yz
door yzord May 17, 2004 om 19:12
Computers & telefonie

BabyXL verlaagd gewoon de abo's

Ik zit hier met een bijzonder achterlijk probleem. Ik heb sinds Januari 2003 een 8-1Mbit lijn bij Speedlinq via het netwerk van BabyXL. Dit omdat ik servers draai en de snelheid gewoon nodig heb. 14 maanden lang had ik een fantastische verbinding, totdat men ineens op het idee kwam om alle users maar te upgraden, omdat ze anders niet met de concurentie mee konden doen.

In maart 2004 begon het ineens. Een zeer onregelmatige verbinding, welke wel 200 keer per dag opnieuw verbinding maakte. Ik heb hier een aantekening van laten maken bij Speedlinq, maar niks gehoord. Anderhalve maand later hebben ze mijn lijn getest en daar kwam niks uit. Ook hebben ze me 2 verschillende modems opgestuurd, maar ook deze disconnecte steeds. 2 andere splitters hielpen ook niet.

Nu kreeg ik vandaag het geweldige nieuws te horen dat ze me willen gaan downgraden. Ze willen me downgraden naar een 2mbit lijn om zo trots te kunnen zeggen dat ze het probleem hebben verholpen. Ik heb ze meteen terug gemaild dat ik dit niet wil en al helemaal niet als ik al 14 maanden lang een stabiele 8mbit lijn had. Ik heb ze nogmaals uitgelegd dat er iets niet goed is gegaan met de migratie van duizenden anderen, maar dat ik er nu voor gestraft wordt, terwijl ik al een 8mbit klant ben van het eerste uur. Hun reactie was simpel: als ze willen downgraden, dan doen ze dat gewoon.

Ik heb echt 5 minuten lang met grote ronde ogen naar mijn scherm lopen turen. Dit kan toch niet waar zijn? Al 14 maanden betaal ik 89 euro voor een 8mbit lijn die gewoonweg goed was. Daarna komen hun op het idee iedereen maar te upgraden, waardoor ik nu problemen heb met mijn lijn. En dat gaan ze oplossen door me simpelweg te downgraden. Ik ben op zijn heel zachts gezegd pissed. Mensen krijgen gratis een snelheidsverhoging, maar ik moet dat bekopen met mijn eigen snelheid. Ze steken het op het feit dat mijn koperdraad de 8mbit niet aan kan, terwijl het beestje 14 maanden lang superstabiel heeft gedraaid.

Ik heb ze gezegd dat ik dan mijn abo opzeg, omdat ik niet wens te surfen met een 2mbit lijn, omdat ik gewoon weet dat mijn koperdraad de 8mbit dus makkelijk aankan (1120meter van centrale af). Ook vind ik het een hele goedkope manier voor hun om de problemen van hun klanten op deze manier op te lossen.

Nu zeggen hun dat ik gewoon vast zit aan mijn contract en dat ik alles maar behoor te slikken. En toch wil ik er onderuit. Ik ben zeeeeeer ontevreden over dit alles (3 maanden onstabiele verbinding om als toetje maar een downgrade te krijgen). Ik moet toch gewoon mijn abo op kunnen zeggen dankzij dit? Ik betaal het liefst 15 euro meer bij Cistron dan dat ik nog een maand bij hun blijf.

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik wil echt bij Speedlinq weg. Helpdesk bestaat uit 1 man en dat is Patrick en die kan je nooit helpen. Reactie op mail duurt weken en als je een reactie krijgt dan staat er in dat je even de helpdesk moet bellen. Ja hallo, dat heb ik dus gedaan en die Patrick kon me niet helpen en adviseerde me dat ik een mail moest sturen en ga zo maar weer door, zucht. Om natuurlijk niet te vergeten dat je minimaal 10 minuten in de rij staat a 0,70 eurocent per minuut.

Dat ik ooit nog zou denken dat er een provider bestaat die slechter is dan Chello zeg :(

704 8 Rapporteer

ma
door madoc - May 18, 2004 om 15:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet zeker dat u een gegronde reden hebt om van uw huidige abbo af te komen. u heeft immers een contract voor een verbinding van 8mbit. Bij zo'n downgrade naar 2mbit pleegt het bedrijf contractbreuk. Hierdoor is deze dus ook niet meer rechtsgeldig en kunt u zonder problemen opzeggen.

bj
door bjck - May 23, 2004 om 00:39
82 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een contract voor een internet verbinding via ADSL bij deze
provider. Als om technische redenen blijkt dat het hoogste pruduct niet
naar behoren wil functioneren (opeens) kan er besloten worden de dienst
om te zetten naar een wel functionerend/leverbaar product. Dit staat
netjes letterlijk in de AV vermeldt.

bj
door bjck - May 23, 2004 om 00:39
82 Antwoorden / 0 Vragen
bj
door bjck - May 24, 2004 om 17:45
82 Antwoorden / 0 Vragen

't Is eigenlijk redelijk simpel indeze. Als je reeds een 2 tot 8Mbit
(full-open-adsl) verbinding had en deze is na het open zetten van de
upload 'instabiel' geworden kan die telefoonlijn dat helaas niet aan.
De kwaliteit van het koper tussen de woning en de centrale is niet
voldoende om dat te kunnen leveren.

Dan zijn er 2 opties:

1) terug naar 2-8M/512

2) terug naar 2M/1024

En als 1 ook niet meer werkt wordt het automatisch 2.

De kwaliteit van het koper neemt in de jaren natuurlijk alleen maar af. Zou wonderlijk tof zijn als dat beter zou worden :-)

yz
door yzord - May 24, 2004 om 17:50
4 Antwoorden / 4 Vragen

Lees je wel goed? Ik had al 14 maanden een stabiele verbinding, totdat men besloot de rest van de leden (die dus niet die 8mbit hadden) te upgraden waardoor de capaciteit in de centrale dusdanig is geworden dat daardoor mijn verbinding onstabiel wordt.

En dan loop jij te zeggen dat hun mij met recht mogen downgraden. Beetje achterlijk, vind je niet? Iedereen wel upgraden, maar de mensen die al 14 maanden een stabiele 8mbit lijn hadden lekker downgraden omdat je niet achter het probleem aan wilt gaan. Dus nee, het ligt niet aan mijn koper (2 lijntesten van kpn gehad). Het ligt aan het Alcatel aparatuur die ze vanwege de upgrade geplaatst hebben in de centrale en dit is zelf toegegeven door BabyXL.

Dus, mijn contract wordt niet nageleefd, dus heb ik gewoon recht om het te ontbinden.

bj
door bjck - May 25, 2004 om 00:23
82 Antwoorden / 0 Vragen

#1 Ja ze mogen je helaas downgraden als het blijkbaar niet meer wil
werken op de oude/hoge snelheid. (of je moet willen kiezen voor de
instabiele optie). Verwacht niet dat KPN een schep ter handen gaat
nemen omdat je niet meer het hoogste adsl abonnement kan hebben op die
locatie.

#2 Resultaten uit het verleden zeggen niets over de toekomst (en ook geen garanties)

#3 BabyXL en Alcatel apparatuur is nieuw voor mij (bbned is aan het 'verbouwen' alleen momenteel)

#4 Nieuwe apparatuur in de centrale heeft geen invloed op individuele
lijnen, maakt alleen de mogelijkheid tot meer aansluitingen mogelijk

(sommige modems presteren overigens op apparatuur A beter dan op
apparatuur B. En als je dus een modem hebt wat op A lekker werkt, kan
het zijn dat het met B minder werk waardoor lijn toevallig net al op
het randje zat en instabiel is geworden. Je zou een ander-type modem
kunnen proberen)

Overigens ik begrijp hoe kl*** het voor je is. En dat je je onrecht
voelt aangedaan. Maar als ik het reeel bekijk is het misschien
oplosbaar. Maar dat hangt 90% af van de gewilligheid van de ISP!

(je kan zien of het om babyxl of bbned gaat aan je vpi/vci instellingen in je modem. 34 = babyxl 35 = bbned).

he
door helene17 - Sep 16, 2004 om 20:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

hsllo, ditzelfde hebben wij met compuserve. Wij wilden het 8 mgbit abonnement, uitgezocht of dat in Alkmaar leverbaar was enz. Alles kon volgens compuserve. Na een telefoontje van compuserve of alles naar wens was, antw. nee. Regelmatig modem resitten enz. Als antw. kregen wij dat dat met deze modem ook niet kan. Staat nergens op de pagina. Wilden wij wel deze snelheid dan moesten we 99 euro betalen????????? Nu blijkt na speurwerk dat Tiscali het netwerk beheert. Bij hun op de pagina bekeken en hun kunnen niet eens 8 megabit leveren!!!!!!!!!! Nu wil compuserve ons een lichter abbonement bieden van 6 megabit dat per maand 5 euro goedkoper is. Snappen we dit nog????????????

ma
door maddoget - Nov 25, 2004 om 14:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat je totaal in je recht staat. Helaas kan ik je niet helpen. Wel deel ik met jou hetzelfde ongeloof en teleurstelling dat er een provider is die nog slechter is dan Chello.

Ik zit nu net twee weken bij Speedlinq. Natuurlijk heb ik dan nog geen verbinding en beweert Speedlinq dat het de schuld is van KPN, waarop KPN beweert dat alles bij hun in orde is. Ik ben nog niet klaar met Speedlinq en met heel mijn wezen wacht ik op de ondergang van het meest kutte bedrijf in Nederland.