dawson
door dawson May 18, 2012 om 15:42
Computers & telefonie

Bedekte bureaublad pictogrammen

Tijdens mijn afwezigheid heeft mijn vrouw elke dag mijn e-mail's binnengehaald, na terugkomst zijn al mijn bureablad pictogrammen gedeeltelijk bedekt met een ander figuur: stukje papier met rechts boven een omgeslagen oortje en er staan 6 puntjes op het velletje 4 X blauw en 2 x rood.
Het is niet het standaard pijltje die heb ik al eerder verwijdert met FXVisor. Wat ik ook doe ik krijg ze niet meer weg, systeemherstel uitgevoerd, alle pictogrammen verwijdert, als ik weer een nieuw pictogram kopieer staat dat velletje er weer voor. De pictogrammen op de werkbalk zijn schoon en het prullenbakpict. op het bureaublad is ook schoon, het is vermoedelijk een instelling.
Ik werk met een HP desktop, windows 7 home, 64 bit's
Hopelijk kan iemand mij advies geven,
Bij voorbaat dank

3277 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo dawson,

Ken dit probleem niet.

Probeer dit eens:
Right-click on the desktop, choose Personalize, then Change desktop icons, and then click on Restore Default, then logout & login (or reboot)., oftwel:

Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad, kies Aanpassen, dan Bureaubladpictogrammen wijzigen, en klik vervolgens op Restore Default, dan uitloggen en inloggen (of reboot).

Suc6

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt er op dat je vrouw meer heeft gedaan dan alleen de mail ophalen. Wat jij beschrijft lijkt op de "fout" afbeelding die je krijgt als de afbeelding die getoond moet worden niet gevonden word.
Kijk eens of het pad naar de pictogramafbeelding wel correct is.
Is er niet toevallig software geinstalleerd om je computer te "tweaken"?

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dawson,

Als bovenstaande niet geholpen zou hebben: probeer dit eens:

Rename the file IconCache.db located in C:\Documents and Settings\User Name\Local Settings\Application Data and reboot. It will get automatically rebuilt, oftewel:

Herbenoem het bestand IconCache.db. Dat vind je in C: \ Documents and Settings \ Gebruikersnaam \ Local Settings \ Application Data en reboot. Er zal automatisch een nieuwe gemaakt worden.

Laat even horen of iets geholpen heeft.

Suc6

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

of - gokje - rechts/dubbel klikken op de pictogrammen, dan eigenschappen en vorige versie terugzetten, of in dat venster via snelkoppeling een ander pictogram proberen?

ve
door verwijderd - May 18, 2012 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

aanvulling: foutcontrole en repair laten lopen?

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie input, de suggesties van aurora1 en winterman had ik al geprobeerd.

@ edrick3 je eerste mogelijkheid geeft geen resultaat, met de 2e heb ik het probleem dat ik op de C: documents and settings niet kan vinden dus ook het bestand IconCache.db niet. Een bestand renamen heb ik nog nooit gedaan, dus ook daar heb ik wat meer info over nodig.
Nogmaals bedankt voor jullie input.
p.s. de p.c. werkt verder prima, ik vind het gewoon hinderlijk dat alle snelkoppelingen ( behalve de prullenbak ) op het bureaublad half afgedekt zijn met een ander figuur.

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Dawson,

.....probleem dat ik op de C: documents and settings niet kan vinden .....
???
Klik op Start
Klik op Deze Computer
Klik op lokaal station C
en dan zou er een map Document en Settings moeten staan.
Je moet wél zorgen dat verborgen bestanden zichtbaar zijn. (via Mapopties)

Vul anders IconCache.db eens in in het zoekveld en kijk waar het staat.

Als je rechtermuisklikt op het bestand krijg je een menuutje waarin de mogelijkheid staat: 'naam wijzigen'.
Klik dit aan en geef het een andere naam, bv. 'iconoud'

Suc6

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dawson,

Verborgen bestanden zichtbaar maken (W7):

Open de Windows verkenner (Via Deze computer of Windows-toets + E)
Kies Organiseren > Map- en zoekopties
Ga naar het tabblad Weergave
Scroll in het venster naar Verborgen bestanden en mappen
Selecteer de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven (aanvinken)
Klik op Toepassen
Klik op OK

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo dawson,

Tegen dit probleem ben ik ook eens aangelopen toen ik FXVisor voor het eerst gebruikte. Ik kwam er toen achter dat er verschillende versies van dit programma op het internet rondzwerven. Heb toen een andere versie gebruikt en dat werkte wel goed. Als ik mij niet vergis wordt er in dat programma niet echt een versienummer genoemd, maar zien de verschillende versies er wel net even anders uit.
Kortom, probeer het eens met een andere versie.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dawson,

Maakte een foutje:

Wanneer je in Windows 7 de map Documents and Settings probeert te openen, krijgt je de foutmelding dat deze map niet toegankelijk is.

De reden hiervoor is dat deze map in Windows 7 niet meer gebruikt wordt. De vermelding in de mapstructuur van de computer dient enkel voor oudere programma's naar de nieuwe locatie te sturen. Deze nieuwe locatie is ' \Users' in Windows 7.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo freya,

Het programma FxVisor heb ik een aantal maanden geleden al met succes toegepast, kan het nu (maanden later ) dan nog dit probleem veroorzaken?

Bedankt

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

dawson schreef op zaterdag 19 mei 2012, 14:32: Hallo freya,

Het programma FxVisor heb ik een aantal maanden geleden al met succes toegepast, kan het nu (maanden later ) dan nog dit probleem veroorzaken?

Bedankt

Misschien helpt het wanneer je met dat de programma eerst de originele pijltjes weer instelt, de computer opnieuw opstart en dan de nieuwe pijltjes weer opnieuw instelt. Ik heb indertijd ook een tijdje lopen klieren met dat programma, maar toen het eenmaal goed werkte bleef het ook goed werken en heb ik dit 'probleem' niet meer gehad.

Freya

ve
door verwijderd - May 19, 2012 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens, ik had dit 'probleem' i.c.m. Windows Vista. In hoeverre het van toepassing is op Windows 7 durf ik niet te zeggen.

Freya

ve
door verwijderd - May 22, 2012 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya,

Na wat zoeken heb ik nog een uitvoering van FXVisor kunnen downloaden, momenteel heb ik de pijltjes weer teruggezet als ik nu de pijltjes met dit programma verwijder dan krijg ik gedeeltelijk zwarte vlakken over de pictogrammen heen. Bedankt voor je idee ik ben in ieder geval weer op de goede weg, alhoewel ik het vreemd vind dat dit gebeurd maanden nadat de pijltjes verwijderd zijn. Nog wat verder zoeken om het juiste programma te vinden, anders laat ik de kleine blauwe pijltjes maar staan.

Nogmaals Bedankt
Dawson