jammerlaan
door jammerlaan Dec 16, 2010 om 10:49
Computers & telefonie

Alternate of alternooitniet?

Beste mensen,

Het lijkt erop dat Alternate uit Ridderkerk het woord service niet kent. Bij het aankopen van een artikel wat niet goed is wordt doodleuk gezegd dat er niet geruild wordt. Zeker niet met zakelijke klanten.

Als hier dan over belt wordt je ook nog op een behoorlijk botte manier te woord gestaan. Escaleren heeft geen zin want een chef kan je niet aan de lijn krijgen want die staan nooit klanten te woord. Mijn collega die daar was om een artikel te ruilen zag de ene na de andere klant ook kwaad weglopen om diverse non-service gerichte redenen.

Ook op de diverse forums op het internet kom je de nodige slechte recensies tegen omtrent dit onderwerp.

Wat is jullie ervaring?

1909 16 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 16, 2010 om 11:34
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ligt eraan wat er aan mankeert, ruilen is Geen recht en indien iets stuk is kunnen ze kiezen voor repareren ipv (om)ruilen, dat mag.
Wil je het ruilen omdat het je toch niet aanstaat dan heb je daartoe Geen Recht als winkelier die service Niet biedt...............dat zijn ze namelijk niet verplicht.
In een Winkel geldt Koop=Koop

vladja
door vladja - Dec 16, 2010 om 12:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Zeker niet met zakelijke klanten.

Die kunnen geen beroep doen op consumentenbescherming.

Overigens toen ik eens wilde kijken op de site van deze firma, liep mijn computer vast.

Vladja

jammerlaan
door jammerlaan - Dec 16, 2010 om 12:28
7 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=vladja schreef op donderdag 16 dec 2010, 12:02]Zeker niet met zakelijke klanten.

Die kunnen geen beroep doen op consumentenbescherming.

Overigens toen ik eens wilde kijken op de site van deze firma, liep mijn computer vast.

Vladja

Haha dat zegt al genoeg! ;-)

@Stacey,

Volgens mij werkt het zo niet, bij deur aan deur verkoop heb je ook 7 dagen bedenk tijd. En buiten dat, een zelf respecterend bedrijf neemt zoiets terug en bied toch op zijn minst aan om dan het juiste product te kopen. In veel gevallen is het nm niet altijd duidelijk en 00% zeker of je wel het juiste product hebt.
Maar goed, Alternooitniet vind geld belangrijker dan service, dus ze hebben met die 30 euro nu al een klant verloren.

pino123
door pino123 - Dec 16, 2010 om 13:02
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat er vaak om bij Alternate dat er een hoop producten 'ondefinieerbaar' kapot gaan. Mensen installeren diverse onderdelen in hun computer zonder te weten hoe ze dat moeten doen. Hierdoor ontstaat er snel schade; mensen gaan dan terug en zeggen dat het onderdeel kapot is en dat zij niets hebben gedaan.... Dat daar nu helaas de goedwillende klanten altijd de dupe van zijn.....

Het gaat om dit zinnetje:

In ieder geval geldt:
Bouw alleen zelf componenten in, als u zeker weet hoe u dit moet doen. Bij elk van de hierboven omschreven defecten vervalt onherroepelijk de garantie.

En die bovenstaande defecten, daar kan alles onder vallen.

Zelf bestel ik vaak bij Alternate, alle onderdelen doen het prima, ik heb dan ook dit nog niet meegemaakt, maar op meerdere Fora hoor je deze klachten.

jammerlaan
door jammerlaan - Dec 16, 2010 om 13:50
7 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 16 dec 2010, 13:02]Het gaat er vaak om bij Alternate dat er een hoop producten 'ondefinieerbaar' kapot gaan. Mensen installeren diverse onderdelen in hun computer zonder te weten hoe ze dat moeten doen. Hierdoor ontstaat er snel schade; mensen gaan dan terug en zeggen dat het onderdeel kapot is en dat zij niets hebben gedaan.... Dat daar nu helaas de goedwillende klanten altijd de dupe van zijn.....

Het gaat om dit zinnetje:

In ieder geval geldt:
Bouw alleen zelf componenten in, als u zeker weet hoe u dit moet doen. Bij elk van de hierboven omschreven defecten vervalt onherroepelijk de garantie.

En die bovenstaande defecten, daar kan alles onder vallen.

Zelf bestel ik vaak bij Alternate, alle onderdelen doen het prima, ik heb dan ook dit nog niet meegemaakt, maar op meerdere Fora hoor je deze klachten.

@Pino,

In dit geval ging het om een shelf voor een 19 inch rack. Deze was te groot en paste niet. Daar kan je vrij weinig fout aan doen denk ik toch? Maar toch verkocht is verkocht. Met zo een beleid win je geen klanten. In elk geval staat Alternooitniet bij mij op de zwarte lijst. Geen service = geen klant. Het zelfde geldt ook voor Medion......het is niet voor niets dat die producten zo "goedkoop" zijn.

stacey
door stacey - Dec 16, 2010 om 14:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jammerlaan schreef op donderdag 16 dec 2010, 12:28][quote]
@Stacey,
Volgens mij werkt het zo niet, bij deur aan deur verkoop heb je ook 7 dagen bedenk tijd. En buiten dat, een zelf respecterend bedrijf neemt zoiets terug en bied toch op zijn minst aan om dan het juiste product te kopen. In veel gevallen is het nm niet altijd duidelijk en 00% zeker of je wel het juiste product hebt.

Nou dat heb je dan verkeerd gedacht, want zo werkt het Namelijk Wel bij een aankoop in een winkel............

--Koop is koop. Dat betekent dat als u te kennen geeft iets te willen kopen u er aan vast zit.
Bij de meeste winkels doet men in de praktijk niet moeilijk als u iets wilt ruilen of zelfs terugbrengen, maar dat is niet bij alle aankopen het geval.--- Consuwijzer

Je moet je dus gewoon goed informeren alvorens iets te kopen in een winkel...

Voor de bedenktijd van 7 dagen zijn er ook regels en uitsluitingen overigens, nodig jij bv iemand zelf uit en koop je dan wat, dan zit je er ook aan vast......

birdies
door birdies - Dec 16, 2010 om 15:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Bij het aankopen van een artikel wat niet goed is wordt doodleuk gezegd dat er niet geruild wordt. .......

Dat recht hebben ze als je zelf het verkeerde artikel hebt besteld. Of het goede service is? Daar staan ze ook niet echt om bekend, zie tweakers.net

......Overigens toen ik eens wilde kijken op de site van deze firma, liep mijn computer vast. .....

Er is niets mis met de site van Alternate.

pino123
door pino123 - Dec 17, 2010 om 22:06
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=jammerlaan schreef op donderdag 16 dec 2010, 13:50][quote=pino123 schreef op donderdag 16 dec 2010, 13:02]Het gaat er vaak om bij Alternate dat er een hoop producten 'ondefinieerbaar' kapot gaan. Mensen installeren diverse onderdelen in hun computer zonder te weten hoe ze dat moeten doen. Hierdoor ontstaat er snel schade; mensen gaan dan terug en zeggen dat het onderdeel kapot is en dat zij niets hebben gedaan.... Dat daar nu helaas de goedwillende klanten altijd de dupe van zijn.....

Het gaat om dit zinnetje:

In ieder geval geldt:
Bouw alleen zelf componenten in, als u zeker weet hoe u dit moet doen. Bij elk van de hierboven omschreven defecten vervalt onherroepelijk de garantie.

En die bovenstaande defecten, daar kan alles onder vallen.

Zelf bestel ik vaak bij Alternate, alle onderdelen doen het prima, ik heb dan ook dit nog niet meegemaakt, maar op meerdere Fora hoor je deze klachten.

@Pino,

In dit geval ging het om een shelf voor een 19 inch rack. Deze was te groot en paste niet. Daar kan je vrij weinig fout aan doen denk ik toch? Maar toch verkocht is verkocht. Met zo een beleid win je geen klanten. In elk geval staat Alternooitniet bij mij op de zwarte lijst. Geen service = geen klant. Het zelfde geldt ook voor Medion......het is niet voor niets dat die producten zo "goedkoop" zijn.

Helaas kan je er wel wat aan doen, aangezien het ene 19inch rack de andere niet is. Zelf heb ik dat ook meegemaakt, dat een Dell 19inch server een ander rack nodig heeft dan een HP..... Wel kinderachtig dat jet het niet mag omruilen hoor. Is het nu iets wat je hebt ingebouwd en gebruikt is geweest, ik denk wel dat ze bang zijn voor gebruikerssporen... Maar dit kunnen ze achteraf ook bekijken....

f.weele
door f.weele - Dec 19, 2010 om 15:12
1085 Antwoorden / 27 Vragen

wat opvalt is dat de negatieve berichtgevingen meestal gaan over bedrijven
als in dit geval Alternate, Medion, MediaMarkt en Saturn met een slechte danwel
botte afhandeling van servicevragen. Het zijn dochterbedrijven van grote duitse concerns. Zou daar het probleem zitten?
m.vr.gr.

pino123
door pino123 - Dec 19, 2010 om 16:08
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ergens moeten de goedkope prijzen vandaan komen.... Dat houdt in vaak goedkoop personeel (weinig opleiding bedrijfsmatig, vaak bijbaantjes). Slechte ondersteuning/klantenservice..... Dat heeft weinig te maken met Duitse concerns, maar met onze eigen portemonnee! We willen de spullen zo goedkoop mogelijk (zegt niets over de spullen zelf).

erik008
door erik008 - Dec 19, 2010 om 16:13
1401 Antwoorden / 25 Vragen

De reactie ken ik van meer computer winkels.

"Het product is goed en voldoet aan de specificaties.
U hebt het fout ingeschat, daardoor voldoet het product niet aan uw verwachtingen."

invalide
door invalide - Dec 19, 2010 om 21:10
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb zeer goede ervaringen, ga het ophalen en gelijk monteren of testen zodat ik niet 2x moet rijden.
Ik combineer het altijd met familie bezoek maar voor online klanten is het lastiger te bewijzen dat het niet goed is.

Maar ik weet dat vele fouten maken en dan denken dat het product niet goed was zoals zonder handschoenen onderdelen pakken, gaat meestal goed maar soms is statische elektriciteit voldoende om het kapot te maken....

Als ik ze dan uit mijn zak kan halen en op de balie leg zien ze dat ik meer weet en krijg ik nieuwe of als niet meer op voorraad geld terug zonder enige problemen.
Dus ook zij geven in Ridderkerk wel goede service.

sa
door sacrebleu - Dec 22, 2010 om 14:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jammerlaan schreef op donderdag 16 dec 2010, 12:28][quote=vladja schreef op donderdag 16 dec 2010, 12:02]Zeker niet met zakelijke klanten.

Die kunnen geen beroep doen op consumentenbescherming.

Overigens toen ik eens wilde kijken op de site van deze firma, liep mijn computer vast.

Vladja

Er zijn een paar dingen waar u zich op beroept waar u géén recht op heeft.

Als zakelijke 'shoppert' heeft u zelf de onderzoeksplicht, kortom u dient zelf te onderzoeken of de onderdelen passen of dat hetgeen wat u koop daadwerkelijk het product is wat u nodig heeft.

U kunt als bedrijf niet genieten van consumentenregelingen.

De regeling "Deur-aan-Deur"-verkoop en de 7 (werk)dagen bedenktijd valt onder de "Colportagewet" en is alleen geldig als een persoon of bedrijf iets verkoopt bij uw voordeur, niet als u in een winkel zelf iets koopt, gewoonweg omdat u in de winkel wél de mogelijkheid heeft om informatie op te vragen.

Als consument kunt u alleen aanspraak maken op de 'wet koop op afstand' echter is deze alleen geldig als u online iets bestelt én betaalt.
Het maakt dan niet uit of u het artikel ophaalt of laat verzenden, als u echter niet online betaalt dan valt dit niet onder deze regeling.

U als zakelijke besteller heeft dit recht niet, in precipe heeft deze winkel zich netjes aan hun eigen beleid en aan de wet gehouden, dat dit in het verkeerde keelgat valt kan ik me wat bij voorstellen.
Maar u kunt deze winkel niet aansprakelijk stellen of in gebreke stellen.

Haha dat zegt al genoeg! ;-)

@Stacey,

Volgens mij werkt het zo niet, bij deur aan deur verkoop heb je ook 7 dagen bedenk tijd. En buiten dat, een zelf respecterend bedrijf neemt zoiets terug en bied toch op zijn minst aan om dan het juiste product te kopen. In veel gevallen is het nm niet altijd duidelijk en 00% zeker of je wel het juiste product hebt.
Maar goed, Alternooitniet vind geld belangrijker dan service, dus ze hebben met die 30 euro nu al een klant verloren.

sa
door sacrebleu - Dec 22, 2010 om 14:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vorige bericht is een beetje ongelukkig geplaatst hier volgt hij alsnog.

Er zijn een paar dingen waar u zich op beroept waar u géén recht op heeft.

Als zakelijke 'shoppert' heeft u zelf de onderzoeksplicht, kortom u dient zelf te onderzoeken of de onderdelen passen of dat hetgeen wat u koop daadwerkelijk het product is wat u nodig heeft.

U kunt als bedrijf niet genieten van consumentenregelingen.

De regeling "Deur-aan-Deur"-verkoop en de 7 (werk)dagen bedenktijd valt onder de "Colportagewet" en is alleen geldig als een persoon of bedrijf iets verkoopt bij uw voordeur, niet als u in een winkel zelf iets koopt, gewoonweg omdat u in de winkel wél de mogelijkheid heeft om informatie op te vragen.

Als consument kunt u alleen aanspraak maken op de 'wet koop op afstand' echter is deze alleen geldig als u online iets bestelt én betaalt.
Het maakt dan niet uit of u het artikel ophaalt of laat verzenden, als u echter niet online betaalt dan valt dit niet onder deze regeling.

U als zakelijke besteller heeft dit recht niet, in precipe heeft deze winkel zich netjes aan hun eigen beleid en aan de wet gehouden, dat dit in het verkeerde keelgat valt kan ik me wat bij voorstellen.
Maar u kunt deze winkel niet aansprakelijk stellen of in gebreke stellen.

sc
door screamer666 - Feb 14, 2011 om 14:46
7 Antwoorden / 2 Vragen

Opnieuw problemen met dit moederbord van Asus
1ste bord terug gestuurd ivm USB problemen waardoor pc helemaal niet werkte
2de bord na paar weken terug gestuurd omdat de pc zonder aanleiding opnieuw opstart, core3 wegvalt en de bios blijft hangen - ook opnieuw problemen met USB
Mobo/CPU/Memory opgestuurd naar Alternate en na paar dagen weer terug - Geheugen zou niet goed zijn-- Van GeiL geheugen 2x2GB naar Kingston 2x2GB
Hele spul weer ingebouwd (gelijk ook voeding vervangen voor zwaarder exemplaar)

Na paar dagen weer zelfde storing - Alternate opnieuw gebeld - kon het weer uitbouwen en opsturen.
Voor het uitbouwen een screenshot gemaakt met de melding wat er tijdens starten gebeurd:
Omdat Core3 weer uitgeschakeld is in de bios de volgende meldingen:
Press 4 to activate Asus Core Unlocker
The Current CPU can't use Asus Core Unlocker
Press F1 to run setup
Press F2 to load default values en continue

3 dagen later telefoon : Alternate kon niets vinden alles werkt naar behoren en de meldingen zouden niet van toepassing zijn op mijn CPU (AMD Phenom II X4 955 CPU (Black Edition)

Op de vraag van mij waarom deze melding niet komt bij normaal opstarten maar alleen als Core3 niet meewerkt kreeg ik geen antwoord en enigste wat ik te horen kreeg was: hier werkt alles goed

De vraag of ik met bijbetaling geen ander moederbord kon krijgen was ook overbodig voor Alternate omdat dit mobo volgens hun goed was.
Ik moest zelf het mobo/cpu en geheugen maar testen buiten de behuizing (alsof ik een testbank thuis heb staan)

2 dagen geleden de hardware weer ontvangen (zonder de sata kabel die ik meegestuurd had) en jawel de eerste auto herstart met het verliezen van Core3 en het vastlopen op de bios is er al weer

Iemand toevallig dezelfde ervaringen met dit mobo of met de halsstarrigheid van Alternate ?

Ik zal Alternate de link sturen van dit bericht en hoop op reactie van hun terug te krijgen

rj
door rjw - Feb 14, 2011 om 22:35
3279 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=erik008 schreef op zondag 19 dec 2010, 16:13]De reactie ken ik van meer computer winkels.

"Het product is goed en voldoet aan de specificaties.
U hebt het fout ingeschat, daardoor voldoet het product niet aan uw verwachtingen."

En om die reden zijn ze niet verplicht om het te ruilen. Of dat handig van ze is (zeker als het een zakelijke klant betreft) is weer wat anders....