Het is overigens goed om regelmatig backups te maken van je documenten.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2008 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit je beschrijving lijkt het mij een systeem dat zo langzamerhand aardig "volgelopen" is. Het beste lijkt mij om in zo'n geval - als u dat zelf niet kunt - een goede computerreparateur ernaar te laten kijken en eventueel een herinstallatie uit te laten voeren. Vraag dan wel om een goede backup van de documenten, etc.

Wilt u zelf nog op zoek naar de verloren documenten, kijk dan eens op www.snapfiles.com via onderstaande link naar het programmaatje

undelete plus

Hiermee zijn ook verwijderde bestanden op te sporen en te herstellen, voor zover mogelijk.

Ik hoop dat het allemaal goed komt!

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het tekort aan virtuele ruimte wordt m.i. veroorzaakt door de harde grens van 192mb die gesteld is. Vandaar mijn advies om dit op automatisch te zetten.(zie elders op deze pagina)

Bij een volle schijf wordt een melding "schijf vol"gegeven en wordt niet de pc herstart. Je krijgt gelegenheid om ruimte te maken.

Verder heb ik kennelijk2 antwoorden van brenda gemist. Welk bestand is beschadigd en hoeveel vrije schijfruimte is er nog op de harddisk? Op dit moment sluit ik niet uit dat er een fout in het filesysteem zit, of dat er een "bad spot"is ontstaan

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

.. even nadenkend nog het volgende. De 192mb (restgeheugen) moet inderdaad opgekrikt worden voor XP; ga naar 1Gb. Het getal in mijn vorige antwoord is dus helaas niet correct. En, om dat te realiseren moet de pc open en moeten er geheugenchips bijgeplaatst worden. Als er niet genoeg ruimte is (onwaarschijnlijk) kun (moet) je het vervangen. Toch moet ook de bovengrens van het virtuele geheugen af om ruimte te geven aan groter operaties zoals het installeren van updates terwijl je bezig bent.

That's it for now

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je geeft aan dat je onder een ander account de bestanden wel kunt zien, misschien helpt het als je die bestanden naar een ander opslagmedia kopieert (dvd/ usb-stick) en daarna die bestanden daar verwijdert.

Daarna inlogt onder je eigen account en daar de bestanden weer naar toekopieert. (kijk wel even als je de bestanden onder het andere account ook wodt gebruikt of ze daar dan nog wel te zien zijn.

Het is namelijk ook mogelijk dat er bebaalde mappen alleen toegang hebben onder een bepaalt account of dat de verborgen bestanden niet weergegeven worden. (maar dat zijn dingen die je meestal zelf instelt)

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de harde schijf van je PC vol loopt raak je nog geen bestanden kwijt. Probeer inderdaad eens naar een bestand te zoeken en laat dan heel je computer nalopen. Staan je bestanden ook niet per ongeluk in de prullebak ?

Je hebt blijkbaar geen backup van je PC. Voordat je verder gaat proberen maak dan eerst een backup voordat anderen ook gegevens kwijtraken.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2008 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer te zoeken naar (letterlijk overnemen) *.DOC
Je zult ze dan zeker vinden. verder kun je nog proberen bij Mapopties, Verborgen Bestanden Weergeven aan te vinken.
Bij de weg: al eens in de prullenbak gekeken??? Je weet maar nooit...