mi
door mirjans Apr 28, 2004 om 21:59
Computers & telefonie

Batterij kapot, garantie verlopen

Ik heb september 2003 een laptop van Packard Bell gekocht bij Radio Modern. Nu, 7 maanden na aankoop is mijn batterij kapot. Ik vind dit wel erg snel, vooral omdat ik de batterij altijd gebruikt heb zoals in de gebruiksaanwijzing beschreven staat. Ik heb gebeld naar Packard Bell en nadat ik eindelijk iemand te pakken kreeg werd er gezegd dat er niet veel te doen is omdat de garantie na 6 maanden al verlopen is. Dit staat inderdaad ook in het garantiebewijs. Is het normaal dat een garantie al zo snel verloopt? Wat kan (en moet?) Packard Bell hieraan doen? Of zijn ze helemaal nergens meer toe verplicht? Wie kan mij helpen?

1126 6 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 28, 2004 om 22:19
402 Antwoorden / 0 Vragen

Kunt u ook geen garantie krijgen via de winkel of speelt die alles door naar BP?

Ik heb even op de site van PB gekeken en daar staat wel het een en ander over de garantiemogelijkheden. Overigens wordt daar ook reclame gemaakt over de mogelijkheden buiten de garantie periode. Wel tegen betaling natuurlijk. Die kosten zijn zo hoog dat ik eigenlijk wil aanraden om naar een winkel als Handyman te gaan en daar een nieuwe batterij te kopen.

ch
door chantalvanr - May 1, 2004 om 20:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo hier chantal

ik heb dus ook in augustus een pb type 3205 gekocht en zit nu met hetzelfde probleem mijn accu is vorige week ook overleden kort na garantie en kreeg te horen dat ik maar een nieuwe moest kopen twv 149 euro ik heb de winkel aangesproken en moest een brief schrijven naar pb klantenservice mijn vraag aan jou is heb jij hetzelfde type accu of laptop battery is een li-ion panasonic 3cgr18650a3-msl

mi
door mirjans - May 5, 2004 om 16:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn batterij is er 1 van het type: panasonic cgr-b/t19se-msl

Ik heb gisteren met iemand gesproken van de klantenservice van Packard Bell en die vertelden mij weer dat ik geen garantie meer had. Wel kon ik een nieuwe batterij kopen voor 107 euro. Ben ik niet van plan om te doen, straks is die nieuwe weer zo snel kapot. Morgen wordt mijn laptop opgehaal, er zijn inmiddels ook al 3 toetsen van mijn toetsenbord afgevallen.. Begint er op te lijken dat er van alles mankeert aan dat ding.

Misschien dat ik nog iets via Radio Modern kan proberen, nu blijkt dat er zo veel dingen aan mijn laptop mankeren, al denk ik niet dat het veel zin heeft.

ch
door chantalvanr - May 11, 2004 om 21:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

het is in ieder geval wel hetzelfde merk battery het nr wijkt iets af

ik heb een brief geschreven naar pb en dezelfde dag gebeld naar het hoofdkantoor naar aanleiding van het telefoongesprek heb ik 2 dagen later al een brief gekregen van hoofdkantoor dat ze alle info van mij en mijn laptop wilde hebben dat staat dus allemaal in de brief die ze nog moeten ontvangen heb daar nog niets van gehoord maar wacht het af ze hebben me dus nog niet afgescheept

hebben ze jou ook verteld dat als je die nieuwe accu koopt die wel van betere kwaliteit is dan die je nu hebt ???

ik hou je op de hoogte van mijn resultaat

ddvvbb
door ddvvbb - Oct 1, 2005 om 10:23
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook een Packard Bell maar dan de Easynote 1260.

Voor het weg vallen van het scherm is hij al twee keer weg geweest(nog niet goed)

En daar bij komt ook nog dat bij de eerste reparatie waarschijnlijk het moederbord hebben afgebroken. nl. voor de rep. kon ik nog 2u35min met de accu en hij komt uit de rep. en ik kan nog maar 1u17min met de accu. Maar dat is het ergste nog niet. Binnen een week na de reparatie werdt de accu steeds minder, tot dat hij helemaal niet mmeer laad.

Gebeld met Packard Bell, en wat denk je. garantie van de accu net 2 weken verlopen. Dus een nieuwe besteld van 150,- euro, maar die ging na nog geen tien keer laden ook kapot!

weer gebeld, en nu zit het probleem waarschijnlijk in het moederbord.

Notebook word van de week weer op gehaald, en afwachten dus.

Die is mijn ervaring tot nu toe met Packard Bell. Ik denk dat je er soms ook geluk mee moet hebben.

Gr. ddvvbb

jejosa
door jejosa - May 30, 2006 om 20:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik heb ca 3 jaar geleden een easy note book gekocht, de K5300. Je raadt het al, ook die was al na ca 6 maanden "lui" zoals ze (PB) dat toen noemden. Bij verdere informatie bleek dat dit zou komen door verkeerd gebruik, wellicht bekend, de battery er in en toch altijd op het lichtnet, dit om de battery te sparen, dacht ik..... niet dus. Afin, ik dus kijken voor een nieuwe, maar schrik ik me toch even van de bedragen!!! kom ik zomaar op bedragen van tussen de 120 tot 150 euro tegen!!!  Nu 3 jaar later wil ik dus toch een nw. ik dacht de prijzen zakken wel, nou mooi niet dus!! Wat mij overigens wel verbaasde is dat er vele zijn met dezelfde soort klachten, en waar ik meer van schrik is dat er mensen zijn die wel een nw. hebben gekocht maar vlak ná de garantieperiode wederom met een "luie" battery zitten.

Eigenlijk is het gewoon een slecht product dus, anders geeft zo'n miljoenen bedrijf toch niet slechts 6 maanden garantie, dat zegt al wat, maar ja we waren natuurlijk niet verplicht te kopen he?

Wat ik nu echt wil weten is of het wel verstandig is toch een nieuwe te kopen, ik bedoel je hebt al complete laptops voor nog geen 600 euro, ik bedoel, mijn laptop is tenslotte al 3 jaar oud, dus wederom de vraag, wat is wijsheid?

Hoor ik van jullie?