redrose
door redrose Apr 9, 2014 om 13:55
Computers & telefonie

Allemaal +jes

Hallo,
als ik mail wil schrijven krijg ik om te beginnen allemaal +++++, die moet ik dan weer verwijderen en soms lukt het om mail te schrijven.
Ook als ik iets wil zoeken en ik tik een woord in begint het steeds met +++++++, soms een hele rij en is moeilijk te stoppen.
Er heeft een virus in gezeten, maar is met hulp van teamviewer, dat was iemand van de Eset nod 32 verwijderd.
Weet iemand wat dit kan betekenen en hoe ik moet handelen om dit goed te krijgen.
Alle stuurprogramma,s zijn in orde.

883 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2014 om 14:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo redrose,

Raar.
Scan eens met MBAM
Om welk mailprogram gaat het?

Suc6

redrose
door redrose - Apr 9, 2014 om 15:37
64 Antwoorden / 12 Vragen

Edrick3, ik heb gescand, er zaten bijna 300 mailware in. Ik had ook met Hittman pro gescand, daar kwam het virus uit, en wat coockie,s, dat was verwijderd.
Maar nu kan ik mijn startpagina niet meer veranderen, had startnederland en dat is veranderd, kan bij internetopties wel veranderen maar doet niks meer.
Mijn mailprog. is Incredimail, had deze er al afgehaald, maar alles bleef zo, die ++++++.
Nu ook nog.
Ik denk dat er niks anders opzit dan mijn comp. naar fabrieksinst. te doen.
Bedankt voor reactie.
Als u misschien nog een andere tip voor mij hebt, graag.

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2014 om 18:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer nog eens een scan met de AdwCleaner: klik hier (download Bleeping computer) en/of nog eens met Mbam (eerst updaten) losgekoppeld van het internet, of doe dat eens in de veilige modus.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 10, 2014 om 08:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is je huidige startpagina?

redrose
door redrose - Apr 10, 2014 om 16:33
64 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb nu in veilige modus met de Mbam gescand, zat weer wat in en alles is verwijderd.
Nu krijg ik weer mail en weer allemaal die ++++.
Krijg regelmatig mail van iemand die een virus stuurt, die doet net alsof het van Eset komt, moet zg. wat openen maar ik mag niet op de mail reageren, nou zie je zo dat dat niet van Eset komt.
Startpagina is Google chroom, er zit nog wel IE explorer op maar gebruik die eigenlijk niet meer.
Mailprogramma is Incredimail, had ik verwijderd en weer opgezet. (ik vind dit gewoon een fijn programma), maar als het niet anders kan moet ik het toch weer verwijderen.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2014 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@redrose,

Het gaat blijkbaar om een laptop (maar dit terzijde).

.....Startpagina is Google chroom, er zit nog wel IE explorer op maar gebruik die eigenlijk niet meer......
Spraakverwarring?
Google chrome is een webbrowser, net zoals IE.
Je bedoelt dat je - met Chrome als browser - google als startpagina hebt ingesteld?
Dus dan krijg je bij opstarten DIT te zien?

.....Krijg regelmatig mail van iemand die een virus stuurt, die doet net alsof het van Eset komt, moet zg. wat openen maar ik mag niet op de mail reageren, nou zie je zo dat dat niet van Eset komt......
Dan zou ik deze afzender BLOKKEREN.
(Incredimail - hulpmiddelen - geblokkeerde afzenders ???; of rechts op klikken en kiezen voor Blokkeren? weet het niet meer precies>>>))

De AdwCleaner z'n werk laten doen?

Suc6

redrose
door redrose - Apr 10, 2014 om 19:50
64 Antwoorden / 12 Vragen

Edrick3, ik blokkeer al de hele week van deze persoon, hij komt wel steeds met een ander adres.
Ik zit nu op laptop, mijn comp. doet nog weinig, internet krijg ik niet meer.
Ik wil nu wel terug naar hoe ik hem kocht, dat lukt mij ook al niet.
Ben hier nu al bij de hele week mee bezig, de neiging om hem het raam uit te gooien komt regelmatig bij me op.Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn comp. terug moet zetten, ik heb geen cd erbij gekregen.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2014 om 20:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@redrose,

Er is blijkbaar van alles aan de hand met je computer.
Vraag me af of dat met 'teamviewer' wel allemaal goed gegaan is.

......k wil nu wel terug naar hoe ik hem kocht, dat lukt mij ook al niet......
Voor een computer betekent dat een 'schone installatie', maar als je geen installatie- schijfje hebt .......
Om welk besturingssysteem gaat het?
In een compu-zaak kunnen ze de boel wel opnieuw voor je installeren, maar je hebt kans dat je dan ook opnieuw voor Windows moet betalen.
Heb je het stickertje met de streepjescode nog op je computer zitten?

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2014 om 20:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@redrose,

Als je mocht besluiten de compu weg te brengen kun je ook eerst nog proberen of het helpt als je systeemherstel toepast met een datum toen alles nog wel werkte (al loop je dan de kans dat dat 'virus' weer verschijnt aangezien ik niet kan beoordelen wat er met teamviewer gebeurd is, maar dat kam je dan wel weer weghalen met MBAM o.i.d.)

redrose
door redrose - Apr 10, 2014 om 23:29
64 Antwoorden / 12 Vragen

Edrick3, ik heb de sticker op mijn computer, nu staat er weer dat ik mis: Volume Shadow Copy-Service.
Systeemherstel heb ik al paar keer gedaan. maar dat helpt niet, kom inderdaad steeds weer bij hetzelfde, virus? uit.

En mijn internet doet al helemaal niks meer, kan er gewoon niet opkomen.
Ik heb teamviewer al eraf gehaald, was geen succes lijkt me.
En vandaag lag alles plat, UPC is bezig hier in de wijk, gister al en morgen ook nog, de hele dag, maar daar kan het niet aan liggen denk ik, ik loop al de hele week te sukkelen met computer.

aurora1
door aurora1 - Apr 11, 2014 om 02:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft scannen met de AdwCleaner niets opgeleverd?
Had je al eens foutcontrole met repair geprobeerd? Duurt lang en mag je niet onderbreken. Mogelijk moet je na het aanvinken van foutcontrole de pc opnieuw opstarten.

Kijk anders eens of je op of via deze site verder kunt komen: klik hier. Als je op de blauwe regels klikt dan is er weer verdere informatie te lezen.
Mogelijk kun je daar ook een oplossing voor het netwerkprobleem vinden.
Misschien valt te overwegen om de laatst bekende configuratie te gebruiken of een systeembackup terug te zetten, of e.e.a. terug te zetten naar de fabrieksinstellingen als je de cd's hebt.
Ik zou wel eerst een back-up van mappen e.d. op een externe schijf zetten mocht je dat nog niet hebben gedaan.
Zoek op internet anders ook nog op de melding over Shadow Copy Volume, staat daar ook een foutcode bij? Zoek dan ook nog op die foutcode.

crewmember
door crewmember - Apr 11, 2014 om 10:21
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Als je zoveel malware en virussen vind kan je beter gewoon je pc opnieuw installeren inderdaad.

En nooit meer mailjes openen die je niet vertrouwd. Niet van Je bank, Niet van Eset niks.
En als je er een opent NIET OP DE LINKS KLIKKEN!

Welke Windows versie heb je? Dan kan ik opzoeken wat de mogelijkheden zijn om hem met de code op die sticker opnieuw te installeren.

redrose
door redrose - Apr 11, 2014 om 14:42
64 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo crewmember,
op het etiketje staat o.a. de productsleutel, windows 7 of ik dat goed zeg weet ik niet, maar ik heb helemaal geen internet meer, het lijkt wel of er iedere keer weer iets vanaf gaat, mijn cd speler draait niet, ik wil hem wel naar fabrieksinstelling hebben maar er lukt me niks meer.
Ik zit nu op laptop van man, die doet er niks meer mee, heb daar mijn emailadres opgezet, kan nu post ontvangen.
Ik ben al wat ouder dus veel verstand heb ik niet hiervan (67), en hoop dat je begrijpt als ik iets niet begrijp????

crewmember
door crewmember - Apr 11, 2014 om 14:54
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=redrose schreef op vrijdag 11 apr 2014, 14:42]Hallo crewmember,
op het etiketje staat o.a. de productsleutel, windows 7 of ik dat goed zeg weet ik niet, maar ik heb helemaal geen internet meer, het lijkt wel of er iedere keer weer iets vanaf gaat, mijn cd speler draait niet, ik wil hem wel naar fabrieksinstelling hebben maar er lukt me niks meer.
Ik zit nu op laptop van man, die doet er niks meer mee, heb daar mijn emailadres opgezet, kan nu post ontvangen.
Ik ben al wat ouder dus veel verstand heb ik niet hiervan (67), en hoop dat je begrijpt als ik iets niet begrijp????

Als je de pc hebt gekocht met Windows 7 er al op dan staat een backup bestand op je harde schijf.
Hiermee kan je je hele pc opnieuw installeren. (dus opnieuw windows 7 er op zetten)
LET OP: Alles wat je op je PC hebt staan (foto's e.d. wordt dan verwijderd) sla deze op!

Eventueel heb je iemand in de buurt die wat meer computer kennis heeft die dit voor je kan doen?

Je kan dit herinstallatie uitvoeren door:
-Naar start linksonder in het scherm te gaan.
-Configuratiescherm klikken
-Systeemherstel
-Geavanceerde Herstelmethode
-De fabrieksinstellingen van uw computer herstellen.

Let op dit duurt lang! En je hebt eventueel de code op die sticker nodig. (Dacht het niet)

Mocht je windows 7 los hebben geïnstalleerd op deze pc. (Bijvoorbeeld een upgrade van XP of Vista dan werkt het weer anders, ik laat wel weten hoe als dat het geval is.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 11, 2014 om 15:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zou het advies van crewmember niet opvolgen. Kies voor een schone installatie van Windows7.
'Tover' ergens 'n juiste OEM versie vandaan en gebruik jouw serienummer.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 11, 2014 om 15:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Neemt overigens slechts 20 minuutjes in beslag.

crewmember
door crewmember - Apr 11, 2014 om 15:18
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 11 apr 2014, 15:09]Zou het advies van crewmember niet opvolgen. Kies voor een schone installatie van Windows7.
'Tover' ergens 'n juiste OEM versie vandaan en gebruik jouw serienummer.
Goed advies, toveren. Heeft ze echt wat aan. Geef dan op zn minst een tutorial over hoe je een bootable USB kan maken.

Hoewel dit inderdaad de betere oplossing is leek met dit niet handig omdat je dan ook meteen al je drivers e.d. kwijt bent. Die dan door iemand met weinig verstand van computers weer opgezocht en geïnstalleerd moeten worden.

Verder wordt bij terug naar fabrieksinstellingen ook alles verwijderd.

redrose
door redrose - Apr 11, 2014 om 19:15
64 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo allemaal
ik hou steeds minder over, wordt ook allemaal erger, heb UPC om raad gevraagd, of ze me konden helpen met internet, dat is er ook vanaf, maar omdat laptop het wel doet kunnen ze niks voor mij doen.
Heb student aan huis gebeld, die nemen maandag contact met mij op, het is nl. zo druk, met omzetten van Wind.XP.
Ik hoop dat dat lukt, en wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken.
groeten van redrose