ca
door careon Nov 19, 2006 om 14:26
Computers & telefonie

Backup van Outlook en Mozilla Firefox

Ik wil graag een backup maken van mijn mailtjes in Outlook (NIET
Outlook Expres)die ik bewaard heb en van de bladwijzers die ik in
Firefox heb gemaakt.
Weet iemand in welke mappen die normaal
gesproken standaard op de computer opgeslagen worden? Ik kan ze met de
zoekfunctie niet vinden.

429 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf doe ik het niet in een map, als de harde schijf verloren gaat, kun je er niet meer bij, ik bewaar daarom deze onmisbare op CD, dus branden, en bewaren bij schoonmoeder, als ik brand krijg heb ik alles nog, ook de CD met alle wachtwoorden, inlogcode, dus echt alles, zelfs deze Kassa inlogcode, normaal moet je alles opnieuw doen, maar ik heb dus mijn schoonmoeder nog.. en als daar brand komt, brand ik gewoon een nieuwe...

Veel succes,en eerst proberen op CD RW, want ik heb genoeg mislukte, ook de foto's worden zo gebrand en dat ging bij mij de eerste keer ook fout, maar een RW hoef je tenminste niet weg te gooien, anders zat de afvalbak nu vol en portemonee leeg...!

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Gozik,
Ik wil juist een backup branden maar weet niet waar ze nu op mijn harde schijf staan. Ik moet ze eerst vinden om te kunnen branden.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je Outlook data staan normaal gesproken op een locatie zoals C:\Documents and Settings\loginnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook. Let op: Local Settings is standaard een verborgen folder, dus de optie verborgen folders tonen aanzetten.

FF gebruik ik niet, een ander zal dit wel beantwoorden.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Edwardus,
Ben gaan kijken in de map die jij noemt.
Klopt het dat er in de map die jij bedoelt "windowsplaatjes" staan en moet je dan alleen de file met de naam Outlook en Type Offica Data File hebben of heb je ze de andere 3 (Archive, Extend en Extend2) ook nodig?

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo careon,

edwardus heeft je inmiddels al voorzien van de map waar je je Outlook pst-bestanden kunt vinden. Hier dan de map waar je je profiel van Firefox kunt vinden:
C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxx.default. In deze map worden al je instellingen en bookmarks van Firefox opgeslagen.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gevonden. Bedankt Freya.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter aanvulling wat de Outlook bestanden betreft. Alles wat je nodig hebt is het Outlook.pst bestand en de eventuele aanvullende .pst bestanden die je misschien zelf hebt aangemaakt. Mocht je ze niet kunnen vinden, gebruik dan de zoek-funktie van windows en zoek naar *.pst bestanden. (wel zoeken in verborgen mappen)

Freya

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dubbelklik in het Configuratiescherm van Windows op pictogram Email.
Klik op de knop Gegevensbestanden.
In principe zijn er twee PST bestanden:
1) Outlook.pst
2) Archive.pst

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet het niet zeker (omdat ik Mozilla Thunderbird als mailclient gebruik) maar volgens mij maakt Outlook ook gebruik van het Microsoft Adresboek, om de adressen op te slaan.
Als dit zo is, is het ook belangrijk dat je een back-up van het wab bestand maakt.Dit bestand kun je het beste even zoeken met behulp van de zoek functie van Windows. Zoeken op *.wab

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Contactgegevens in Outlook worden opgeslagen in het outlook.pst bestand. Freya

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer, vanuit Linux ga ik direkt selecteren en branden, maar zoek me nu suf of het ook bij Windows kan... dus geen mapjes, maar gewoon van mail naar CD programma, en als alles verzameld is;

Bakken zonder Croma...

dus het zou moeten kunnen maar ik zoek ook nog.... of heb je ook Linux ervaring en haal je ze nu doorelkaar????

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

als het alleen om de bookmarks gaat dan kun je met ctrl-b naar de bookmarks manager gaan en daar via tools een export uitvoeren

ve
door verwijderd - Nov 19, 2006 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

In geval je een Exchange server gebruikt heb je ook weer andere bestanden nodig, w.o. dat extend.dat en outlook.ost. Het lijkt mij verstandig om gewoon van de hele Outlook folder een backup te maken.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondersteund door Microsoft zijn Outlook 2000 en Outlook 2002 t/m 2007. Ik gebruik Outlook 2000. Vanuit 2000 (Postvak IN) kun je links de mappen zien. Evt. aanzetten met Beeld-Mappenlijst. (Maak bv. eerst  C:\OUTLOOK PST aan).
Klik vervolgens op een map. Die Map kun je met Beeld - Importeren en exporteren - naar een bestand exporteren - bestand met persoonlijke map - Evt. INCL. submappen. Doe dit voor elke map, die je wilt bewaren! Experimenteer ze.
Firefox: Je hebt het gratis programma MozBackup nodig. Lekker makkelijk om bookmarks te maken. Te vinden op www.zdnet.nl
Overigens kan het ook via FireFox zelf met Bladwijzers - Bladwijzers organiseren - Bestand - Exporteren.
Denk erom, dat je de nieuwste Firefox hebt (versie 2.0 nederlands). In oudere versies zat een bug.
Succes.
Groeten, Hans de Grand (hdegrand@zonnet.nl)

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mozbackup, van mozzilla zelf kan gehel of gedeeltelijk een backup draaiien in diverse formats en lokaties van zowel firefox als thunderbird. aan te bevelen

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan hdegrand.

Bedankt, inderdaad heel makkelijk.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

desbetreffende map aanklikken en copieren naar een nieuwe map die jeaanmaakt  in je map mijndocumenten en van daaruit gewoon alles de hele map kopieren naar je cd brander ...>>een cdtje insteken (handig ) dan  links in de map van je driver van je cd brander aanklikken deze bestanden op cd zetten ...en hoppa!!!tralala gelukt!! doe ik al jaren zo en ik vind alles trug hoor geen gezever met zoekacties en dergelijke

ve
door verwijderd - Nov 20, 2006 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gozik. Even.
Denk erom, dat o.a. CD's en DVD's NIET het eeuwige leven hebben! Daarom zijn er SPECIALE reinigingsdoekjes in de handel! Gebruik ABSOLUUT geen andere middelen! Nog een kleine tip over het schoonmaken(?) van een CD/DVD:
NOOIT IN DE RONDTE WRIJVEN, MAAR ALTIJD VAN BINNEN UIT NAAR DE RAND TOE! Dus ook niet bijvoorbeeld over je T-shirt heen en weer draaien, zoals de meeste logischerwijze doen. Het is maar een klein weetje. Hans.