sy
door syltheboy Dec 6, 2009 om 21:41
Computers & telefonie

Apple Wireless Keyboard

Hallo,

Al sinds begin juli dit jaar heb ik een Apple Wireless Keyboard, maar al gauw ontstond er een probleem. De batterijen gingen namelijk slechts enkele weken mee.

De oorzaak daarvan was waarschijnlijk m'n bureau (stalen constructie). Die heb ik onlangs vervangen door een massief houten bureau, maar het probleem doet zich jammer genoeg nog steeds (weliswaar in iets mindere mate) voor.

Ik kon het toetsenbord inleveren en enkele dagen later kreeg ik een mailtje met de mededeling dat ik het toetsenbord weer op kon komen halen, maar het probleem hadden ze niet opgelost. Dit omdat ze geen defect hebben kunnen vinden. Nu zit ik dus nog steeds met een defect toetsenbord opgescheept

1393 7 Rapporteer

dirck
door dirck - Dec 6, 2009 om 22:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik je wel lithium batterijen? Deze zouden ongeveer 2 maanden mee moeten kunnen.

Oplaadbare batterijen of andere batterijen gaan ongeveer 3 tot 4 weken mee in een Apple Wireless Keyboard.

sy
door syltheboy - Dec 6, 2009 om 22:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dirck schreef op zondag 6 dec 2009, 22:20]Gebruik je wel lithium batterijen? Deze zouden ongeveer 2 maanden mee moeten kunnen.

Oplaadbare batterijen of andere batterijen gaan ongeveer 3 tot 4 weken mee in een Apple Wireless Keyboard.
Ik gebruik gewoon Duracell Plus batterijen, maar die gaan ook maar maximaal 4 weken mee. 2 maanden is ook al te weinig, omdat Apple eerst zelf 6 tot 9 maanden aangaf. Sinds kort hebben ze een nieuwe uitgebracht en daar staat dat niet.

dirck
door dirck - Dec 6, 2009 om 22:49
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Jij hebt dus de versie met 3 batterijen, de nieuwe heeft er 2.

In deze toetsenborden kun je toch het beste de Lithium versie gebruiken, die gaan het langst mee.

Vergeet niet dat de draadloze verbinding via Bluetooth gaat, dit vreet (in tegenstelling tot draadloze toetsenborden via infrarood) veel meer energie.

Dus is het logisch dat de batterijen ook veel eerder leeg zijn.

Groet, Dirck

sy
door syltheboy - Dec 6, 2009 om 23:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dirck schreef op zondag 6 dec 2009, 22:49]Jij hebt dus de versie met 3 batterijen, de nieuwe heeft er 2.

In deze toetsenborden kun je toch het beste de Lithium versie gebruiken, die gaan het langst mee.

Vergeet niet dat de draadloze verbinding via Bluetooth gaat, dit vreet (in tegenstelling tot draadloze toetsenborden via infrarood) veel meer energie.

Dus is het logisch dat de batterijen ook veel eerder leeg zijn.

Groet, Dirck
Ik weet wel dat de draadloze verbinding via bluetooth gaat en dit vreet inderdaad meer stroom dan via infrarood, maar dan is slechts enkele weken alsnog wel erg kort. Logitech verkoopt zelfs toetsenborden, waarbij ze aangeven dat de batterijen 3 jaar meegaan.

maccer
door maccer - Mar 6, 2010 om 21:33
27 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan het toetsenbord ook uitzetten als je het niet gebruikt.

sy
door syltheboy - Mar 6, 2010 om 23:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels gebruik ik al sinds een paar maanden een nieuw draadloos Apple toetsenbord (model 2009 met 2 batterijen) en ik zet hem 's avonds / 's nachts voordat ik naar bed ga gewoon uit. Sinds vorige maand heb ik ook de Magic Mouse en die zet ik 's avonds / 's nachts voordat ik naar bed ga ook gewoon uit. Nu ben ik aardig tevreden over de batterijduur, want de batterijen in m'n toetsenbord gaan nu al ruim 2 maanden mee en ze zitten momenteel nog op 73%. En da's netjes.

jftm
door jftm - Mar 6, 2010 om 23:38
182 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben geen voorstander van draadloos. Als uw probleem blijft en het staat in de buurt van uw computer zou ik gewoon een bedraad toetsenbord kopen. Ergernis over !
John