ro
door rosmo37 Aug 24, 2011 om 19:50
Computers & telefonie

Batterij laptap kapot, garantie?

In november 2009 heb ik een Asus-laptop gekocht.
Nu doet de batterij het niet meer; wordt geadviseerd deze te vervangen...Is dit garantie??

284 3 Rapporteer

gladdeharry
door gladdeharry - Aug 24, 2011 om 19:56
463 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas pindakaas. Meestal zit er een half jaar garantie op een accu en soms een jaar maar langer niet.

freya
door freya - Aug 24, 2011 om 20:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo rosmo37,

Garantie is er voor om productiefouten of defecten die ontstaan bij 'normaal' gebruik, op te vangen. En aan een accu kun je nu eenmaal niet zien hoe de consument er mee omgaat. Bij verkeerd gebruik kun je een accu binnen een jaar slopen en dan is het uiteraard niet 'fair' als de fabrikant daar voor moet opdraaien.
Kortom, logisch dat er maar een korte garantie op accu's zit.

m.vr.gr. Freya

dobby
door dobby - Aug 24, 2011 om 20:43
749 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad.. tenzij je een extra batterij garantie had afgesloten, maar dan had je hier niet met je vraag gestaan.

_of_ op het lichtnet gebruiken, _of_ een nieuwe accu kopen... (als je niet veel haast hebt - b.v. via eBay zijn hele goede (en hele slechte... das ook weer zo) accus te vinden met vaak een hogere capaciteit dan de originele voor een fractie van de prijs (zeker met de huidige dollar/euro koers).. alleen komen ze vaak uit HongKong en kan dat via de (meestal gratis) standaard verzending 2 of 3 weken duren.. lees wel even wat reviews, want er zitten ook wat minder goede tussen..

als je op safe wilt spelen (en de accu snel wilt hebben) kan je natuurlijk ook gewoon de leverancier/fabrikant raadplegen... dan weet je wat je hebt, heb je ook (makkelijker te enforcen) garantie en vaak binnen 1 of 2 werkdagen in huis.. alleen betaal je voor de voordelen wel wat..