Ja
door Jaap H Mar 11, 2020 om 16:15
Computers & telefonie

Anonieme beller blokkeren

Ik heb gelezen dat je een irritante beller kunt blokkeren op je iphone. (Dat lukt ook) Hoe kan ik een anonieme beller blokkeren. Is dit de nieuwe truc van de irritantjes? Ik zie graag uw antwoord tegemoet.

10428 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2020 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij een anonieme beller ziet u toch geen nummer, dus daar valt ook niets te blokkeren.

En bijvoorbeeld ook ziekenhuizen bellen anoniem, waarom zou u die willen blokkeren?

justmeagain
door justmeagain Mar 11, 2020 om 23:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

@tijger1
Hey NWZ ziekenhuis in Alkmaar belt sinds enige tijd juist niet meer anoniem. Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen niet opnemen.
Ook steeds meer andere bedrijven bellen niet meer anoniem zoals bijvoorbeeld het GGZ, veel huisartsen, zorgverzekeraars.
Maar ik denk dat inderdaad een groot deel nog als onbekend nummer belt maar het wordt langzaam minder.

tijger1
door tijger1 Mar 12, 2020 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee, maar ik begrijp die idiote angst voor een anonieme beller niet. Het is een telefoon, er staat geen boef aan de deur.

justmeagain
door justmeagain Mar 13, 2020 om 00:46
623 Antwoorden / 8 Vragen

@tijger, helemaal mee eens. Ik neem als ik de gelegenheid heb ieder nummer aan. Anoniem of niet. Ik ben er na een paar seconden wel achter wat ze willen of wie ze zijn. Nooit spannend geweest.

tenormin
door tenormin - Mar 11, 2020 om 17:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Jaap H, mijn ziekenhuis, mijn arts en assistentes, mijn WBV, mijn CAK bellen allemaal met een "onbekend" nummer. U kunt toch gewoon opnemen en als het inderdaad een smoes is of weet ik veel wat, het enige wat u hoeft te doen is toch knop indrukken m.a.w. de verbinding verbreken? Begrijp niet waarom veel mensen er zo'n probleem van maken als er telefoon is die al dan niet zichtbaar is. Trouwens, al de nummers die ik wel zie, 06 nummers b.v. van familie en vrienden: ik ken ze echt niet allemaal meer uit mijn hoofd.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2020 om 17:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoe kan ik een anonieme beller blokkeren.
Niet.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2020 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vroeger kon men toch ook niet zien welk nummer er belde?

mr
door mrmoto Mar 12, 2020 om 10:33
167 Antwoorden / 4 Vragen

klopt , maar toen was alles beter :-))))

rj
door rjw - Mar 11, 2020 om 19:01
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Wat doen die mensen dan die met een afgeschermd nummer bellen?

diumenge
door diumenge - Mar 11, 2020 om 20:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vanaf iOS 13 kan je anonieme bellers blokkeren: https://www.iphoned.nl/tips/onbekende-bellers-blokkeren-ios-13/

Beps
door Beps - Mar 11, 2020 om 21:11
75 Antwoorden / Vragen

Neem op en zeg af toe eens ja, hmm of iets dergelijks en leg je telefoon (met het gesprek gaande) neer en ga iets anders doen, het zijn kosten voor de onbekende en niet voor jou. Je zult zien dat je best creatief wordt in dit soort telefoontjes, ze zullen steeds langer wegblijven. het was voor mij een hobby geworden als ik zoiets kreeg om iets leuks te verzinnen. Tevens als het wel een belangrijk telefoontje is dan mis je dit niet.

rj
door rjw Mar 11, 2020 om 22:40
3268 Antwoorden / 5 Vragen

En hoe oud ben je? 10?

tijger1
door tijger1 Mar 11, 2020 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, Beps is volwassen. Al dat achterlijke gedoe over onbekende telefoontjes. Alsof er een monster door dat apparaat kan komen. Doe niet zo idioot. Neem dat gesprek aan. Geen belangstelling? Verbreek het gesprek. Men is toch geen kleuter.

tenormin
door tenormin Mar 12, 2020 om 00:28
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@rjw, behoorlijk brutaal om zo op @beps te reageren. Een tien-jarige reageert hier niet op de site. Vind het van de gekke dat er zo spastisch op "onbekende" telefoonnummers wordt gedaan. Alsof men je door de telefoon kan "opvreten".

koekeloer
door koekeloer Mar 13, 2020 om 11:42
562 Antwoorden / 18 Vragen

Het zo maar roepen van Ja kan je dus een ongewenst abonnement opleveren...

ma
door maus2 Mar 13, 2020 om 12:26
37 Antwoorden / 3 Vragen

 Tenormin @rjw, behoorlijk brutaal om zo op @beps te reageren. Een tien-jarige reageert hier niet op de site. Vind het van de gekke dat er zo spastisch op "onbekende" telefoonnummers wordt gedaan. Alsof men je door de telefoon kan "opvreten".

O, dit is beter?

Engelse drop
door Engelse drop Mar 13, 2020 om 13:21
63 Antwoorden / 5 Vragen

NOOIT JA zeggen 3x ja hebben ze nodig voor een bevestiging  !!!!

justmeagain
door justmeagain - Mar 11, 2020 om 23:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

U kunt anonieme nummers prima blokkeren maar dan wel alle anonieme nummers en niet slechts één.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 12, 2020 om 09:38
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Zie al gegeven tips maar houd er rekening mee dat er ook redelijk veel betrouwbare bellers zijn waarvan het telefoonnummer niet zichtbaar is. Zoals bijv. overheidsinstanties, artsen etc. en die kunnen u dan ook niet meer bereiken als u alles blokkeert. (Zoals bijv. ook @TENORMIN al aangeeft)

Ook mijn advies: als het een ongewenste beller is (bijv. een colporteur), dan meteen ophangen/wegdrukken.

mo
door mof - Mar 13, 2020 om 11:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, een anonieme beller kun je niet selectief blokkeren. Het nummer wordt niet naar uw telefoon geleid. Als het al kan een anonieme beller te blokkeren dan blokkeer j iedere anonieme beller die u belt.
dat kan ook uwv, abo, etc zijn.

nou ja, niet zo erg, want dan moeten die bedrijven maar gewoon transparant zijn en hun nummer laten zien.

sira
door sira - Mar 13, 2020 om 11:47
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ik geef JaapH wel gelijk. Dit probleem is groter dan welke epidemie dan ook ;-)

Jaap, gewoon opnemen die telefoon, er gebeurt niets engs.

ma
door maus2 - Mar 13, 2020 om 12:22
37 Antwoorden / 3 Vragen
Grunnen.
door Grunnen. - Mar 13, 2020 om 13:04
509 Antwoorden / Vragen

Blokkeren zonder nummer lukt niet ,dus doe het simpel Moeilijk doen als het makkelijk kan , verbreek de verbinding .als de beller je niet aanstaat.

di
door dick j - Mar 13, 2020 om 13:16
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg ze regelmatig en speel er mee op hun kosten.
Laatst weer een frauduleuze energie handelaar.
Ik neem op, zeg alleen maar HALLO, een korte stilte, dan hoor ik: "heb ik het genoegen met de heer soenso te spreken?". Mijn antwoord daarop: "hoe weet u dat?", korte pauze en ze hangen zelf op.
Een andere manier, maar niet zo leuk: de anonieme beller gewoon "ophangen". Misschien leterlijk en figuurlijk :)

Engelse drop
door Engelse drop - Mar 13, 2020 om 13:19
63 Antwoorden / 5 Vragen

Als U geen nummer ziet weet U ook niet welk nummer geblokkeerd moet worden. Alleen opnemen met " de onbekende Nederlander ". Laat eerst de beller zich maar bekend maken.

d.
door d.schaap - Mar 13, 2020 om 14:15
5 Antwoorden / Vragen

Op veel toestellen is het mogelijk om anonieme bellers om te leiden naar het antwoordapparaat zodat je zelf anoniem de boodschap hoort inspreken en alsnog kan terugbellen of opnemen

marcellikaasje
door marcellikaasje Mar 14, 2020 om 11:29
16 Antwoorden / 0 Vragen

Had ik op een eerdere telefoon ook, helaas op mijn huidige telefoon (Huawei P9 lite) zit die mogelijkheid niet meer.

johanna66
door johanna66 - Mar 13, 2020 om 14:44
48 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn vaste telefoon gebruik ik voor ongewenste bellers zoals dagbladen, energieaanbieders enz. Die bellen meestal anoniem of er staat Prive in het venster. Ik neem niet op en laat mijn antwoordapparaat het werk doen. Zo heb ik er geen last van.

rj
door rjw Mar 13, 2020 om 15:52
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Wat voor last heb je dan van het aannemen van een telefoongesprek?

Thecla58
door Thecla58 - Mar 14, 2020 om 11:00
857 Antwoorden / 3 Vragen

@Jaap H,

Wat dacht je er van om je telefoonnummers in het bel-me-niet-register te registreren? Dan ben je in ieder geval af van de irritante colporteurs of energiemaatschappijen. Kost niets en het helpt voor 95% want tenslotte is niet perfect.

Ik zou zeker opnemen en als je hoort wie het is zeg je netjes: "Dankjewel, maar geen interesse." en dan de verbinding verbreken. Heel simpel eigenlijk vind je ook niet ????

Leopalm01@
door Leopalm01@ - Mar 16, 2020 om 08:50
11 Antwoorden / Vragen

ik vind dat alle overheid en gemeentes en ziekenhuizen met herkent nummer moeten bellen en niet met verborgen nummers!!
 moet verboden worden!!