dodge
door dodge Oct 28, 2006 om 16:48
Computers & telefonie

.avi film met "groene stukken" in WMP

Heb .avi film gedownload, in WMP (10) is het geen kijken. Vol met groene gedeelten c.q. vertraagde beelden (geluid is wel goed).
Uiteraard heeft de VLC player weer eens nergens last van; echter wil het spul op een DVD branden, maar Nero bakt er ook niks van.
Hoe krijg ik (freeware?) het spul wel fatsoenlijk op een DVD?

601 4 Rapporteer

sk
door skysupport - Oct 28, 2006 om 20:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Dodge

Ik heb nog nooit geprobeerd om een film op DVD te krijgen, maar ik weet wel een goede converter die helemaal gratis is. De software heet SUPER en is te downloaden via www.erightsoft.com\super.html

de software kan je filmpjes omzetten naar bijvoorbeeld. avi naar wmv of avi naar vob(DVD formaat) en nog veel meer.

ik hoop da u hier mee voldoende weet.

wizzkidd
door wizzkidd - Oct 28, 2006 om 20:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

je kan in xp zelf ook branden

ro
door robobeat - Oct 29, 2006 om 12:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Dodge,

Als eerste een verklaring voor je "groene stukken" in Windows Media Player. dit kan komen door gebruik van niet juiste codecs (codecs zijn kleine programmaatjes die je video omzetten naar het juiste beeld) of de behorende codec is niet eens geinstalleerd.

Voor het omzetten van je avi film naar DVD zou ik je een tutorial aanraden, die je hier kunt vinden (hier dus: http://www.techzine.nl/tutorials/245/AVI-als-DVD-branden-(met-ondertiteling).html). Dit is trouwens een van vele mogelijkheden hoor.

Groeten,

Bas

dodge
door dodge - Oct 29, 2006 om 12:19
96 Antwoorden / 28 Vragen

@Robobeat

Hoe ik moet branden enzo wist ik wel,maar het ging vooral om die missende codec's dus. Kende WinAvi ook al als programma waarheen ook je link verwijst. Heb inmiddels nieuw pakketje codec's geïnstalleerd en alles functioneert nu wel weer goed.