Alternate of alternooitniet?
Beste mensen,
Het lijkt erop dat Alternate uit Ridderkerk het woord service niet kent. Bij het aankopen van een artikel wat niet goed is wordt doodleuk gezegd dat er niet geruild wordt. Zeker niet met zakelijke klanten.
Als hier dan over belt wordt je ook nog op een behoorlijk botte manier te woord gestaan. Escaleren heeft geen zin want een chef kan je niet aan de lijn krijgen want die staan nooit klanten te woord. Mijn collega die daar was om een artikel te ruilen zag de ene na de andere klant ook kwaad weglopen om diverse non-service gerichte redenen.
Ook op de diverse forums op het internet kom je de nodige slechte recensies tegen omtrent dit onderwerp.
Wat is jullie ervaring?
Ligt eraan wat er aan mankeert, ruilen is Geen recht en indien iets stuk is kunnen ze kiezen voor repareren ipv (om)ruilen, dat mag.
Wil je het ruilen omdat het je toch niet aanstaat dan heb je daartoe Geen Recht als winkelier die service Niet biedt...............dat zijn ze namelijk niet verplicht.
In een Winkel geldt Koop=Koop
Zeker niet met zakelijke klanten.
Die kunnen geen beroep doen op consumentenbescherming.
Overigens toen ik eens wilde kijken op de site van deze firma, liep mijn computer vast.
Vladja
[quote=vladja schreef op donderdag 16 dec 2010, 12:02]Zeker niet met zakelijke klanten.
Die kunnen geen beroep doen op consumentenbescherming.
Overigens toen ik eens wilde kijken op de site van deze firma, liep mijn computer vast.
Vladja
Haha dat zegt al genoeg! ;-)
@Stacey,
Volgens mij werkt het zo niet, bij deur aan deur verkoop heb je ook 7 dagen bedenk tijd. En buiten dat, een zelf respecterend bedrijf neemt zoiets terug en bied toch op zijn minst aan om dan het juiste product te kopen. In veel gevallen is het nm niet altijd duidelijk en 00% zeker of je wel het juiste product hebt.
Maar goed, Alternooitniet vind geld belangrijker dan service, dus ze hebben met die 30 euro nu al een klant verloren.
Het gaat er vaak om bij Alternate dat er een hoop producten 'ondefinieerbaar' kapot gaan. Mensen installeren diverse onderdelen in hun computer zonder te weten hoe ze dat moeten doen. Hierdoor ontstaat er snel schade; mensen gaan dan terug en zeggen dat het onderdeel kapot is en dat zij niets hebben gedaan.... Dat daar nu helaas de goedwillende klanten altijd de dupe van zijn.....
Het gaat om dit zinnetje:
In ieder geval geldt:
Bouw alleen zelf componenten in, als u zeker weet hoe u dit moet doen. Bij elk van de hierboven omschreven defecten vervalt onherroepelijk de garantie.
En die bovenstaande defecten, daar kan alles onder vallen.
Zelf bestel ik vaak bij Alternate, alle onderdelen doen het prima, ik heb dan ook dit nog niet meegemaakt, maar op meerdere Fora hoor je deze klachten.
[quote=pino123 schreef op donderdag 16 dec 2010, 13:02]Het gaat er vaak om bij Alternate dat er een hoop producten 'ondefinieerbaar' kapot gaan. Mensen installeren diverse onderdelen in hun computer zonder te weten hoe ze dat moeten doen. Hierdoor ontstaat er snel schade; mensen gaan dan terug en zeggen dat het onderdeel kapot is en dat zij niets hebben gedaan.... Dat daar nu helaas de goedwillende klanten altijd de dupe van zijn.....
Het gaat om dit zinnetje:
In ieder geval geldt:
Bouw alleen zelf componenten in, als u zeker weet hoe u dit moet doen. Bij elk van de hierboven omschreven defecten vervalt onherroepelijk de garantie.
En die bovenstaande defecten, daar kan alles onder vallen.
Zelf bestel ik vaak bij Alternate, alle onderdelen doen het prima, ik heb dan ook dit nog niet meegemaakt, maar op meerdere Fora hoor je deze klachten.
@Pino,
In dit geval ging het om een shelf voor een 19 inch rack. Deze was te groot en paste niet. Daar kan je vrij weinig fout aan doen denk ik toch? Maar toch verkocht is verkocht. Met zo een beleid win je geen klanten. In elk geval staat Alternooitniet bij mij op de zwarte lijst. Geen service = geen klant. Het zelfde geldt ook voor Medion......het is niet voor niets dat die producten zo "goedkoop" zijn.
[quote=jammerlaan schreef op donderdag 16 dec 2010, 12:28][quote]
@Stacey,
Volgens mij werkt het zo niet, bij deur aan deur verkoop heb je ook 7 dagen bedenk tijd. En buiten dat, een zelf respecterend bedrijf neemt zoiets terug en bied toch op zijn minst aan om dan het juiste product te kopen. In veel gevallen is het nm niet altijd duidelijk en 00% zeker of je wel het juiste product hebt.
Nou dat heb je dan verkeerd gedacht, want zo werkt het Namelijk Wel bij een aankoop in een winkel............
--Koop is koop. Dat betekent dat als u te kennen geeft iets te willen kopen u er aan vast zit.
Bij de meeste winkels doet men in de praktijk niet moeilijk als u iets wilt ruilen of zelfs terugbrengen, maar dat is niet bij alle aankopen het geval.--- Consuwijzer
Je moet je dus gewoon goed informeren alvorens iets te kopen in een winkel...
Voor de bedenktijd van 7 dagen zijn er ook regels en uitsluitingen overigens, nodig jij bv iemand zelf uit en koop je dan wat, dan zit je er ook aan vast......
.......Bij het aankopen van een artikel wat niet goed is wordt doodleuk gezegd dat er niet geruild wordt. .......
Dat recht hebben ze als je zelf het verkeerde artikel hebt besteld. Of het goede service is? Daar staan ze ook niet echt om bekend, zie tweakers.net
......Overigens toen ik eens wilde kijken op de site van deze firma, liep mijn computer vast. .....
Er is niets mis met de site van Alternate.
[quote=jammerlaan schreef op donderdag 16 dec 2010, 13:50][quote=pino123 schreef op donderdag 16 dec 2010, 13:02]Het gaat er vaak om bij Alternate dat er een hoop producten 'ondefinieerbaar' kapot gaan. Mensen installeren diverse onderdelen in hun computer zonder te weten hoe ze dat moeten doen. Hierdoor ontstaat er snel schade; mensen gaan dan terug en zeggen dat het onderdeel kapot is en dat zij niets hebben gedaan.... Dat daar nu helaas de goedwillende klanten altijd de dupe van zijn.....
Het gaat om dit zinnetje:
In ieder geval geldt:
Bouw alleen zelf componenten in, als u zeker weet hoe u dit moet doen. Bij elk van de hierboven omschreven defecten vervalt onherroepelijk de garantie.
En die bovenstaande defecten, daar kan alles onder vallen.
Zelf bestel ik vaak bij Alternate, alle onderdelen doen het prima, ik heb dan ook dit nog niet meegemaakt, maar op meerdere Fora hoor je deze klachten.
@Pino,
In dit geval ging het om een shelf voor een 19 inch rack. Deze was te groot en paste niet. Daar kan je vrij weinig fout aan doen denk ik toch? Maar toch verkocht is verkocht. Met zo een beleid win je geen klanten. In elk geval staat Alternooitniet bij mij op de zwarte lijst. Geen service = geen klant. Het zelfde geldt ook voor Medion......het is niet voor niets dat die producten zo "goedkoop" zijn.
Helaas kan je er wel wat aan doen, aangezien het ene 19inch rack de andere niet is. Zelf heb ik dat ook meegemaakt, dat een Dell 19inch server een ander rack nodig heeft dan een HP..... Wel kinderachtig dat jet het niet mag omruilen hoor. Is het nu iets wat je hebt ingebouwd en gebruikt is geweest, ik denk wel dat ze bang zijn voor gebruikerssporen... Maar dit kunnen ze achteraf ook bekijken....
wat opvalt is dat de negatieve berichtgevingen meestal gaan over bedrijven
als in dit geval Alternate, Medion, MediaMarkt en Saturn met een slechte danwel
botte afhandeling van servicevragen. Het zijn dochterbedrijven van grote duitse concerns. Zou daar het probleem zitten?
m.vr.gr.
Ergens moeten de goedkope prijzen vandaan komen.... Dat houdt in vaak goedkoop personeel (weinig opleiding bedrijfsmatig, vaak bijbaantjes). Slechte ondersteuning/klantenservice..... Dat heeft weinig te maken met Duitse concerns, maar met onze eigen portemonnee! We willen de spullen zo goedkoop mogelijk (zegt niets over de spullen zelf).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer