ro
door ronny530 Feb 9, 2009 om 18:31
Computers & telefonie

Avast antivirus uitgeschakeld en niet meer te gebruiken

Hallo experts, ik meen dat hier al een vraag over is gestelt maar kan hem niet terug vinden. Op deze laptop met windows vista is het volgende aan de hand, Avast antivirus liep een tijd naar behoren ook voorzien van de serialkey. Echter nu is er een melding dat deze uitgeschakeld is en er een dll bestand mist. Dé installeren is niet mogelijk. Ik had eerder gelezen dat er een virus/trojan actief is de laatste tijd. Zelf kreeg ik een tijdje geleden op mijn pc een melding dat de windows firewall uitgeschakeld was, gekeken bij het beveiligingscentrum en daar stond alles goed. Later bleek dat winsecure de boosdoener was, die bestanden kon ik niet verwijderen. Het viel me wel op dat de pc zelfs in rust zeer veel data verstuurde. Zelf heb ik de harde lijn gevolgd en harde schijf geformatteerd en opnieuw alles er op gezet. Helaas is dat op deze laptop geen optie, want zoals altijd geen recovery disk en zo meer. Wie weet hoe ik de laptop weer schoon krijg?

Met vriendelijke groet Ronny.

1995 6 Rapporteer

gsm
door gsm - Feb 9, 2009 om 18:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt proberen op een andere computer de Avast setup te downloaden (via bijv de gratissoftwaresite.nl). Tevens Avira Antivir en MBAM downloaden.

Probeer eerst dmv de setup van Avast om Avast te verwijderen.
Dan MBAM installeren en meteen de snelle scan starten.
Daarna Avira Antivir installeren, updaten en laten scannen.
Als laatste MBAM updaten en uitgebreide scan laten lopen.

ALs dit allemaal niet meer lukt en een herstelpunt ook geen soelaas biedt, dan is formatteren en herinstalleren van Windows de enige redelijk veilige optie die overblijft

he
door henk1951 - Feb 9, 2009 om 18:48
256 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfde met AVG antivirus,volgens mij is het ontstaan na een update van Vista.Als ik handmatig virus update doe en hem weer opstart ( de computer),is meestal de melding weg.Als ik het virus programma aanklik, is alles ingeschakeld. Hij scant ook gewoon mijn e-mailtjes.

gr Henk

csb5
door csb5 - Feb 9, 2009 om 18:54
85 Antwoorden / 6 Vragen

hier ook hetzelfde.

denk dat het aan een update ligt.

eraf gooien en opnieuw erop zetten.

gr.csb5

ro
door ronny530 - Feb 9, 2009 om 19:05
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi, het lijkt er op dat er het zelfde is gebeurd als bij mij want ik wou ook de pc terug zetten met herstel maar alle herstelpunten waren foets, bij de laptop dus ook. Ik heb een virus check gedaan met clamwin maar die vond niets. Ik weet wel dat die niet de beste is maar daar kon ik nog handmatig mee scannen. Xp op de laptop is een optie maar het ding is 2 maand oud en dan zullen de meeste drivers niet werken. lijkt me het beste om een aantal virus scanners/ adware progjes op cd te zetten en dan proberen of het het iets uithaalt want naar mijn idee is downloaden geen optie.

Ronny.

edwardus
door edwardus - Feb 9, 2009 om 19:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een laptop van 2 maanden oud heeft, als er geen setup/recovery cd's of dvd zijn meegeleverd, een recovery partitie. Deze kun je meestal activeren bij het opstarten door indrukken van F-zoveel (check de handleiding).

sh
door shan - Feb 13, 2009 om 15:37
104 Antwoorden / 37 Vragen

Hallo allemaal, ik heb gisteren 12 febr een microsoft update geinstalleerd ( de maandelijkse update tbv o.a. het opsporenvan schadelijke software)
Ik heb het vermoeden dat die update schuldig was voor het niet meer aan de praat krijgen van AVG, Firefox en Internet Explorer.  Systeemherstel naar een  eerdere datum werkte ook niet.
Heb vanmiddag AVG ge-deinstalleerd en wat dacht je wat? Firefox funktioneert weer en InternetExplorer ook. Rara hoe kan dit?
Ik ga nu AVG weer downloaden en installeren. Ben benieuwd.
Shan