an
door anteh Oct 15, 2009 om 22:01
Computers & telefonie

Apple iPhone

In Nederland is het niet mogelijk om een iPhone te kopen zonder T-Mobile abonnement. T-Mobile heeft bij mij thuis geen bereik. Ik heb een iMac, TimeMachine, Apple TV, 2 iPod Nano's en een iPod 160Gb dus je zou denken dat ik een redelijk goede klant van Apple ben. Ik heb toen de iPhone werd geintroduceerd gelijk contact opgenomen met Apple met de vraag of deze telefoon niet via KPN of Vodafone te verkrijgen is want die hebben een keurige dekking. Ik woon overigens 17 km van Amsterdam in een "dorp" met zo'n 70.000 inwoners. Afijn, ik heb nu in het buitenland voor 600 euro een iPhone gekocht omdat je met de iPhone al je Apple apparatuur in huis kunt aansturen. Thuisgekomen koppelde ik aan iTunes en toen vond Apple het nodig om Firmware 3.1 te installeren en bleek dat mijn telefoon onbruikbaar werd want de telefoon bleek gekraakt. Ik heb toen een klachtenbrief naar Apple gestuurd en vanmorgen kreeg ik de reactie om met Engeland te bellen. Daar heb ik net een half uur mee aan de lijn gezeten. Het blijkt dat mijn telefoon gekoppeld is aan een AT&T netwerk. Raar want hij is toch echt los aan mij verkocht of verkoopt AT&T de telefoons zonder abonnement door......... Apple wil helemaal niets voor mij doen ondanks dat ik inmiddels voor meer dan 3.000 euro aan apparaten van ze heb afgenomen en van plan WAS om dit jaar nog een iMac 20" voor mijn vrouw erbij te kopen en een Macbook Pro. Ik ben behoorlijk neidig. Je gaat bij Microsoft weg vanwege Vista dat niet werkt, koopt vervolgens voor duizenden euros aan spullen bij Apple en ze doen helemaal niets voor je. Je verwacht toch niet dat een organisatie als Apple met haar dure producten in zee gaat met een inferieur netwerk van T-Mobile?! Ze hebben liever dat je de telefoon via het Dev Team kraakt om er Cydia op te installeren en er vervolgens illegale software op te zetten (tja, inmiddels ben ik een expert na 30 uur struinen op internet) dan dat je de telefoon officieel registreert om via de iTunes Store software te kopen en ze zien liever dat je weer terugkeert naar Microsoft. Ik denk dat ik me toch maar eens ga verdiepen in Windows7 en mobieltjes die dezelfde functionaliteiten als de iPhone hebben. Mijn dwaling is van korte duur geweest. Trap er niet in.

647 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pi
door pim010 - Nov 15, 2009 om 14:55
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vind het een raar verhaal van je. Je koopt langs onofficiele weg een telefoon, gaat daar mee zitten rommelen en dan verwacht je dat Apple daar support op geeft?

Wat maakt het trouwens uit dat je meer Apple spullen thuis hebt staan? Dat geeft jou toch geen vrijbrief om je eigen toestel om zeep te helpen en de verantwoordelijkheid daarvoor bij de fabrikant neer te leggen?

Als je wilt hacken, doe het dan goed en ga niet updaten voordat er een tegenmaatregel beschikbaar is.

qu
door queennr1 - Dec 7, 2009 om 13:52
63 Antwoorden / 4 Vragen
0

Het is heel simpel je hebt een Amerikaanse iPhone gekocht in Engeland, en nu heb je deze geupdate naar 3.1 en is de iPhone niet meet te gebruiken i.c.m. je Nederlandse simkaart.

Het enige wat je kan doen is de iPhone weer gaan jailbreaken (o.a. de simlock verwijderen).

Ga naar iphoneclub.nl daar op het forum staan complete gebruiksaanwijzingen die je helpen je telefoon simlockvrij te maken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Quirine van Steijn
Quirine van Steijn - Oct 4, 2023 om 13:50
Geldzaken & recht

Boete betalen bij abbostop

Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e ... Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer